Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

slaapzak instoppen, gevaarlijk?

+12
Luce
PiP
Parel
Tania
Surya
Artemis
Manderijn
PapillonRose
Supertalentje
Muppetje
SarahKey
Sun88
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Sun88 vr 7 jun 2013 - 6:28

Mijn zoontje beweegt nogal veel in bed, ligt vaak ondersteboven omgekeerd in bed, slaapt dan onrustig en wordt daar wakker van. Nu hoorde ik van een vriendin de tip om de slaapzak onder het matras te stoppen, het deel dat te lang is zeg maar. Maar bij mijn weten heb ik hier weleens gelezen dat dit gevaarlijk kan zijn, klopt dit, en waarom dan? Hij rolt goed, is krachtig en begint te huilen als hij zich een rare pose heeft gewurmd waar hij niet uit kan.

Iemand verder nog tips voor het door het hele bed bewegen van baby s waardoor ze zichzelf wakker houden?
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  SarahKey vr 7 jun 2013 - 6:36

Ik heb dit in het begin bij S gedaan. Toen hij echt begon te rollen/bewegen deed ik het niet meer. Voor hem was het ideaal want hij bleef zo lekker warm onder het dekentje. Maar als ze echt gaan rollen/bewegen vind ik het wel eng worden.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Muppetje vr 7 jun 2013 - 6:53

Ik zou het zelf niet doen. L beweegt ook heel veel in bed, maar hij vindt dat prettig. Ligt ook zonder deken enzo, omdat ik dat eng vond worden

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Supertalentje vr 7 jun 2013 - 6:54

Ik heb het nooit gedaan, maar mijn zoon slaapt ook op zn buik. Gewoon weer recht gelegd als ie ging huilen, hij sliep ook zo weer in.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  PapillonRose vr 7 jun 2013 - 6:57

Eerst sliep ze hier onder een deken, en toen ze teveel ging bewegen werd dat een slaapzak. Zo was ze toch lekker warm ingepakt, en kon ze gewoon bewegen. Maar die slaapzak instoppen heb ik niet gedaan. Inmiddels allang weer een dekbedje en nu blijft ze wel liggen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Manderijn vr 7 jun 2013 - 7:09

Instoppen staat uiteindelijk gelijk aan vast maken, en dat zou ik nooit doen!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Artemis vr 7 jun 2013 - 7:40

Ja, dat is gevaarlijk. Ze kunnen zichzelf vastdraaien en stikken. En je wilt zelf ook niet vastgebonden in bed liggen.
Het hoort er gewoon bij, in sommige fases sta je nou eenmaal een paar keer per nacht naast hun bed, gaat ook wel weer over.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Surya vr 7 jun 2013 - 7:51

Artemis schreef:Ja, dat is gevaarlijk. Ze kunnen zichzelf vastdraaien en stikken. En je wilt zelf ook niet vastgebonden in bed liggen.
Het hoort er gewoon bij, in sommige fases sta je nou eenmaal een paar keer per nacht naast hun bed, gaat ook wel weer over.

Dat. Niet doen dus.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Sun88 vr 7 jun 2013 - 8:04

Oké duidelijk, bedankt voor de antwoorden. Ga dus niet doen. Wel gek dat die vriendin dat gehoord heeft van een kdv leidster.
Vind het zelf ook niet erg dat hij wakker wordt ervan, hij slaapt wel weer zo in, alleen voor hem lijkt het me soms zo vervelend, ligt soms helemaal gedraaid in bed met nekje schuin of met hoofd tegen rand aan.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Manderijn vr 7 jun 2013 - 8:07

Raar inderdaad dat het geadviseerd word.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Tania vr 7 jun 2013 - 8:13

Sun88 schreef:Oké duidelijk, bedankt voor de antwoorden. Ga dus niet doen. Wel gek dat die vriendin dat gehoord heeft van een kdv leidster.
Vind het zelf ook niet erg dat hij wakker wordt ervan, hij slaapt wel weer zo in, alleen voor hem lijkt het me soms zo vervelend, ligt soms helemaal gedraaid in bed met nekje schuin of met hoofd tegen rand aan.

Dat is vrij normaal voor kindjes hoor. Heel veel kinderen gaan het hele bed door 'snachts. Ik vind mijn dochter ook in de meest vreemde posities als ik haar uit bed haal.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Parel vr 7 jun 2013 - 8:16

Kdv leidsters weten dat soort dingen ook niet hoor Wink
Sommige vinden het irritant dat kindjes niet zo vast slapen en leggen de kindjes dus vast in bed met de slaapzak of bakeren nog in als ze allang kunnen rollen. Vandaag wederom gemerkt dat degene zonder kinderen af en toe toch wel een stuk ervaring missen. Natuurlijk zijn er ook hele bekwame leidsters tussen hoor, maar dit vind ik gewoonweg gevaarlijk.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Sun88 vr 7 jun 2013 - 8:18

Oké dat wist ik niet, ik denk dan aan mezelf als ik een keer verkeerd gelegen heb en dan dat rot gevoel. Maar dan laat ik m lekker draaien in zn bedje. Wel altijd leuk gezicht als ik dan de kamer op kom,.zo n betrapte lach haha
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Tania vr 7 jun 2013 - 8:19

Parel schreef:Kdv leidsters weten dat soort dingen ook niet hoor Wink
Sommige vinden het irritant dat kindjes niet zo vast slapen en leggen de kindjes dus vast in bed met de slaapzak of bakeren nog in als ze allang kunnen rollen. Vandaag wederom gemerkt dat degene zonder kinderen af en toe toch wel een stuk ervaring missen. Natuurlijk zijn er ook hele bekwame leidsters tussen hoor, maar dit vind ik gewoonweg gevaarlijk.

Maar ook al zijn ze geen moeder, dan horen ze dat toch te weten. Dat soort dingen leer je toch wel in je opleiding hoop ik?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Manderijn vr 7 jun 2013 - 8:21

Parel schreef:Kdv leidsters weten dat soort dingen ook niet hoor Wink
Sommige vinden het irritant dat kindjes niet zo vast slapen en leggen de kindjes dus vast in bed met de slaapzak of bakeren nog in als ze allang kunnen rollen. Vandaag wederom gemerkt dat degene zonder kinderen af en toe toch wel een stuk ervaring missen. Natuurlijk zijn er ook hele bekwame leidsters tussen hoor, maar dit vind ik gewoonweg gevaarlijk.

Juist een leidster hoort dat wel te weten? Ze leggen de hele dag andermans kinderen in bed. Ik vind het best erg dat kinderen dus vast gelegd worden omdat sommigen het als irritant ervaren!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  PiP vr 7 jun 2013 - 8:27

Ik hoorde idd ook van de leidsters bij F destijds dat ze dat deden. Toen heb ik ze ook maar even vriendelijk verzocht dat niet meer te doen...
Maar buiten dat, je kan dat toch ook alleen maar doen met een slaapzak die te groot is??
Dat kan ook weer gevaarlijk zijn..

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Luce vr 7 jun 2013 - 8:29

Ik deed het wel. Bij beide kinderen. Gewoon een klein stukje. Als ze wat kracht zetten, was hij al los. Nooit problemen mee gehad.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  ekjir@M vr 7 jun 2013 - 10:25

Ik had bij de oudste een safe-t-sleep. Dat is een wikkel om het matras met een 'band' voor om de buik er aan vast. Onze zoon sliep gewoon niet zonder dat ding en heeft er tot bijna 2 in gelegen. Zodra hij dat ding zag sliep hij al maar zonder duurde het zo'n anderhalf uur voor hij klaar was met gymen.

Bij ons op het kdv zijn ze trouwens wel heel steng qua veilig slapen. Slaapzakken worden niet ingestopt, bij kinderen die ingebakerd worden wordt iedere week gevraagd of dit nog nodig is. De safe-t-sleep mocht daar ook niet gebruikt worden ondanks eigen verzoek.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Gast vr 7 jun 2013 - 10:34

Ik snap het nut van slaapzak instoppen ook niet zo, je kindje rolt er nét zo makkelijk weer mee naar z'n buik, terwijl die onderkant nog vast zit. Ik doe het niet en zal het ook zeker nooit aan ouders aanraden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Susan vr 7 jun 2013 - 10:37

Manderijn schreef:

Juist een leidster hoort dat wel te weten? Ze leggen de hele dag andermans kinderen in bed. Ik vind het best erg dat kinderen dus vast gelegd worden omdat sommigen het als irritant ervaren!

Eens, een leidster op een kinderdagverblijf hoort die dingen juist te weten, hoe kunnen ze anders de verantwoordelijkheid dragen voor jonge kinderen? Ik vind het erg kwalijk dat leidsters dat blijkbaar doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Gast vr 7 jun 2013 - 10:39

Ik vind het ook raar dat leidsters dat aanraden. Wij raden het juist iedereen af.


Laatst aangepast door Lennox op vr 7 jun 2013 - 10:39; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Sanne vr 7 jun 2013 - 10:39

Ik heb het ook nooit gedaan. Mijn dochter slaapt ook in allerlei houdingen. Vanmiddag op haar buik met kont in de lucht en vanavond eerst met haar hoofd aan het voeteneind en daarna weer met haar hoofd bij het hoofdeinde. Ik vind het altijd wel lief om te zien, al die verschillende houdingen. Als ze er heel onmogelijk bij ligt, leg ik haar wel eens terug op haar rug, omdat ik weet dat ze anders huilend wakker wordt en niet meer wil slapen, maar over het algemeen is dat niet nodig. En als ze bij ons slaapt, leg ik haar ook wel eens anders neer, want het kleinste meisje in huis presteert het om de meeste ruimte in bed in te nemen Laughing

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Luce vr 7 jun 2013 - 10:40

Lennox schreef:Ik snap het nut van slaapzak instoppen ook niet zo, je kindje rolt er nét zo makkelijk weer mee naar z'n buik, terwijl die onderkant nog vast zit. Ik doe het niet en zal het ook zeker nooit aan ouders aanraden.

Hier kropen ze naar boven en werden ze wakker omdat ze met hun hoofd tegen de bovenkant van het bedje lagen. Door het een beetje in te stoppen, bleven ze op hun plek Wink

Mijn kinderen sliepen en slapen trouwens wel altijd op hun buik. Rollen ook niet snachts


Laatst aangepast door Luce op vr 7 jun 2013 - 10:41; in totaal 1 keer bewerkt
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Susan vr 7 jun 2013 - 10:40

Lennox schreef:Ik vind het ook raar dat leidsters dat aanraden. Wij raden het juist iedereen af.

Niet alleen dat ze het aanraden, maar ook dat ze het blijkbaar zelf doen. Ik zou echt not-amused zijn als leidsters mijn kind te slapen leggen op een manier die als onveilig bekend staat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Gast vr 7 jun 2013 - 10:45

Susan schreef:
Lennox schreef:Ik vind het ook raar dat leidsters dat aanraden. Wij raden het juist iedereen af.

Niet alleen dat ze het aanraden, maar ook dat ze het blijkbaar zelf doen. Ik zou echt not-amused zijn als leidsters mijn kind te slapen leggen op een manier die als onveilig bekend staat.
Ja, da ook inderdaad.
Wij zijn sowieso 'streng' met slapen. Voor buikslapen onder het eerste jaar moet een ouder sowieso tekenen, anders moeten we het kind terugdraaien, maar zelfs als we een kind onder een lakentje te slapen leggen om een kindje zo een iets meer geborgen gevoel te geven in bed, moet een ouder ook tekenen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak instoppen, gevaarlijk? Empty Re: slaapzak instoppen, gevaarlijk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum