Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wonen in een flat en geluid/herrie maken

+9
Caroow
Vanilla Queen
Zonnetje
Arwyn
Phileine
Roxi3
Angela_1986
Antibes
VanillaRose
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

wonen in een flat en geluid/herrie maken - Pagina 2 Empty Re: wonen in een flat en geluid/herrie maken

Bericht  Flippin' Bitch wo 15 jun 2011 - 8:40

Ik heb weinig last van mijn buren. De slaapkamer van mijn bovenbuurvrouw zit boven mijn woongedeelte, dus hoor haar alleen in en uit bed gaan. Hoor wel soms hoesten en het lopen hoor ik ook, maar daar heb ik allemaal geen last van. Buurvrouw van hiernaast kan wel met de deur open keihard en knettervals met Marco B meezingen, maar daar moet ik wel om lachen altijd.

Ik hoor mijn bovenbuurvrouw altijd naar bed gaan, dus dan doe ik de muziek heel zacht/uit.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wonen in een flat en geluid/herrie maken - Pagina 2 Empty Re: wonen in een flat en geluid/herrie maken

Bericht  Atelier Madame wo 15 jun 2011 - 20:11

Ik had eenbovenbuurvrouw (ze is pasgeleden verhuisd) die nog wel eens de volumeknop van haar stereo wist te vinden, daarnaast hoorde ik ook wel doortrekken van de wc en hakken op het laminaat.
Voor de rest hebben we vrij weinig last van de buren.

Ik speel zelf een muziekinstrument en daarvoor oefen ik ongeveer 2/3 keer per week een minuut of 20. Dat geeft veel overlast qua geluid, is echt op het hele blok te horen. Dus ik probeer dat altijd rond etenstijd te doen zodat het zo weinig mogelijk overlast geeft.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 20:24

Wij zijn echt ideale buren volgens mij. Hakken gaan altijd uit bij de voordeur, de wasmachine draait niet 's nachts, we hebben nooit harde muziek aan etc. Jammer dat niet iedereen zo is laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 22:04

Ik denk dat ik dan een slechte buurvrouw ben.
Ik ben 's avonds zachtjes in de gallerij, stofzuig niet meer na 21.00 (ivm slapende kinderen).

Maar ik luister wel muziek (niet te hard natuurlijk), fohn mijn haren en zet 's avonds de wasmachine nog gewoon aan.
Ik loop niet harder/zachter 's avonds en leef gewoon.

Daarentegen doen mijn onder/bovenburen dit ook en hoor ik regelmatig harde muziek, televisie geluiden, gelach en gepraat.

Mijn buurvrouw naast mij veroorzaakt echt overlast. Ik heb wel eens aan mijn onder/bovenburen gevraagd of ze last van miij hebben, ze geven aan dat dit niet het geval is.

Gast
Gast

Bericht  Dolphinne do 16 jun 2011 - 0:43

Ik begon met een hele nette buurvrouw te zijn (denk ik tenminste).
Alleen mijn zoontje is denk ik wel af en toe te horen tijdens een driftbui of een huilbui.

Ik lette ook altijd wel op dat ik niet na 20.00/21.00 uur nog ging stofzuigen aangezien de bovenburen ook een zoontje (van nu 4) hebben.
Maar in de loop van de jaren ben ik een stuk makkelijker geworden en maakt het me echt niet meer uit als ze een keer last van mij hebben.
Zet soms ook expres de muziek eens flink hard terwijl ik zelf ergens anders in huis aan het schoonmaken ben. Vooral om de buren dan niet te hoeven horen schreeuwen.

Ik woon in een duplex-benedenwoning. Heb dus aan 3 kanten buren.
De ene buren naast hoor ik nooit iets van (woont er geloof ik ook alleen).
De andere kant naast zijn sinds kort uit elkaar, maar daar was geregeld om 3/4 uur 's nacht knallende ruzie zodat ik er wakker van werd. Honden die tot 1 uur 's nacht blaffen. Piratenmuziek keihard aan (ook gerust tot 1 uur 's nachts). Veel geruzie in de tuin met schelden erbij. Hondenstront in de tuin (wat ik dus ook in die van mij kon ruiken). Nu is het er gelukkig een stuk rustiger, alleen soms nog muziek die hard staat.

De buren boven is helemaal drama. Die hebben bijna dagelijks schreeuwende ruzie (ik versta het alleen niet omdat ze turks zijn). Huisraad lijkt er dan ook soms bij door het huis te vliegen.
Kan het geregeld horen wat ze op tv kijken (zoals het zoontje naar teletubbies) of als msn aanstaat (inkomend bericht).
Stofzuigen gebeurd gewoon nog om 23.00 uur 's avonds.
Laatst werd een groot kleed over het balkon gehangen om schoon te maken. Gingen hele liters bleekwater overheen, wat dus allemaal mijn tuin inloopt. Kan ik weer opnieuw de ramen gaan lappen en mijn eigen terras schoonmaken. Gelukkig heb ik niet veel planten die dood kunnen gaan Wink.

Maar goed, daarom hou ik tegenwoordig ook niet veel rekening meer met mn eigen buren.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pancake do 16 jun 2011 - 4:25

Ik woon ook in een flat is volgens mij is het hier best gehorig. We hebben helaas een buurman die nogal een zeikerd is (we hebben al een aantal keer een zeik-briefje in de brievenbus gehad). Hij vertelde dat hij van de vorige bewoner zelfs de koelkast hoorde zoemen. Dus we proberen dan vooral de tv en radio wat zachter te zetten voor hem, want daar had hij namelijk last van. Al doe ik 's avonds na 22.00 wel gewoon stofzuigen, douchen of de droger aan... het zijn toch dingen die moeten gebeuren en overdag ben ik niet thuis. Zelf vind ik een beetje geluid van de buren niet erg. De bovenburen en de buurman aan de andere kant hebben regelmatig harde muziek op staan, maar daar zal ik niet over zeuren. Ik heb hiervoor in een studentenflat gewoond, dus ik ben wel iets gewend.

Ik weet in ieder geval dat we hierna niet weer in een flat gaan wonen, want ik vind het echt verschrikkelijk om zo op het geluidsniveau te letten. Het zal denk ik ook wel schelen als deze buurman zou gaan verhuizen want ik denk dat hij gewoon een zeikerd is. Hij zegt bijvoorbeeld ook tegen spelende kinderen dat ze rustiger moeten zijn (we wonen naast een speeltuintje). En die buurman is dan geen oude vent die 's middag even wilt rusten of iemand die nachtdiensten draait, want dan kan ik het nog een beetje begrijpen, maar het is gewoon een jonge kerel van 30.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: