Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
+44
Ugly Betty
Bruintje Beer
Caresses
CCC
Roxy
Triesje1983
Yaelynn
Alyssa
joyce0606
Lieke21
Parisienne
SarahKey
ingrid82
pitbullgup
Nana
nisavi
chipa
Liadan
Laced
kletskousje
Floor
Creabea_28
ShallY
liesje
holaagirl
Lejow
Paper Crown
Novalee
Pien
Amber-
sharky
blauwwitrood
Muppetje
Jazzlyn
*Lookie*
Chelle
truestar
Annie24
chloe30
Le Chat Noir
Luthien
moepie
Earane
Clapperdie
48 plaatsers
Pagina 26 van 40
Pagina 26 van 40 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40
Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
Creabea; dus toch eerst een poging iui, spannend. Wel een fijn idee dat je vervolgens niet op een wachtlijst komt als er verder stappen ondernomen moeten worden.
Lcn; hoe voel jij je? Heb je een beetje afleiding i. Deze spannende dagen?
Ik en bang dat de kijkoperatie toch plaats zal gaan vinden. Nog niet ongesteld maar wel de tekenen ervan.
Maakt me best verdrietig. We zijn nu een jaar bezig, eigenlijk heb ik nog steeds het gevoel dat ze ons al veel eerder hadden kunnen/moeten helpen, alles is zo krom verlopen het afgelopen jaar. Baal echt dat we afhankelijk van het ziekenhuis zijn! Ook nu ik hier heb gelezen over die hsg, denk ik gelijk 'waarom geeft ons ziekenhuis de voorkeur aan een kijkoperatie?' want heb het idee dat dat Veel meer tijd in beslag neemt.
In januari aagegeven om voor iui te gaan, zou dat dan eindelijk in december gaan gebeuren??
Sorry voor mijn geklaag, moet et even van me afschrijven.
Lcn; hoe voel jij je? Heb je een beetje afleiding i. Deze spannende dagen?
Ik en bang dat de kijkoperatie toch plaats zal gaan vinden. Nog niet ongesteld maar wel de tekenen ervan.
Maakt me best verdrietig. We zijn nu een jaar bezig, eigenlijk heb ik nog steeds het gevoel dat ze ons al veel eerder hadden kunnen/moeten helpen, alles is zo krom verlopen het afgelopen jaar. Baal echt dat we afhankelijk van het ziekenhuis zijn! Ook nu ik hier heb gelezen over die hsg, denk ik gelijk 'waarom geeft ons ziekenhuis de voorkeur aan een kijkoperatie?' want heb het idee dat dat Veel meer tijd in beslag neemt.
In januari aagegeven om voor iui te gaan, zou dat dan eindelijk in december gaan gebeuren??
Sorry voor mijn geklaag, moet et even van me afschrijven.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Moepie, ik zat ook in een héél traagwerkend ziekenhuis (ik vraag me nu af of het misschien hetzelfde is ?). Overal moest ik zelf om vragen, anders gebeurde er niks. Ik was ook naar een ander ziekenhuis vertrokken als ik niet zwanger was geworden, daar waren we al mee bezig. Ik zou echt overleggen met de arts waarom dingen lopen zoals ze lopen, als je tevreden bent met de antwoorden kun je gewoon blijven. Wanneer dat niet het geval is, is het je vrije keuze om naar een ander ziekenhuis te gaan.
Ik vind het ook heel jammer voor je hoe lang dingen duren .
Gast- Gast
Twellie schreef:Moepie, ik zat ook in een héél traagwerkend ziekenhuis (ik vraag me nu af of het misschien hetzelfde is ?). Overal moest ik zelf om vragen, anders gebeurde er niks. Ik was ook naar een ander ziekenhuis vertrokken als ik niet zwanger was geworden, daar waren we al mee bezig. Ik zou echt overleggen met de arts waarom dingen lopen zoals ze lopen, als je tevreden bent met de antwoorden kun je gewoon blijven. Wanneer dat niet het geval is, is het je vrije keuze om naar een ander ziekenhuis te gaan.
Wij zitten in het ziekenhuis in Z. (zegt je dat genoeg?)
Voor mijn vorige zwangerschap liep het daar allemaal super, toen waren we ook veel minder lang bezig in het ziekenhuis misschien dat dat ook scheelt.
We hebben al verschillende gesprekken gehad, steeds benoemen ze wel weer punten waar ik me in kan vinden. Het zaad van mijn man is ook van wisselende kwaliteit geweest, dat speelt natuurlijk ook een rol. Maar toch... het geeft me gewoon een rot gevoel.
2 november staat de kijkoperatie gepland en 9 november hebben we dan een gesprek (maar ja dan lukt de iui al niet meer want mijn vruchtbare dagen zijn dan al geweest, en een kans op spontaan zal er denk ik ook niet zijn. Aangezien ik na de operatie in mijn vruchtbare dagen zit en ze voor de operatie een sneetje maken in mijn vagina... ik denk dat het dan nog pijnlijk is om gemeenschap te hebben.)
We zullen het allemaal wel weer zien!
moepie- Kletskop
Mhm, ik weet drie plaatsen met een Z. waar een ziekenhuis zit. Maar ik zat in elk geval niet in een plaats waar het met die letter begint.
Gelukkig weet je ondanks alles de moed erin te houden. De situatie is nu natuurlijk inderdaad ook heel anders dan de vorige keer. Wat gebeurt er eigenlijk met een kijkoperatie (of moet ik gewoon even teruglezen in dit topic om daarachter te komen)?
Gelukkig weet je ondanks alles de moed erin te houden. De situatie is nu natuurlijk inderdaad ook heel anders dan de vorige keer. Wat gebeurt er eigenlijk met een kijkoperatie (of moet ik gewoon even teruglezen in dit topic om daarachter te komen)?
Gast- Gast
@Muppetje: ooh ik ben ook verkouden-sinds-1-dag...is dat een zwangerschapssymptoom :-) haha.
@Crea: Heb je nog een keer gepmt haha, dan begrijp je t wel.
@Moepie: Wat naar dat je toch ongesteld lijkt te worden, maar ook heel vervelend dat het allemaal zo lang moet duren! Kan me voorstellen dat dit je steeds meer frustreert... Overstappen naar een ander ziekenhuis kost misschien ook weer meer tijd nu..Je zou eens kunnen informeren, mocht er een andere in de buurt zijn. Het zal wel lastig beleid bepalen zijn als de zaadkwaliteit zo wisselend is. Maar zoals dat laatst ging is gewoon heel vervelend, dat je denkt die maand aan de beurt te zijn en gewoon nog een maand moet wachten! Waarom willen ze eigenlijk een kijkoperatie doen bij jou? Of is dit een hele domme vraag nu ineens? Vergeef het me dan maar, want ik heb de laatste dagen allemaal blonde acties en lijk alles wel vergeten! Maar vroeg het me ineens af omdat je ook al een kleintje hebt.
Oh en ik kom de dagen nu nog vrij langzaam door, terwijl ik juist dacht dat week 1 wel snel zou gaan. Volgende week moet ik wel weer 3 daagjes werken, dus wie weet schiet het dan meer op. Vervolgens nog een weekend weg.
@Vraag aan degenen die ivf of icsi hebben gedaan: Wanneer testen jullie voor het eerst positief of werden jullie ongesteld na punctie? Ik moet zelf 14 dagen na tp wachten oftewel 18 dagen na punctie. Maar in principe is de punctie wel weer de eisprong dag en zo zou je in mijn redenering toch ook 14 dagen na punctie kunnen testen?? Ik heb alleen anderhalve dag voor de punctie pregnyl gehad en dat zou 10 dagen erna helemaal uit je bloed zijn.... dus ja..
@Crea: Heb je nog een keer gepmt haha, dan begrijp je t wel.
@Moepie: Wat naar dat je toch ongesteld lijkt te worden, maar ook heel vervelend dat het allemaal zo lang moet duren! Kan me voorstellen dat dit je steeds meer frustreert... Overstappen naar een ander ziekenhuis kost misschien ook weer meer tijd nu..Je zou eens kunnen informeren, mocht er een andere in de buurt zijn. Het zal wel lastig beleid bepalen zijn als de zaadkwaliteit zo wisselend is. Maar zoals dat laatst ging is gewoon heel vervelend, dat je denkt die maand aan de beurt te zijn en gewoon nog een maand moet wachten! Waarom willen ze eigenlijk een kijkoperatie doen bij jou? Of is dit een hele domme vraag nu ineens? Vergeef het me dan maar, want ik heb de laatste dagen allemaal blonde acties en lijk alles wel vergeten! Maar vroeg het me ineens af omdat je ook al een kleintje hebt.
Oh en ik kom de dagen nu nog vrij langzaam door, terwijl ik juist dacht dat week 1 wel snel zou gaan. Volgende week moet ik wel weer 3 daagjes werken, dus wie weet schiet het dan meer op. Vervolgens nog een weekend weg.
@Vraag aan degenen die ivf of icsi hebben gedaan: Wanneer testen jullie voor het eerst positief of werden jullie ongesteld na punctie? Ik moet zelf 14 dagen na tp wachten oftewel 18 dagen na punctie. Maar in principe is de punctie wel weer de eisprong dag en zo zou je in mijn redenering toch ook 14 dagen na punctie kunnen testen?? Ik heb alleen anderhalve dag voor de punctie pregnyl gehad en dat zou 10 dagen erna helemaal uit je bloed zijn.... dus ja..
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Ik werd altijd precies 14 dagen na de punctie ongesteld. De laatste poging had ik na een week al getest en had ik een positieve test, maar ben toch ongesteld geworden. Dat schijnt vaak voor te komen bij Ivf hoorde ik later van de gyn. Ik zou als ik jou was dus niet te vroeg testen. Ook al weet ik hoe moeilijk dat is...
Gast- Gast
Haha, ik hoop het echt voor je LCN
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Twellie; met de kijkoperatie krijg ik een sneetje in mijn vagina en dan gaan ze met een cameraatje naar binnen en ze spuiten er ook spul in. Dan kunnen ze kijken of de eileiders goed doorlopen. Als dat goed is mag ik beginnen met IUI. In ons ziekenhuis kon ik kiezen voor de foto of voor dit onderzoek. Hun voorkeur ging hierna uit omdat ze dan veel meer dingen kunnen zien als op de foto, toen heb ik daar maar voor gekozen want ik dacht straks zijn ze niet zeker van die foto en kan ik alsnog de kijkoperatie doen.
Ik probeer de moed er wel in te houden, maar vind het wel moeilijk soms. Iedereen om mij heen wordt zwanger, waaronder 4 collega's, best confronterend soms. Maar ik gun het ze van harte hoor! Dat is echt waar.
LCN; ze doen een kijkoperatie bij mij omdat ik anders niet aan de IUI mag beginnen. Kon kiezen voor een foto of voor die kijkoperatie, heb het hierboven aan Twellie ook uitgelegd. Dus vandaar.
Kijk, als je volgende week dan aan het werk bent heb je hopelijk wat meer afleiding, en met het weekendje weg hopelijk helemaal. Lekker vooruitzicht!
Ik probeer de moed er wel in te houden, maar vind het wel moeilijk soms. Iedereen om mij heen wordt zwanger, waaronder 4 collega's, best confronterend soms. Maar ik gun het ze van harte hoor! Dat is echt waar.
LCN; ze doen een kijkoperatie bij mij omdat ik anders niet aan de IUI mag beginnen. Kon kiezen voor een foto of voor die kijkoperatie, heb het hierboven aan Twellie ook uitgelegd. Dus vandaar.
Kijk, als je volgende week dan aan het werk bent heb je hopelijk wat meer afleiding, en met het weekendje weg hopelijk helemaal. Lekker vooruitzicht!
moepie- Kletskop
@Moepie: Okee duidelijk! Nouja de ingreep op zich klinkt toch wel goed, eigenlijk dus kijkoperatie en HSG in een of niet? Maar blijft jammer dat het allemaal zo traag moet gaan . Heel veel sterkte meis en houd moed! Al is het heel lastig als je constant geconfronteerd wordt met zwangeren in je omgeving. Weten deze collega's van jouw situatie af? Anders krijg je misschien hele lastige of pijnlijke vragen/opmerkingen...
@Jolicious: Oeh een week is ook wel erg vlug.. Ik zat zelf te denken aan 2 weken na punctie, omdat ik dat ook wel tegenkwam op internet, dat zou dan al over een weekje zijn. Maarja misschien is het beter gewoon te wachten tot de dinsdag erna. Weet ook niet of ik eerder durf, bang voor een teleurstelling.
Hoe gaat het nu eigenlijk met jouw zwangerschap?
@Jolicious: Oeh een week is ook wel erg vlug.. Ik zat zelf te denken aan 2 weken na punctie, omdat ik dat ook wel tegenkwam op internet, dat zou dan al over een weekje zijn. Maarja misschien is het beter gewoon te wachten tot de dinsdag erna. Weet ook niet of ik eerder durf, bang voor een teleurstelling.
Hoe gaat het nu eigenlijk met jouw zwangerschap?
Le Chat Noir- Prater
Sorry meiden, ik reageer straks even op alle rest.
Heb zelf niet zo'n fijn nieuws gehad vandaag. Ik had een controle-echo bij mijn gyn omdat ik nu op dag 11 van mijn cyclus zit. Maar de Clomid slaat dus niet aan Er was helemaal niets te zien op de echo, ook niet iets héél klein ofzo, niets
Ik ben er even helemaal verdrietig van, weet niet zo goed wat ik moet denken/doen, had me zo postief ingesteld, en dan deze klap weer.
Heb zelf niet zo'n fijn nieuws gehad vandaag. Ik had een controle-echo bij mijn gyn omdat ik nu op dag 11 van mijn cyclus zit. Maar de Clomid slaat dus niet aan Er was helemaal niets te zien op de echo, ook niet iets héél klein ofzo, niets
Ik ben er even helemaal verdrietig van, weet niet zo goed wat ik moet denken/doen, had me zo postief ingesteld, en dan deze klap weer.
Alyssa- Prater
- Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11
Lcn:ik mocht ook pas 14 dagen na tp testen, en heb dat ook braaf geprobeerd vol te houden. Heb 1 dag eerder getest en het ziekenhuis zei toen 'nou dat is wel 1 dag te vroeg' pfft. Maar als je eenmaal zwanger bent en je hebt een goede echo gehad, dan tellen ze vanaf de dag van punctie. Zo ging dat bij mij.
Voel je je ook zo speciaal nu je een klein embryotje binnenboord hebt? Ik vond dat heel speciaal, praatte ook iedere dag tegen hem. Liet hem voelen dat hij zeer welkom is. Of dat geholpen heeft, is natuurlijk maar de vraag, maar ik had altijd zoiets van deze 2 weken neemt niemand me meer af. als ik dan nooit zwanger zou worden, heb ik het speciale gevoel wel een beetje ervaren, was mijn gedachte.
Overigens stellen de bolletjes soms ook je menstruatie uit, daar moet je ook rekening mee houden, sommigen worden wel ongesteld, bij anderen (zoals ik) is het uitstel van excecutie ( zo voelde het altijd tijdens de iui als ik de bolletjes gebruikte)
moepie: de kijkoperatie is goed te doen hoor. het enige vervelende is het gas wat in je buik wordt gespoten, daar heb je nog een paar dagen last van zo rond je middenrif/schouderbladen. van de operatie zelf heb ik geen last gehad ( ja vermoeidheid van de narcose)
Succes!
Voel je je ook zo speciaal nu je een klein embryotje binnenboord hebt? Ik vond dat heel speciaal, praatte ook iedere dag tegen hem. Liet hem voelen dat hij zeer welkom is. Of dat geholpen heeft, is natuurlijk maar de vraag, maar ik had altijd zoiets van deze 2 weken neemt niemand me meer af. als ik dan nooit zwanger zou worden, heb ik het speciale gevoel wel een beetje ervaren, was mijn gedachte.
Overigens stellen de bolletjes soms ook je menstruatie uit, daar moet je ook rekening mee houden, sommigen worden wel ongesteld, bij anderen (zoals ik) is het uitstel van excecutie ( zo voelde het altijd tijdens de iui als ik de bolletjes gebruikte)
moepie: de kijkoperatie is goed te doen hoor. het enige vervelende is het gas wat in je buik wordt gespoten, daar heb je nog een paar dagen last van zo rond je middenrif/schouderbladen. van de operatie zelf heb ik geen last gehad ( ja vermoeidheid van de narcose)
Succes!
sharky- Fluisteraar
- Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11
@Alyssa: He wat naar zeg dikke knuffel voor jou! Ik kan me enigzins voorstellen hoe je je voelt als hormonen niet het gewenste effect hebben, bij mij pakte de eerste FM meting ook maar teleurstellend uit. Kwam uiteindelijk wel goed dan, maar op dat moment voel je je echt zo teleurgesteld. Je gaat er vanuit dat je lichaam goed gaat reageren en vol verwachting kijk je naar de monitor en zie je...niets?? (of heel weinig dan) Welke dosis kreeg je nu? Hoe gaat t nu verder? Houd moed hoor, het komt goed!
@Sharky: Ja het voelt echt wel speciaal...ik praat er inderdaad ook al tegen, of tenminste ik doe dan aan telepathie , hou mijn hand op mijn onderbuik . Maar als ik er echt aan denk hoe geweldig het is dat ik dit nu in ieder geval mee mag maken en wat er eigenlijk nu in mij zit, krijg ik elke keer van die zenuwachtige kriebels en dan maak ik mezelf weer wijs dat dit ook weer niet goed is voor het embryootje. Ik hoop dat de tabletten (ik gebruik Lutinus dus geen bolletjes) bij mij de menstruatie tegenhouden aan de ene kant, want het lijkt me ook heel bijzonder om echt eens te mogen testen.
@Sharky: Ja het voelt echt wel speciaal...ik praat er inderdaad ook al tegen, of tenminste ik doe dan aan telepathie , hou mijn hand op mijn onderbuik . Maar als ik er echt aan denk hoe geweldig het is dat ik dit nu in ieder geval mee mag maken en wat er eigenlijk nu in mij zit, krijg ik elke keer van die zenuwachtige kriebels en dan maak ik mezelf weer wijs dat dit ook weer niet goed is voor het embryootje. Ik hoop dat de tabletten (ik gebruik Lutinus dus geen bolletjes) bij mij de menstruatie tegenhouden aan de ene kant, want het lijkt me ook heel bijzonder om echt eens te mogen testen.
Le Chat Noir- Prater
LCN; eigenlijk weten alle collega's dat ik de vorige keer zwanger ben geworden met medicijnen. Sommige collega's weten nu ook dat weer bezig zijn. Ook al kennen mensen onze achtergrond soms kunnen ze nóg zulke domme dingen zeggen. Zo had ik een collega die mij gewoon op de man af vroeg of het niet tijd werd dat E. een broertje of zusje krijgt dus ik antwoord daarop met "tja, niet alles gaat vanzelf bij E. ging dat het ook niet dus we zullen wel zien" daarbij zei ik ook dat we nog maar af moesten wachten hoe het er met mijn man voor stond na 8 zware chemokuren waarop zij doodleuk zei; "ach, nu lukt het vast vanzelf!" Sommige mensen snap ik niet hoor. Maar ja daar probeer ik me maar niet te veel van aan te trekken.
Andere collega's zijn vrij voorzichtig met dit soort dingen, na mijn vorige zwangerschap kwamen nog 2 collega's in de medische molen terecht, dus iedereen begrijpt wel dat zwanger niet iets vanzelfsprekends is.
Alyssa; meid wat ontzettend balen dat de clomid niet zijn werk doet! Logisch dat je daar verdrietig om bent, dat mag ook! Sterkte
Sharky; bij je middenrif/schouderbladen?? Zo dat is een heel andere plek... nou ik zal het wel zien. Ik krijg trouwens geen narcose hoor, het is een plaatselijke verdoving. Vind het wel spannend!
Andere collega's zijn vrij voorzichtig met dit soort dingen, na mijn vorige zwangerschap kwamen nog 2 collega's in de medische molen terecht, dus iedereen begrijpt wel dat zwanger niet iets vanzelfsprekends is.
Alyssa; meid wat ontzettend balen dat de clomid niet zijn werk doet! Logisch dat je daar verdrietig om bent, dat mag ook! Sterkte
Sharky; bij je middenrif/schouderbladen?? Zo dat is een heel andere plek... nou ik zal het wel zien. Ik krijg trouwens geen narcose hoor, het is een plaatselijke verdoving. Vind het wel spannend!
moepie- Kletskop
moepie schreef:Sharky; bij je middenrif/schouderbladen?? Zo dat is een heel andere plek... nou ik zal het wel zien. Ik krijg trouwens geen narcose hoor, het is een plaatselijke verdoving. Vind het wel spannend!
Ja ze spuiten een gas in je buik om een beetje plaats te maken bij je darmen enzo zodat de eierstokken en baarmoeder beter te zien zijn. En dat gas dat gaat naar boven, en blijft richting je middenrif/schouderbladen een soort van hangen en dat is geen prettig gevoel. Maar zonder narcose? Krijg jij dan wel dezelfde ingreep als ik? Ik heb een laprascopie gehad misschien krijg jij wel wat anders. Ik kreeg een sneetje in mijn navel en eentje bij mijn linkereierstok ter hoogte van mijn sliprand. Jij krijgt een sneetje in je vagina? Volgens mij toch een iets andere variant dan ik heb gehad. zonder narcose knap je wellicht sneller op, die narcose heeft me best een tijdje moe gehouden.
sharky- Fluisteraar
- Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11
@Sharky; dan zal Het inderdaad om een ander onderzoek gaan. Die van mij heet een fertilitiescopie geloof ik. Inderdaad een plaatselijke verdoving, moet wel van te voren een speciale pijnstiller innemen en de dag ervoor zo'n drankje dat mijn darmen war leger worden.
moepie- Kletskop
Luthien, ben je het inmiddels wat gewend om jezelf te spuiten?
Creabea, wat fijn dat jullie er zelf wel een (redelijk) positief gevoel bij hebben. Het is te hopen dat het met de IUI lukt, maar als dat niet het geval is, dan hoop ik dat jullie niet te lang moeten wachten op een eerste IVF-poging!
Le Chat Noir, kan me voorstellen dat je er nu veel mee bezig bent, het is ook heel spannend allemaal natuurlijk. Hopelijk heb je binnen ruim een week een positieve test in handen!!
Ik zag inderdaad helemaal niets op de monitor, alleen maar die verdomde cystes rond mijn eierstokken, van een follikel was niéts te bekennen. Ik kreeg nu 50 mg, gestart met de laagste dosis. Hoe het nu verder gaat, weet ik nog niet, morgen heb ik voor de zekerheid nog een keer een echo en als daar weer helemaal niets op te zien is, gaan we kijken wat doen (dosis verhogen gok ik?)
Moepie, wat naar dat je zo'n vervelend gevoel hebt bij het ziekenhuis, maar ik begrijp je wel. Je wilt gewoon graag goed geholpen worden en als je dan ziet dat er bij andere dames eerst een HSG oid gebeurt en bij jou slaan ze die stap gewoon over, dan vraag je je gewoon af waarom ze bij jou alles zo anders doen. Ik hoop dat je toch terug wat meer vertrouwen krijgt in het ziekenhuis
All, morgenvroeg weer een echo in het ziekenhuis. Mijn gynaecoloog wil dan voor de zekerheid nog eens een echo doen, maar hij schatte de kans klein in dat er nu wel iets zou te zien zijn, want dan had hij vrijdag ook al iets moeten zien, al was het maar miniem. Maar goed, het kan wel zei hij, maar ik mag er niet te veel op hopen, wat ik nu dus onbewust wel weer doe . Als er toch niets te zien is, zullen we bespreken wat we dan verder gaan doen, ik schat dat hij eerst de dosis nog wil gaan verhogen om te kijken of dat wel aanslaat. Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ze dat dan doen? Breken ze dan gelijk je cyclus af door menstruatie-opwekkende pilletjes te geven (omdat het toch geen zin heeft zeg maar) of niet? Of verschilt dat weer per ziekenhuis/gynaecoloog?
Creabea, wat fijn dat jullie er zelf wel een (redelijk) positief gevoel bij hebben. Het is te hopen dat het met de IUI lukt, maar als dat niet het geval is, dan hoop ik dat jullie niet te lang moeten wachten op een eerste IVF-poging!
Le Chat Noir, kan me voorstellen dat je er nu veel mee bezig bent, het is ook heel spannend allemaal natuurlijk. Hopelijk heb je binnen ruim een week een positieve test in handen!!
Ik zag inderdaad helemaal niets op de monitor, alleen maar die verdomde cystes rond mijn eierstokken, van een follikel was niéts te bekennen. Ik kreeg nu 50 mg, gestart met de laagste dosis. Hoe het nu verder gaat, weet ik nog niet, morgen heb ik voor de zekerheid nog een keer een echo en als daar weer helemaal niets op te zien is, gaan we kijken wat doen (dosis verhogen gok ik?)
Moepie, wat naar dat je zo'n vervelend gevoel hebt bij het ziekenhuis, maar ik begrijp je wel. Je wilt gewoon graag goed geholpen worden en als je dan ziet dat er bij andere dames eerst een HSG oid gebeurt en bij jou slaan ze die stap gewoon over, dan vraag je je gewoon af waarom ze bij jou alles zo anders doen. Ik hoop dat je toch terug wat meer vertrouwen krijgt in het ziekenhuis
All, morgenvroeg weer een echo in het ziekenhuis. Mijn gynaecoloog wil dan voor de zekerheid nog eens een echo doen, maar hij schatte de kans klein in dat er nu wel iets zou te zien zijn, want dan had hij vrijdag ook al iets moeten zien, al was het maar miniem. Maar goed, het kan wel zei hij, maar ik mag er niet te veel op hopen, wat ik nu dus onbewust wel weer doe . Als er toch niets te zien is, zullen we bespreken wat we dan verder gaan doen, ik schat dat hij eerst de dosis nog wil gaan verhogen om te kijken of dat wel aanslaat. Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ze dat dan doen? Breken ze dan gelijk je cyclus af door menstruatie-opwekkende pilletjes te geven (omdat het toch geen zin heeft zeg maar) of niet? Of verschilt dat weer per ziekenhuis/gynaecoloog?
Alyssa- Prater
Alyssa schreef:Luthien, ben je het inmiddels wat gewend om jezelf te spuiten?
Ik denk dat als je een hogere dosis krijgt je provera oid meekrijgt om je menstruatie op te wekken en dan gaat beginnen met een nieuwe ronde. Maar volgens mij heeft iemand in dit topic gelijk begonnen met een hogere dosis en werd dag 15 omgedoopt naar dag 3. Weet even niet meer wie dat was.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik weet dat Jazzlyn dat had dat dag 15 naar dag 3 werd omgedoopt. Weet niet of je haar bedoelt, want ik weet niet of zij hier heeft meegeschreven .Clapperdie schreef:
Ik denk dat als je een hogere dosis krijgt je provera oid meekrijgt om je menstruatie op te wekken en dan gaat beginnen met een nieuwe ronde. Maar volgens mij heeft iemand in dit topic gelijk begonnen met een hogere dosis en werd dag 15 omgedoopt naar dag 3. Weet even niet meer wie dat was.
Maar ik zal het morgen even afwachten. Ik weet niet of het wel goed is voor je lichaam om zo snel al terug je menstruatie op te wekken? Al zou ik dat wel fijn vinden natuurlijk, ik heb geen zin om nu gewoon maar af te gaan wachten als ik toch weet dat er niets gebeurt.
Alyssa- Prater
Als er totaal geen reactie is mag je gynaecoloog kiezen voor een restart in eigen cyclus. Je zou dan maandag met Clomid 100 MG beginnen. Was ik toen wel erg blij mee dat het kon
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Alyssa schreef:Sorry meiden, ik reageer straks even op alle rest.
Ik weet hoe het voelt helaas. Wil je me PM'en? Niet uitgebreid ofzo, maar dan kan ik op je ingaan. Ik ken het klappen van de zweep zeg maar.
Gast- Gast
Tea, ik stuur je even een PM meid
Alyssa- Prater
Tea-Leaf, ik heb je lieve PM gelezen. Reageer er vanavond op meis.
Ben vanochtend weer naar de gyn geweest, maar de Clomid slaat dus echt niet aan, wederom helemaal niets te zien op de echo. Ik word hier zo verdrietig van . Nu heb ik dus weer een kuur meegekregen om mijn menstruatie op te wekken, maar dat doe ik pas over 2/3 weken (raadde mijn gyn mij aan, om mijn lichaam ook wat rust te geven en niet 2x in nog geen 3 weken tijd ongesteld worden). Dan begin ik dus met een hogere dosis Clomid, 100 mg deze keer. Ik hoop zo dat die wel aanslaat, ik ga er uiteraard weer heel positief in, maar hoop niet weer teleurgesteld te worden. Maar goed, dat duurt nog even, want ik heb een beetje liggen tellen en ik zou dan pas begin december rond dag 12 van mijn cyclus zitten. Dus ik mag nu kleine anderhalve maand wachten voor ik weer meer weet..
Ben vanochtend weer naar de gyn geweest, maar de Clomid slaat dus echt niet aan, wederom helemaal niets te zien op de echo. Ik word hier zo verdrietig van . Nu heb ik dus weer een kuur meegekregen om mijn menstruatie op te wekken, maar dat doe ik pas over 2/3 weken (raadde mijn gyn mij aan, om mijn lichaam ook wat rust te geven en niet 2x in nog geen 3 weken tijd ongesteld worden). Dan begin ik dus met een hogere dosis Clomid, 100 mg deze keer. Ik hoop zo dat die wel aanslaat, ik ga er uiteraard weer heel positief in, maar hoop niet weer teleurgesteld te worden. Maar goed, dat duurt nog even, want ik heb een beetje liggen tellen en ik zou dan pas begin december rond dag 12 van mijn cyclus zitten. Dus ik mag nu kleine anderhalve maand wachten voor ik weer meer weet..
Alyssa- Prater
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Jammer Alyssa, maar je hebt gewoon een goede kans dat het in die dosis wel aan gaat slaan (al duurt al het wachten helaas lang, ik weet het).
Gast- Gast
Pagina 26 van 40 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
» Meiden die zwanger willen worden !
» Als zwanger worden niet lukt....
» Meiden die zwanger willen worden !
» Als zwanger worden niet lukt....