Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een studie doen als je wat ouder bent

+8
Phileine
Polly
Sneeuwvlok
Zora
girli
TukTuk
BJA
M@niek
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Polly di 14 jun 2011 - 1:49

Bij mij zijn de leeftijden ook verschillend, van 21 tot 67...
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  sonly di 14 jun 2011 - 2:55

M@niek schreef:Bedankt al voor de antwoorden

@Foolish, wat ga je doen voor studie? En toch knap hoor dat van het niets, iets gaat doen!

@Dromertje, petje af voor je vader!

@BJA, deeltijd heeft idd wat oudere leerlingen. Wat ga je voor studie doen?

@AngelNyn, Mijn droombaan/studie is toch wel verloskundige. Ik heb 4 jaar voor een verloskundige gewerkt en dat was helemaal top! Deze studie is ook in belgie maar gewoon te ver weg om elke dag te rijden. Daarnaast wordt het ook wel lastig met stages. En op ´kot´ gaan wonen dat is natuurlijk geen optie. Het wordt wel een studie binnen de gezondheidszorg, nb 2e keus was hbo verpleegkundige.
Financieel maakt het niet uit. Ik werk nu ook parttime en met de studiefinanciering en toeslagen kom ik elke maand op hetzelfde bedrag uit.
Mijn vriend staat er niet helemaal achter, hij is bang dat we dan niks meer kunnen. Als we bv ons huis willen kopen, of gewoon bang voor het onbekende denk ik.
Wat voor studie doe je?

Als het financieel niet veranderd, dan kunnen jullie toch ongeveer hetzelfde? En een hbo studie is natuurlijk "maar" 4 jaar, dus dan zouden jullie eventueel daarna kunnen kopen. Klinkt idd alsof hij vooral bang is voor het onbekende. Maar ik denk dat als jij hem argumenten kan geven waarom het wel kan, hij bestwel gerustgesteld kan worden Wink

Ik heb vorig jaar iemand in de klas gehad van 27. Verder heb ik eigenlijk vooral mensen in de klas van 18/19/20. 1 klasgenoot is net als ik 24. Maar ik merk echt niks van die verschillen. Soms ben ik eerder verbaasd als iemand nog 'maar' 19 wordt. M'n broertje is 17 en ik zie hem echt nog als jochie, en m'n klasgenoten zijn dan maar 1 of 2 jaar ouder.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 5:45

Volgend jaar september ga ik starten met de opleiding tot verpleegkundige. Deze duurt 4 jaar. Ik ben dan bijna 27 wanneer ik begin.
Ik vind het nog een prima leeftijd om een studie te volgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Oasis di 14 jun 2011 - 6:19

Ik wil ook dolgraag (nog) een studie volgen, ben dan 25 jaar als ik begin.
Een gedachte, misschien weet iemand er een antwoord op: is een voltijd studie te combineren met 2-3 dagen per week volle dagen werken?
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  TukTuk di 14 jun 2011 - 6:22

Oasis schreef:Ik wil ook dolgraag (nog) een studie volgen, ben dan 25 jaar als ik begin.
Een gedachte, misschien weet iemand er een antwoord op: is een voltijd studie te combineren met 2-3 dagen per week volle dagen werken?

Dat ligt echt volledig aan je studie..Ik denk dat het dan sowieso 4 of 5 halve dagen worden als je het al kan combineren, geen 3 volle dagen, of je moet de zondag ook werken.. Of geen colleges volgen. Kan me niet voorstellen dat er opleidingen zijn waar je maar 2 dagen in de week les hebt.
Ik kan het in ieder geval met mijn huidige opleiding niet, bij mijn vorige opleiding had ik wel 5 halve dagen kunnen werken er naast.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  M@niek di 14 jun 2011 - 6:47

Bedankt voor alle antwoorden. Nog best veel meiden die willen gaan studeren. Pff het is zo moeilijk. Mn hart ligt echt bij de verloskunde, maar wat een besluit zeg!

Volgens mij was er ook iemand hier die in Belgie studeerde. Mag ik vragen wat nou het collegegeld daar kost? En is Belgie echt zo streng dat ze zeggen? Die hebben echt een van 9 tot 5 mentaliteit?

@sneeuwvlok, Ik heb helaas geen havo diploma dus in nederland kan ik niet terrecht. Ik overweeg om naar Belgie te gaan, maar dat zal het ook wel niet worden. Is echt te ver rijden (elke dag een uur heen en weer een uur terug). Het voordeel wel is dat het daar veel goedkoper is (collegegeld) daarnaast heb ik nu al meerdere stageplekken voor in nederland. Zelf wil ik me verder verdiepen in de echoscopie!

JIj gaat naar nederland? Heel veel succes met de opleiding!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  TukTuk di 14 jun 2011 - 7:03

M@niek schreef:Bedankt voor alle antwoorden. Nog best veel meiden die willen gaan studeren. Pff het is zo moeilijk. Mn hart ligt echt bij de verloskunde, maar wat een besluit zeg!

Volgens mij was er ook iemand hier die in Belgie studeerde. Mag ik vragen wat nou het collegegeld daar kost? En is Belgie echt zo streng dat ze zeggen? Die hebben echt een van 9 tot 5 mentaliteit?

@sneeuwvlok, Ik heb helaas geen havo diploma dus in nederland kan ik niet terrecht. Ik overweeg om naar Belgie te gaan, maar dat zal het ook wel niet worden. Is echt te ver rijden (elke dag een uur heen en weer een uur terug). Het voordeel wel is dat het daar veel goedkoper is (collegegeld) daarnaast heb ik nu al meerdere stageplekken voor in nederland. Zelf wil ik me verder verdiepen in de echoscopie!

JIj gaat naar nederland? Heel veel succes met de opleiding!

Het collegegeld is 564 euro per jaar, en ik heb inderdaad vaak les van half 9 tot half 6, het zijn lange dagen! Ik vind het niet zo zo zeer strenger, maar wel veel schoolser. Heb echt alleen maar hoorcolleges, op de praktijklessen natuurlijk na, maar we hebben geen projectgroepen etc.
Maar welke vooropleiding heb je? Want je hebt voor België VWO of een HBO propedeuse nodig, als je MBO4 hebt moet je eerst een toelatingsexamen doen.

Maar ondanks dat je geen HAVO hebt, kan je voor in NL toch een 21 jaar en ouder examen doen? En ik neem aan dat je MBO4 hebt, als je overweegt om naar België te gaan, dan heb je toch ook toegang tot het HBO in NL?

Je hebt overigs gewoon recht op stufi als je in België studeerd
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  M@niek di 14 jun 2011 - 7:18

AngelNyn schreef:
M@niek schreef:Bedankt voor alle antwoorden. Nog best veel meiden die willen gaan studeren. Pff het is zo moeilijk. Mn hart ligt echt bij de verloskunde, maar wat een besluit zeg!

Volgens mij was er ook iemand hier die in Belgie studeerde. Mag ik vragen wat nou het collegegeld daar kost? En is Belgie echt zo streng dat ze zeggen? Die hebben echt een van 9 tot 5 mentaliteit?

@sneeuwvlok, Ik heb helaas geen havo diploma dus in nederland kan ik niet terrecht. Ik overweeg om naar Belgie te gaan, maar dat zal het ook wel niet worden. Is echt te ver rijden (elke dag een uur heen en weer een uur terug). Het voordeel wel is dat het daar veel goedkoper is (collegegeld) daarnaast heb ik nu al meerdere stageplekken voor in nederland. Zelf wil ik me verder verdiepen in de echoscopie!

JIj gaat naar nederland? Heel veel succes met de opleiding!

Het collegegeld is 564 euro per jaar, en ik heb inderdaad vaak les van half 9 tot half 6, het zijn lange dagen! Ik vind het niet zo zo zeer strenger, maar wel veel schoolser. Heb echt alleen maar hoorcolleges, op de praktijklessen natuurlijk na, maar we hebben geen projectgroepen etc.
Maar welke vooropleiding heb je? Want je hebt voor België VWO of een HBO propedeuse nodig, als je MBO4 hebt moet je eerst een toelatingsexamen doen.

Maar ondanks dat je geen HAVO hebt, kan je voor in NL toch een 21 jaar en ouder examen doen? En ik neem aan dat je MBO4 hebt, als je overweegt om naar België te gaan, dan heb je toch ook toegang tot het HBO in NL?

Je hebt overigs gewoon recht op stufi als je in België studeerd

Jeetje dat scheelt wel veel geld! Hier in nederland is het 1700 euro. Die toelatingsexamen op de opleiding verloskunde is er dit jaar voor het eerst! Anders werd je gewoon toegelaten met een mbo4. Ik weet totaal niet wat ik daarvan moet verwachten, ik ben daar heel huiverig voor. Ik kan heel goed leren en heb een super motivatie daarnaast ook veel ervaring door het werk wat ik heb gedaan maar ik heb dyscalculie. Ik kan voor geen meter rekenen uit mn hoofd. En als er zo iets in zit dan hoef ik er al geen energie in te steken.
Ik heb dit meegemaakt met de opleiding voor doktersassistente, harstikke afgewezen ivm mijn dyscalculie. Ergens anders heb ik de opleiding wel kunnen doen, binnen 1 jaar mijn diploma gehaald met 2 10en op mn cijferlijst! Dus aan het leren en motivatie ligt het niet.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  TukTuk di 14 jun 2011 - 7:22

Maar je hebt dus wel een MBO4 diploma? Want in België moet je dus alsnog een toelatingsexamen dan doen he, kan je het net zo goed in NL proberen! Vaak zijn die 21+ toelatingsexamens hetzelfde als de HAVO examens zeg maar.

Het scheelt inderdaad een hoop geld, plus dat HBO in belgië maar 3 jaar is he! Scheelt toch ook weer ene jaar smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  M@niek di 14 jun 2011 - 7:30

AngelNyn schreef:Maar je hebt dus wel een MBO4 diploma? Want in België moet je dus alsnog een toelatingsexamen dan doen he, kan je het net zo goed in NL proberen! Vaak zijn die 21+ toelatingsexamens hetzelfde als de HAVO examens zeg maar.

Het scheelt inderdaad een hoop geld, plus dat HBO in belgië maar 3 jaar is he! Scheelt toch ook weer ene jaar smile

Ik heb idd een mbo4 diploma. Het liefst ga ik wel naar belgie. Het scheelt in kosten en het is maar 3 jaar!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  TukTuk di 14 jun 2011 - 7:32

M@niek schreef:
AngelNyn schreef:Maar je hebt dus wel een MBO4 diploma? Want in België moet je dus alsnog een toelatingsexamen dan doen he, kan je het net zo goed in NL proberen! Vaak zijn die 21+ toelatingsexamens hetzelfde als de HAVO examens zeg maar.

Het scheelt inderdaad een hoop geld, plus dat HBO in belgië maar 3 jaar is he! Scheelt toch ook weer ene jaar smile

Ik heb idd een mbo4 diploma. Het liefst ga ik wel naar belgie. Het scheelt in kosten en het is maar 3 jaar!

Dat is ook precies mijn motivatie geweest (plus dat ik geen Fontys diploma wilde, de Nederlandse opleiding is 1 jaar in NL en dan 3 jaar in België, precies hetzelfde dus, alleen dan wel volledig collegegeld..)
Nu kan ik het tenminste betalen, 150 euro collegegeld per maand extra had ik niet kunnen betalen! smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  M@niek di 14 jun 2011 - 7:34

AngelNyn schreef:
M@niek schreef:
AngelNyn schreef:Maar je hebt dus wel een MBO4 diploma? Want in België moet je dus alsnog een toelatingsexamen dan doen he, kan je het net zo goed in NL proberen! Vaak zijn die 21+ toelatingsexamens hetzelfde als de HAVO examens zeg maar.

Het scheelt inderdaad een hoop geld, plus dat HBO in belgië maar 3 jaar is he! Scheelt toch ook weer ene jaar smile

Ik heb idd een mbo4 diploma. Het liefst ga ik wel naar belgie. Het scheelt in kosten en het is maar 3 jaar!

Dat is ook precies mijn motivatie geweest (plus dat ik geen Fontys diploma wilde, de Nederlandse opleiding is 1 jaar in NL en dan 3 jaar in België, precies hetzelfde dus, alleen dan wel volledig collegegeld..)
Nu kan ik het tenminste betalen, 150 euro collegegeld per maand extra had ik niet kunnen betalen! smile

Ik had daar dus helemaal geen rekening mee gehouden! Totdat ik van de week eens bekeek hoeveel collegegeld je in nederland betaalde :shock:
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  TukTuk di 14 jun 2011 - 7:39

Ja het is echt een heel groot verschil, voor dat geld wat ik per maand aan collegegeld bespaar kan ik al bijna mijn kamer betalen smile Heel ceel succes met je keuze! Ik hoop dat je uiteindelijk toch kan doen wat je wilt, ondanks dat je vriend er misschien niet achter staat, ik hoop echt dat hij bij draait! Wat is nou 3 jaar op de rest van je leven smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 9:52

Wow! Dat is zeker een verschil! Verloskunde lijkt me ook zo gaaf!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  M@niek ma 20 jun 2011 - 3:19

Ik heb een studie (verloskunde) gevonden in Belgie, waarnaast ik nog wat kan blijven werken en ook recht heb op studiefinanciering. Heb het ook met mn man overlegd en die maakte er gelukkig geen probleem van cheers !

Heb nu eerst mn studiefinanciering aangevraagd (dit moet altijd goedgekeurd worden met een studie in het buitenland) en aanmelden op de hogeschool. Woeiii wel spannend hoor!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 4:24

AngelNyn schreef:
Oasis schreef:Ik wil ook dolgraag (nog) een studie volgen, ben dan 25 jaar als ik begin.
Een gedachte, misschien weet iemand er een antwoord op: is een voltijd studie te combineren met 2-3 dagen per week volle dagen werken?

Dat ligt echt volledig aan je studie..Ik denk dat het dan sowieso 4 of 5 halve dagen worden als je het al kan combineren, geen 3 volle dagen, of je moet de zondag ook werken.. Of geen colleges volgen. Kan me niet voorstellen dat er opleidingen zijn waar je maar 2 dagen in de week les hebt.
Ik kan het in ieder geval met mijn huidige opleiding niet, bij mijn vorige opleiding had ik wel 5 halve dagen kunnen werken er naast.

Mijn opleiding :P Maar dat is volgens mij echt een uitzondering. Als ik vertel dat ik 4 jaar lang alleen op dinsdag en donderdag naar school ga en dat dat een vast rooster is voor 4 jaar (op een voltijds hbo opleiding) kijken mensen mij altijd zo raar aan Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  TukTuk ma 20 jun 2011 - 5:20

M@niek schreef:Ik heb een studie (verloskunde) gevonden in Belgie, waarnaast ik nog wat kan blijven werken en ook recht heb op studiefinanciering. Heb het ook met mn man overlegd en die maakte er gelukkig geen probleem van cheers !

Heb nu eerst mn studiefinanciering aangevraagd (dit moet altijd goedgekeurd worden met een studie in het buitenland) en aanmelden op de hogeschool. Woeiii wel spannend hoor!

Wat gaaf!!Very Happy In het buitenland krijg je sowieso altijd Stufi, tenzij de opleiding niet erkend wordt in NL. Je moet ook OV reisvergoeding aanvragen, denk niet dat je wat aan een OV hebt?
Hou er rekening mee dat de aanvraag zo'n 8 weken duurt, maar uiteindelijk komt dat ook llemaal wel goed! Waar zit de opleiding? En is het te rijden?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  M@niek ma 20 jun 2011 - 6:29

AngelNyn schreef:
M@niek schreef:Ik heb een studie (verloskunde) gevonden in Belgie, waarnaast ik nog wat kan blijven werken en ook recht heb op studiefinanciering. Heb het ook met mn man overlegd en die maakte er gelukkig geen probleem van cheers !

Heb nu eerst mn studiefinanciering aangevraagd (dit moet altijd goedgekeurd worden met een studie in het buitenland) en aanmelden op de hogeschool. Woeiii wel spannend hoor!

Wat gaaf!!Very Happy In het buitenland krijg je sowieso altijd Stufi, tenzij de opleiding niet erkend wordt in NL. Je moet ook OV reisvergoeding aanvragen, denk niet dat je wat aan een OV hebt?
Hou er rekening mee dat de aanvraag zo'n 8 weken duurt, maar uiteindelijk komt dat ook llemaal wel goed! Waar zit de opleiding? En is het te rijden?

Ik heb een heel gesprek gehad met een mevrouw van het DUO. Die zei dat deze opleiding bekend was bij hun, alleen onder een andere naam (stad e.d. kwamen namelijk wel overeen). De hogeschool heet KAHO. Is gevestigd in aalst, gent en sint-niklaas. Op de website staat wel dat ze ook erkend zijn of geaccrediteerd met het nederlandse DUO.

Ik zelf ben gevestigd in sint-niklaas. en dat is ongeveer 40 min rijden (ik woon aan de grens). Het is een opleiding waarbij je niet elke dag naar school hoeft, dus ik kan ernaast nog wat werken (moet wel op de bijverdiengrens letten haha). De aanvraag heb ik gelijk ingevuld na het gesprek, dus morgen moet het al binnen zijn! We wachten gewoon even af (in spanning angel ).

Maar wanneer is een opleiding niet erkend vraag ik mij dan af.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  TukTuk ma 20 jun 2011 - 6:31

Meestal worden ze ook wel erkend hoor, denk dat het meer is als je een 1 of andere flut opleiding ergens doet, maar dat is dit niet:D Of bijvoorbeeld in niet westerse landen, dan controleren ze het volgens mij extra streng.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  M@niek ma 20 jun 2011 - 6:50

AngelNyn schreef:Meestal worden ze ook wel erkend hoor, denk dat het meer is als je een 1 of andere flut opleiding ergens doet, maar dat is dit niet:D Of bijvoorbeeld in niet westerse landen, dan controleren ze het volgens mij extra streng.

Verloskunde lijkt mij niet een flutopleiding haha. Maar ben erg benieuwd! Jammer dat het alleen zolang moet duren bij het duo.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  TukTuk ma 20 jun 2011 - 6:55

M@niek schreef:
AngelNyn schreef:Meestal worden ze ook wel erkend hoor, denk dat het meer is als je een 1 of andere flut opleiding ergens doet, maar dat is dit niet:D Of bijvoorbeeld in niet westerse landen, dan controleren ze het volgens mij extra streng.

Verloskunde lijkt mij niet een flutopleiding haha. Maar ben erg benieuwd! Jammer dat het alleen zolang moet duren bij het duo.

Nee dat zei ik ook Wink Maar inderdaad jammer dat het zo lang moet duren.. Maar zolang je het maar voor 1 september bevestigd hebt is het goed toch? Wel even goed opletten met die opleiding, in België (tenminste, bij mijn hogeschool) moest je je persoonlijk komen inschrijven, eerst online voor in schrijven, en daarna in augustus moest je persoonlijk langs komen voor definitief inschrijven. In NL gaat dat allemaal online via DUO geloof ik.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent - Pagina 2 Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum