Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

+44
Ugly Betty
Bruintje Beer
Caresses
CCC
Roxy
Triesje1983
Yaelynn
Alyssa
joyce0606
Lieke21
Parisienne
SarahKey
ingrid82
pitbullgup
Nana
nisavi
chipa
Liadan
Laced
kletskousje
Floor
Creabea_28
ShallY
liesje
holaagirl
Lejow
Paper Crown
Novalee
Pien
Amber-
sharky
blauwwitrood
Muppetje
Jazzlyn
*Lookie*
Chelle
truestar
Annie24
chloe30
Le Chat Noir
Luthien
moepie
Earane
Clapperdie
48 plaatsers

Pagina 25 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 25 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Le Chat Noir di 18 okt 2011 - 4:28

Vanwege mijn leeftijd plaatst het ziekenhuis 1 goede embryo terug of 2 matig. Dus kon niet kiezen...anders hadden er nu wel 2 ingezeten. Of 3 :P .
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 25 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Creabea_28 di 18 okt 2011 - 5:25

Wat een supergoed nieuws LCN! Zelfs nog 2 cryos, helemaal super. Hopelijk blijft deze goed plakken en hebben jullie 1 november een positieve test.
Ben heel blij voor jullie dat het tot nu toe voorspoedig verloopt.

Nou meiden, morgen naar de gyn om alle uitslagen te bespreken en een behandelplan op te stellen. Hopelijk valt het mee en kunnen we ook met iets starten. Ik zal het morgen of overmorgen laten weten.
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  moepie di 18 okt 2011 - 6:44

LCN; wat een goed nieuws! Nu wordt het echt spannend, ik duim heel hard voor je!! Sterkte met het zenuwslopende wachten.

Creabea; succes morgen, ik hoop dat jullie een goed gesprek hebben waarin een duidelijk behandelplan naar voren komt.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Alyssa di 18 okt 2011 - 6:57

LCN, wat goed zeg! Ik duim voor je dat hier een mooie zwangerschap mag uit voortvloeien!

Creabea, heel veel succes morgen meid, ik hoop dat je goed nieuws krijgt en dat je je kan vinden in het behandelplan.

Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Bericht  Luthien di 18 okt 2011 - 7:10

@ LCN, Ben ik nummer 8 die aan het duimen is voor je? Dat het maar mooi mag blijven zitten!

@ Creabea, succes morgen, hopen dat het naar omstandigheden de meest positieve uitslag mag worden.

@ Moepie, Hoop voor jou dat je die hele kijkoperatie niet meer nodig hebt.

@ Muppetje, ik had jou helemaal nog niet gefeliciteerd!!!

@ all, Ik liep alweer een heleboel blz. achter, dus als ik nog iets belangrijks ben vergeten, excuses daarvoor. Ik ben gisteren ongesteld geworden, dus morgenochtend moet ik eraan geloven. Ik wordt er een beetje hyper van, vind het echt heel erg spannend om mezelf te moeten spuiten. De pen ligt al helemaal klaar.
Ik moet maandag voor de HSG, en oa Creabea's verhaaltje maakt me daar ook wel een beetje zenuwachtig voor. En de dinsdag erna heb ik de eerste echo.
Iemand vroeg hoe het met de studie stond. Ik ben nu echt met de laatste loodjes bezig. Ik richt me erop om iig voor de kerst af te studeren (liefst nog wel eerder). Ik val nu in als onderwijsassistente. Niet ideaal, maar beter iets dan niets en het is wel heel leerzaam. Het is een zwarte school en dat ben ik tijdens stages nog niet eerder tegen gekomen.
Alleen een beetje vervelend dat ik maandag moet zeggen dat ik dinsdag iets later zal komen. Daarvoor is het eigenlijk wel fijn dat ik niet zelfstandig voor de klas sta.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Alyssa di 18 okt 2011 - 7:14

Luthien, ik heb jouw verhaal gemist denk ik? Hoezo moet je morgen jezelf gaan spuiten?
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Bericht  Luthien di 18 okt 2011 - 7:19

Ik heb al een heel traject Clomid erop zitten, zonder resultaat. Mijn man is een tijdje weg geweest en we zijn deze ronde begonnen met het volgende traject. Hormooninjecties icm IUI. Ik begin morgen met de eerste spuit Puregon. De kwaliteit van de zwemmers van man is goed, maar om de kansen optimaal te benutten maken we toch gebruik van de mogelijkheid.

Luthien
Luthien
Prater
Prater

Bericht  Luthien di 18 okt 2011 - 7:21

op blz. 32 staat trouwens mijn hele verhaal.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Bericht  Le Chat Noir di 18 okt 2011 - 7:27

@creabea: heel veel succes morgen, ik denk aan je! Ik pm je gauw nog even! En ben heel benieuwd!
@luthien: heel veel succes ook! Iedereen ervaart de hsg anders..mijn zus had er weer weinig last van. Het is net als met een punctie heel wisselend. Ik hoop dat het bij jou meevalt. Succes met je 1e spuit en de rest!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Alyssa di 18 okt 2011 - 8:08

Luthien, ik ga je verhaal lezen morgen! Hopelijk valt de HSG mee voor jou.
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Bericht  Muppetje di 18 okt 2011 - 8:10

LCN ik ga heeeeel hard duimen
En Luthien, dankjewel!!

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Creabea_28 di 18 okt 2011 - 20:47

Thanx voor het succes wensen meiden!

Luthien: sorry dat mijn verhaaltje je zenuwachtig maakt, dat is niet de bedoeling. Wat LCN ook zegt: iedereen ervaart het anders. Bij mij waren ze natuurlijk een beetje aan het klooien, dus daar kan een groot deel van de pijn vandaan komen. De tijd dat het echt pijnlijk is, is maar een paar minuutjes. Ga er zo 'neutraal' mogelijk in, dat heb ik ook gedaan, want je weet toch nooit hoe je er zelf op reageert. En wat ik mezelf steeds voorhield: het is voor ons kindje, daar heb ik alles voor over. Dit maakte mij voor mijn gevoel wel sterker. Krijg je een pijnstiller vanuit het ziekenhuis? Ik zal duimen dat het allemaal meevalt!
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Bericht  Le Chat Noir di 18 okt 2011 - 20:51

@Luthien: Hoe ging je 1e spuit?
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Luthien di 18 okt 2011 - 21:08

@ Creabea, het komt niet alleen door jouw verhaal hoor. Ze raden aan om niet alleen te komen en ik moet van te voren ibuprofen slikken. Dat zijn al dingen die me een beetje zenuwachtig maken. Het is voor een goed doel, maar toch...

@ all, man wat viel dat spuiten me tegen! Ik denk dat doe ik even, maar toen ik daar eenmaal stond met die pen in m'n hand en een vetrol in de starthouding werd ik me toch opeens onpasselijk. Ik heb me even moeten verzetten tegen de overgeefneigingen en ben toen maar op bed gaan liggen. Man vroeg nog of hij het moest doen, maar heb het uiteindelijk toch nog zelf gedaan. En het daadwerkelijk spuiten viel dan weer hartstikke mee, maar die stap om het te doen! Morgen zal het dus waarschijnlijk al een stuk makkelijker gaan en ik blijf het maar gewoon liggend op bed doen.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Bericht  Le Chat Noir di 18 okt 2011 - 22:10

Ja in jezelf prikken is en blijft iets onnatuurlijks he. Ik ging zelf altijd zitten, beetje voorover/inelkaar gezakt zodat ik wat een dikkere vetrol kon pakken. Misschien kun je van te voren nog met een ijsblokje over de plek gaan, dit deed ik altijd wel, en je voelt het dan echt minder. De keer dat ik het zonder deed, deed t meer pijn. Ik weet verder niet hoe die naald vd prikpen is hoor, ik had naalden van 16 mm lang, ze leken wel steeds groter en dikker te worden :shock: . Het gaat vast elke dag beter!
Ik heb wel eens gehoord dat de bijwerkingen daarvan minder erg zijn als van de Clomid...
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 1:24

2CKC2 schreef:LCN!! 3 bevrucht - 3 outta 3.. dat is gewoon HEEL goed! cheers

Ik hoop zo dat ze blijven plakken!!

Wat goed!!!!

Gast
Gast

Bericht  Creabea_28 wo 19 okt 2011 - 23:59

Hoi meiden,

Nou na een uur wachten in het ziekenhuis gisteren mochten we eindelijk gespannen naar binnen, want we waren erg bang voor de uitslagen. Gelukkig 'viel het mee'. Bij mij is alles prima in orde, dus dat is alweer een pluspunt. Mijn man had dit keer 13 miljoen zaadjes. Dat is op zich niet superslecht, maar hij heeft maar 3% die goed en sterk bewegen en 80% is van c-kwaliteit, dus die leven en bewegen wel, maar zwemmen niet de goede richting op.
Maar aangezien de vorige 2 zaadonderzoeken minder dan 2 miljoen en helemaal niks opleverden, was dit voor ons toch een 'goede' score. De fertiliteitsarts wil graag eerst een zaadopwerking doen om te zien hoeveel echt goede bruikbare zaadjes er over blijven. Hij wil dat doen in combinatie met IUI, want omdat ik pas die HSG heb gehad (ben je wat vruchtbaarder) en bij mij alles prima in orde is, is er nog een kleine kans dat het met IUI ook kan lukken. Hij heeft zoiets van; als we het zaad dan toch opwerken, kunnen we het net zo goed insemineren, dat heb je dan maar weer binnen, zonde om weg te gooien. Dus ik moet bellen als ik ongesteld ben geworden en dan van dag 3 t/m 7 clomid slikken. Daarna echo om, te kijken hoe de eitjes groeien en daarna een spuit pregnyl voor de inseminatie.

Mocht de IUI niks opleveren mogen we (afhankelijk van de kwaliteit van het zaad) eventueel nog een poging IUI doen òf meteen door voor IVF/ICSI. We hoeven dan niet op een wachtlijst en mogen dan meteen beginnen. We gaan dan het korte traject volgen.
Hij zei dat we ook op de natuurlijke manier nog gewoon door moesten gaan, omdat we weliswaar een slechte zaadkwaliteit hebben, maar dat het niet onmogelijk is op de natuurlijke manier.

Al met al hebben we beide wel een positief gevoel erover. Ik denk zelf niet dat het met IUI gaat lukken, maar ik wil elke poging die we kunnen doen met beide handen aanpakken. Nog een paar weken wachten, zit nu in het midden van mijn cyclus) en dan kunnen we eindelijk ook ergens mee starten!

Luthien: Wat balen dat het spuiten zo tegenviel. Ik kan me voorstellen dat het heel vreemd en naar is om jezelf te moeten injecteren. Wat knap dat je het uiteindelijk toch zelf hebt gedaan! Hopelijk gaat het vandaag beter.

LCN: Ben je al een beetje bijgekomen van alles? En hoe voel je je meis?

Moepie: Hoe is het met jou? Wanneer was ook alweer jouw operatie?

BWR en Tealeaf: Ik wilde even zeggen dat ik zoveel bewondering voor jullie heb. Jullie hebben het zelf zo moeilijk en dan reageren jullie ook zo lief op alle anderen hier. Echt heel veel respect en een hug voor jullie

2CKC2: Weet jij al iets meer over wanneer je geopereerd gaat worden en wanneer jullie dan voor IVF kunnen?

Laatst aangepast door Creabea_28 op do 20 okt 2011 - 0:50; in totaal 1 keer bewerkt
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 0:09

Luthien schreef:@ Creabea, het komt niet alleen door jouw verhaal hoor. Ze raden aan om niet alleen te komen en ik moet van te voren ibuprofen slikken. Dat zijn al dingen die me een beetje zenuwachtig maken. Het is voor een goed doel, maar toch...

@ all, man wat viel dat spuiten me tegen! Ik denk dat doe ik even, maar toen ik daar eenmaal stond met die pen in m'n hand en een vetrol in de starthouding werd ik me toch opeens onpasselijk. Ik heb me even moeten verzetten tegen de overgeefneigingen en ben toen maar op bed gaan liggen. Man vroeg nog of hij het moest doen, maar heb het uiteindelijk toch nog zelf gedaan. En het daadwerkelijk spuiten viel dan weer hartstikke mee, maar die stap om het te doen! Morgen zal het dus waarschijnlijk al een stuk makkelijker gaan en ik blijf het maar gewoon liggend op bed doen.

Het is inderdaad even die drempel die je over moet! Zo onnatuurlijk, jezelf pijn doen! Ik kreeg bij de prikinstructie te horen dat je hem het beste er gewoon in kan jassen zeg maar. In 1 keer. Maar echt niet dat ik dat kon. Heb het wel geprobeerd, maar mijn lijf stribbelde tegen haha! Ik ging ook gewoon altijd dubbel zitten totdat ik een stuk vet had (:P) en dan voorzichtig prikken. Eigenlijk is dat dom, want je tergt jezelf allleen maar , maar ja.. Wat trouwens wel helpt om zo min mogelijk rond de navel te prikken. Dat schijnt het gevoeligste gebied te zijn. Héél veel succes voor je meid! Ik duim voor je! Mag nu ook wel eens gebeuren of niet dan?

Gast
Gast

Bericht  Muppetje do 20 okt 2011 - 0:19

Spannend Crea!

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Luthien do 20 okt 2011 - 0:39

@ creabea, balen dat de zaadkwaliteit zo slecht is. Wie weet lukt het wel met de IUI. En anders wel fijn dat je voor IVF/ICSI niet op een wachtlijst hoeft en meteen door kunt.

@ LCN, ik had van de Clomid vrijwel geen bijwerkingen, geen opvliegers ofzo wat ik van anderen hier wel hoorde (behalve dat afvallen echt niet wilde lukken, maar dat kan ook aan m'n schildklier+hormonen liggen). Ben dus benieuwd of ik hier iets van ga merken.

@ Jolicious, ik heb wat dat betreft gelukkig een speklaagje rond m'n buik Very Happy , ik hoef geen rare capriolen uit te halen om het goed beet te kunnen pakken. En of het nu wel een keertje mag gebeuren, maar dat wil iedereen met een kinderwens natuurlijk. Ben voor jullie trouwens ook nog steeds wel aan het duimen ( dat alles maar goed mag zijn enzo)

@ all, dat ik gisteren er zo'n moeite mee had was inderdaad gewoon de drempel. Vanmorgen ging het nog niet zonder klamme handjes, maar het was wel zo gebeurd. Morgen gaat het vast vanzelf :P

En even voor jullie allemaal een dikke hug Vind het echt heel fijn om hier te kunnen schrijven en m'n ei kwijt te kunnen
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Bericht  Le Chat Noir do 20 okt 2011 - 5:00

@Creabea: Zo 13 miljoen das niet verkeerd in vergelijking met de eerdere uitslag, wat fijn dat er toch levende zaadcellen waren! Alleen ja wat er overblijft komt idd toch in de richting van ICSI helaas... Bij ons bleven er bij deze ICSI poging 0,3 miljoen levende over. Fijn dat jullie eerst nog een kans krijgen met IUI, klinkt logisch toch?! Hopelijk is het toch raak, maar kan me voorstellen dat je dit niet echt verwacht...
Wat fijn zeg dat er geen wachtlijsten zijn! Waarom krijg jij het korte protocol? (dacht dat dit eigenlijk nooit gedaan werd bij jonge vrouwen) Wel fijn dat je niet aan de pil hoeft dan! Scheelt weer een kleine maand.
Nou, als je toch voor ICSI moet; het is wel erg intensief, maar het viel mij eigenlijk toch best mee tot nu toe, zoals je weet.
Geeft ergens wel fijn gevoel dat er nu duidelijkheid is of niet? En dat bij jou alles goed was! Heel veel succes alvast! Had je trouwens gePMt.

@Luthien: Fijn dat het spuiten vandaag beter ging. Probeer ze toch met enige snelheid er in te jassen! Ik had er gelukkig niet heel veel moeite mee, maarja fijn vond ik ook anders hoor. Merk je er al iets van?

@BWR en Tealeaf: Eens met Creabea! Petje af voor jullie positiviteit en meeleven!

@All: Met mij gaat het wel goed, ik probeer afleiding te zoeken maar ik moet zeggen dat ik het grootste deel vd dag toch denk aan het embryootje in mij en een mogelijke zw schap. Kan inmiddels gelukkig weer langer lopen, maar ben wel moe moe moe. Verder verschillende klachtjes, maar die komen toch van de Lutinus, dus die ga ik hier niet noemen Wink.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Muppetje do 20 okt 2011 - 5:04

Le Chat Noir schreef:
@BWR en Tealeaf: Eens met Creabea! Petje af voor jullie positiviteit en meeleven!
+1

Meiden als jullie het vervelend binnen dat ik af en toe reageer gewoon zeggen hè...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Le Chat Noir do 20 okt 2011 - 6:17

Nee natuurlijk niet! Juist leuk toch?! Hoe voel jij je?
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Muppetje do 20 okt 2011 - 6:22

Le Chat Noir schreef:Nee natuurlijk niet! Juist leuk toch?! Hoe voel jij je?
Vreselijk verkouden, verder super smile

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Creabea_28 do 20 okt 2011 - 8:00

Lcn: ik had je gisteravond gemaild, ik zal je morgen even uitgebreid terug pm-en, ok?
Heb hem wel gelezen hoor, thanx smile Je hoort morgen van me, zit nu op mijn telefoon, dus is een beetje onhandig. O enne ...ik denk aan je hoor meis, kan me voorstellen dat dit zulke spannende dagen zijn! Ik duim echt voor je!!!!!!
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 25 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: