Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

+44
Ugly Betty
Bruintje Beer
Caresses
CCC
Roxy
Triesje1983
Yaelynn
Alyssa
joyce0606
Lieke21
Parisienne
SarahKey
ingrid82
pitbullgup
Nana
nisavi
chipa
Liadan
Laced
kletskousje
Floor
Creabea_28
ShallY
liesje
holaagirl
Lejow
Paper Crown
Novalee
Pien
Amber-
sharky
blauwwitrood
Muppetje
Jazzlyn
*Lookie*
Chelle
truestar
Annie24
chloe30
Le Chat Noir
Luthien
moepie
Earane
Clapperdie
48 plaatsers

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 14 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  pitbullgup do 21 jul 2011 - 2:55

*Breekt even in*

Sharky, Clapperdie en Earane van harte gefeliciteerd meiden!!!! Super cheers hug
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 14 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  ingrid82 do 21 jul 2011 - 3:24

Ook ik even hier!
Wiehoeeeeeeeee jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa eindelijk!!!!!
Gefeliciteerd meid!!
bounce hug bounce hug bounce hug bounce hug bounce hug bounce
ingrid82
ingrid82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 15-02-11

Bericht  Le Chat Noir do 21 jul 2011 - 6:33

@Sharky: Wow! Gefeliciteerd!!! Ik had ook een goed gevoel bij jou, maarja je weet het nooit natuurlijk! Het geeft mij in ieder geval allemaal ook veel moed! Wat moet jij je vandaag geweldig voelen zeg Very Happy! Heb je niet de neiging het van de daken te schreeuwen??!

@Creabea: Goed dat het onderzoek nogmaals gedaan wordt, gewoon voor de zekerheid. Klinkt als een fijne huisarts. Wanneer gaat je man weer wat inleveren? En dan nogmaals bij de gyn dus?
Goed dat je direct al een afspraak gemaakt hebt bij de fertiliteitspoli. Best lang wachten, maar dat komt vast door de vakantie? Hoop dat t bij jou in ieder geval allemaal goed lijkt! Hoe is je man eronder?

Ik PM je ook nog wel even.

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor een SOT semenonderzoek voor mijn man (ik was vanmorgen vrij, dat belt toch lekkerder dan op werk)..Omdat we nu naar een ander, groter ziekenhuis moeten hiervoor raadde onze gyn ons aan wel samen te gaan, omdat de eerstvolgende keer dat we daar waarsch komen ik een punctie heb...Dan kende ik het daar al een beetje. Wij wilden volgende wk vrijdag wel, maar nee het was weer alleen op dinsdagen mogelijk...vind die ziekenhuizen altijd zo moeilijk met plannen. Maar goed, nu 2 augustus om 14:00... Vroeg ze: Oh en uw man gaat dan zeker hier produceren? Haha het leek wel alsof ze over een machine had, maarja hoe moet je het ook anders zeggen. Verder morgen of volgende week nog even bloed prikken.

Ik ben er wel mee bezig hoe en wanneer en of we het anderen gaan vertellen. Tot nu toe weten alleen mijn ouders en mijn zus+zwager (zelf door de medische molen geweest) er vanaf. Mijn man vertelt het t liefst aan helemaal niemand verder...maar ik heb er soms wel behoefte aan, bijv aan vriendinnen. Soms voelt het alsof ik een deel van mijn leven verzwijg.
Mijn werk weet er ook nog niks vanaf. Kon het tot nu toe er omheen plannen, heb maar 2 keer een smoesje gebruikt om iets later te komen. Maarja een ICSIbehandeling is natuurlijk een ander verhaal... Het kan net allemaal goed uit komen, maar waarschijnlijk niet en het geeft misschien ook wel stress als ik me in allerlei bochten moet wringen. Toch zou ik het liefst niks zeggen. Vind het raar dat mijn manager weet dat ik daarmee bezig ben...En ik heb 1 naaste collega en heb eigenlijk ook geen zin in het met haar te bespreken haha. Maar misschien moet ik me er nu toch maar over heen zetten...zucht.
Hoe hebben de meiden hier dat gehad/gedaan?

Laatst aangepast door Le Chat Noir op do 21 jul 2011 - 6:39; in totaal 1 keer bewerkt
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Annie24 do 21 jul 2011 - 6:37

LCN; ik heb het toen eerlijk verteld op mijn werk zodra ik om de dag voor een follikelmeting naar het ziekenhuis moest. Kijk, 1 keertje naar de dokter of tandarts kan wel, maar om de dag werd een beetje raar verhaal natuurlijk. Daarnaast speelde het bij mij ook mee dat mijn collega's al máánden aan het zeuren waren dat ik vast de volgende zou zijn die zwanger zou raken, terwijl we dus al die tijd al bezig waren, maar het dus niet lukte (en dan is al dat gezeik ook niet fijn)

Toen ze het wisten was iedereen erg begripvol en geinteresseerd en vroegen ook echt oprecht wat voor behandeling ik kreeg enzo.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Muppetje do 21 jul 2011 - 6:39

Ik ben vandaag weer op de poli geweest. Moest alleen nog de uitslag krijgen van de uitstrijkjes van twee weken geleden.

De uitslagen van de uitstrijkjes waren goed, dus ik mag met de medicijnen beginnen.

Heb primolut en clomid mee gehad. Ik moest eerst testen, dus dat heb ik gedaan, negatief natuurlijk. Dus morgen begin ik met de primolut, en als dat zn werk heeft gedaan moet ik op dag 3 met de clomid beginnen.

Ik krijg vooralsnog geen echo's, en moet op dag 21 bloed laten prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad.

Ergens vind ik dat fijn, kunnen we gewoon weer even lekker zelf aan de slag, maar aan de andere kant weet je dan natuurlijk niet echt of het werkt. Misschien dat ik zelf ovulatietestjes koop, maar misschien kijk ik het ook wel gewoon eerst even n ronde aan...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Muppetje do 21 jul 2011 - 6:42

Ik heb het op werk niet echt verteld. Ik heb tegen mijn leidinggevende gezegd dat ik de komende tijd frequent naar het ziekenhuis zou moeten (ik moet dan ook op een ander kantoor zitten en ben dus de hele dag niet aanwezig op het kantoor waar ik normaal zit)

Ik heb gezegd dat ik bestu wilde vertellen wat er was als hij dat wilde weten. Maar hij zei dat dat helemaal niet nodig was en dat ik dat vooral niet moest doen als ik daar zelf niet aan toe was of het niet wilde...

Misschien heeft hij wel zijn vermoedens, ik weet het niet. Maar hij gaat er in ieder geval fijn mee om...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Chelle do 21 jul 2011 - 6:43

@ LCN, ik heb het zelf toen ook gewoon op mijn werk verteld. Net wat annie zegt, beetje moeilijk met al die ziekenhuisbezoekjes... Ik ben zwanger geraakt door IUI. Gelukkig was mijn baas erg begripvol en kon zonder problemen naar het ziekenhuis tijdens mijn werk.
Ik heb dan ook gelijk verteld toen bleek dat ik zwanger was.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  ingrid82 do 21 jul 2011 - 6:46

@le chat noir
Kan me heel goed voorstellen dat je het niet goed weet of je het moet vertellen dat had ik 4 maanden geleden ook..nieuwe baan,nog in proeftijd,punctie viel net na de proeftijd (al wist ik dat toen nog niet)..
Heb het toen toch maar ook al zat ik in mijn proeftijd gezegd.
En wat luchtte dat op zeg! Gelukkig gingen ze er heel begripvol mee om en ik moest maar even (als ik wist wanneer mijn punctie was) zeggen wanneer en dan zouden ze vrij regelen. Het scheelde mij een hoop stress en nu nog hoor ook al doen we onze 3e poging pas in okt/nov.
ook als ik even niet in me vel zit weten ze waarom. (ze zijn 2 floormanagers)
Het was wel even moeilijk en zal voor jou ook zijn natuurlijk maar
ik hoop dat je een keuze kan maken en dat deze voor jou ook goed uitpakt als bij mij
ingrid82
ingrid82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 15-02-11

Bericht  Muppetje do 21 jul 2011 - 6:49

Ik denk overigens wel dat ik het zou vertellen als ik bijvoorbeeld toch echos had gekregen of net als jullie puncties en dergelijken, maar dat is hier niet aan de orde.

Bij mij ging het om drie afspraken met telkens even ertussen, en dat kan natuurlijk nog om vanalles gaan....

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Le Chat Noir do 21 jul 2011 - 7:06

@Muppetje: Meestal volgen ze het gebruik van Clomid toch? Nouja ook wel fijn dat je het niet hoeft, maar aan de andere kant wil je inderdaad ook de groei van de eicel wel volgen! Hoop dat t goed aanslaat, met weinig bijwerkingen! Het liefst zei ik op mijn werk ook alleen maar dat ik naar het ziekenhuis moet, maarja ik kan er hier niet mee aankomen dat ik verder niks zeg...haha.

@Ingrid82: Oei dat is idd moeilijk om te zeggen als je nog in je proeftijd zit. Ik heb wel een vast contract sinds dit jaar en werk er sinds januari 2009, dus ja wat dat betreft.. Wat balen trouwens dat jullie bij de 2e poging geen TP hadden! Ik hoop dat de 3e keer idd scheepsrecht is!

@Annie: Nee om de dag te laat komen op je werk kun je niet verantwoorden. Bij mij is het alleen maandag en woensdag echt een probleem, maar zul je net zien dat het nu deze keer wel op die dagen valt. Ik vrees dat ik het ook maar gewoon moet vertellen...

@Chelle: Fijn dat ze op je werk er zo mee omgingen! Het hangt natuurlijk heel erg van je werkplek af. Ik heb op zich een prima manager hoor (vrouw), maar ze is ook wel vrij zakelijk. En ik vind het zelf erg vervelend als ik op mijn werk direct moet vertellen of een poging wel of niet gelukt is...hmmm. Vind dat gewoon heel prive. Maarja misschien moet ik er nog aan wennen.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Muppetje do 21 jul 2011 - 7:11

LCN, ja, meestal doen ze dat je. Ik heb het nog gevraagd, maar ze vond het niet nodig en wilde eerst maar eens door het bloedprikken kijken hoe en wat. Naja, ze zal het wel weten denk ik.... We zien wel.

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Jazzlyn do 21 jul 2011 - 7:48

Muppetje schreef:LCN, ja, meestal doen ze dat je. Ik heb het nog gevraagd, maar ze vond het niet nodig en wilde eerst maar eens door het bloedprikken kijken hoe en wat. Naja, ze zal het wel weten denk ik.... We zien wel.

Vind het toch een risico! Maarja. Wel goed in de gaten houden (veel buikpijn etc). kennis ook eerste ronde clomid en dikke overstimulatie, 6 eitjes! Had ze niet geweten zonder echo. Ik had ook 2 a3 eitjes eerste keer.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Muppetje do 21 jul 2011 - 7:57

Jazzlyn schreef:
Muppetje schreef:LCN, ja, meestal doen ze dat je. Ik heb het nog gevraagd, maar ze vond het niet nodig en wilde eerst maar eens door het bloedprikken kijken hoe en wat. Naja, ze zal het wel weten denk ik.... We zien wel.

Vind het toch een risico! Maarja. Wel goed in de gaten houden (veel buikpijn etc). kennis ook eerste ronde clomid en dikke overstimulatie, 6 eitjes! Had ze niet geweten zonder echo. Ik had ook 2 a3 eitjes eerste keer.

Oei, hmmm, naja, ik moet er maar vanuit gaan dat ze weet wat ze doet denk ik...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Jazzlyn do 21 jul 2011 - 8:00

Muppetje schreef:
Jazzlyn schreef:

Oei, hmmm, naja, ik moet er maar vanuit gaan dat ze weet wat ze doet denk ik...

Je moet doen wat goed voelt. Als je wat zere eierstokken krijgt kun je ook zo bellen voor een follikelmeting. Al is het dan maar 1 keer om te kijken hoe veel er groeien. Bij mij dachten ze ook te weten dat ze deden. Wel een tweeling. (en geen idee hoeveel eitjes het waren).

niet om je bang te maken hoor. Maar let gewoon goed op je lichaam! Dan komt het vast goed smile
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Muppetje do 21 jul 2011 - 8:16

Bedankt Jazz, ik hou het in de gaten

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 8:28

LCN, ik heb wel gewoon verteld dat we met ivf bezig waren. Mijn werkgever was ook heel begripvol. Gelukkig kon ik veel verschuiven met mijn werk, dus ik heb alleen vrij moeten nemen voor de punctie (24 uur blijven in het ziekenhuis) en de dagen erna als ik nog pijn heb. Dit is al mijn 3e poging en het is nooit een probleem geweest gelukkig!

Gast
Gast

Bericht  chloe30 do 21 jul 2011 - 8:46

hallo,
even snel een kort berichtje
earane en sharky van harte het is jullie meer dan gegund!!!
geniet ervan!!
laten we hopen dat er snel meer volgen!
fijne avond nog iedereen

chloe30
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 32
Punten : 38
Registratiedatum : 24-03-11

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 0:18

Oooh wil even laten weten hoe blij ik ben! Kreeg net telefoon van het UMCG. Alle 8 bevruchtingen zijn embryo's geworden en alle 8 zijn ze op gegaan voor onderzoek! Very Happy Morgen tussen 9 en 10 word ik gebeld of we een terugplaatsing hebben. Let's hope so!!

Gast
Gast

Bericht  moepie vr 22 jul 2011 - 0:37

Ik had hier gisteren wat geplaatst....... staat het er niet! Raar!
Nog maar een keer dan;

LCN; voor mijn vorige zwangerschap heb ik de naaste familie, beste vrienden, leidinggevende en een collega op de hoogte gebracht. Dit vond ik erg prettig.
Toen ik zwanger was heb ik meer mensen verteld dat het niet vanzelf ging. Met name op mijn werk omdat daar een collega rond liep die er vanuit ging en nog steeds gaat dat iedereen in een zucht zwanger is! Daar kon ik me zo kwaad om maken. Maar ja, andere collega's reageerden heel begrip vol en stelden vragen.

Nu we weer bezig zijn is mijn leidinggevende ook weer op de hoogte omdat ik weer ziekenhuisbezoekjes af moest leggen, een paar collega's weten het. Bij 2 ging het ook moeilijk. Iedereen die dichtbij staat is ook op de hoogte. En als ik vragen krijg of er al een broertje of zusje voor E. komt dan zeg ik dat het voor ons helaas niet op de normale wijze kan dus dat we heel graag willen maar dat dit allemaal tijd kost en of het dan kan.

Muppetje; Fijn dat de uitstrijkjes goed waren!
Ik vind het ook wel een beetje vreemd dat je geen cyclusanalyse krijgt tijdens je eerste ronde met clomid. Meestal hoor je inderdaad dat ze moeten kijken hoe de eitjes reageren op de medicatie. Maar de artsen zullen er wel een juiste reden voor hebben. Inderdaad goed jezelf in de gaten houden.

James; mijn duimen draaien!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 0:49

James schreef:Oooh wil even laten weten hoe blij ik ben! Kreeg net telefoon van het UMCG. Alle 8 bevruchtingen zijn embryo's geworden en alle 8 zijn ze op gegaan voor onderzoek! Very Happy Morgen tussen 9 en 10 word ik gebeld of we een terugplaatsing hebben. Let's hope so!!

Waaauuuwwww wat een enorm goed nieuws !!!!! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown vr 22 jul 2011 - 0:58

Stuiterbal schreef:
James schreef:Oooh wil even laten weten hoe blij ik ben! Kreeg net telefoon van het UMCG. Alle 8 bevruchtingen zijn embryo's geworden en alle 8 zijn ze op gegaan voor onderzoek! Very Happy Morgen tussen 9 en 10 word ik gebeld of we een terugplaatsing hebben. Let's hope so!!

Waaauuuwwww wat een enorm goed nieuws !!!!! Very Happy

Succes James!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Muppetje vr 22 jul 2011 - 1:23

Wat fijn James, heel veel succes!!

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Clapperdie vr 22 jul 2011 - 1:28

Ik duim voor je James!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Creabea_28 vr 22 jul 2011 - 3:09

Wat fijn James, ga voor je duimen dat er een hele goeie kan worden teruggeplaatst!

LCN: pm terug!

Muppet, ook hier even: goed dat je uitstrijkjes goed zijn. Hoop dat de medicijnen hun werk gaan doen en dat je snel zwanger mag worden.

Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616

Bericht  Le Chat Noir vr 22 jul 2011 - 3:42

Wat fijn James! Hopen op veel emmy's voor terugplaatsing!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: