Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Over bepaalde dingen niet mogen praten?

+7
SuperGrover
loesje
Printje
Susan
pantuf
Paper Crown
studiebol
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Happydobby wo 15 jun 2011 - 0:08

studiebol schreef:
Zo krijgen wij dus een tweeling, bijna iedereen zegt: Nou jullie waren zeker wel heel erg blij met dat nieuws. Euh nou nee niet meteen.. we zijn ons rot geschrokken. Echt als ik dat zeg dan krijg ik toch gezichten. Maar het is gewoon zoals het is we zijn ons rot geschrokken en hebben zeker een weekend nodig gehad om van de eerste schrik te bekomen.

Hier is het andersom, mijn vriend is een 1eiige tweeling en toen wij net zwanger waren en het iedereen verteld hadden, kreeg hij steeds de vraag. Ahh is het er maar 1, weet je dat zeker?
Ja duhh iedereen krijgt een termijnecho.
Wil je er geen 2 dan ? Alsof je dat zelf bepaald dat je er twee krijgt.



Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Paper Crown wo 15 jun 2011 - 0:14

Susan schreef:
Fauve schreef:
Wel vind ik soms dat in deze pijler opvallend heftig wordt gereageerd op dingen. Laatst heb ik geleerd dat ik geen "geniet ervan" mag zeggen bij een felicitatie, want vaak is het helemaal geen genieten? Je mag niet zeggen dat je een beetje teleurgesteld was toen je hoorde dat je een jongen kreeg en eigenlijk graag een meisje wilde want "een kind is toch een kind". Alsof een voorkeur niet menselijk is. En ook niet "wat heb jij een klein buikje", maar ook niet "wat heb jij een enorme buik" want er is altijd wel iemand die er aanstoot aan neemt. Oh en blijkbaar is praten over de dood ook een beetje een lastig onderwerp in een babypijler (wat ik aan de ene kant wel begrijp, maar het is ook iets dat gebeurt, prima als je er niet over nadenkt maar klik dan het onderwerp gewoon weg).

Hier ben ik het wel mee eens, soms is er zo'n topic over opmerkingen waar je je aan ergert in de zwangerschap en dan komen er dingen voorbij waarvan ik denk: nou nou, als je dat al een punt vindt...

In dit geval kan ik me wel voorstellen dat het niet leuk is, maar ik denk dat het komt doordat de meesten gewoon altijd iets inhoudelijks willen zeggen. Begripvol knikken en de ander laten vertellen is voor veel mensen moeilijk.

Mee eens Fauve, dus eigenlijk moet je gewoon doen alsof er HELEMAAL niets aan de hand is, met een toeter dat zowat de omvang heeft van de evenaar, moet je gewoon denken, heeeee... daar ligt Nederland, maar gewoon niets erover zeggen. EN VOORAL niet wat heb je een mini buikje want daarmee suggereer je feitelijk dat iemands kindje niet goed groeit. En als je wil zeggen geniet ervan, moet je jezelf corrigeren en zeggen: ja klote he, je spuugt bijna je ingewanden eruit maar heeeeeeeeeeee, jij wilde dit kind dus succes. OH en als het kindje geboren is, do not ever ever touch the baby want de mensen die bij je op kraamvisite komen zijn opeens ´the worse people,ever´en hebben wellicht (nee,zeker!) kwade bedoelingen.. je weet wel, net als mother gothel had met rapunzel.. :P
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Susan wo 15 jun 2011 - 0:18

Het is ook niet leuk als mensen niks over je zwangerschap zeggen. De neef van mijn vrouw (die we vrij vaak zien) heeft het gepresteerd om twee zwangerschappen lang helemaal niets te zeggen of te vragen, totaal geen belangstelling te tonen, gewoon te doen alsof er níets was, dat is ook niet echt leuk. Dan kun je beter een goedbedoelde cliché-opmerking krijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 0:22

2CKC2 schreef:
Mee eens Fauve, dus eigenlijk moet je gewoon doen alsof er HELEMAAL niets aan de hand is, met een toeter dat zowat de omvang heeft van de evenaar, moet je gewoon denken, heeeee... daar ligt Nederland, maar gewoon niets erover zeggen. EN VOORAL niet wat heb je een mini buikje want daarmee suggereer je feitelijk dat iemands kindje niet goed groeit. En als je wil zeggen geniet ervan, moet je jezelf corrigeren en zeggen: ja klote he, je spuugt bijna je ingewanden eruit maar heeeeeeeeeeee, jij wilde dit kind dus succes. OH en als het kindje geboren is, do not ever ever touch the baby want de mensen die bij je op kraamvisite komen zijn opeens ´the worse people,ever´en hebben wellicht (nee,zeker!) kwade bedoelingen.. je weet wel, net als mother gothel had met rapunzel.. :P
Whahaha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 0:25

Lieskuh schreef:
2CKC2 schreef:
Mee eens Fauve, dus eigenlijk moet je gewoon doen alsof er HELEMAAL niets aan de hand is, met een toeter dat zowat de omvang heeft van de evenaar, moet je gewoon denken, heeeee... daar ligt Nederland, maar gewoon niets erover zeggen. EN VOORAL niet wat heb je een mini buikje want daarmee suggereer je feitelijk dat iemands kindje niet goed groeit. En als je wil zeggen geniet ervan, moet je jezelf corrigeren en zeggen: ja klote he, je spuugt bijna je ingewanden eruit maar heeeeeeeeeeee, jij wilde dit kind dus succes. OH en als het kindje geboren is, do not ever ever touch the baby want de mensen die bij je op kraamvisite komen zijn opeens ´the worse people,ever´en hebben wellicht (nee,zeker!) kwade bedoelingen.. je weet wel, net als mother gothel had met rapunzel.. :P
Whahaha
Jammer dat ie te lang is voor op een WC tegeltje Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 1:19

Fauve schreef:
Wel vind ik soms dat in deze pijler opvallend heftig wordt gereageerd op dingen. Laatst heb ik geleerd dat ik geen "geniet ervan" mag zeggen bij een felicitatie, want vaak is het helemaal geen genieten? Je mag niet zeggen dat je een beetje teleurgesteld was toen je hoorde dat je een jongen kreeg en eigenlijk graag een meisje wilde want "een kind is toch een kind". Alsof een voorkeur niet menselijk is. En ook niet "wat heb jij een klein buikje", maar ook niet "wat heb jij een enorme buik" want er is altijd wel iemand die er aanstoot aan neemt. Oh en blijkbaar is praten over de dood ook een beetje een lastig onderwerp in een babypijler (wat ik aan de ene kant wel begrijp, maar het is ook iets dat gebeurt, prima als je er niet over nadenkt maar klik dan het onderwerp gewoon weg).
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  joyce0606 wo 15 jun 2011 - 2:22

ik heb het idee dat het in mijn omgeving juist andersom is. mensen vinden het blijkbaar nodig om de meest grote horror verhalen op tafel te leggen (van open ruggetjes tot hazenlippen, van HELPP syndroom tot totale orgaan failures. dit zijn eigenlijk allemaal verhalen van collega's die dit zelf hebben meegemaakt). niet dat dat indruk op mij maakt, maar ik vraag me af of die mensen dit zelf ook leuk vonden toen ze voor het eerst mama werden.

ik snap dat ik realistisch moet zijn, en ja het zijn slapeloze nachten, en het draait alleen maar om de baby! maar come on, blijkbaar mag ik niet genieten van het feit, dat ik mama word!

joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 4:27

Fauve schreef:Ik denk dat "geniet ervan" ook gewoon gezegd wordt als wens om te genieten, niet dat je per se moet genieten of dat het raar is als je níet op die roze wolk zit.

Zo bedoel ik het ook altijd als ik dat zeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Mamsie wo 15 jun 2011 - 4:32

Storm schreef:
Fauve schreef:
Wel vind ik soms dat in deze pijler opvallend heftig wordt gereageerd op dingen. Laatst heb ik geleerd dat ik geen "geniet ervan" mag zeggen bij een felicitatie, want vaak is het helemaal geen genieten? Je mag niet zeggen dat je een beetje teleurgesteld was toen je hoorde dat je een jongen kreeg en eigenlijk graag een meisje wilde want "een kind is toch een kind". Alsof een voorkeur niet menselijk is. En ook niet "wat heb jij een klein buikje", maar ook niet "wat heb jij een enorme buik" want er is altijd wel iemand die er aanstoot aan neemt. Oh en blijkbaar is praten over de dood ook een beetje een lastig onderwerp in een babypijler (wat ik aan de ene kant wel begrijp, maar het is ook iets dat gebeurt, prima als je er niet over nadenkt maar klik dan het onderwerp gewoon weg).
+1

+1 wat een gezanik vind ik dat altijd. Nu vind ik sowieso dat er hier soms te moeilijk wordt gedaan. silent
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Susan wo 15 jun 2011 - 4:58

Ja, maar sommige mensen vinden het ook een probleem als vreemde mensen in de wagen kijken of hun kind aanraken. Sowieso maakt Yrsa met iedereen contact door te zwaaien en te lachen en kushandjes te geven en te kletsen, dus als ik daar niet tegen zou kunnen dan had ik een groot probleem, maar ik vind het eerlijk gezegd ook gewoon leuk als mijn kinderen aandacht krijgen van vreemden. Een aai over de bol hoort daar soms ook bij.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 5:01

Ik zou het denk ik alleen vervelend vinden als ze hun vinger in de mond van mijn kind gaan doen (dat gebeurt blijkbaar :shock: ), dat vind ik wel smerig en daar zou ik niet van gediend zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Mamsie wo 15 jun 2011 - 5:03

Fauve schreef:Ik zou het denk ik alleen vervelend vinden als ze hun vinger in de mond van mijn kind gaan doen (dat gebeurt blijkbaar :shock: ), dat vind ik wel smerig en daar zou ik niet van gediend zijn.

Nee dat zou ik ook niet willen idd.
Maar wat Susan zegt, soms dan denk ik echt pff waar maak je je druk om!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Susan wo 15 jun 2011 - 5:06

Een vinger in de mond zou ik ook niet willen, maar dat is denk ik ook wel heel uitzonderlijk, dat mensen dat zomaar bij andermans kind doen. Ik heb het andersom wel eens meegemaakt, dat ik met een mevrouw stond te kletsen met een klein kindje en dat ik haar even over het wangetje aaide en dat ze toen mijn vinger vastgreep en erop begon te sabbelen. Die mevrouw reageerde heel laconiek, zo van, dat doet ze altijd, maar ik had het in haar plaats wel vies gevonden. Ik weet van mezelf dat ik tig keer per dag mijn handen was, maar dan nog...
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 5:07

Mamsie schreef:
Fauve schreef:Ik zou het denk ik alleen vervelend vinden als ze hun vinger in de mond van mijn kind gaan doen (dat gebeurt blijkbaar :shock: ), dat vind ik wel smerig en daar zou ik niet van gediend zijn.

Nee dat zou ik ook niet willen idd.
Maar wat Susan zegt, soms dan denk ik echt pff waar maak je je druk om!

als je een kindje hebt dat veel huilt, weinig slaapt en je net met veel pijn en moeite in slaap het lopen wiegen in de kinderwagen en iemand maakt je kind dan wakker doordat ze even een voetje, handje of wangetje aan willen raken, dan kon ik ze wel schieten hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 5:08

Hahaha ik durf door het forum ook bijna niets meer te doen of te zeggen Laughing

Vriend van me was vader geworden, vrolijk kreeg ik de baby in mijn armen geduwd. Ik: Maarre, willen jullie dit wel? Dit is niet erg? Hij wordt niet moe van prikkels?

Ouders keken me aan alsof ik gek geworden was Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 5:10

Dromertje schreef:
Mamsie schreef:
Fauve schreef:Ik zou het denk ik alleen vervelend vinden als ze hun vinger in de mond van mijn kind gaan doen (dat gebeurt blijkbaar :shock: ), dat vind ik wel smerig en daar zou ik niet van gediend zijn.

Nee dat zou ik ook niet willen idd.
Maar wat Susan zegt, soms dan denk ik echt pff waar maak je je druk om!

als je een kindje hebt dat veel huilt, weinig slaapt en je net met veel pijn en moeite in slaap het lopen wiegen in de kinderwagen en iemand maakt je kind dan wakker doordat ze even een voetje, handje of wangetje aan willen raken, dan kon ik ze wel schieten hoor.

Ik zou het ook niet doen zonder te vragen hoor. Ik snap je irritatie wel maar ja je kunt moeilijk een sticker op haar voorhoofd plakken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 5:12

_Leaf_ schreef:Hahaha ik durf door het forum ook bijna niets meer te doen of te zeggen Laughing

Vriend van me was vader geworden, vrolijk kreeg ik de baby in mijn armen geduwd. Ik: Maarre, willen jullie dit wel? Dit is niet erg? Hij wordt niet moe van prikkels?

Ouders keken me aan alsof ik gek geworden was Laughing
Herkenbaar! Mijn beste vriendin is zo heerlijk nuchter. Ik vroeg laatst aan haar of haar dochter eigenlijk vroeg of laat was met praten en lopen. Weet ik veel! zei ze. Aahhh wat een verademing.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Susan wo 15 jun 2011 - 5:15

Dromertje schreef:
als je een kindje hebt dat veel huilt, weinig slaapt en je net met veel pijn en moeite in slaap het lopen wiegen in de kinderwagen en iemand maakt je kind dan wakker doordat ze even een voetje, handje of wangetje aan willen raken, dan kon ik ze wel schieten hoor.

Dat is inderdaad wel vervelend ja, dat heb ik ook wel eens gehad. Had heel lang met Yrsa gelopen, toen kwam ik thuis en toen kwam ik de overbuurvrouw tegen die meteen in de wagen keek en begon te kletsen, hup, wakker. Maar goed, dat vind ik dan vervelend omdat het slaapje wordt verstoord, niet omdat ik dit soort dingen in het algemeen vervelend vind.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Susan wo 15 jun 2011 - 5:17

Fauve schreef:
Herkenbaar! Mijn beste vriendin is zo heerlijk nuchter. Ik vroeg laatst aan haar of haar dochter eigenlijk vroeg of laat was met praten en lopen. Weet ik veel! zei ze. Aahhh wat een verademing.

Ik denk dat veel mensen ook niet echt goed weten wat vroeg, laat of normaal is, meestal benadrukken mensen vooral waar hun kind snel mee is waardoor er denk ik een vertekend beeld ontstaat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 5:30

Susan schreef:Ja, maar sommige mensen vinden het ook een probleem als vreemde mensen in de wagen kijken of hun kind aanraken. Sowieso maakt Yrsa met iedereen contact door te zwaaien en te lachen en kushandjes te geven en te kletsen, dus als ik daar niet tegen zou kunnen dan had ik een groot probleem, maar ik vind het eerlijk gezegd ook gewoon leuk als mijn kinderen aandacht krijgen van vreemden. Een aai over de bol hoort daar soms ook bij.

Hahaha, hier precies hetzelfde.
Ik kan nooit in 10 minuten naar het centrum lopen want H maakt met minimaal 5 mensen contact die over het algemeen allemaal een handje geven of gaan terug kletsen. Snel de boodschappen halen zit er ook niet in want in het centrum zelf maakt ze ook nog 10 vrienden... En dan moeten we nog terug... :P

Op vakantie precies zo. Voor we de boulevard af waren, waren we alweer een paar minuten verder en kregen we de winkelstraat nog... Ik vind het wel leuk eigenlijk.

@ Leaf: Hahahahaha. Goeie opmerking :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 5:33

Hazeltje schreef:
Susan schreef:Ja, maar sommige mensen vinden het ook een probleem als vreemde mensen in de wagen kijken of hun kind aanraken. Sowieso maakt Yrsa met iedereen contact door te zwaaien en te lachen en kushandjes te geven en te kletsen, dus als ik daar niet tegen zou kunnen dan had ik een groot probleem, maar ik vind het eerlijk gezegd ook gewoon leuk als mijn kinderen aandacht krijgen van vreemden. Een aai over de bol hoort daar soms ook bij.

Hahaha, hier precies hetzelfde.
Ik kan nooit in 10 minuten naar het centrum lopen want H maakt met minimaal 5 mensen contact die over het algemeen allemaal een handje geven of gaan terug kletsen. Snel de boodschappen halen zit er ook niet in want in het centrum zelf maakt ze ook nog 10 vrienden... En dan moeten we nog terug... :P

Op vakantie precies zo. Voor we de boulevard af waren, waren we alweer een paar minuten verder en kregen we de winkelstraat nog... Ik vind het wel leuk eigenlijk.

@ Leaf: Hahahahaha. Goeie opmerking :P

volgens mij geldt dat aanraken met name bij hele jonge baby's toch? Volgens mij hebben de meeste moeders er geen moeite mee als iemand het kind aanraakt als het daar zelf min of meer om vraagt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? - Pagina 2 Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum