Nav Minpunten aan het ouderschap
+10
Mamsie
studiebol
Susan
loesje
Linda
Darius
Paper Crown
Tania
Flemy
Nana
14 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Nav Minpunten aan het ouderschap
Daar zal ik geen last van hebben, met een hond heb je hetzelfde probleem, en die smeert ook de deur nog is onder met zn kwijl (over een paar jaar is het poep haha) Denk dat ik het slaapgebrek straks ook het moeilijk vind, maar mijn ouders hebben al gezegd dat ze ook bij hun mag slapen in het weekend soms, dus dat komt vast wel goed!Darius schreef:Mijn grootste irritatie is dat het met peuter in huis altijd meteen vies is. Ik dweil altijd als meneer savonds op bed ligt zodat ik een avondje van mijn schone vloer kan genieten.....
Gast- Gast
Oeps Minneke, ik begin er met 2. Is er nog hoop voor mij?
Gast- Gast
ProudMama schreef:Oeps Minneke, ik begin er met 2. Is er nog hoop voor mij?
De eerste twee jaar wel
Gast- Gast
Da's een hele geruststellingMinneke schreef:ProudMama schreef:Oeps Minneke, ik begin er met 2. Is er nog hoop voor mij?
De eerste twee jaar wel
Gast- Gast
dat ik nooit kan uitslapen en dat hij best snel huilt en ik dan niet weet wat er aan de hand is. En dat ik bijna nooit naar de supermarkt kan gaan zonder een krijsend kind omdat hij nog vrij snel moe is.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Zit me ineens af te vragen hoe ik dat ga doen in de supermarkt, je kan geen 2 kinderen kwijt in zo'n zitje van het karretje...
Gast- Gast
Minneke schreef:@Nana, wat vind je zelf eigenlijk de minpunten?
Dat ik niet zelf kan bepalen wanneer ik iets wil doen, hoelang ik iets wil doen en waar ik dat wil doen.
Zo zit ik vaak op de wc met een dreumes op schoot, te forummen met een baby aan de borst en een tijdschrift te lezen in de zandbak terwijl ik zandijsjes gevoerd krijg.
Kortom: behoefte aan meer me-time!
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Nana schreef:
Dat ik niet zelf kan bepalen wanneer ik iets wil doen, hoelang ik iets wil doen en waar ik dat wil doen.
Zo zit ik vaak op de wc met een dreumes op schoot, te forummen met een baby aan de borst en een tijdschrift te lezen in de zandbak terwijl ik zandijsjes gevoerd krijg.
Kortom: behoefte aan meer me-time!
Dat heb ik ook, je hebt zó weinig vrijheid. Ik dacht altijd dat ik dat geen punt zou vinden aangezien ik helemaal niet van het uitgaan en het reizen ben, ik dacht dat er niet veel was wat ik zou missen, maar het zijn soms juist de kleine dingetjes. Gewoon even een stuk wandelen met een koptelefoon op, een paar uurtjes schrijven, uitslapen of gewoon een dag rondlummelen. Dat laatste is er ook niet meer echt bij, als ik een dag voor mezelf heb dan moet die ook meteen goed worden besteed.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
ProudMama schreef:Zit me ineens af te vragen hoe ik dat ga doen in de supermarkt, je kan geen 2 kinderen kwijt in zo'n zitje van het karretje...
Jaa ik was net boodschappen aan het doen, en toen zag ik een moeder die een karretje pakte waar dan zo'n babyzitje op gemaakt is, dat die baby daar in kan zitten/liggen. Toen dacht ik... tja ik kan moeilijk twee karretjes gaan duwen zodat de kids kunnen zitten
Ik denk dat ik na werktijd en voor ik ze op moet halen van de creche maar boodschappen moet doen
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
studiebol schreef:ProudMama schreef:Zit me ineens af te vragen hoe ik dat ga doen in de supermarkt, je kan geen 2 kinderen kwijt in zo'n zitje van het karretje...
Jaa ik was net boodschappen aan het doen, en toen zag ik een moeder die een karretje pakte waar dan zo'n babyzitje op gemaakt is, dat die baby daar in kan zitten/liggen. Toen dacht ik... tja ik kan moeilijk twee karretjes gaan duwen zodat de kids kunnen zitten
Ik denk dat ik na werktijd en voor ik ze op moet halen van de creche maar boodschappen moet doen
Sinds ik kinderen heb vind ik het sowieso veel handiger (en goedkoper!) om maar één keer in de week boodschappen te doen. En dan bij voorkeur zonder kinderen
Gast- Gast
'studiebol schreef:ProudMama schreef:Zit me ineens af te vragen hoe ik dat ga doen in de supermarkt, je kan geen 2 kinderen kwijt in zo'n zitje van het karretje...
Onderin de tweelingwagen kunnen ook heeeeeel veel boodschappen!
Wij hebben deze:
Nana- Prater
ProudMama schreef:Zit me ineens af te vragen hoe ik dat ga doen in de supermarkt, je kan geen 2 kinderen kwijt in zo'n zitje van het karretje...
albert.nl!
Ik vind het vooraf moeten plannen niet leuk. Verder valt het allemaal wel mee (meestal )
Gast- Gast
Maar in de winkel mag dat niet denk ik? Onderop leggen?
Denken ze gelijk dat je aan het jatten bent...
Gast- Gast
Qua boodschappenbudget zit ik meer richting AldiElodie schreef:ProudMama schreef:Zit me ineens af te vragen hoe ik dat ga doen in de supermarkt, je kan geen 2 kinderen kwijt in zo'n zitje van het karretje...
albert.nl!
Ik vind het vooraf moeten plannen niet leuk. Verder valt het allemaal wel mee (meestal )
Gast- Gast
Ik vind een nadeel van het ouderschap echt dat je er altijd moet zijn voor je kind, ook als je het zelf druk hebt, niet te pas bent of ergens mee bezig bent. Dat vind ik wel eens zwaar, soms zou ik wel weer even ongestoord mijn gang kunnen gaan zonder dat m'n dochter elk moment wakker kan worden, of oongestoord naar de wc kunnen gaan zonder dat er eentje in paniek raakt omdat ze niet weet waar ik ben of gewoon lekker lui in bed blijven liggen tot 13.00 uur op de zondag.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Maar in de winkel mag dat niet denk ik? Onderop leggen?
Waar ik woon mag het wel gewoon....
Nana- Prater
Hier mag dat ook gewoon hoor. Zou wat zijn als je lopend boodschappen komt doen.
Het enige minpunt is idd dat je minder me time hebt. Maar dat vind ik geen groot min punt. De avonden zijn voor mij vaak wel me time ( okee dat was de afgelopen maanden met de kleinste wel anders maar goed ). Ook word het echt makkelijker als ze groter zijn. Dan heb ik het over 4 jaar en ouder zeg maar.
Als wij nu de jongste niet hadden had ik erg veel tijd voor mijzelf. De oudste 2 zitten alle 2 op de basisschool en je kan hun ook heel makkelijk zelf laten spelen of een weekendje weg brengen.
OOhja het huishouden dat is wel een minpunt!! Het is dweilen met de kraan open.
Het enige minpunt is idd dat je minder me time hebt. Maar dat vind ik geen groot min punt. De avonden zijn voor mij vaak wel me time ( okee dat was de afgelopen maanden met de kleinste wel anders maar goed ). Ook word het echt makkelijker als ze groter zijn. Dan heb ik het over 4 jaar en ouder zeg maar.
Als wij nu de jongste niet hadden had ik erg veel tijd voor mijzelf. De oudste 2 zitten alle 2 op de basisschool en je kan hun ook heel makkelijk zelf laten spelen of een weekendje weg brengen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Mamsie schreef:Hier mag dat ook gewoon hoor. Zou wat zijn als je lopend boodschappen komt doen.
Ik hoorde juist wat oudere moeders klagen dat het juist moeilijker wordt als ze ouder worden....dat de puberteit ook een vervelende leeftijd is.
Maar hier bij c 1000 hebben ze een tweelingzitje!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:Mamsie schreef:Hier mag dat ook gewoon hoor. Zou wat zijn als je lopend boodschappen komt doen.
Ik hoorde juist wat oudere moeders klagen dat het juist moeilijker wordt als ze ouder worden....dat de puberteit ook een vervelende leeftijd is.
Maar hier bij c 1000 hebben ze een tweelingzitje!
Ja alle leeftijden hebben hun goede en kwade kanten natuurlijk. Maar over de me time vind ik echt beter worden als ze ouder worden.
Het is heel anders dat zeker, het opvoeden gaat naar een ander level. Je krijgt te maken met zoveel meer dingen dan je kind en evt de oppas/kdv. Dingen als afspreken, zwemles, sporten, kinderfeestjes, dan weer thema dagen op school etc etc. Je kind kijkt nu ook niet meer alleen naar zichzelf maar ook naar zijn/haar klasgenootjes en daar ontstaan de leukste discussies over.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
1 in een draagdoek
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
ekjir@M schreef:ProudMama schreef:Zit me ineens af te vragen hoe ik dat ga doen in de supermarkt, je kan geen 2 kinderen kwijt in zo'n zitje van het karretje...
1 in een draagdoek
Doe ik idd ook vaak, maar dan zitten er alsnog 2 in de kinderwagen. Zoontje en een baby.
Ik ga om die reden dat er geen 2 in een kar passen meestal lopend, en dan leg ik alles wel gewoon onderin, of nu nog op het wiegbakje. En anders ga ik 's avonds, want ik word af en toe gillend gek ik de winkel als de oudste 2 loslopen. Dat doe ik mezelf liever niet aan, haha!
Ik had laatst alleen de tweeling even mee omdat ik bij het cb was geweest met ze, en ben toen de winkel even ingegaan. Ze lagen dus allebei in de maxicosi, dus had ik er 1 in de kar, en er 1 bovenop. Al vind ik dat wel altijd heel wiebelig en laat ik de maxicosi nooit los. En bovendien kun je dan bijna geen boodschappen meer in de kar leggen.
Nee, mijn gouden tip, lekker 's avonds gaan!
Gast- Gast
Hier gaat mijn man altijd op zaterdagochtend heel vroeg boodschappen doen met onze dochter. Hebben zij even wat tijd samen en ik kan lekker rustig opstaan en tutten met onze zoon.
Ik mis me-time ook wel, vooral zoals jullie het zeggen, in het weekend eens een keertje losgaan met vrienden en dan op zondag lekker uitslapen. Vrijdag ga ik lekker op vakantie naar mijn ouders en dan ga ik die tijd weer lekker inhalen. Als de kids wakker worden naar beneden brengen en dan ga ik lekker nog even verder slapen ;-)
Ik mis me-time ook wel, vooral zoals jullie het zeggen, in het weekend eens een keertje losgaan met vrienden en dan op zondag lekker uitslapen. Vrijdag ga ik lekker op vakantie naar mijn ouders en dan ga ik die tijd weer lekker inhalen. Als de kids wakker worden naar beneden brengen en dan ga ik lekker nog even verder slapen ;-)
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Hazeltje schreef:Tania schreef:Het gevoel dat ik nooit klaar ben. Er moet altijd nog wel wat gedaan worden. En Als ik dan is een keer op de bank zit met het gevoel dat er niks moeer hoeft te gebeuren, wordt uiteraard mijn zoontje wakker om vervolgens niet meer te gaan slapen.
Dat heb ik ook.
Maar dat is eigenlijk het enige dat ik kan bedenken....
Ik sluit me hier bij aan. Dit is ook eigenlijk het enige wat nu in mij opkomt dus dan zal er verder wel niets zijn
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Inderdaad dat je nooit klaar bent, maar dat heeft niet zozeer alleen met mijn zoon te maken. Als ik niet werk, ben ik bezig met zoon, als ik niet bezig ben met zoon ben ik bezig met mijn studie. Als ik niet bezig ben met de studie, dan is er wel een huishouden. Je hebt gewoon nooit meer echt een dag voor jezelf of écht tijd voor jezelf. Toen ik nog geen kind had, kon ik in het weekend gewoon tot 12 uur in mijn nest liggen en liet ik het huishouden gewoon liggen totdat IK er zin in had. Dat kan niet als je kinderen hebt. Ik merk dat ik de laatste tijd door het racen soms echt oververmoeid ben waardoor ik echt een dag moet bijkomen. Ik heb me er stiekem wel eens om ziek gemeld. Ik was zo moe dat ik niet goed op mijn benen kon staan En ja, je bent altijd verantwoordelijk en je moet altijd opletten. Maar ik neem aan dat dit soort dingen met de vorderende leeftijd wel afneemt. Dat merk ik nu al wel. Mijn zoon kan zich nu goed zelf vermaken en dat is heerlijk. Als baby moet je constant opletten en je kind vermaken.
Gast- Gast
Eigenlijk veel de dingen die er al genoemd zijn:
Minder tijd voor mezelf
Niet uitslapen
Dweilen met de kraan open
Niet meer op de bonnefooi kunnen leven
Altijd verantwoordelijk
Waar ik soms echt moeite mee heb, is de overload aan prikkels. Janneman die huilt, Ciske die me dan gewoon onverstoorbaar blijft roepen en nog de huiselijke geluiden. Dan wil ik soms echt even stilte.
Minder tijd voor mezelf
Niet uitslapen
Dweilen met de kraan open
Niet meer op de bonnefooi kunnen leven
Altijd verantwoordelijk
Waar ik soms echt moeite mee heb, is de overload aan prikkels. Janneman die huilt, Ciske die me dan gewoon onverstoorbaar blijft roepen en nog de huiselijke geluiden. Dan wil ik soms echt even stilte.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Co ouderschap....
» Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap
» Ouderschap soms saai
» Tips boeken ouderschap / opvoeding?
» attachment parenting (natuurlijk ouderschap) wie-o-wie?
» Stellingen; onverantwoorde gedragingen binnen het ouderschap
» Ouderschap soms saai
» Tips boeken ouderschap / opvoeding?
» attachment parenting (natuurlijk ouderschap) wie-o-wie?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: