Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Over bepaalde dingen niet mogen praten?

+7
SuperGrover
loesje
Printje
Susan
pantuf
Paper Crown
studiebol
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  studiebol di 14 jun 2011 - 19:36

Ik weet niet zo goed een titel hier voor, maar het valt me op sinds ik zwanger ben dat sommige mensen(veel mensen) vinden dat je bepaalde dingen niet kan zeggen of niet over mag praten.

Zo krijgen wij dus een tweeling, bijna iedereen zegt: Nou jullie waren zeker wel heel erg blij met dat nieuws. Euh nou nee niet meteen.. we zijn ons rot geschrokken. Echt als ik dat zeg dan krijg ik toch gezichten. Maar het is gewoon zoals het is we zijn ons rot geschrokken en hebben zeker een weekend nodig gehad om van de eerste schrik te bekomen.

Ook nu als ik zeg dat ik soms best dagen heb dat ik er tegen op zie, dat ik me afvraag of ik het allemaal wel kan. Wordt er meteen gezegd niet zo moeilijk doen iedereen met kinderen heeft het gered. Tuurlijk dat zal allemaal wel, maar betekent dat dan dat ik niet mag zeggen dat ik er af en toe tegen op zie?

Valt jullie dit ook op of hebben jullie er ervaring mee? of zeg ik deze dingen net tegen de verkeerde mensen smile
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 19:42

Ik heb het niet zo aan de hand gehad maar ik snap je wel.

Sommige mensen doen net of het appeltje eitje is.
Maar dat is helemaal niet zo.
Het is af en toe ook moeilijk. Ik moest al vreselijk wennen aan 1 kind, jij krijgt er twee tegelijk!
Dat is echt wel een hele omschakeling hoor.

Lekker laten lullen die mensen.
Die doen vaak naar anderen toe alsof het bij hun allemaal van een leien dakje gegaan is maar die hebben ook echt wel tegen dingen aangelopen hoor.

En ja, natuurlijk zijn er duizenden kinderen groot gebracht.
Maar dat is wel een lekkere cliche opmerking natuurlijk...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 19:44

dat van een tweeling heb ik natuurlijk geen ervaring mee, maar ik vind wel dat de meeste ouders het ouderschap rooskleuriger voordoen dan dat het soms is. Daar doe ik eerlijk gezegd zelf ook aan mee, met name naar vriendinnen die zelf nog geen kinderen hebben. Ik ben dan wel snel geneigd om vooral de leuke en positieve dingen te benoemen en de minder mooie dingen weg te laten of te relativeren. Pas als je een goed gesprek hebt met iemand anders met kinderen merk je dat ook zij het niet altijd even leuk en makkelijk vinden en dat vind ik wel verhelderend iedere keer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Paper Crown di 14 jun 2011 - 19:44

studiebol schreef:Ik weet niet zo goed een titel hier voor, maar het valt me op sinds ik zwanger ben dat sommige mensen(veel mensen) vinden dat je bepaalde dingen niet kan zeggen of niet over mag praten.

Zo krijgen wij dus een tweeling, bijna iedereen zegt: Nou jullie waren zeker wel heel erg blij met dat nieuws. Euh nou nee niet meteen.. we zijn ons rot geschrokken. Echt als ik dat zeg dan krijg ik toch gezichten. Maar het is gewoon zoals het is we zijn ons rot geschrokken en hebben zeker een weekend nodig gehad om van de eerste schrik te bekomen.

Ook nu als ik zeg dat ik soms best dagen heb dat ik er tegen op zie, dat ik me afvraag of ik het allemaal wel kan. Wordt er meteen gezegd niet zo moeilijk doen iedereen met kinderen heeft het gered. Tuurlijk dat zal allemaal wel, maar betekent dat dan dat ik niet mag zeggen dat ik er af en toe tegen op zie?

Valt jullie dit ook op of hebben jullie er ervaring mee? of zeg ik deze dingen net tegen de verkeerde mensen smile

Joh, ik zou denk ik een week in bed gaan liggen sippen als ik een tweeling zou krijgen.. Ik denk dat dat zo moeilijk is als je dat als eerste keer mama kan krijgen. Je weet nog niets, je moet alles leren.. hoe voedt je ze en hoe zorg je ervoor dat ze beide gevoed geschoond en tevreden zijn? Volgens mij ben je 24/7 in de weer. Mensen kunnen je wel zo'n gezicht geven, als ze zelf in die situatie zitten denk ik dat ze ook zullen schrikken. Is toch niet zo raar, zovaak komt een tweeling niet voor (ja op dit forum ja...)

Maar troost je, er zitten wijze woorden in de dingen die mensne tegen je zeggen, het lukt ook iedere tweeling mama om ze zonder kleerscheuren groot te brengen, tuurlijk je moet aan ze wennen maar komt heus goed, als je ze eenmaal hebt wil je echt niet anders meer!!

Soms moet je het ook aan je laars lappen, de meeste mensen weten gewoon niet zo goed wat ze moeten zeggen als jij zegt dat je het toch wel eng vind. Let maar eens op, als mensen aan je vragen hoe het gaat, en jij zegt niet zo goed.. weten ze niet waar ze moeten kijken..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  studiebol di 14 jun 2011 - 19:55

Dromertje schreef:dat van een tweeling heb ik natuurlijk geen ervaring mee, maar ik vind wel dat de meeste ouders het ouderschap rooskleuriger voordoen dan dat het soms is. Daar doe ik eerlijk gezegd zelf ook aan mee, met name naar vriendinnen die zelf nog geen kinderen hebben. Ik ben dan wel snel geneigd om vooral de leuke en positieve dingen te benoemen en de minder mooie dingen weg te laten of te relativeren. Pas als je een goed gesprek hebt met iemand anders met kinderen merk je dat ook zij het niet altijd even leuk en makkelijk vinden en dat vind ik wel verhelderend iedere keer.

Dromertje ik snap best dat je het voornamelijk over de leuke dingen hebt, maar als ik aan een goede vriendin vraag wat haar nou tegen valt dan vertelt ze me dat ook wel. En ik denk dat jij dat ook wel doet bij je vriendinnen. Het is natuurlijk anders als je met vreemde/kennissen die op afstand staan praat, daar zou ik ook niet alles aan vertellen.

2CKC2, ik heb geen week in bed gelegen, maar ik heb wel tegen mijn moeder gezegd, waarom is het er niet gewoon een? Wat jij zegt is misschien ook wel zo dat mensen gewoon niet goed weten wat ze moeten zeggen als het eng vinden, en tja ik ben een vrij eerlijk persoon en zeg dat soort dingen dus wel, omdat ik ook niet goed weet waarom ik het niet zou zeggen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 21:00

Ik zou sowieso niet tegen iemand zeggen dat ze vast blij is dat ze er 2 krijgt... Maarja heb zelf ook in spanning gezeten of het er geen 2 waren, dus dat is ook nog anders. En jou situatie is ook nog anders als de onze, je bent straks veel alleen. Ik denk wel dat je het wel red, maar je zal best momenten hebben dat je denkt "gaat het allemaal wel lukken straks alleen". Heb verder niet veel zinnigs te zeggen sorry smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 21:01

studiebol schreef:
Dromertje schreef:dat van een tweeling heb ik natuurlijk geen ervaring mee, maar ik vind wel dat de meeste ouders het ouderschap rooskleuriger voordoen dan dat het soms is. Daar doe ik eerlijk gezegd zelf ook aan mee, met name naar vriendinnen die zelf nog geen kinderen hebben. Ik ben dan wel snel geneigd om vooral de leuke en positieve dingen te benoemen en de minder mooie dingen weg te laten of te relativeren. Pas als je een goed gesprek hebt met iemand anders met kinderen merk je dat ook zij het niet altijd even leuk en makkelijk vinden en dat vind ik wel verhelderend iedere keer.

Dromertje ik snap best dat je het voornamelijk over de leuke dingen hebt, maar als ik aan een goede vriendin vraag wat haar nou tegen valt dan vertelt ze me dat ook wel. En ik denk dat jij dat ook wel doet bij je vriendinnen. Het is natuurlijk anders als je met vreemde/kennissen die op afstand staan praat, daar zou ik ook niet alles aan vertellen.
.

als ze me er rechtstreeks naar vragen wat me tegenvalt dan zeg ik het wel eerlijk, maar in een gewoon gesprek niet. Misschien een zwakte-punt van mij, maar ik heb dan het gevoel dat zij vinden dat ik faal ofzo in het moederschap. Ik denk dat het ouderschap voor de meeste ouders best gevoelig ligt en mensen daarom geneigd zijn om vooral de positieve kanten eruit te halen en vooral niet laten merken dat ze het af en toe boven de pet gaat of ze het soms ook gewoon helemaal niet leuk vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 22:06

Het eerste wat ik zou vragen (na te feliciteren) zou denk ik zijn jeetje schrok je je niet een ongeluk??? Natuurlijk is het leuk maar een eerste reactie lijkt me echt niet raar als je dan schrikt.

Wel vind ik soms dat in deze pijler opvallend heftig wordt gereageerd op dingen. Laatst heb ik geleerd dat ik geen "geniet ervan" mag zeggen bij een felicitatie, want vaak is het helemaal geen genieten? Je mag niet zeggen dat je een beetje teleurgesteld was toen je hoorde dat je een jongen kreeg en eigenlijk graag een meisje wilde want "een kind is toch een kind". Alsof een voorkeur niet menselijk is. En ook niet "wat heb jij een klein buikje", maar ook niet "wat heb jij een enorme buik" want er is altijd wel iemand die er aanstoot aan neemt. Oh en blijkbaar is praten over de dood ook een beetje een lastig onderwerp in een babypijler (wat ik aan de ene kant wel begrijp, maar het is ook iets dat gebeurt, prima als je er niet over nadenkt maar klik dan het onderwerp gewoon weg).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  pantuf di 14 jun 2011 - 22:09

Fauve schreef:

Laatst heb ik geleerd dat ik geen "geniet ervan" mag zeggen bij een felicitatie, want vaak is het helemaal geen genieten?

Ik vind het niet vervelend als mensen dat tegen mij zeggen hoor. Het is maar waar je je aan wilt storen denk ik dan.
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Susan di 14 jun 2011 - 22:15

Fauve schreef:
Wel vind ik soms dat in deze pijler opvallend heftig wordt gereageerd op dingen. Laatst heb ik geleerd dat ik geen "geniet ervan" mag zeggen bij een felicitatie, want vaak is het helemaal geen genieten? Je mag niet zeggen dat je een beetje teleurgesteld was toen je hoorde dat je een jongen kreeg en eigenlijk graag een meisje wilde want "een kind is toch een kind". Alsof een voorkeur niet menselijk is. En ook niet "wat heb jij een klein buikje", maar ook niet "wat heb jij een enorme buik" want er is altijd wel iemand die er aanstoot aan neemt. Oh en blijkbaar is praten over de dood ook een beetje een lastig onderwerp in een babypijler (wat ik aan de ene kant wel begrijp, maar het is ook iets dat gebeurt, prima als je er niet over nadenkt maar klik dan het onderwerp gewoon weg).

Hier ben ik het wel mee eens, soms is er zo'n topic over opmerkingen waar je je aan ergert in de zwangerschap en dan komen er dingen voorbij waarvan ik denk: nou nou, als je dat al een punt vindt...

In dit geval kan ik me wel voorstellen dat het niet leuk is, maar ik denk dat het komt doordat de meesten gewoon altijd iets inhoudelijks willen zeggen. Begripvol knikken en de ander laten vertellen is voor veel mensen moeilijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 22:17

Er zijn trouwens ook echt wel opmerkingen waarvan ik snap dat ze wél kwetsend zijn hoor, ik vind niet dat mensen alles maar hoeven/mogen zeggen (sommige mensen weten ook echt inderdaad niet wanneer ze gewoon even hun mond moeten houden).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Printje di 14 jun 2011 - 22:26

Ik herken het ook hoor dat mensen soms raar kijken als je eerlijk antwoord geeft. Ik vond de eerste weken met een baby helemaal geen roze wolk. Ik vond het echt eerder donkergrijs. Als ik dat zei keken mensen alsof ik knettergek was. Toen hier ook een topic geplaatst en veel mensen herkenden het toch echt wel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  loesje di 14 jun 2011 - 22:28

Ik herken het ook hoor dat mensen soms raar kijken als je eerlijk antwoord geeft. Ik vond de eerste weken met een baby helemaal geen roze wolk. Ik vond het echt eerder donkergrijs. Als ik dat zei keken mensen alsof ik knettergek was. Toen hier ook een topic geplaatst en veel mensen herkenden het toch echt wel.

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  SuperGrover di 14 jun 2011 - 22:33

Ik vind het niet meer dan begrijpelijk dat je je het leplazarus schrok. Een nicht van mij kreeg een tweeling, als 2e en 3e, dus nog weer anders. En ondanks dat ze daarna ook nog een 4e hebben gekregen en wellicht zelfs nog een 5e willen, schrokken ze toch toen ze hoorden dat het een tweeling was. Twee kinderen tegelijk is niet hetzelfde als twee kinderen achter elkaar. Dus het is omschakelen, en dat kost tijd.

Ik denk dat het best zwaar is inderdaad, vooral de eerste tijd. Aan de andere kant heeft het natuurlijk ook voordelen, als ze opgroeien, hebben ze altijd een leeftijdsgenootje om mee te spelen. Maar dat neemt niet weg dat het waarschijnlijk niet altijd makkelijk zal worden. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat de mensen in jouw omgeving dat niet inzien.

En ten slotte, ik leef onder een steen, dus ik wist niet dat je zwanger was. Gefeliciteerd dus nog! cheers
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 22:44

Susan schreef:
Fauve schreef:
Wel vind ik soms dat in deze pijler opvallend heftig wordt gereageerd op dingen. Laatst heb ik geleerd dat ik geen "geniet ervan" mag zeggen bij een felicitatie, want vaak is het helemaal geen genieten? Je mag niet zeggen dat je een beetje teleurgesteld was toen je hoorde dat je een jongen kreeg en eigenlijk graag een meisje wilde want "een kind is toch een kind". Alsof een voorkeur niet menselijk is. En ook niet "wat heb jij een klein buikje", maar ook niet "wat heb jij een enorme buik" want er is altijd wel iemand die er aanstoot aan neemt. Oh en blijkbaar is praten over de dood ook een beetje een lastig onderwerp in een babypijler (wat ik aan de ene kant wel begrijp, maar het is ook iets dat gebeurt, prima als je er niet over nadenkt maar klik dan het onderwerp gewoon weg).

Hier ben ik het wel mee eens, soms is er zo'n topic over opmerkingen waar je je aan ergert in de zwangerschap en dan komen er dingen voorbij waarvan ik denk: nou nou, als je dat al een punt vindt...
In dit geval kan ik me wel voorstellen dat het niet leuk is, maar ik denk dat het komt doordat de meesten gewoon altijd iets inhoudelijks willen zeggen. Begripvol knikken en de ander laten vertellen is voor veel mensen moeilijk.

vaak mis je de hele context, als je die wel hebt wordt vaak ineens duidelijk waarom bepaalde opmerkingen als wel kwetsend worden ervaren, terwijl ze dat op zichzelf staand niet zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 22:47

Ja maar ja zo werkt een forum nou eenmaal, je was er niet bij en moet het als lezer doen met wat de schrijver vertelt. Dat kun je de lezers dan ook niet altijd kwalijk nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  studiebol di 14 jun 2011 - 22:48

Fauve, ik snap wat je bedoelt, ik zeg ook vaak geniet er van.. tja weet ook niet zo goed wat er mis mee is. Tuurlijk geloof ik meteen dat het niet altijd een roze wolk is maar je zult ook vast je geniet momenten hebben.
Tja verder weet ik niet zo goed wat ik er over moet zeggen, als je het op een respectvolle manier aangeeft vind ik er niks mis mee.

Supergrover, bedankt voor je felicitaties smile Nu we aan het idee gewend zijn vinden we het leuk hoor!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Dora di 14 jun 2011 - 23:07

Printje schreef:Ik herken het ook hoor dat mensen soms raar kijken als je eerlijk antwoord geeft. Ik vond de eerste weken met een baby helemaal geen roze wolk. Ik vond het echt eerder donkergrijs. Als ik dat zei keken mensen alsof ik knettergek was. Toen hier ook een topic geplaatst en veel mensen herkenden het toch echt wel.

Maar bij jullie was de hele situatie er ook wel naar! Dat het geen roze/blauwe wolk was, maar een donker grijze!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 23:15

Ik heb het nu ook wel, ben het af en toe zo zat, die spanning, dat nutteloos hangen enz. Maar als ik daar iets over zeg krijg ik vaak de wind van voren...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  studiebol di 14 jun 2011 - 23:30

ProudMama schreef:Ik heb het nu ook wel, ben het af en toe zo zat, die spanning, dat nutteloos hangen enz. Maar als ik daar iets over zeg krijg ik vaak de wind van voren...

nou sorry ik begrijp dat echt wel! Tuurlijk blijf je netjes op de bank of in bed omdat dat moet en dat dat het beste is voor je kindjes. Maar dat wil niet zeggen dat jij het ook fijn vind, ik neem aan dat als ji het voor het kiezen had je ook gewoon alles nog wilde doen, misschien iets rustiger maar toch dat je tenminste wat kon doen... Nee echt ik snap wel dat je er af en toe rete zat van wordt
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 23:32

Ik denk dat "geniet ervan" ook gewoon gezegd wordt als wens om te genieten, niet dat je per se moet genieten of dat het raar is als je níet op die roze wolk zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Susan di 14 jun 2011 - 23:41

Wat ik wel moeilijk vond was toen ik in mijn eerste zwangerschap zo'n last had van die angsten, dat mensen toen ook zeiden dat ik er gewoon maar eens van moest gaan genieten omdat ik er anders spijt van zou krijgen. Alsof je zomaar even een knop kunt omzetten die ervoor zorgt dat je die angsten niet meer hebt. Ik heb het er later nog vaak moeilijk mee gehad dat ik die zwangerschap zo heb beleefd, maar ik weet niet of je kunt spreken over spijt. Ik heb er zelf niet voor gekozen namelijk.

ProudMama, wat een gebrek aan inlevingsvermogen van die mensen die jou de wind van voren geven. Hoe is het met die bedrijfsarts afgelopen of weet je nog niks?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 23:44

'Geniet nog ff lekker van je rust' hoor ik nu ook vaak, zei iemand ook toen ik in V lag. 'Geniet ervan. laat je lekker verwennen'. Genieten? :shock:

Suzan: Ik bespreek het morgen even met de gyn, dan moet ik weer voor controle.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 23:46

Hahaha, geniet er van en laat je verwennen... In een ZH?
Natuurlijk... Als je een gebroken been hebt misschien.... laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 23:50

Hazeltje schreef:Hahaha, geniet er van en laat je verwennen... In een ZH?
Natuurlijk... Als je een gebroken been hebt misschien.... laughcry
Ach, lag op de high care, misschien dacht ze dat het vergelijkbaar was met 4 sterren? Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over bepaalde dingen niet mogen praten? Empty Re: Over bepaalde dingen niet mogen praten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum