Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dingen die je toen niet meer deed?

+8
Dille
Paper Crown
M@niek
Teddyaapje
MADDIE
_Lana_
Happydobby
Minx
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 23:54

Ergens in december/januari willen mijn vriend en ik voor een kindje gaan. Ik ben sinds vrijdag begonnen met het slikken van Davitomon mama+, waar onder andere foliumzuur in zit. Ook ga ik eind augustus stoppen met roken, en mijn vriend ook. Ik ben al gestopt met de pil.

Maar stel op 1 december is de eerste poging, ik noem maar wat : ) Stop je dan meteen met het drinken van alcohol? Of ben je daar pas mee gestopt toen je ook zeker wist dat je zwanger was? Stel het duurt langer, heb ik er ook geen zin in al die maanden of langer nooit te drinken.

En mag je hardlopen als je zwanger bent? Dat kan ik ook wel even Googelen trouwens. Maar stel het mag niet, ben je dan meteen gestopt met hardlopen, of pas toen je zeker wist dat je zwanger was?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Minx zo 22 jul 2012 - 23:56

Ja mag gewoon hardlopen als je zwanger bent. Kan alleen zijn dat het voor jou echt niet meer prettig aanvoelt. Enige wat echt afgeraden word zijn contactsporten en je rechte buikspieren trainen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Happydobby zo 22 jul 2012 - 23:58

Carrie schreef:Ergens in december/januari willen mijn vriend en ik voor een kindje gaan. Ik ben sinds vrijdag begonnen met het slikken van Davitomon mama+, waar onder andere foliumzuur in zit. Ook ga ik eind augustus stoppen met roken, en mijn vriend ook. Ik ben al gestopt met de pil.

Maar stel op 1 december is de eerste poging, ik noem maar wat : ) Stop je dan meteen met het drinken van alcohol? Of ben je daar pas mee gestopt toen je ook zeker wist dat je zwanger was? Stel het duurt langer, heb ik er ook geen zin in al die maanden of langer nooit te drinken.
Ik drink soms een glaasje en dat heb ik gedaan tot de positieve test. ik heb op zaterdag op een feest nog bier gedronken en op dinsdag was mijn nod en heb ik gestest.

En mag je hardlopen als je zwanger bent? Dat kan ik ook wel even Googelen trouwens. Maar stel het mag niet, ben je dan meteen gestopt met hardlopen, of pas toen je zeker wist dat je zwanger was?
Je mag sporten als je zwanger bent, ik heb tot 13 weken paardgereden, je moet het alleen wel rustiger aan doen. zeker als je buik in de weg gaat zitten.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 0:00

Op zich lette ik wel op wat ik eet. Een broodje filet american nam ik bijvoorbeeld standaard als ik ongesteld geworden was. Maar bij deze zwangerschap dacht ik dat ik ongesteld geworden was en heb heerlijk een flesje wijn opengetrokken. Twee dagen later bleek ik toch zwanger...

Het kan in 1 keer raak zijn, maar ook maanden duren. Als je een regelmatige cyclus hebt, weet je precies waar je aan toe bent en dan is het echt niet erg als je een keer iets gegeten of gedronken hebt wat niet goed is voordat je daadwerkelijk test (want dan ben je hooguit 4/5 weken zwanger en is het nog niet zo erg), maar heb je totaal geen kijk op je cyclus dan kan je zomaar ineens (veel) verder in je zwangerschap zijn en dan kan het wel slecht(er) zijn.

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap tot een maand of 6/7 gewoon doorgesport. Er wordt afgeraden fanatiek aan iets nieuws te beginnen, maar sport je al dan kan je daar gewoon mee doorgaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 0:00

Jeej wat leuk! :cheering:

Ik ben pas met alles gestopt toen ik wist dat ik zwanger was (ik rookte niet).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  _Lana_ ma 23 jul 2012 - 0:04

Wat leuk!!
Ik ben wel gestopt met roken toen we voor een kindje gingen. Verder gewoon alles gedaan wat ik normaal ook deed.
Het is bij een positieve test vroeg genoeg om geen alcohol/rauw vlees enz meer te nemen.
Kijk als je hele lange cyclussen hebt en je zou zwanger kunnen zijn, dan zou ik er op dat moment wel even rekening mee houden.
Wij hebben er bijna 4 jaar over gedaan, dus ik ben blij dat ik gewoon af en toe mijn borrel heb genomen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  MADDIE ma 23 jul 2012 - 0:10

Ik lette op met alcohol als ik zeg maar op het wachtbankje zat. als ik ongesteld was geworden dronk ik daarna dus een paar weken wel als het zo uit kwam. Ik drink uberhaupt bijna nooit.
Met hardlopen ben ik vrij snel gestopt. het ging al niet meer zo geweldig toen ik nog niet eets wist dat ik zwanger was. Ging er ook niet vanuit toen. Maar werd gewoon elke keer misselijk en hield het niet vol. Maar als ik het beter vol kon houden had ik wel langer doorgegaan!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 0:10

Je kunt gewoon blijven drinken hoor. Er is pas een bloedband met de baby vanaf 6 weken. En dan weet je het als het goed is al.

Hardlopen mag ook gewoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Teddyaapje ma 23 jul 2012 - 0:13

Ik heb nooit gerookt dus dat probleem had ik niet (mijn vriend trouwens ook niet). Ik at en dronk alles tot aan mijn eisprong en daarna lette ik op het eten en dronk ik geen alcohol tot ik weer ongesteld werd (of niet haha). Volgens mij kan het de eerste weken geen kwaad als je iets eet of drinkt wat je als zwangere niet mag hebben omdat er nog geen bloedcontact is (?) maar het voelde voor mezelf niet fijn om misschien wel al zwanger te zijn en toch alcohol te drinken of iets te eten wat je als zwangere niet mag hebben.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 0:13

Luce schreef:Je kunt gewoon blijven drinken hoor. Er is pas een bloedband met de baby vanaf 6 weken. En dan weet je het als het goed is al.

Hardlopen mag ook gewoon.

Oh echt? Dat wist ik niet joh! Mijn vriendin zei dat je niet mag hardlopen in het begin juist, omdat de vrucht dan los kan komen. Maar dat is misschien helemaal niet zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 0:16

Charlie schreef:Jeej wat leuk! Dingen die je toen niet meer deed? 281626781

Ik ben pas met alles gestopt toen ik wist dat ik zwanger was (ik rookte niet).

Ja ik vind het ook leuk en heel spannend smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 0:17

Carrie schreef:
Luce schreef:Je kunt gewoon blijven drinken hoor. Er is pas een bloedband met de baby vanaf 6 weken. En dan weet je het als het goed is al.

Hardlopen mag ook gewoon.

Oh echt? Dat wist ik niet joh! Mijn vriendin zei dat je niet mag hardlopen in het begin juist, omdat de vrucht dan los kan komen. Maar dat is misschien helemaal niet zo.

Nee hoor dat is echt niet zo. Ik weet nog dat ik dezelfde vraag had toen weet IVF bezig waren. De gynaecoloog verzekerde mij dat je echt gewoon alles mocht doen. Het heeft geen invloed op de innesteling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 0:23

Luce schreef:
Carrie schreef:
Luce schreef:Je kunt gewoon blijven drinken hoor. Er is pas een bloedband met de baby vanaf 6 weken. En dan weet je het als het goed is al.

Hardlopen mag ook gewoon.

Oh echt? Dat wist ik niet joh! Mijn vriendin zei dat je niet mag hardlopen in het begin juist, omdat de vrucht dan los kan komen. Maar dat is misschien helemaal niet zo.

Nee hoor dat is echt niet zo. Ik weet nog dat ik dezelfde vraag had toen weet IVF bezig waren. De gynaecoloog verzekerde mij dat je echt gewoon alles mocht doen. Het heeft geen invloed op de innesteling.

Ok, dank je! Heb het net ook even opgezocht, en van wat ik lees is het inderdaad niet schadelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 0:23

Teddyaapje schreef:Ik heb nooit gerookt dus dat probleem had ik niet (mijn vriend trouwens ook niet). Ik at en dronk alles tot aan mijn eisprong en daarna lette ik op het eten en dronk ik geen alcohol tot ik weer ongesteld werd (of niet haha). Volgens mij kan het de eerste weken geen kwaad als je iets eet of drinkt wat je als zwangere niet mag hebben omdat er nog geen bloedcontact is (?) maar het voelde voor mezelf niet fijn om misschien wel al zwanger te zijn en toch alcohol te drinken of iets te eten wat je als zwangere niet mag hebben.

Oh dat is wel slim ja, gewoon in die periode even niet drinken, en daarna als het niet gelukt is wel weer. Maar ook goed en interessant om te weten dat je de 1e 6 weken nog geen bloedband hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 0:24

_Lana_ schreef:Wat leuk!!
Ik ben wel gestopt met roken toen we voor een kindje gingen. Verder gewoon alles gedaan wat ik normaal ook deed.
Het is bij een positieve test vroeg genoeg om geen alcohol/rauw vlees enz meer te nemen.
Kijk als je hele lange cyclussen hebt en je zou zwanger kunnen zijn, dan zou ik er op dat moment wel even rekening mee houden.
Wij hebben er bijna 4 jaar over gedaan, dus ik ben blij dat ik gewoon af en toe mijn borrel heb genomen.

Oh 4 jaar wat lang! Waar lag dat aan, weet je dat? Of gewoon 'pech'?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 0:26

Volgens mij hoef je pas een maand voordat je gaat proberen te beginnen met foliumzuur. Ik ben gestopt met roken en heb alcohol geminderd. Ik drink nu nooit meer dan twee glazen op een avond en nooit vaker dan twee keer per week. Dat went snel. Ik weet dat je pas na 6 weken een bloedbland krijgt, maar ik heb na elke miskraam toch weer erg schuldig gevoeld om die paar glaasjes alcohol. Omdat wij al een hele tijd bezig zijn, heb ik wel momenten gehad waarop ik weer heb gerookt, bijvoorbeeld de maanden na een miskraam. Nu vind ik roken niet meer lekker en heb ik de behoefte niet meer. Spannend dat jullie gaan proberen. Ik hoop dat het snel raak is! Al is de oefenperiode ook erg leuk en spannend!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  M@niek ma 23 jul 2012 - 0:28

Dat je stopt met roken is een heel goed iets! Probeer het echt vol te houden want roken versneld het verlies van de vruchtbaarheid bij de vrouw. Alcohol drinken is niet goed tijdens de zwangerschap maar je hoeft nu echt nog niet te stoppen met drinken, misschien kun je tegen de tijd dat je er echt voor gaat nog wat minderen. Sporten mag je ook gewoon. Alleen contact sporten worden afgeraden. Daarnaast voel jezelf het beste aan wat je wel en niet kan (mbt hardlopen).
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 0:28

Ecrits schreef:Volgens mij hoef je pas een maand voordat je gaat proberen te beginnen met foliumzuur. Ik ben gestopt met roken en heb alcohol geminderd. Ik drink nu nooit meer dan twee glazen op een avond en nooit vaker dan twee keer per week. Dat went snel. Ik weet dat je pas na 6 weken een bloedbland krijgt, maar ik heb na elke miskraam toch weer erg schuldig gevoeld om die paar glaasjes alcohol. Omdat wij al een hele tijd bezig zijn, heb ik wel momenten gehad waarop ik weer heb gerookt, bijvoorbeeld de maanden na een miskraam. Nu vind ik roken niet meer lekker en heb ik de behoefte niet meer. Spannend dat jullie gaan proberen. Ik hoop dat het snel raak is! Al is de oefenperiode ook erg leuk en spannend!

Wat knap dat je zo geminderd bent met het drinken van alcohol! Wat naar dat je je zo schuldig voelde Sad Daar heeft het vast niet aan gelegen, maar kan me wel voorstellen dat dat door je hoofd schiet, ook al is dat niet nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  _Lana_ ma 23 jul 2012 - 0:34

Carrie schreef:
_Lana_ schreef:Wat leuk!!
Ik ben wel gestopt met roken toen we voor een kindje gingen. Verder gewoon alles gedaan wat ik normaal ook deed.
Het is bij een positieve test vroeg genoeg om geen alcohol/rauw vlees enz meer te nemen.
Kijk als je hele lange cyclussen hebt en je zou zwanger kunnen zijn, dan zou ik er op dat moment wel even rekening mee houden.
Wij hebben er bijna 4 jaar over gedaan, dus ik ben blij dat ik gewoon af en toe mijn borrel heb genomen.

Oh 4 jaar wat lang! Waar lag dat aan, weet je dat? Of gewoon 'pech'?

We weten niet waar het uiteindelijk aan lag. Alles wat ze hebben kunnen testen, was helemaal goed. Pure pech dus denk ik. Of ja, je weet natuurlijk nooit helemaal wat er van binnen gebeurt ;-).
Maar eind goed, al goed ;-). Het is gelukkig helemaal goedgekomen.
Spannend hoor voor je. Leuk om er naartoe te leven.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Paper Crown ma 23 jul 2012 - 0:41

Loskomen?! Whahahaa, je wordt toch ook niet ongesteld als je hardloopt? Je baarmoeder is plat en dun niet zoals je denkt misschien een bolletje.. het bevruchtte embryootje gaat in je slijmvlies zitten, met hechtvlokjes, echt het komt niet los!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 0:42

Paper Crown schreef:Loskomen?! Whahahaa, je wordt toch ook niet ongesteld als je hardloopt? Je baarmoeder is plat en dun niet zoals je denkt misschien een bolletje.. het bevruchtte embryootje gaat in je slijmvlies zitten, met hechtvlokjes, echt het komt niet los!

Ja het leek me ook al sterk, maar dacht, vraag het toch even/zal het toch maar opzoeken Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Paper Crown ma 23 jul 2012 - 0:43

Ecrits schreef:Volgens mij hoef je pas een maand voordat je gaat proberen te beginnen met foliumzuur. Ik ben gestopt met roken en heb alcohol geminderd. Ik drink nu nooit meer dan twee glazen op een avond en nooit vaker dan twee keer per week. Dat went snel. Ik weet dat je pas na 6 weken een bloedbland krijgt, maar ik heb na elke miskraam toch weer erg schuldig gevoeld om die paar glaasjes alcohol. Omdat wij al een hele tijd bezig zijn, heb ik wel momenten gehad waarop ik weer heb gerookt, bijvoorbeeld de maanden na een miskraam. Nu vind ik roken niet meer lekker en heb ik de behoefte niet meer. Spannend dat jullie gaan proberen. Ik hoop dat het snel raak is! Al is de oefenperiode ook erg leuk en spannend!

Nee want ze is gestopt met de pil, stel ze vergeten een keer een condoom/doen het zonder condoom dan heb je foliumzuur vanaf het begin nodig. Het kan geen kwaad voor je als je het slikt zonder zwangerschap hoor.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Paper Crown ma 23 jul 2012 - 0:45

Carrie schreef:
Paper Crown schreef:Loskomen?! Whahahaa, je wordt toch ook niet ongesteld als je hardloopt? Je baarmoeder is plat en dun niet zoals je denkt misschien een bolletje.. het bevruchtte embryootje gaat in je slijmvlies zitten, met hechtvlokjes, echt het komt niet los!

Ja het leek me ook al sterk, maar dacht, vraag het toch even/zal het toch maar opzoeken Very Happy

Gewoon lekker alles doen wat je normaal ook deed, minus het roken en alcohol maar echt in het prille begin krijgt de vrucht nog voedingstoffen uit zijn dooierzakje en niets van jou dus je kan gerust een wijntje op zijn tijd nemen. Wel is bewezen dat alcohol en roken de vruchtbaarheid verminderd, maar je gaat stoppen dus probleem opgelost!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Paper Crown ma 23 jul 2012 - 0:51

Toen ik bezig was met IVF heb ik bewust vanaf het begin alles gedaan zoals ik normaal ook deed, tijdens de stimulatieronde had ik zin in een paar wijntjes, die heb ik genomen, ik heb ook zalm uit pak gegeten op brood, ik heb koffie gedronken zoals ik normaal dronk, cola etc ik heb het allemaal genomen, ook na de terugplaatsing. Ik was er namelijk van overtuigd dat als je je hele eetschema en je drinkgewoontes opzij gooit je lichaam van slag is en juist het eitje niet zou nestelen. Of het een theorie van niets is weet ik niet, maar ik ben er in 1x mee zwanger geworden.. dus wie weet klopt mijn theorie!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 1:02

Paper Crown schreef:
Carrie schreef:
Paper Crown schreef:Loskomen?! Whahahaa, je wordt toch ook niet ongesteld als je hardloopt? Je baarmoeder is plat en dun niet zoals je denkt misschien een bolletje.. het bevruchtte embryootje gaat in je slijmvlies zitten, met hechtvlokjes, echt het komt niet los!

Ja het leek me ook al sterk, maar dacht, vraag het toch even/zal het toch maar opzoeken Very Happy

Gewoon lekker alles doen wat je normaal ook deed, minus het roken en alcohol maar echt in het prille begin krijgt de vrucht nog voedingstoffen uit zijn dooierzakje en niets van jou dus je kan gerust een wijntje op zijn tijd nemen. Wel is bewezen dat alcohol en roken de vruchtbaarheid verminderd, maar je gaat stoppen dus probleem opgelost!

Ja, stoppen met roken wel, met alcohol niet! Maar goed, drink niet iedere dag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dingen die je toen niet meer deed? Empty Re: Dingen die je toen niet meer deed?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum