Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een studie doen als je wat ouder bent

+8
Phileine
Polly
Sneeuwvlok
Zora
girli
TukTuk
BJA
M@niek
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  M@niek zo 12 jun 2011 - 21:39

wie o wie? Ik ben nu 27 jaar en ik zou heel graag weer een studie op willen pakken.

Maar het is alweer 5 jaar geleden dat ik heb gestudeerd (heb toen mbo+ doktersassistente afgerond). Ik vraag me af of het studeren niet gaat tegenvallen? Hoe het met leeftijdsgenoten gaat (die dus zeer jonger zullen zijn).

Heeft iemand ervaringen of dit gebied en hoe vind je het gaan?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 21:43

Ik ga vanaf september weer naar school en ben dan 23, ik heb nooit een diploma behaald dus wil dit nu toch uiteindelijk wel echt gaan doen. Ik kan wel makkelijk leren dus dat scheelt wel weer. En waarschijnlijk zal ik ook met veel 16 jarige in de klas zitten maar het is maar een jaar, dat overleef ik wel smile Na dat jaar wil ik een bbl opleiding kraamverzorgende gaan doen, dus zal dan nog maar 1 dag per week naar school gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 21:43

mijn vader doet nu op z'n 48e nog een hbo-studie, hij had alleen LTS. Hij moet nog een half jaar en is dan klaar. Hij moest wel erg wennen aan het weer gaan studeren, met name om verslagen te maken e.d. Bij hem zitten er wel meer oudere mensen in zijn klas, de 20-ers zijn daar juist in de minderheid. Hij is blij als hij zijn diploma heeft, maar heeft er absoluut geen spijt van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  BJA zo 12 jun 2011 - 22:04

Ik ga ook in september starten met een deeltijd HBO opleiding.
Ik ben zelf 28 en heb ook geen diploma. Voor mij is het dus ook nog afwachten hoe het zou zijn, al zijn er natuurlijk meer deeltijders van mijn leeftijd en ouder in de klas.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  TukTuk zo 12 jun 2011 - 22:05

Ik ben dan niet even oud (ben 22), maar ben afgelopen september weer begonnen met studeren (HBO) na er 3 jaar uit geweest te zijn. Ben wezen reizen en heb gewerkt.
Kwa leeftijdsverschil merk ik niet zo heel veel, al merk ik wel hier vooral in België dat het vooral mensen zijn die net vna de middelbare school af komen, en dan verbaasd staan te kijken dat ik al samen woon etc. Maar bij mijn andere opleiding zaten er ook mensen van rond de 27, dus zou er zelf niet zo van staan te kijken.

Welke opleiding wil je gaan doen? Denk dat je op MBO vooral wel veel jongere mensen vindt, en op het HBO zitten ook genoeg 25+.

Ik zelf vind het studeren weer heel erg tegenvallen, maar dat komt voornamelijk omdat ik nooit veel moeite heb hoeven doen voor school, ik kan niet studeren, vind het lastig me te concentreren (wordt ook getest op ADD/ADHD binnekort) maar hier ligt het niveau gewoon een stuk hoger. Maar de lessen volgen etc vind ik niet tegen vallen.
Het enige wat ik erg vind tegenvallen is op financieel gebied, ik had hiervoor een goed betaalde baan en ondanks dat ik veel spaarde, kon ik wel doen wat ik wilde en nu is het financieel allemaal wat minder en dat valt wel even tegen.

Maar ondanks dat die 2 dingen tegenvallen, en ik soms wel eens denk "waar ben ik aan begonnen", heb ik zeker nog geen spijt. Ik weet dat ik straks als ik afgestudeerd ben een droombaan heb en daar doe ik het voor. Op momenten dat ik denk "ik stop er mee!" , dan hou ik mezelf voor "wat is 3 jaar nou als je tot je 70ste moet werken"

Ik weet niet of je een vriend verder hebt? Maar ik merk wel dat die steun wel heel belangrijk is. Mijn vriend steunt mij volledig, voordat ik zelf besloten had of ik wel of niet naar België zou gaan, riep hij al "DOEN! als jij dat wilt, dan sta ik daar achter". Als je een vriend hebt die er niet zo achter staat, is dat toch een stuk lastiger (zoals financieel nu)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  M@niek zo 12 jun 2011 - 22:13

Bedankt al voor de antwoorden

@Foolish, wat ga je doen voor studie? En toch knap hoor dat van het niets, iets gaat doen!

@Dromertje, petje af voor je vader!

@BJA, deeltijd heeft idd wat oudere leerlingen. Wat ga je voor studie doen?

@AngelNyn, Mijn droombaan/studie is toch wel verloskundige. Ik heb 4 jaar voor een verloskundige gewerkt en dat was helemaal top! Deze studie is ook in belgie maar gewoon te ver weg om elke dag te rijden. Daarnaast wordt het ook wel lastig met stages. En op ´kot´ gaan wonen dat is natuurlijk geen optie. Het wordt wel een studie binnen de gezondheidszorg, nb 2e keus was hbo verpleegkundige.
Financieel maakt het niet uit. Ik werk nu ook parttime en met de studiefinanciering en toeslagen kom ik elke maand op hetzelfde bedrag uit.
Mijn vriend staat er niet helemaal achter, hij is bang dat we dan niks meer kunnen. Als we bv ons huis willen kopen, of gewoon bang voor het onbekende denk ik.
Wat voor studie doe je?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 22:16

Ik ben 25 en net begonnen aan een HBO opleiding. Daarbij werk ik ook fulltime. Het is wel weer even wennen, maar gaat goed hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  girli zo 12 jun 2011 - 22:16

Ik ben zelf bijna de oudste van mijn klas en ik heb er geen last van. Er zijn er idd een aantal bij rechtstreeks van de middelbare school komen, maar er zijn er ook een hoop die eerste MBO hebben gedaan of eerst een andere opleiding. De leeftijd is dus vrij divers in mijn klas in ieder geval.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Zora zo 12 jun 2011 - 22:17

Ik ga in september beginnen met een deeltijd schakelprogramma van 2 jaar, en dan daarna nog een master. Voor mij zitten er een heleboel nadelen aan. Ik werk dan nog fulltime, en zal 3 tot 4 avonden college hebben. Daarnaast wordt het voor mij een tweede master, die dus erg duur is. Maar goed, ik heb het gevoel dat ik dit gewoon moet doen, al zie ik er wel wat tegenop. Hopelijk ben ik op mijn 28e klaar.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Sneeuwvlok zo 12 jun 2011 - 22:20

Ik ben nu 20 en ga in september aan een nieuwe opleiding beginnen denk ik, en ik krijg soms zelfs al van mensen te horen of ik het dan niet vervelend vind dat ik al zo oud ben :shock: haha, ik vind dat zelf echt helemaal niet.
Maar ik lees dat je verloskunde wilt gaan doen, doe je nu ook mee met de selectie of ga je naar belgië?
Ik ben namelijk nu met de selectie ervoor bezig!
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  BJA zo 12 jun 2011 - 22:21

Ik ga Management, Economie en Recht studeren.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  TukTuk zo 12 jun 2011 - 22:27

M@niek schreef:

@AngelNyn, Mijn droombaan/studie is toch wel verloskundige. Ik heb 4 jaar voor een verloskundige gewerkt en dat was helemaal top! Deze studie is ook in belgie maar gewoon te ver weg om elke dag te rijden. Daarnaast wordt het ook wel lastig met stages. En op ´kot´ gaan wonen dat is natuurlijk geen optie. Het wordt wel een studie binnen de gezondheidszorg, nb 2e keus was hbo verpleegkundige.
Financieel maakt het niet uit. Ik werk nu ook parttime en met de studiefinanciering en toeslagen kom ik elke maand op hetzelfde bedrag uit.
Mijn vriend staat er niet helemaal achter, hij is bang dat we dan niks meer kunnen. Als we bv ons huis willen kopen, of gewoon bang voor het onbekende denk ik.
Wat voor studie doe je?

Maar er is in Nederland toch ook een opleiding tot verloskundige? Alleen moet je dan wel op sollicitatie geloof ik, je wordt niet zomaar aangenomen.
Ik ken het probleem van te ver weg, ik studeer zelf in Geel, is vanaf mijn woonplaats een uurtje rijden, maar ik trek dat zelf gewoon niet, daarom zit ik wel op kot, en ben in de weekenden gewoon thuis met mijn vriend. Maar jij hebt natuurlijk een kindje dus dat is een heel ander verhaal. Moet ook wel zeggen dat het voor mij anders was geweest als ik al samenwoonde hoor. Wij stonden op de wachtlijst en zouden gaan samenwonen, toen kwam deze studie voorbij. Uiteindelijk per toeval in augustus een woning gevonden via Antikraak, en in september ben ik begonnen aan mijn studie.

Als het voor jullie financieel niks uitmaakt, is dat toch ook geen enkel probleem? Je hebt nog tot je 30ste recht op studiefinanciering, en indien nodig kan je ook bij lenen, dit maakt voor eventueel een woning kopen ook niks uit (de schuld bedoel ik dan)
Plus je zou misschien eventueel naast je studie nog 1 dag in de week kunnen blijven werken, ligt er even aan hoe zwaar je studie is uiteraard, in combinatie met het moederschap etc.
En is duaal/deeltijd geen optie voor jou? Dan behoud je gewoon een inkomen terwijl je wel werkt. Weet alleen niet hoe het met recht op studiefinanciering zit, bij de ene heb je er wel rechtop geloof ik, bij de andere niet. Vergeet altijd het verschil tussen beide.

Het is wel heel lastig dat je vriend er niet 100% achter staat, hopelijk is het inderdaad alleen angst voor het onbekende en merkt hij na 2 maanden dat het echt wel gaat.

Ik vind het een hele stoere beslissing van je om toch weer te gaan studeren, onze situaties zijn niet vergelijkbaar, maar voor mij was het al een hele stap destijds, laat staan voor jou, aangezien je een kindje hebt etc.

Ik studeer zelf Orthopedische technologie,(onderandere protheses en ortheses aanmeten en maken), deze opleiding zit alleen in België, dus moest hier wel heen, ik had een jaartje in Eindhoven de opleiding kunnen doen en dan 3 jaar naar België (samenwerking tussen Fontys Eindhoven en mijn school), of rechtstreeks hier beginnen en dan totaal maar 3 jaar (HBO is hier 3 jaar) Aangezien de kosten hier veel lager liggen kwa collegegeld, en ik liever geen fontys diploma wilde, ben ik gelijk in België begonnen, ondanks dat ik graag eerst nog een jaartje echt had willen samenwonen etc, maar heb toch die sprong gewaagd om gelijk in België te beginnen.


TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  TukTuk zo 12 jun 2011 - 22:29

Sneeuwvlok schreef:Ik ben nu 20 en ga in september aan een nieuwe opleiding beginnen denk ik, en ik krijg soms zelfs al van mensen te horen of ik het dan niet vervelend vind dat ik al zo oud ben :shock: haha, ik vind dat zelf echt helemaal niet.
Maar ik lees dat je verloskunde wilt gaan doen, doe je nu ook mee met de selectie of ga je naar belgië?
Ik ben namelijk nu met de selectie ervoor bezig!

Wtf? De meeste mensen zijn 19 als ze aan HBO beginnen, 17/18 als ze aan MBO beginnen.. dan is 20 toch niet zo schokkend?
Ik kreeg eerder te horen van familie "oh dan komt er toch nog iets van je terecht" laughcry (Heb 1,5 jaar HBO gedaan na de HAVO, ben gaan reizen en werken en na 3 jaar dus besloten weer te gaan studeren)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Polly zo 12 jun 2011 - 23:19

Zora schreef:Ik ga in september beginnen met een deeltijd schakelprogramma van 2 jaar, en dan daarna nog een master. Voor mij zitten er een heleboel nadelen aan. Ik werk dan nog fulltime, en zal 3 tot 4 avonden college hebben. Daarnaast wordt het voor mij een tweede master, die dus erg duur is. Maar goed, ik heb het gevoel dat ik dit gewoon moet doen, al zie ik er wel wat tegenop. Hopelijk ben ik op mijn 28e klaar.

Ik ben benieuwd wat voor master je nog gaat doen! smile

Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Phileine zo 12 jun 2011 - 23:26

Ik ben 26 en zit in het eerste jaar van een universitaire bacheloropleiding. De meeste klasgenoten komen rechtstreeks van het vwo en zijn dus 19. Ik heb wel een paar klasgenoten van een jaar of 21/22, maar ik ben wel de oudste van de opleiding laughcry Ik vind het niet erg, maar merk wel dat ik iets minder snel aansluiting vind. Ik heb een heel ander leven (samenwonen/volgend jaar trouwen) dan de meeste medestudenten die nog bij hun ouders wonen of net op kamers. De lesstof valt mij dan weer absoluut niet tegen. Ik ben vooral erg blij dat ik een opleiding heb gevonden die mij ligt én waar ik gemotiveerd voor ben.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Sneeuwvlok zo 12 jun 2011 - 23:36

AngelNyn schreef:
Sneeuwvlok schreef:Ik ben nu 20 en ga in september aan een nieuwe opleiding beginnen denk ik, en ik krijg soms zelfs al van mensen te horen of ik het dan niet vervelend vind dat ik al zo oud ben :shock: haha, ik vind dat zelf echt helemaal niet.
Maar ik lees dat je verloskunde wilt gaan doen, doe je nu ook mee met de selectie of ga je naar belgië?
Ik ben namelijk nu met de selectie ervoor bezig!

Wtf? De meeste mensen zijn 19 als ze aan HBO beginnen, 17/18 als ze aan MBO beginnen.. dan is 20 toch niet zo schokkend?
Ik kreeg eerder te horen van familie "oh dan komt er toch nog iets van je terecht" laughcry (Heb 1,5 jaar HBO gedaan na de HAVO, ben gaan reizen en werken en na 3 jaar dus besloten weer te gaan studeren)

Jaa ik vond het ook al apart. Ik vind 20 helemaal niet oud, en 22 ofzo ook niet. Maar je bent toch vaak 16 als je aan mbo begint, 17 aan hbo en 18 aan universiteit? tenminste, als je niet blijft zitten en gelijk na je middelbare school doorgaat. Ik heb 2 jaar een andere universitaire studie gedaan, misschien dat ze t daarom zeggen.
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  TukTuk ma 13 jun 2011 - 0:45

Sneeuwvlok schreef:
AngelNyn schreef:
Sneeuwvlok schreef:Ik ben nu 20 en ga in september aan een nieuwe opleiding beginnen denk ik, en ik krijg soms zelfs al van mensen te horen of ik het dan niet vervelend vind dat ik al zo oud ben :shock: haha, ik vind dat zelf echt helemaal niet.
Maar ik lees dat je verloskunde wilt gaan doen, doe je nu ook mee met de selectie of ga je naar belgië?
Ik ben namelijk nu met de selectie ervoor bezig!

Wtf? De meeste mensen zijn 19 als ze aan HBO beginnen, 17/18 als ze aan MBO beginnen.. dan is 20 toch niet zo schokkend?
Ik kreeg eerder te horen van familie "oh dan komt er toch nog iets van je terecht" laughcry (Heb 1,5 jaar HBO gedaan na de HAVO, ben gaan reizen en werken en na 3 jaar dus besloten weer te gaan studeren)

Jaa ik vond het ook al apart. Ik vind 20 helemaal niet oud, en 22 ofzo ook niet. Maar je bent toch vaak 16 als je aan mbo begint, 17 aan hbo en 18 aan universiteit? tenminste, als je niet blijft zitten en gelijk na je middelbare school doorgaat. Ik heb 2 jaar een andere universitaire studie gedaan, misschien dat ze t daarom zeggen.

Ohja beetje verkeerd gerekend.. Inderdaad 16 of 17 MBO, 18 of 19 HBO of WO
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Polly ma 13 jun 2011 - 0:57

AngelNyn schreef:
Sneeuwvlok schreef:
AngelNyn schreef:
Sneeuwvlok schreef:Ik ben nu 20 en ga in september aan een nieuwe opleiding beginnen denk ik, en ik krijg soms zelfs al van mensen te horen of ik het dan niet vervelend vind dat ik al zo oud ben :shock: haha, ik vind dat zelf echt helemaal niet.
Maar ik lees dat je verloskunde wilt gaan doen, doe je nu ook mee met de selectie of ga je naar belgië?
Ik ben namelijk nu met de selectie ervoor bezig!

Wtf? De meeste mensen zijn 19 als ze aan HBO beginnen, 17/18 als ze aan MBO beginnen.. dan is 20 toch niet zo schokkend?
Ik kreeg eerder te horen van familie "oh dan komt er toch nog iets van je terecht" laughcry (Heb 1,5 jaar HBO gedaan na de HAVO, ben gaan reizen en werken en na 3 jaar dus besloten weer te gaan studeren)

Jaa ik vond het ook al apart. Ik vind 20 helemaal niet oud, en 22 ofzo ook niet. Maar je bent toch vaak 16 als je aan mbo begint, 17 aan hbo en 18 aan universiteit? tenminste, als je niet blijft zitten en gelijk na je middelbare school doorgaat. Ik heb 2 jaar een andere universitaire studie gedaan, misschien dat ze t daarom zeggen.

Ohja beetje verkeerd gerekend.. Inderdaad 16 of 17 MBO, 18 of 19 HBO of WO

Je kunt ook met 17 gemakkelijk aan het HBO beginnen (jonge leerling havo), en zelfs WO als je een hele jonge leerling bent en pas in december jarig bent.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Zora ma 13 jun 2011 - 1:01

Polly schreef:
Zora schreef:Ik ga in september beginnen met een deeltijd schakelprogramma van 2 jaar, en dan daarna nog een master. Voor mij zitten er een heleboel nadelen aan. Ik werk dan nog fulltime, en zal 3 tot 4 avonden college hebben. Daarnaast wordt het voor mij een tweede master, die dus erg duur is. Maar goed, ik heb het gevoel dat ik dit gewoon moet doen, al zie ik er wel wat tegenop. Hopelijk ben ik op mijn 28e klaar.

Ik ben benieuwd wat voor master je nog gaat doen! smile


O.rthopedagogiek smile Niks bijzonders, de leuke en interessante studie heb ik al gedaan... dit is een 'moetje' wil ik ooit nog eens iets kunnen met mijn interessante studie nerd
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Polly ma 13 jun 2011 - 1:40

Zora schreef:

O.rthopedagogiek smile Niks bijzonders, de leuke en interessante studie heb ik al gedaan... dit is een 'moetje' wil ik ooit nog eens iets kunnen met mijn interessante studie nerd

Haha, helaas is het vaak moeilijk om een leuke en interessante baan te vinden met leuke en interessante studies... Nog even afzien dus, om het beste eruit te halen op de lange termijn. Succes alvast, het zal niet meevallen, maar het komt goed :-)
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Zora ma 13 jun 2011 - 1:43

Polly schreef:
Zora schreef:

O.rthopedagogiek smile Niks bijzonders, de leuke en interessante studie heb ik al gedaan... dit is een 'moetje' wil ik ooit nog eens iets kunnen met mijn interessante studie nerd

Haha, helaas is het vaak moeilijk om een leuke en interessante baan te vinden met leuke en interessante studies... Nog even afzien dus, om het beste eruit te halen op de lange termijn. Succes alvast, het zal niet meevallen, maar het komt goed :-)

Klopt, erg frustrerend is dat. Ik krijg vast wel weer de smaak te pakken als ik eenmaal bezig ben. Thanks iig smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Shanna ma 13 jun 2011 - 3:20

Ik ben 27.Ik ben vorig jaar afgestudeerd aan een hbo opleiding, en deed dit voltijd. Ik was nog niet de oudste van de klas. Dit aankomend schooljaar ga ik een verkorte deeltijd lerarenopleiding doen. In een deeltijdopleiding is de leeftijd heel erg verschillend van 19 tot wel in de 50! Voltijd is natuurlijk allemaal begin 20/25....
De overgang van mbo naar hbo vond ik niet heel erg moeilijk omdat ik meteen ben gaan doorstuderen. Ik denk als je al tijdje uit de schoolbanken bent dat het even pittig is.

Shanna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 52
Punten : 68
Registratiedatum : 21-11-10
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Vanillivi ma 13 jun 2011 - 22:44

Ik ben 23 en ga in september ook weer fulltime studeren.

Op de selectiedagen voelde ik me wel de oudste, maar als ik dit wil, waarom zou ik het dan niet doen?

Ik heb nu vier jaar gewerkt en nog wel wat cursussen gevolgd, dus ik hoop dat de omschakeling niet een al te grote schok word. Gelukkig vind ik leren leuk.

Het zal wel wennen worden zonder salaris, maar momenteel woon ik nog thuis en kan zeer goed met mijn ouders op schieten. Zoals iemand eerder al zei, het is wel fijn om iemand te hebben die je 100% steunt, voor de moeilijke momenten.

Ik zal vast nog wel 100 x denken 'Waarom wilde ik dit, waar ben ik aanbegonnen' maar denk aan dat papiertje. Daar doe je het toch voor? Niet voor je klasgenoten of je ouders of vriend....
Vanillivi
Vanillivi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 176
Punten : 189
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Noord-Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 23:42

Ik heb een deeltijd studie gedaan een een hogeschool en de gemiddelde leeftijd was daar 40 smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 23:55

Bij mij in de klas zaten er in het 1e jaar veel verschillende leeftijden. (hbo interieurvormgeving)

De oudste was 38 daarna iemand van 28, 27 en paar 24 de meeste zaten toen rond de 20 en de jongste was 17 :P

Erg divers dus.

Volgens mij ligt het ook aan de studie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een studie doen als je wat ouder bent Empty Re: Een studie doen als je wat ouder bent

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum