Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ergeren aan bepaalde dingen

+2
Pussycat
smurfin22
6 plaatsers

Ga naar beneden

ergeren aan bepaalde dingen Empty ergeren aan bepaalde dingen

Bericht  smurfin22 vr 23 sep 2011 - 1:27

ik heb nu bijna 4jaar en 8 maand een relatie met mijn vriend.

Maar de laatste tijd erger ik me aan bepaalde dingen.
Als ik iets vraag krijg ik geen normaal antwoord of alleen maar maakt mij niet uit, of jij bent de baas dus je moet maar beslissen scratch . Zo gaat het bij ons helemaal niet zo want ik vraag altijd wat hij wil, dus waarom hij dit zegt, geen idee. Ik heb het ook aan hem gevraagd en dan krijg ik geen normaal antwoord terug. Of als ik vraag of hij iets wil doen of ergens na wil kijken moet ik het eerst ik weet niet hoeveel keer zeggen voor dat hij het doet.

Nu moet ik ook aankomende woensdag na het ziekenhuis en had gevraagd of hij mee wilde gaan dan krijg ik alleen als antwoord van pff pff in de zin van weet ik niet. Wat heb ik daar nou aan. En als ik dan zeg dat ik een duidelijk antwoord wil reageert hij niet meer.

Ik heb het er al een paar keer met hem overgehad maar als ik er over begin reageert hij er niet op of zegt hij gelijk dat ik niet zo boos moet doen. Maar ik merk aan mezelf dat ik me er aan ga ergeren en steeds minder vaak zin heb om hem te zien, of als ik hem zie ik minder vrolijk word.

Hebben jullie tips wat ik kan doen.

smurfin22
smurfin22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 89
Punten : 161
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ergeren aan bepaalde dingen Empty Re: ergeren aan bepaalde dingen

Bericht  Pussycat vr 23 sep 2011 - 1:31

Tja.. een serieus gesprek rond de tafel/op de bank aan hem vragen omdat jij je ongelukkig voelt op de manier hoe het nu tussen jullie gaat?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ergeren aan bepaalde dingen Empty Re: ergeren aan bepaalde dingen

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 1:33

Je komt behoorlijk gefrustreerd over, dat lijkt me niet fijn. Ik zou op een rustig moment, als je zelf ook rustig bent en op dat moment niet geërgerd, het probleem aankaarten en samen actief opzoek gaan naar een oplossing.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ergeren aan bepaalde dingen Empty Re: ergeren aan bepaalde dingen

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 5:50

Ik had een beetje het zelfde probleem met mijn vriend. Hij reageerde zo omdat hij zich ergerde aan het feit dat het voor hem voelde alsof hij overal beslissingen over moest nemen. Even een simpel voorbeeld, wij koken allebei ongeveer even vaak en doen even vaak boodschappen, maar als ik boodschappen deed vroeg ik altijd "wat wil je vanavond eten?", terwijl hij liever heeft dat ik vraag "heb je vanavond zin in stamppot boerenkool" of zo. Af en toe open vragen stellen is natuurlijk prima, maar hij wil het niet altijd, daar houdt hij gewoon niet van. Voor hem voelde het alsof ik zelf nooit iets kon beslissen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ergeren aan bepaalde dingen Empty Re: ergeren aan bepaalde dingen

Bericht  Gizmo vr 23 sep 2011 - 5:59

Reageerde hij voorheen wel normaal/anders?
Zo ja, is hij nog wel gelukkig in de relatie?
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ergeren aan bepaalde dingen Empty Re: ergeren aan bepaalde dingen

Bericht  Sterre vr 23 sep 2011 - 6:38

@ava: dat herken ik, maar dan andersom. Mijn vriend vraagt mij vaak vanalles (wat wil je doen vanavond? Wat wil je eten? Etc.) en ik ergerde me daar ook aan omdat hij zo alle beslissingen op mij af schoof. Soms wil ik gewoon dat ie doet wat hij wil of concreet iets voorstelt ;-) het is heel lief bedoeld, maar toch ook niet altijd ideaal.

Speelt dat bij jullie ook Smurfin?

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ergeren aan bepaalde dingen Empty Re: ergeren aan bepaalde dingen

Bericht  rianne27 vr 23 sep 2011 - 6:45

Mannen....volgens mij bestaan er geen mannen die op zn tijd niet hoogst irritant nonchelant doen. Ik heb er in elk geval ook eentje thuis:) Ik zeg:negeren en wachten tot het wegebt. Maar kan het zijn dat je vriendje niet lekker in zijn vel zit?Begrijp uit je verhaal dat hij de tijd daarvoor 'normaal' reageerde als je iets aan hem vroeg.
rianne27
rianne27
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 63
Registratiedatum : 14-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ergeren aan bepaalde dingen Empty Re: ergeren aan bepaalde dingen

Bericht  sanne-84 vr 23 sep 2011 - 21:36

dat mannen zo reageren is idd best normaal;)
ik vind het alleen anders als hij voorheen wel gewoon reageerde.
enigste tip; blijf aangeven wat dat met je doet. probeer daarbij niet al te boos over te komen, want dan heb je hem al in een harnas zitten;)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ergeren aan bepaalde dingen Empty Re: ergeren aan bepaalde dingen

Bericht  Gizmo vr 23 sep 2011 - 21:57

sanne-84 schreef:dat mannen zo reageren is idd best normaal;)
ik vind het alleen anders als hij voorheen wel gewoon reageerde.
enigste tip; blijf aangeven wat dat met je doet. probeer daarbij niet al te boos over te komen, want dan heb je hem al in een harnas zitten;)

Met dikgedrukte ben ik het niet eens. De mannen die ik ken reageren alleen zo als ze ergens mee zitten, niet lekker in hun vel zitten. Mannen zijn echt niet allemaal botte wezens waar je geen normaal gesprek mee kan voeren.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ergeren aan bepaalde dingen Empty Re: ergeren aan bepaalde dingen

Bericht  sanne-84 vr 23 sep 2011 - 22:17

Gizmo schreef:
sanne-84 schreef:dat mannen zo reageren is idd best normaal;)
ik vind het alleen anders als hij voorheen wel gewoon reageerde.
enigste tip; blijf aangeven wat dat met je doet. probeer daarbij niet al te boos over te komen, want dan heb je hem al in een harnas zitten;)

Met dikgedrukte ben ik het niet eens. De mannen die ik ken reageren alleen zo als ze ergens mee zitten, niet lekker in hun vel zitten. Mannen zijn echt niet allemaal botte wezens waar je geen normaal gesprek mee kan voeren.

klopt idd, had het anders moeten formuleren.
dat mannen zo reageren kan best normaal zijn.
(mn vriend kan dat ook doen, als het ergens over gaat wat hem niet heel erg interesseert ofzo)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ergeren aan bepaalde dingen Empty Re: ergeren aan bepaalde dingen

Bericht  smurfin22 za 24 sep 2011 - 6:07

Sorry voor de late reactie ik was werken,

Mijn vriend reageerde voorheen ook wel heel kortaf en gaf niet echt zijn mening maar de laatste tijd is het wel erger.
Gisteravond toen ik terug kwam van het werk heb ik nog eens aan hem gevraagd of er iets is, of dat hij een reden heeft dat hij zo reageert.

Hij vertelde dat hij het moeilijk vond om beslissingen te nemen omdat hij dat niet gewend is. Als je naar zijn ouders kijkt, zijn vader heeft dus niks te zeggen. En voor hem is dat dus eigenlijk heel normaal. en vandaar ook de uitsprak jij bent de baas.

Ik heb toen aangegeven dat ik het juist fijn vind dat hij ook zelf beslist wat hij graag wil en zijn eigen mening geeft

Ik snap het van zijn kant nu ook wel, maar vind het wel moeilijk als ik elke keer maar moet beslissen en steeds geen "normaal"antwoord krijg.
smurfin22
smurfin22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 89
Punten : 161
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ergeren aan bepaalde dingen Empty Re: ergeren aan bepaalde dingen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum