Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pakketje en wonen in flat

+29
Caresses
Kaboutertje
Rovine
Zwerver
Minx
Siamsa
Suus
Atelier Madame
Jade
Slakje
_Lacey_
Star007
Fayebella
Cow
mzcharlotte
PapillonRose
Reeza
Bacio
girli
Phileine
Mida4you
Linda
Arwyn
Lady Starstruck
Lousanne
Caroow
TukTuk
VeryCherry
Marin
33 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Pakketje en wonen in flat

Bericht  Marin di 16 okt 2012 - 3:11

Hoe doen jullie dat als de postbode een pakketje komt brengen en je woont in een flat op een hogere etage?

Ik woon op driehoog (zonder lift) en als de bel gaat, doe ik altijd de deur open met zo'n telefoon met intercom. Als het de postbode is met een pakketje laat ik 'm altijd naar boven lopen, ik vind dat dat bij de service hoort. Toen ik zelf postbode was, liep ik niet in een wijk met flats, maar wel met heel veel portiekwoningen waar ik ook gewoon de trap op liep.

Maar zonet zei de postbode die een pakketje kwam afleveren super geirriteerd van 'Ja, volgende keer mag je wel naar beneden komen!'

Ik reageerde, op vrij rustige toon volgens mij nog, dat ik dacht dat dat bij de service hoorde dat een pakketje tot de deur wordt afgeleverd, dus dat ik 'm daarom altijd naar boven laat komen..

Tja, wat doen jullie? Ik heb nooit eerder in een flat gewoond dus ik weet niet wat gebruikelijk is. Ik heb eigenlijk weinig zin om op m'n sokken (en vaak ook pyjamabroek als ik thuis ben) naar beneden te lopen door het trappenhuis, langs de fysiotherapeut-wachtruimte (zit beneden) om m'n pakketje op te halen..
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  VeryCherry di 16 okt 2012 - 3:14

Ik woon op de eerste etage, maar ik laat ze ook gewoon naar de deur komen hoor. Zou wat zijn als je hem maar beneden op moet halen. Je boodschappen reken je toch ook niet ergens halverwege in de winkel af omdat je geen zin hebt om naar de kassa te lopen...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  TukTuk di 16 okt 2012 - 3:15

Ik zou persoonlijk we naar beneden lopen, je kan ook niet van een postbode verwachten dat hij altijd maar allerlei trappen op gaat lopen / op liften gaat staan wachten etc. Volgens mij wordt je per poststuk betaald en niet per uur, dus zou ook beetje lullig zijn als iemand daardoor zoveel extra tijd kwijt is.

Voor jou is het even 2 minuten ongemak, voor die postbode is dat 30x op een dag 2 minuten.. Even snel een jas aan, en slippers en je bent zo weer binnen denk ik dan smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Marin di 16 okt 2012 - 3:16

Hoezo word je per poststuk betaald? Ik werd gewoon per uur betaald. Misschien is dat voor de postbode die pakjes rondbrengt anders (hoewel ik ook heel veel pakjes rondbracht, maar de grote pakjes bedoel ik dan, die met een busje komen).

Edit: oh en ik denk dan: In die tijd dat ik een andere broek/jas/sloffen/schoenen aantrek, is die man al boven. Ik betaal toch ook verzendkosten?



Laatst aangepast door Marin op di 16 okt 2012 - 3:17; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Caroow di 16 okt 2012 - 3:16

Ik woon 2 hoog, met lift. De pakjesbezorger die hier het meeste komt gaat niet eens meer via de voordeur maar via de zijkant (zonder beneden aan te bellen) en brengt het boven. Als ik niet thuis ben gaat hij heel lief naar mijn schoonzusje aan de overkant.

Naar beneden ga ik echt niet, ik zie mezelf al lopen in mijn pyama Rolling Eyes
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Lousanne di 16 okt 2012 - 3:19

Zijn daar geen regels over bij de post zelf? Ik weet namelijk dat mijn ouders ooit een keer een brief kregen dat ze de brievenbus dichter bij de weg moesten zetten omdat de postbode maximaal zoveel meter mag lopen (weet de exacte getallen niet)
Dit gaat natuurlijk over een pakketje, maar ik kan me ook voorstellen dat daar soortgelijke regels over zijn..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Lady Starstruck di 16 okt 2012 - 3:21

Ik woon op de eerste verdieping maar hier komen ze ook altijd naar boven. Mijn vriend besteld weleens elektrische gitaren en die komen dan in een heel groot pakket, en ze brengen het altijd boven. Hij levert meestal alle pakketjes tegelijk in de hele flat.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  TukTuk di 16 okt 2012 - 3:21

Marin schreef:Hoezo word je per poststuk betaald? Ik werd gewoon per uur betaald. Misschien is dat voor de postbode die pakjes rondbrengt anders (hoewel ik ook heel veel pakjes rondbracht, maar de grote pakjes bedoel ik dan, die met een busje komen).

Edit: oh en ik denk dan: In die tijd dat ik een andere broek/jas/sloffen/schoenen aantrek, is die man al boven. Ik betaal toch ook verzendkosten?


Dat dacht ik, maar kan zijn dat het niet klopt hoor! Maar had je ook geen max aantal uren dat je per dag / route mocht "besteden" er aan en uitbetaald kreeg, en alles wat je er buiten kwam voor je eigen rekening kwam?

En vind het ook wel erg makkelijk gedacht hoor, dat die man al boven is in de tijd dat jij je schoenen aan trekt.. Slippers schiet je zo even in, een jas heb je ook zo aan.. Het is niet alleen de tijd maar ook het fysieke gedeelte, en dan vooral bij flats waar geen lift is.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Arwyn di 16 okt 2012 - 3:24

Ik woon op de tweede verdieping en hier komen ze gewoon aan de deur, maar wij hebben dan ook geen zoemer beneden.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Marin di 16 okt 2012 - 3:26

AngelNyn schreef:

Dat dacht ik, maar kan zijn dat het niet klopt hoor! Maar had je ook geen max aantal uren dat je per dag / route mocht "besteden" er aan en uitbetaald kreeg, en alles wat je er buiten kwam voor je eigen rekening kwam?

En vind het ook wel erg makkelijk gedacht hoor, dat die man al boven is in de tijd dat jij je schoenen aan trekt.. Slippers schiet je zo even in, een jas heb je ook zo aan.. Het is niet alleen de tijd maar ook het fysieke gedeelte, en dan vooral bij flats waar geen lift is.


Ja het klopt dat je inderdaad een bepaald aantal uren krijgt waarin je alles moet doen. Zit je er over heen, pech voor jou.

En ik snap jouw punt wel dat hij inderdaad niet 1x maar misschien 20x moet lopen, maar is dat niet gewoon een stukje service? Ik vind het eigenlijk best wel raar dat ik mijn huis uit moet, om een pakketje aan te nemen. Even kromme vergelijking misschien, maar bij m'n moeder's huis staat de brievenbus ook aan de voorkant van de oprijlaan, maar bij een pakketje komen ze ook aan de deur.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  TukTuk di 16 okt 2012 - 3:30

Marin schreef:
AngelNyn schreef:

Dat dacht ik, maar kan zijn dat het niet klopt hoor! Maar had je ook geen max aantal uren dat je per dag / route mocht "besteden" er aan en uitbetaald kreeg, en alles wat je er buiten kwam voor je eigen rekening kwam?

En vind het ook wel erg makkelijk gedacht hoor, dat die man al boven is in de tijd dat jij je schoenen aan trekt.. Slippers schiet je zo even in, een jas heb je ook zo aan.. Het is niet alleen de tijd maar ook het fysieke gedeelte, en dan vooral bij flats waar geen lift is.


Ja het klopt dat je inderdaad een bepaald aantal uren krijgt waarin je alles moet doen. Zit je er over heen, pech voor jou.

En ik snap jouw punt wel dat hij inderdaad niet 1x maar misschien 20x moet lopen, maar is dat niet gewoon een stukje service? Ik vind het eigenlijk best wel raar dat ik mijn huis uit moet, om een pakketje aan te nemen. Even kromme vergelijking misschien, maar bij m'n moeder's huis staat de brievenbus ook aan de voorkant van de oprijlaan, maar bij een pakketje komen ze ook aan de deur.

Mwah ben het niet mee eens dat zo iets bij service hoort.. Maar dat is vooral omdat ik het voor mijzelf een kleine moeite zou vinden om het pakket eventjes op te halen.
Lees overigs op internet dat ze bij flats waar geen lift aanwezig is, ze volgens de arbowet tot max de 3e etage mogen gaan om te bezorgen, maar geen idee wat de "regels" van PostNL etc zijn, kan zijn dat zij iets anders hanteren natuurlijk.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Linda di 16 okt 2012 - 3:33

Toen ik op 9 hoog woonde liet ik de postbode ook naar boven komen. Ik vind dat ook bij de service horen, geleverd tot aan de deur.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Mida4you di 16 okt 2012 - 3:37

Ik heb ook in een flat gewoon 3 hoog en ik liet de postbode gewoon naar boven komen hoor! Net als wat de andere meiden zeiden: Dat hoort bij de service
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Gast di 16 okt 2012 - 3:37

Ook al moet die man 20 keer per dag trappen lopen, dat is toch gewoon zijn werk? Heb het echt nog nooit meegemaakt.

Als er hier gasten zijn voor mijn leidinggevende loop ik soms ook wel 10 keer per dag heen en weer alle trappen op en af om ze op te halen bij de receptie. Dat is toch ook gewoon mijn werk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Marin di 16 okt 2012 - 3:37

Maar ja, wat zeg ik dan de volgende keer tegen 'm? Haha ik ben zo slecht in assertief zijn.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  VeryCherry di 16 okt 2012 - 3:41

Dat ie maar naar boven komt omdat het zijn werk is.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Lousanne di 16 okt 2012 - 3:43

Marin, ik vraag me de hele dag al af: waarom is jouw naam blauw in plaats van rood in het overzicht zeg maar, net als een Admin?
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Gast di 16 okt 2012 - 3:43

Ik zou ze ook gewoon omhoog laten komen. Doei, mijn voordeur is gewoon boven hoor. (dat is niet zo maar bij wijze van)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Gast di 16 okt 2012 - 3:43

Lousanne schreef:Marin, ik vraag me de hele dag al af: waarom is jouw naam blauw in plaats van rood in het overzicht zeg maar, net als een Admin?

Dan heb je er op geklikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Lousanne di 16 okt 2012 - 3:46

Powerbabe schreef:
Lousanne schreef:Marin, ik vraag me de hele dag al af: waarom is jouw naam blauw in plaats van rood in het overzicht zeg maar, net als een Admin?

Dan heb je er op geklikt.

Oooojaaah dat klopt vanochtend perongeluk, ik klikte naast een topic.. Hm, dat had ik zelf ook kunnen bedenken Pakketje en wonen in flat 2474380249 Thanks!
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Phileine di 16 okt 2012 - 3:46

Toen ik nog in een flat woonde, weigerde de pakketbezorger naar boven te komen. Terwijl we op de eerste etage woonden en een lift hadden. Sommige pakketbezorgers zetten het pakketje in de lift, dat vond ik nog wel handig. Hij liet vaak alle mensen die een pakketje kregen naar beneden komen, terwijl hij ook net zo goed met de lift van verdieping naar verdieping kon.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Marin di 16 okt 2012 - 3:47

Lousanne schreef:
Powerbabe schreef:
Lousanne schreef:Marin, ik vraag me de hele dag al af: waarom is jouw naam blauw in plaats van rood in het overzicht zeg maar, net als een Admin?

Dan heb je er op geklikt.

Oooojaaah dat klopt vanochtend perongeluk, ik klikte naast een topic.. Hm, dat had ik zelf ook kunnen bedenken Pakketje en wonen in flat 2474380249 Thanks!


Hahahaha smile

Bij mij is de helft zo ongeveer rood en de andere helft blauw omdat ik er per ongeluk zo vaak naast klik en gewoon vaak pm's stuur aan mensen (en dan klik ik meestal eerst op de naam). Het valt me al niet eens meer op.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Gast di 16 okt 2012 - 4:30

De DHL en UPS man komen altijd naar boven.. De UPS man is een beetje een rare man haha.. Ik heb altijd het gevoel dat hij met me loopt te flirten. Laatst was mijn vriend ook thuis en toen zei ik dat hij de deur moest open maken omdat ik benieuwd was of hij dan ook een heel verhaal tegen mijn vriend ging ophangen.. en ja hoor haha. Dus ik was allang blij dat het niet aan mij lag laughcry

De TNT man komt echt nooit naar boven.. Ik irriteer mezelf mateloos aan die gast.. Hij belt altijd aan via de intercom en dan hoor ik (echt binnen 5 seconde, zo snel kom ik niet bij de intercom) dat hij al bij alle andere buren aanbelt. Dan dan willen er meerdere mensen door die intercom praten. Grmbl.. Soms leveren ze dus ook pakjes hier af terwijl de buren gewoon thuis zijn. Hij loopt dus ook NOOIT naar boven (en ik in mijn lelijke huiskleding op sokken naar beneden).

Wat hij ook vaak doet is dan belt hij aan via de intercom.. Dan zeg ik hallo en open de voordeur en dan is hij ondertussen het pakje uit de auto aan het halen... De laatste tijd roep ik altijd via de Intercom.. Leg het maar op de brievenbus ik pak het zo zelf wel haha.. Dan hoeft hij mij niet in mijn flubberkleding te zien.


Maar ik heb dus liever DHL of UPS aan de deur. Vooral de service van UPS vind ik echt heel erg goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Linda di 16 okt 2012 - 4:33

Ik lees dit op internet:

Als er wel een intercom maar geen lift aanwezig is, kan onze bezorger vragen om een pakket beneden op te halen. Als u bijvoorbeeld om een medische of andere reden niet naar beneden kunt komen, kan de bezorger een uitzondering maken. Als er wel een lift of geen intercom aanwezig is, bezorgt onze chauffeur het pakket altijd bij u aan de deur.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Gast di 16 okt 2012 - 4:44

Linda schreef:Ik lees dit op internet:

Als er wel een intercom maar geen lift aanwezig is, kan onze bezorger vragen om een pakket beneden op te halen. Als u bijvoorbeeld om een medische of andere reden niet naar beneden kunt komen, kan de bezorger een uitzondering maken. Als er wel een lift of geen intercom aanwezig is, bezorgt onze chauffeur het pakket altijd bij u aan de deur.

hahaha.. dan zeg ik volgende keer.. Sorry ik stap net uit de douche en ben nog naakt.. Wilt u even boven komen laughcry ... (hahahaha hoe dubbelzinnig ook.. bah haha).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pakketje en wonen in flat Empty Re: Pakketje en wonen in flat

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum