Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

+44
Ugly Betty
Bruintje Beer
Caresses
CCC
Roxy
Triesje1983
Yaelynn
Alyssa
joyce0606
Lieke21
Parisienne
SarahKey
ingrid82
pitbullgup
Nana
nisavi
chipa
Liadan
Laced
kletskousje
Floor
Creabea_28
ShallY
liesje
holaagirl
Lejow
Paper Crown
Novalee
Pien
Amber-
sharky
blauwwitrood
Muppetje
Jazzlyn
*Lookie*
Chelle
truestar
Annie24
chloe30
Le Chat Noir
Luthien
moepie
Earane
Clapperdie
48 plaatsers

Pagina 9 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 9 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Muppetje do 7 jul 2011 - 8:09

Zal t hier ook even zetten, vandaag weer naar de poli geweest:

De uitslagen van ons bloed waren goed, beiden geen enge ziektes onder de leden. Mijn hormoonwaardes waren goed, er was alleen wel aan te zien dat ik geen eisprong had gehad.

Mijn man is goedgekeurd, dus dat is in ieder geval fijn.

Toen kreeg ik eerst een inwendig onderzoek, die eendenbek vond ik helemaal niets, bah. Daarna een echo, dat viel me reuze mee ik heb PCO, er waren aan beide kanten meerdere eitjes te zien. Het was niet helemaal typisch PCO-beeld omdat er aan een kant wel een eitje gegroeid was tot een centimeter, terwijl er normaal met PCO niet een eitje groter is dan de rest. Toch schaen ze het eronder en is de behandeling ook hetzelfde.

Over twee weken heb ik weer een afspraak en dan krijg ik de uitslag van het uitstrijkje. Als dat allemaal goed is wekken ze een menstruatie op en krijg ik clomid. Ze moeten nog beslissen of ik dan tijdens de cyclus echo's krijg om te zien of het aanslaat.

Ik had het wel verwacht, maar toch, het is niet leuk om te horen. Maar we zijn er allebei wel positief onder, het komt wel goed....

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 9 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  chloe30 do 7 jul 2011 - 9:53

hallo allemaal,

we zijn er weer! heb nog niet alles teruggelezen Embarassed ,maar al wel gezien dat twellie en clapperdie zwanger zijn !! van harte meiden het is jullie gegund!

wij gaan voor de zomerstop in het ziekenhuis hopenlijk nog 1poging doen.als de cryo's goed ontdooien...dat is dus even spannend.heb er niet zoveel vertrouwen in dat dat gaat lukken namelijk.maar goed we horen het eind van de week en als het niet zo is is dat balen maar dan beginnen we eind volgende maand aan poging 2.

zal het weekend even bijlezen en hou jullie op de hoogte!

groetjes

chloe30
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 32
Punten : 38
Registratiedatum : 24-03-11

Bericht  Earane vr 8 jul 2011 - 0:22

@ Muppetje: Je hebt toch PCO dus, het is ook niet fijn als het bevestigd wordt. Vervelend dat de eendenbek is tegengevallen. Hoe vond de inwendige echo verder? Ik vond het echt verschrikkelijk de eerste keer, maar echt... het went. Hopelijk krijg je over 2 weken pillen om je menstruatie op te wekken en kan je Clomid gaan slikken.

@ Sharky: Vandaag je terugplaatsing! Hoe is het gegaan?

@ Chloe: Ik hoop dat de cryo's goed ontdooien en dat je volgende poging succesvol is!
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Clapperdie vr 8 jul 2011 - 3:11

Twellie: Gefeliciteerd!! Wat fijn zeg!

Earane: Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt voor je! Ook al zo'n vervelende zomerstop!

Sharky: Hoe is het gegaan vandaag? Ohh ben zo benieuwd! Nu nog 2 (hele lange) weken wachten voor het resultaat! Veel succes meid!

Cloe30: Weet je al of ze goed ontdooid zijn? Ik hoop dat er nog een mooie tussen zit! Vervelend he die zomerstops!

Moepie: Zo herkenbaar dat "moeten". Hier ging het echt voor geen meter ;-) Mijn duimen draaien voor je!

Jazzlyn: Wel fijn dat je meteen door mag met de Clomid! Ik hoop dat dit beter aanslaat.

Muppetje: Vervelend dat er PCOS is geconstateerd. Maar je weet nu wel wat er aan de hand is en je kan er nu voor behandeld worden. Ik denk dat je de 1e cyclus een monitoring krijgt om te kijken of het goed aan slaat. Op het moment dat een bepaalde kuur goed aanslaat mag je vaak een paar maanden zonder onderzoekjes aan de slag. Hoop dat je het een plekje kunt geven!

Iedereen: Bedankt voor jullie felicitaties! Ben er zelf nog heel nuchter onder.. Heel raar eigenlijk, ik denk een soort super zelfbescherming ofzo?

Fijn weekend!

Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  sharky vr 8 jul 2011 - 3:50

Muppetje; vervelend dat er pco geconstateerd is! gelukkig is het wel een probleem waar veel mee te doen is. ken heel wat meiden in mijn omgeving die pco hebben en die met behulp van hormonen toch nog zwanger zijn geworden, dus geef de moed niet op meid! ook al is het heel hard om te horen dat je een probleem hebt hoor.

chloe: hopelijk ontdooien de cryos goed en heb je snel een terugplaatsing!

clapperdie: ik denk dat het nieuws van een zwangerschap tijd nodig heeft om te landen, zeker als je al een miskraam gehad hebt. hopelijk gaat het deze keer gewoon lekker goed!

heb vandaag de terugplaatsing gehad van een topembryo! en we hebben een cryo! dus dat is supernieuws! en uiteindelijk is het toch nog icsi geworden en dat is toch wel vreemd als je je bedenkt dat we altijd gedacht hebben dat er geen probleem bij ons was. maar nu was het zaad te slecht voor gewone ivf (mijn vriend heeft 2 keer een potje moeten produceren vlak voor en vlak na de punctie en dat was dus beide keren niet goed genoeg). ze hanteren wel strenge regels in ons ziekenhuis mbt ivf, ze gaan al gauw over op icsi. persoonlijk maakt het mij totaal niet uit of de laborant ook nog het laatste stukje heeft meegeholpen. ik heb een embryootje in me en dat is het voornaamste! en nu 2 lange weken wachten hahaha! maar ik ben zo positief dat ik die weken ook wel doorkom. ik zie de icsi poging als een echte goede kans, wie weet is het zaad wel vaker slecht geweest als we het op onze slaapkamer probeerden.

sharky
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11

Bericht  Clapperdie vr 8 jul 2011 - 3:52

Ik hoop dat er een mooi baby'tje uitgroeit Sharky! Spannend allemaal.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Muppetje vr 8 jul 2011 - 3:53

Sharky, wat ontzettend fijn! Ik duim voor je!

Zou je me kort uit kunnen leggen wat het verschil is? Het is allemaal zo nieuw voor me....

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  sharky vr 8 jul 2011 - 4:28

muppetje: heel simpel gezegd wordt bij ivf het eitje samen met het zaad in een bakje gelegd en moeten de zaadcellen zelf naar het eitje zwemmen en door de schil heengaan, en bij icsis zijn de zaadjes niet sterk genoeg en prikt de laborant het zaadje rechtstreeks in de eicel. ik hoop dat ik het goed in jip en janneke taal uitgelegd heb uitgelegd;)

sharky
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11

Bericht  Muppetje vr 8 jul 2011 - 4:32

sharky schreef:muppetje: heel simpel gezegd wordt bij ivf het eitje samen met het zaad in een bakje gelegd en moeten de zaadcellen zelf naar het eitje zwemmen en door de schil heengaan, en bij icsis zijn de zaadjes niet sterk genoeg en prikt de laborant het zaadje rechtstreeks in de eicel. ik hoop dat ik het goed in jip en janneke taal uitgelegd heb uitgelegd;)

Ah kijk, duidelijk. Dankje! Wink

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 7:40

@ Muppetje: Goh, dus toch PCO. Gelukkig is het een van de vruchtbaarheidsaandoeningen waar het allermeeste aan te doen is! Zeker omdat je hormoonbeeld er normaal uit ziet, zou je volgens mij een goede kans moeten hebben dat Clomid gewoon aanslaat. Ik probeer je zo even moed in te praten, want ik weet niet heel goed dat als er echt wat aan de hand blijkt te zijn, het eigenlijk ook gewoon heel vervelend is.

@ Sharky: Wat een goed nieuws! En inderdaad wat je zegt: als het nu slecht is, misschien is het dat ook al wel vaker geweest. Zo'n zaadcontrole is toch altijd een momentopname. Dus dat betekent dat je nu goede kansen hebt! Ik vind het wel bewonderenswaardig hoe relaxed je erin staat en omgaat met je kinderwens. Ik zou zelf denk ik het liefst de tijd vooruit willen zetten tot ik zou kunnen testen smile. Met ICSI is het toch zo dat je pas na ruim twee weken kunt testen, toch? In verband met hormonen die een test voortijds positief uit kunnen laten slaan? Ik hoop voor je dat we nu echt een babyboom krijgen hier en dat je de volgende bent die het topic gaat verlaten.

@ James: Jij ook weer heel veel succes deze volgende poging!

Ook aan alle anderen veel succes toegewenst en bedankt voor alle felicitaties!

Gast
Gast

Bericht  Muppetje vr 8 jul 2011 - 8:30

Bedankt voor de reacties meiden! eigenlijk vind ik het helemaal zo heel erg, ik had het wel verwacht. Ben alleen maar blij dat we straks een echte kans gaan krijgen....

Laatst aangepast door Muppetje op vr 8 jul 2011 - 8:41; in totaal 1 keer bewerkt

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 8:39

Damn you again, autocorrect smile !

Gast
Gast

Bericht  Muppetje vr 8 jul 2011 - 8:41

Twellie schreef:Damn you again, autocorrect smile !

Hihi, ja altijd leuk hè, zo' n telefoon met internet... angel

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  moepie vr 8 jul 2011 - 8:45

Jazzlyn; meid wat balen dat het eitje ineens weg was! Wel fijn dat ze gelijk door gaan, hopelijk heeft dit een beter resultaat! Mijn duimen draaien!

Muppetje; Toch is het dan even rauw he als je het zo definitief te horen krijgt wat er aan de hand is en dat er dus daadwerkelijk wat aan de hand is. Maar gelukkig heb je nu wel duidelijkheid en gaan ze je/jullie helpen!
Ik denk dat je wel echo's krijgt hoor tijdens je eerste cyclus met clomid, ze moeten toch zien of er wat gebeurt. Als het dan aanslaat hoef je misschien niet meer terug (dit is bij namelijk zo) maar soms ook wel.
Suc6 als het allemaal zo ver is.

Cloe; hopelijk ontdooien de cryo's goed! Heel veel suc6 met de volgende poging!

Sharky; wat fijn dat je een goede terugplaatsing hebt gehad!! Een topembryo! Super!! Ik ga zo hard voor je duimen en hopen meid! Fijn dat je er zelf heel positief in staat, dat is knap!
Dat nu dus toch het zaad niet goed genoeg was, wie weet inderdaad dat dat eerder ook het geval was. Gelukkig hebben ze wel een terugplaatsing kunnen doen doormiddel van icsi. Spannend meid het wachten, sterkte!!

all; ik zit dus ook op het wachtstoeltje... pffff duurt me nu al te lang! Nou ja, we zien wel!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Muppetje vr 8 jul 2011 - 8:59

Moepie, nee, natuurlijk, leuk is het niet. Maar ik heb wel goede hoop, zeker omdat een eitje toch wat groter was dan de rest....

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  chloe30 vr 8 jul 2011 - 9:54

hallo,
hier ff een down berichtje de tp gaat niet door maandag zag alles er goed uit,slijmvlies was mooi dik enz.de volgende dag verlies ik een klein beetje bloed en moest een extra echo laten maken slijmvlies te dun dus ze durfde het niet aan om een tp te doen.ben nu ff erg teleurgesteld...
je wil gewoon door en telkens komt er vanalles tussen nu dit dan weer zomerstop.maar goed hopen dat het morgen weer beter gaat.
groetjes

chloe30
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 32
Punten : 38
Registratiedatum : 24-03-11

Bericht  Earane za 9 jul 2011 - 0:59

@ Chloe: wat balen dat de terugplaatsing niet door gaat hug

@ All: Ik kan het nog steeds niet geloven, maar ik had vanochtend twee streepjes op de test! De kans was heel klein zei de gynaecoloog dus ik hoopte eigenlijk nergens op. Vanavond een verjaardag en ik wilde alleen even zeker weten dat ik niet zwanger zou zijn i.v.m. het drinken van een wijntje. Wat gaat het ineens hard in dit topic, ik hoop echt dat er heel snel weer meiden volgen! Ik heb in ieder geval veel steun gehad hier, bedankt daarvoor!
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Muppetje za 9 jul 2011 - 1:04

Earane schreef:@ Chloe: wat balen dat de terugplaatsing niet door gaat hug

@ All: Ik kan het nog steeds niet geloven, maar ik had vanochtend twee streepjes op de test! De kans was heel klein zei de gynaecoloog dus ik hoopte eigenlijk nergens op. Vanavond een verjaardag en ik wilde alleen even zeker weten dat ik niet zwanger zou zijn i.v.m. het drinken van een wijntje. Wat gaat het ineens hard in dit topic, ik hoop echt dat er heel snel weer meiden volgen! Ik heb in ieder geval veel steun gehad hier, bedankt daarvoor!

Waaah, wat goed, gefeliciteerd!!

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Muppetje za 9 jul 2011 - 1:07

Chloe, wat jammer zeg hug

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  moepie za 9 jul 2011 - 2:20

Cloe; meid wat ontzettend balen!! hug

Earene; Ja!!! Een positieve test, wat goed meid! Helemaal leuk omdat je het eigenlijk niet verwacht was. Ik had even gemist dat je al kon gaan testen. Gefeliciteerd!
Wat een vruchtbaarheid zeg, 3 zwangeren in een week!!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Annie24 za 9 jul 2011 - 3:42

moepie schreef:Wat een vruchtbaarheid zeg, 3 zwangeren in een week!!

3,5 want Sharky is ook een klein beetje zwanger nu Wink

Earane; gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Earane za 9 jul 2011 - 3:45

Bedankt voor de felicitaties! Ik kan het echt nog niet geloven, zelfs niet nadat ik ook nog de Clear blue test heb gedaan. Vind het zo onwerkelijk!
Even een vraagje. Ik had gelezen dat meiden die bij een gynaecoloog lopen eerder en vaker echo's krijgen. Nu is de kliniek dus dicht tot en met 31 juli... weet even niet wat en wanneer ik dan moet bellen. Het ziekenhuis dan? Of toch de verloskundige?
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Annie24 za 9 jul 2011 - 3:50

Earane schreef:Bedankt voor de felicitaties! Ik kan het echt nog niet geloven, zelfs niet nadat ik ook nog de Clear blue test heb gedaan. Vind het zo onwerkelijk!
Even een vraagje. Ik had gelezen dat meiden die bij een gynaecoloog lopen eerder en vaker echo's krijgen. Nu is de kliniek dus dicht tot en met 31 juli... weet even niet wat en wanneer ik dan moet bellen. Het ziekenhuis dan? Of toch de verloskundige?

Ik kreeg de 1e echo bij de gyn met 8 weken (zou bij jou dus net rond de datum vallen dat ze weer open gaan, maar ieder ziekenhuis werkt weer anders...) Toen die echo goed was ben ik verder gewoon onder behandeling geweest van de vk en daar kreeg ik gewoon 2 echo's: 1 termijn echo rond 12 weken en de 20-weken echo, dat was het. angel

Als er voor jouw redenen zijn om bij de gyn onder behandeling te blijven zal je idd vaker een echo krijgen, maar bij de vk meestal maar 2. (of ze moeten een eigen echo apparaat hebben en het zelf vaker doen, of er moeten redenen zijn voor meer echo's of evt een groei echo aan het einde)

Kan je het ziekenhuis niet bellen om te vragen wat hun aanraden? Er zal toch wel IEMAND bereikbaar zijn die in verband staat met de kliniek?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Luthien za 9 jul 2011 - 4:01

Zo al een hele tijd niet in dit topic geweest en slecht een klein stukje bijgelezen, maar er zijn er gewoon 3 zwanger! Gefeliciteerd meiden!

Ik wilde even een kleine update geven van mijn situatie. Mijn man is nu een week of 9 weg. We zitten bijna op de helft. Ik ga deze week voor de eerste week na mijn man's terugkomst een afspraak maken bij de gyn. We willen echt meteen weer beginnen. Dat zal dan de laatste week van september worden.
Ik ben in de tussentijd twee keer ongesteld geweest (nadat ik geen clomid heb geslikt), maar heb nu al 3 dagen alleen bruinverlies. Ik ga er dus vanauit dat het een kleine opleving is geweest. Helaas hebben we daar geen gebruik van kunnen maken.

Ik zal het topic vanaf nu weer iets vaker gaan bijhouden, want ik zie dat er alweer een aantal meiden bij zijn gekomen.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  moepie za 9 jul 2011 - 4:28

Earane schreef:Bedankt voor de felicitaties! Ik kan het echt nog niet geloven, zelfs niet nadat ik ook nog de Clear blue test heb gedaan. Vind het zo onwerkelijk!

Ik kreeg de eerste echo met 7 weken en daarna nog een keer een met 11 weken, toen mocht ik over na de verloskundige.
Je moest toch het ziekenhuis bellen als je langs moest komen (omdat de kliniek dicht zat)? Dan zou ik die nu ook gewoon bellen met dit goede nieuws en dan je vraag voorleggen aan hun.

Luthien; Dus toch 2 keer ongesteld geweest zonder medicatie. Wie weet zit er iets verandering in. Kan me voorstellen dat je toch er gelijk weer voor wil gaan als je man terug is. Tjonge 9 weken al weg, gelukkig zitten jullie dan nu op de helft!
Succes bij de gyn en ik vind het wel gezellig als je hier weer wat vaker mee komt kletsen.

liefs
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 9 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: