Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
+44
Ugly Betty
Bruintje Beer
Caresses
CCC
Roxy
Triesje1983
Yaelynn
Alyssa
joyce0606
Lieke21
Parisienne
SarahKey
ingrid82
pitbullgup
Nana
nisavi
chipa
Liadan
Laced
kletskousje
Floor
Creabea_28
ShallY
liesje
holaagirl
Lejow
Paper Crown
Novalee
Pien
Amber-
sharky
blauwwitrood
Muppetje
Jazzlyn
*Lookie*
Chelle
truestar
Annie24
chloe30
Le Chat Noir
Luthien
moepie
Earane
Clapperdie
48 plaatsers
Pagina 12 van 40
Pagina 12 van 40 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40
Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
@Creabrea: Heej wij hebben samen nog even in ander topic gezeten, weet nog dat jullie toen een thuistest hadden gedaan. Inmiddels dus de stap naar de huisarts gezet begrijp ik!
Ik weet helaas denk ik zo'n beetje exact wat je nu voelt.. Bij mijn man is ook erg slecht zaad geconstateerd, de 1e keer minder dan 2 miljoen waarvan weinig beweeglijkheid en na 3 maanden (dat was afgelopen maand) opnieuw een slechte uitslag gekregen. Wel 8 miljoen deze keer(waren de voedingssupplementen toch ergens goed voor?), maar nog steeds maar weinig levende. Wij hebben dan ook net vandaag helemaal officieel te horen gekregen dat wij voor ICSI moeten gaan, spontaan zwanger worden moeten we niet meer op rekenen...besef dit nog niet echt.
Best heel heftig zulk nieuws!!! Vrijdag aan de telefoon de uitslag gehad en toen had ze het al genoemd en had er ook al rekening mee gehouden na de 1e uitslag, maar toch is het echt vreselijk om zulk nieuws te krijgen... De maanden tussen de 1e en 2e zaaduitslag waren ook killing, want je zit steeds tussen hoop en vrees omdat het de 2e keer nog wel beter kan zijn. Volgens de gyn moesten we niet van 1 test uitgaan, want het kan eenmalig slecht zijn, daarom moesten er 3 maanden tussen zitten omdat de aanmaak van zaadcellen zo lang duurt.
Rekenden ook op een enorm lange wachttijd voor ICSI...maar dat viel gelukkig mee! Waarsch kan ik in oktober al voor een punctie (en hopelijk terugplaatsing!). Ik denk dat ik een lang schema moet volgen, want moet eerst aan de pil?? Heb me daar nog niet echt in verdiept, maar 30 augustus hebben wij ook een vervolgintake waarin alles nog meer verteld wordt. Vind het heel gek dat we nu ICSI gaan doen, dat leek altijd zoiets ver weg....
Maarja aan de andere kant wel 'blij' dat er wel iets mogelijk is en het is toch ook snel duidelijk geworden bij ons...Tsja er is niks aan te doen, dus moeten maar positief proberen te blijven, al zal dat de ene dag beter gaan dan de andere.
Morgen hebben jullie dus weer een afspraak bij de huisarts? Hoop dat jullie snel terecht kunnen bij een gyneacoloog of fertiliteitsarts. Denk eerlijk gezegd ook dat jullie daar nu naar toe verwezen worden, of de huisarts moet het zaadonderzoek zelf nog eens willen herhalen ofzo. Zouden jullie naar een streekziekenhuis gaan of een groter ziekenhuis?
Heel veel sterkte in ieder geval! Misschien kunnen we elkaar een beetje steunen. Maar wie weet valt het ook nog mee bij een ander zaadonderzoek, dus ook maar niet teveel op de zaken voor uit lopen...
Ik weet helaas denk ik zo'n beetje exact wat je nu voelt.. Bij mijn man is ook erg slecht zaad geconstateerd, de 1e keer minder dan 2 miljoen waarvan weinig beweeglijkheid en na 3 maanden (dat was afgelopen maand) opnieuw een slechte uitslag gekregen. Wel 8 miljoen deze keer(waren de voedingssupplementen toch ergens goed voor?), maar nog steeds maar weinig levende. Wij hebben dan ook net vandaag helemaal officieel te horen gekregen dat wij voor ICSI moeten gaan, spontaan zwanger worden moeten we niet meer op rekenen...besef dit nog niet echt.
Best heel heftig zulk nieuws!!! Vrijdag aan de telefoon de uitslag gehad en toen had ze het al genoemd en had er ook al rekening mee gehouden na de 1e uitslag, maar toch is het echt vreselijk om zulk nieuws te krijgen... De maanden tussen de 1e en 2e zaaduitslag waren ook killing, want je zit steeds tussen hoop en vrees omdat het de 2e keer nog wel beter kan zijn. Volgens de gyn moesten we niet van 1 test uitgaan, want het kan eenmalig slecht zijn, daarom moesten er 3 maanden tussen zitten omdat de aanmaak van zaadcellen zo lang duurt.
Rekenden ook op een enorm lange wachttijd voor ICSI...maar dat viel gelukkig mee! Waarsch kan ik in oktober al voor een punctie (en hopelijk terugplaatsing!). Ik denk dat ik een lang schema moet volgen, want moet eerst aan de pil?? Heb me daar nog niet echt in verdiept, maar 30 augustus hebben wij ook een vervolgintake waarin alles nog meer verteld wordt. Vind het heel gek dat we nu ICSI gaan doen, dat leek altijd zoiets ver weg....
Maarja aan de andere kant wel 'blij' dat er wel iets mogelijk is en het is toch ook snel duidelijk geworden bij ons...Tsja er is niks aan te doen, dus moeten maar positief proberen te blijven, al zal dat de ene dag beter gaan dan de andere.
Morgen hebben jullie dus weer een afspraak bij de huisarts? Hoop dat jullie snel terecht kunnen bij een gyneacoloog of fertiliteitsarts. Denk eerlijk gezegd ook dat jullie daar nu naar toe verwezen worden, of de huisarts moet het zaadonderzoek zelf nog eens willen herhalen ofzo. Zouden jullie naar een streekziekenhuis gaan of een groter ziekenhuis?
Heel veel sterkte in ieder geval! Misschien kunnen we elkaar een beetje steunen. Maar wie weet valt het ook nog mee bij een ander zaadonderzoek, dus ook maar niet teveel op de zaken voor uit lopen...
Laatst aangepast door Le Chat Noir op wo 20 jul 2011 - 8:03; in totaal 1 keer bewerkt
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
@LCN, wat naar dat de 2e zaadtest ook een negatief resultaat gaf.
Vervelend dat jullie nu voor ICSI gaan, maar aan de andere kant heb je nu wel duidelijkheid en een mogelijkheid om echt een stap extra te ondernemen. Heel veel sterkte met alle onderzoeken en de behandelingen. Ik hoop dat jullie snel terecht kunnen en uiteraard snel een positieve test hebben. Sterkte.
Vervelend dat jullie nu voor ICSI gaan, maar aan de andere kant heb je nu wel duidelijkheid en een mogelijkheid om echt een stap extra te ondernemen. Heel veel sterkte met alle onderzoeken en de behandelingen. Ik hoop dat jullie snel terecht kunnen en uiteraard snel een positieve test hebben. Sterkte.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Le Chat Noir schreef:@Creabrea: Heej wij hebben samen nog even in ander topic gezeten, weet nog dat jullie toen een thuistest hadden gedaan. Inmiddels dus de stap naar de huisarts gezet begrijp ik!
Jeetje, ik schrik van je verhaal! De aantallen die jij noemt zijn hier namelijk ook voorbij gekomen. Sinds november 3 testen gedaan, deze waren alle drie heel verschillend. De middelste test gaf 10 miljoen aan, dat was op het randje. De vorige test zat er dik onder.
Onze arts zei hierbij dat een spontane zwangerschap wel kán maar dat een beetje hulp waarschijnlijk wel nodig is. Maar bij jou hebben ze het dus over ICSI.... bij ons hebben ze het alleen maar gehad over IUI, aan iets anders hoefden we voorlopig echt nog niet te denken.... nu ga ik twijfelen.
Kan me wel voorstellen dat het rauw op je dak komt zo, zo definitief nu he?
Hopelijk mag je een goede eerste behandeling ondergaan in oktober met een heel mooi resultaat. Sterkte met alles!
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Ja kan me voorstellen dat je dan schrikt als je de zelfde getallen hoort, maar dat wij nu voor ICSI gaan komt omdat er van die aantallen bij mijn man maar 'een paar' levende of beweeglijke waren, dus het overgrote deel van de al weinige zaadcellen waren niet goed. Denk dat hierin dan het verschil zit met jullie. Het zaad wordt nu nog een keer getest in een IVF lab, een Sperma Opwerk Test (SOT) waarbij dan heel exact kan worden gekeken wat er precies overblijft. In ons ziekenhuis konden ze onder de 2 miljoen niet meer een bepaling doen...
Onze arts zegt nooit dat er echt definitief geen kans is op zwangerschap omdat er heel soms toch een wonder gebeurd bij mensen die eigenlijk voor ICSI gaan (er is natuurlijk maar 1 zaadcel nodig..). Maar bij ons zei ze dat we er echt niet op moeten rekenen dat we hiermee spontaan zwanger worden, de kans was echt enorm klein, vandaar gelijk ICSI.
Hoop echt dat bij jullie IUI werkt! Jullie arts zal het allemaal niet voor niets zeggen!
Onze arts zegt nooit dat er echt definitief geen kans is op zwangerschap omdat er heel soms toch een wonder gebeurd bij mensen die eigenlijk voor ICSI gaan (er is natuurlijk maar 1 zaadcel nodig..). Maar bij ons zei ze dat we er echt niet op moeten rekenen dat we hiermee spontaan zwanger worden, de kans was echt enorm klein, vandaar gelijk ICSI.
Hoop echt dat bij jullie IUI werkt! Jullie arts zal het allemaal niet voor niets zeggen!
Le Chat Noir- Prater
Crea bea: welkom hier, ondanks dat we allemaal niet makkelijk zwanger worden is het wel gezellig hier hoor! En het zaad kan keer op keer verschillen dus wie weet is het de volgende keer wat beter! Bij ons wisselde het ook keer op keer, nu was het uiteindelijk bij de ivf poging zo slecht dat we icsi hebben moeten doen, maar ten tijde van IUI was het telkens ruim voldoende. Het kan echt vaak verschillen, dus ik hoop voor je dat het bij jullie ook het geval is.
Le Chat: Vervelend dat je meteen aan de icsi moet. Wij hebben eerst 7x iui gehad, en onlangs de eerste icsi behandeling. Eerst zou het ivf worden, maar dat is nu ivf in combi met icsi geworden omdat het zaad deze keer te slecht was. Kan dus, zoals ik tegen crea ook al zei best eens verschillen. Maak je niet te veel zorgen om icsi, ik heb net de eerste behandeling achter de rug (morgen testen!!!) en ik vond het echt reuze meevallen. Heb je vragen, stel ze gerust, ik ben inmiddels een expert in alles geworden.
Chell: dankje, ik mag officieel vrijdag testen maar doe het morgenvroeg al!
Meiden jullie horen het morgen wel wat de uitslag van de test is! Heb goede hoop opeens en kan me niet voostellen waarom het niet gelukt zou zijn! en anders gewoon ff een paar dagen huilen en dan op naar de cyro ! Komt goed !
Le Chat: Vervelend dat je meteen aan de icsi moet. Wij hebben eerst 7x iui gehad, en onlangs de eerste icsi behandeling. Eerst zou het ivf worden, maar dat is nu ivf in combi met icsi geworden omdat het zaad deze keer te slecht was. Kan dus, zoals ik tegen crea ook al zei best eens verschillen. Maak je niet te veel zorgen om icsi, ik heb net de eerste behandeling achter de rug (morgen testen!!!) en ik vond het echt reuze meevallen. Heb je vragen, stel ze gerust, ik ben inmiddels een expert in alles geworden.
Chell: dankje, ik mag officieel vrijdag testen maar doe het morgenvroeg al!
Meiden jullie horen het morgen wel wat de uitslag van de test is! Heb goede hoop opeens en kan me niet voostellen waarom het niet gelukt zou zijn! en anders gewoon ff een paar dagen huilen en dan op naar de cyro ! Komt goed !
sharky- Fluisteraar
- Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11
sharky schreef:
Oh meid ik hoop het zo voor je!!
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Sharky: thanks voor het moed in spreken! Meestal lees je alleen van die vreselijke verhalen . Maarja ik laat het over me heen komen en behalve hier en op site ziekenhuis, ga ik niet van alles lezen over puncties enzo. Ik verwacht trouwens wel dat het pijnlijk is omdat bij mij een gewone FM al gevoelig was toen ik tegen de eisprong aanzat, volgens de gyn lagen mijn eierstokken diep ofzo... Maarja wie weet valt het toch mee, ik zie het wel, ik heb er eigenlijk alles wel voor over om zwanger te raken .
Hoop echt dat jij zwanger bent!!! Jullie hebben er al zo lang op gewacht!
Hoop echt dat jij zwanger bent!!! Jullie hebben er al zo lang op gewacht!
Le Chat Noir- Prater
@Chat Noir: Ik las in het andere topic wel eens mee en ken je verhaal. Wat een nieuws ineens, normaal komt ICSI mensen niet zo rauw hun dak vallen, omdat er al een heel traject voor zit. Kan me voorstellen dat dat erg schrikken is, wel fijn dat er in Oktober al een poging kan plaatsvinden.
@Sharky: Ik hoop zo hard voor je dat je zwanger bent!
@Sharky: Ik hoop zo hard voor je dat je zwanger bent!
Gast- Gast
shary, en en en en? Het is vroeg?! Dusseh...heb je al getest?
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Ook ik duim voor je Sharky!!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
holaagirl schreef:shary, en en en en? Het is vroeg?! Dusseh...heb je al getest?
Denk dat ze nog in bed ligt. Ze wilde uitslapen zei ze :-S
Sharky wakker worden en testen! (Luisteren naar tante Annie :-P)
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
maaaaaaaar ze zei 'morgenvroeg testen' ! Dus tja...hahahah!
Duim nog steeds!
Duim nog steeds!
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Ze moet gewoon in dat potje piesen, hihi
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Wat spannend, ben ook erg benieuwd of je al getest hebt, sharky! Ik duim voor je!
Earane- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 813
@ Eareane en Clapperdie: Gefeliciteerd allebei met jullie zwangerschap!! Wat fijn dat er hier toch weer een aantal zwanger zijn. hopelijk voelen jullie je beide goed?
@ Sharky: Al getest? Ik duim voor je meid!
@ Sharky: Al getest? Ik duim voor je meid!
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Thanks Lookie!
Ohh ik ben ook zo benieuwd Sharky!!
Ohh ik ben ook zo benieuwd Sharky!!
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
sharky oohhh wat spannend meis duimen draaien voor je
gr liesje
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
SHARKY!!! Er wordt op je gewacht hier!!
blauwwitrood- Fluisteraar
- Aantal berichten : 235
Punten : 321
Gheghe wat leuk dat jullie hier allmeaal zitten te wachten
Ik kan eindelijk doen wat ik al zo lang wilde doen:
wAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH
Ben zwanger!!!! WIEHOE!!!
Na bijna 3 jaar is het dan eindelijk zo ver en kan ik zeggen dat ik zwanger ben!!!
wAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH
Na bijna 3 jaar is het dan eindelijk zo ver en kan ik zeggen dat ik zwanger ben!!!
sharky- Fluisteraar
- Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11
sharky schreef:Gheghe wat leuk dat jullie hier allmeaal zitten te wachten
OMG!!!!!!!! GEFELICITEEEEEERD SHARKY!!
Je bericht geeft me hartstikke veel hoop. Natuurlijk hoeft het bij ons niet zo te gaan zoals bij jou, maar een positief verhaal is altijd beter dan een negatief verhaal voor iemand die op het punt staat zoiets te moeten ondergaan..
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Nu je het hier officieel bekend hebt gemaakt, ook hier nog even: GEFELICITEERD!!!
blauwwitrood- Fluisteraar
- Aantal berichten : 235
Punten : 321
GEFELICITEERD!!!!
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Sharky, gefeliciteerd!!!
kletskousje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 386
Punten : 455
Wauw! Ik krijg helemaal de kriebels als ik je bericht lees, van harte gefeliciteerd meis! Het is je zo ontzettend gegund!
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10
Sharky, GEFELICITEERD!!
wow, kreeg helemaal kippenvel toen ik het las!
wow, kreeg helemaal kippenvel toen ik het las!
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Pagina 12 van 40 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
» Meiden die zwanger willen worden !
» Als zwanger worden niet lukt....