Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waterpokken gevaarlijk voor zwangere?

+4
meisje
Jazzlyn
Lejow
Printje
8 plaatsers

Ga naar beneden

Waterpokken gevaarlijk voor zwangere? Empty Waterpokken gevaarlijk voor zwangere?

Bericht  Printje di 29 mei 2012 - 3:33

Sorry meiden heb even geen zin om te googlen. We gaan as zondag op visite bij vrienden van ons en die kinderen hebben de waterpokken. Kan dat kwaad als je zwanger bent? Ik weet wel dat het niet goed is maar weet niet meer welke periode van je zwangerschap. Wie weethet antwoord?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken gevaarlijk voor zwangere? Empty Re: Waterpokken gevaarlijk voor zwangere?

Bericht  Lejow di 29 mei 2012 - 3:35

Ja, in het begin van de zwangerschap kan het kwaad.

Ik heb een epidemie in de klas gehad en was toen 20 weken, heb de huisarts en de VK gebeld en toen kon het geen kwaad. Maar in het begin moet je er wel voor uitkijken.

Oh wacht, dit is trouwens alleen als je het zelf nog niet gehad hebt. Je moet er voor zorgen dus dat je het zelf niet krijgt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Waterpokken gevaarlijk voor zwangere? Empty Re: Waterpokken gevaarlijk voor zwangere?

Bericht  Printje di 29 mei 2012 - 3:36

Ik heb het zelf wel al gehad, ben natuurlijk pas net zwanger. Mmm wat zal ik er dan mee doen?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow di 29 mei 2012 - 3:38

Ik zou het even afzeggen. Ze zeggen dat je het geen tweede keer kunt krijgen, maar je weet het maar nooit.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Jazzlyn di 29 mei 2012 - 3:39

Niks, L. had de waterpokken niet zomaar ook toen ik kort zwanger was. Maar ik heb ze zelf gehad dus is er geen probleem.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 3:39

Ik zou niet gaan, je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 3:53

Als jij ze zelf hebt gehad vroeger, dan kan het geen enkel kwaad. Het is alleen gevaarlijk als jij ze zelf nog nooit hebt gehad en kort zwanger bent. Kortom, niets aan de hand in jouw geval. Jij hebt ze al gehad lees ik.

Gast
Gast

Bericht  meisje di 29 mei 2012 - 4:10

Lieskuh schreef:Als jij ze zelf hebt gehad vroeger, dan kan het geen enkel kwaad. Het is alleen gevaarlijk als jij ze zelf nog nooit hebt gehad en kort zwanger bent. Kortom, niets aan de hand in jouw geval. Jij hebt ze al gehad lees ik.

Dit wilde ik ook plaatsen.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  loesje di 29 mei 2012 - 5:02

meisje schreef:
Lieskuh schreef:Als jij ze zelf hebt gehad vroeger, dan kan het geen enkel kwaad. Het is alleen gevaarlijk als jij ze zelf nog nooit hebt gehad en kort zwanger bent. Kortom, niets aan de hand in jouw geval. Jij hebt ze al gehad lees ik.

Dit wilde ik ook plaatsen.

uhm dat gaat niet helemaal op want ik heb de waterpokken 2 keer gehad. 1 keer toen ik klein was en 1 keer toen ik 19 was. op volwassen leeftijd waterpokken hebben is geen pretje kan ik je vertellen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  LMCurious di 29 mei 2012 - 5:22

het kan kwaad als je de ziekte zelf doormaakt in het begin van de zwangerschap inderdaad. De meeste mensen maken de ziekte maar 1 keer mee, maar soms zijn er niet voldoende antistoffen, (dan ben je dus de eerste keer ook niet heeeeel erg ziek geweest) en dan kun je dus een 2e keer waterpokken krijgen. Je kunt met de ha overleggen of hij bloed kan laten prikken op antistoffen. Maar ik weet niet of je dan voor het weekend al de uitslag hebt. misschien als ze er een spoed van maken. Maar dan is het ook maar de vraag of de ha wil prikken, of gewoon aanraad een andere keer op visite te gaan als je zeker wilt zijn.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  moepie di 29 mei 2012 - 5:46

Het kan ook kwaad aan het eind van de zwangerschap als je het zelf niet hebt gehad. Bij ons op het kdv heerst er nu waterpokken, heb dit dus net uitgezocht ivm mijn eigen zwangerschap.
Ik heb het zelf gehad dus maak me geen zorgen.

Voor jou kan het ook geen kwaad omdat je ze zelf hebt gehad, maar mocht je het zekere voor het onzeker willen nemen dan kun je de afspraak natuurlijk afzeggen.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Printje di 29 mei 2012 - 8:50

mmm jullie maken me aan het twijfelen, ik ga morgen voor de zekerheid de huisarts even bellen. Voor R vind ik het niet erg, hij kan het maar gehad hebben natuurlijk maar ik wil voor mezelf geen onnodig risico lopen maar aan de andere kant ook weer niet onnodig paniek zaaien.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Twellie di 29 mei 2012 - 10:07

In heel zeldzame gevallen en bij verzwakte weerstand kun je er dan gordelroos van oplopen en da's ook gevaarlijk. Is echt heel onwaarschijnlijk, maar dat weet ik dan net weer Waterpokken gevaarlijk voor zwangere? 394967 . Je dokter zal wel zeggen dat het risico minimaal is.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: