Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hond op flat = zielig?

+22
Eep
minoessepoes
Caro
Surya
Fortissimo
Parel
Moira
Sanne
luisa
Phileine
BlackPoint
LDJ
Rovine
Sea of Trees
Sam
Blond
Marin
Reeza
silly-one
TukTuk
Rush
JD
26 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Hond op flat = zielig?

Bericht  JD wo 10 jul 2013 - 2:34

De titel zegt het al.... Vind jij een grote hond op een flat houden zielig?

Ik vraag me dit af omdat ik, sinds ik eergister een flat aangeboden heb gekregen, ie-dereen om mij heen zegt dat ik het niet moet doen omdat het zo zielig is voor de hond....

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ja, hij ligt bijna de hele dag in de tuin, te rollebollen in het gras, en is meer buiten dan binnen. Maar om daar nou een appartement voor af te wijzen...... gaat wel weer ver toch?
Zolang je in de buurt groen en gras hebt en veel met hem naar buiten gaat moet het toch wel kunnen?

Wat vind jij?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Rush wo 10 jul 2013 - 2:36

Lijkt me in jouw situatie een goed plan, als je de tijd wil/kan nemen om uitgebreid uit te gaan met de hond.

Zo niet, dan is het zielig.


Laatst aangepast door Rush op wo 10 jul 2013 - 2:53; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  TukTuk wo 10 jul 2013 - 2:49

Ik zou echt die flat daar niet op laten afketsen! Gewoon veel met hem wandelen. Hij went er echt wel aan. Heb je wel een balkon? En heeft nummer 1 trouwens al afgezegd?

Ik zou voor je eigen zekerheid kiezen, en met die flat heb je zekerheid dat je het financieel allemaal een stuk beter kan redden.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  silly-one wo 10 jul 2013 - 2:52

Een vriendin van mij heeft ook een hond op een flat. Ze kochten de hond toen ze nog kleiner woonde dan nu. In overleg met het asiel hebben ze de hond toen aangeschaft en die gaven aan dat het geen probleem was. Mits de hond tijdens het uitlaten voldoende beweging kreeg.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Reeza wo 10 jul 2013 - 2:53

Nee dat vind ik niet zielig voor een hond. Een hond kan naar buiten, dus als jij regelmatig lekker met hem gaat lopen, wat mist hij dan?
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Marin wo 10 jul 2013 - 2:58

Het hangt er ook een beetje vanaf hoe hij in die flat komt. Moet hij zes trappen omhoog lopen, of kan hij met de lift? 
Ik wil zelf absoluut geen hond in m'n appartement, omdat ik het te klein en onhandig vind, maar wij hebben idd ook geen lift. In jouw geval zou ik het zeker wel overwegen. Zijn er grasveldjes in de buurt waar hij los mag lopen? Dan komt hij wel aan z'n beweging.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  JD wo 10 jul 2013 - 3:01

Het is ook niet zo dat ik nu daardoor ben gaan twijfelen over die flat hoor, maar meer dat ik verbaast ben over de reacties om mij heen.
In de directe omgeving zijn geen losloopveldjes, maar ik zorg evengoed wel dat hi jzijn beweging krijgt.
De flat is 4 hoog en heeft een lift, appartementen zonder lift wil ik niet vanwege de hond. Het is nou eenmaal geen klein hondje die ik even de trap op kan tillen:) 

Nummer 1 moet het voor het weekend laten weten....nog even spannend dus.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  TukTuk wo 10 jul 2013 - 3:18

JD schreef:Het is ook niet zo dat ik nu daardoor ben gaan twijfelen over die flat hoor, maar meer dat ik verbaast ben over de reacties om mij heen.
In de directe omgeving zijn geen losloopveldjes, maar ik zorg evengoed wel dat hi jzijn beweging krijgt.
De flat is 4 hoog en heeft een lift, appartementen zonder lift wil ik niet vanwege de hond. Het is nou eenmaal geen klein hondje die ik even de trap op kan tillen:) 

Nummer 1 moet het voor het weekend laten weten....nog even spannend dus.

En die mensen die die reactie geven, zijn die ook op de hoogte van je situatie nu, dat je of terug naar je ouders moet of zsm een huisgenoot moet vinden?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Blond wo 10 jul 2013 - 4:06

Mits je genoeg met hem wandelt en er een lift is, vind ik het niet zielig.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Sam wo 10 jul 2013 - 4:08

Nee joh.
Je hond krijgt zn beweging toch buiten. Gewoon genoeg beweging geven, dan is er niks zieligs aan.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Sea of Trees wo 10 jul 2013 - 4:18

Ik vind het wel een beetje zielig, maar ik zou de flat er niet op afwijzen.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Rovine wo 10 jul 2013 - 4:53

In jouw situatie zou ik die flat ook nemen.

Maar ik ben wel van mening dat honden niet in flats horen. Blaffen kunnen best veel buren last van hebben in een flat, ik kan me er in elk geval wel erg aan storen. Maar dat ligt meer aan hun baasjes.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  LDJ wo 10 jul 2013 - 5:25

Wat voor hond heb je dan?
Als je genoeg met hem wandeld en hem lekker laat ravotten vind ik het niet zielig.
En in jouw situatie is het toch ook niet anders?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  BlackPoint wo 10 jul 2013 - 5:48

Als hij in de flat maar wel wat om zich heen kan bewegen en wat spelen, en niet maar stilletjes in een hoekje moet liggen.
En zolang hij idd maar geregeld op een dag wordt uitgelaten, dan lijkt het me niet extreem veel anders dan een gezinswoning.
BlackPoint
BlackPoint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 115
Registratiedatum : 22-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Phileine wo 10 jul 2013 - 5:58

Wat fijn dat je woonruimte hebt gevonden! Ik vind het niet zielig, als je er maar voor zorgt dat hij voldoende beweging krijgt. Heel veel mensen laten hun hond ook niet continu in de tuin. De hond van mijn ouders loopt weg als hij in de tuin is, omdat ze de tuin nog steeds niet helemaal afgeschermd hebben. Die komt dus ook alleen buiten met lopen en die vermaakt zich prima.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  luisa wo 10 jul 2013 - 6:54

Huisdieren in een flat vind ik zielig ja en egoïstisch omdat kennelijk niet aan het dier wordt gedacht.Dieren zoals honden en katten willen toch ook gewoon lekker buiten kunnen zijn. In jouw geval vind ik het wel anders omdat je de hond al had voor deze verhuizing, maar het blijft toch zielig voor de hond.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Sanne wo 10 jul 2013 - 6:57

Ik vind dat niet zielig. Tussen een appartement en een rijtjeswoning zit niet zoveel verschil. Het gaat erom of je tijd hebt voor de hond, hem uit kan laten en hem zijn energie laat kwijt raken, dan is het al gauw goed lijkt me. Als je wil dat een hond zo'n beetje absolute bewegingsvrijheid heeft, dan moet je op een boerderij gaan wonen en dan voldoet een eengezinswoning volgens mij ook niet.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Moira wo 10 jul 2013 - 8:43

Het is niet ideaal qua ruimte, maar ik denk dat ik het in jouw situatie gewoon zou doen. En dan lekker veel met hem gaan wandelen en buiten spelen.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Parel wo 10 jul 2013 - 9:43

In jouw geval vind ik dat helemaal niet zielig, ik weet dat alle vrije tijd die jij hebt, he doorbrengt met je hond, en dus lekker buiten bent. Natuurlijk is de situatie niet ideaal, maar zeker ook niet onoverkomelijk. Onze kat lag lekker op het balkon of liep op de galerij rond met onze deur open.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Fortissimo wo 10 jul 2013 - 9:46

luisa schreef:Huisdieren in een flat vind ik zielig ja en egoïstisch omdat kennelijk niet aan het dier wordt gedacht.Dieren zoals honden en katten willen toch ook gewoon lekker buiten kunnen zijn. In jouw geval vind ik het wel anders omdat je de hond al had voor deze verhuizing, maar het blijft toch zielig voor de hond.

 Zo, jij snijdt die korte bocht ook nog eens af? Wel erg simpel gedacht niet waar?

Ik vind het in die zin zielig, omdat jouw hond vrij groot is. Maar daarentegen is het nog veel zieliger om de hond weg te doen, om maar op een flatje te kunnen wonen. Ik neem aan dat het niet voor de rest van zijn/haar leven is, en ze went er ook wel aan. Veel wandelen en bewegen!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Gast wo 10 jul 2013 - 9:47

Ik denk dat ik één van de weinigen ben die het wel zielig vindt voor een hond die nu hele dagen in de tuin ligt te rollebollen. Maar ik snap ook dat je de flat er niet voor zou afwijzen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Surya wo 10 jul 2013 - 9:48

Is er een balkon? 
Zolang de hond geen trappen hoeft te lopen en voldoende buiten is, hoeft het geen probleem te zijn, volgens mij.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Caro wo 10 jul 2013 - 21:05

Je hond went er echt wel aan.. ik weet niet hoeveel bewegingsruimte hij nu in je huis heeft? Mijn hond komt bijvoorbeeld niet boven, dus in die zin heeft zij de woonkamer + keuken waarin ze rondloopt en af en toe gaat ze met mij naar buiten. maar dat is meer als ik even buiten ben (mijn hond is erg op mensen gericht.. waar ik ben, is zij ook). 

Dus voor mijn hond (wel een echte rashond), zou ik het niet bijzonder zielig vinden. Ik weet dat zij zich het fijnst voelt als ze bij mij in de buurt is. 

Voor jouw hond, tja.. ik snap dat ze nu aan de buitenruimte is gewend maar honden passen zich zo makkelijk aan. Dat betekent niet dat je met 5 rottweilers op een 2 bij 2 ruimte moet gaan zitten maar je bent nu alleen, met je hondje en dan kan het echt prima. 

hoe groot is die flat eigenlijk?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Gast wo 10 jul 2013 - 21:22

luisa schreef:Huisdieren in een flat vind ik zielig ja en egoïstisch omdat kennelijk niet aan het dier wordt gedacht.Dieren zoals honden en katten willen toch ook gewoon lekker buiten kunnen zijn. In jouw geval vind ik het wel anders omdat je de hond al had voor deze verhuizing, maar het blijft toch zielig voor de hond.

Waarom vind je dat zielig? En had je het niet wat genuanceerder kunnen verwoorden? Ik vind het trouwens een aparte gedachtengang, dat het zielig zou zijn. (laat staat egoistisch, ken jij het verhaal van de topicopenster wel)

Als je de hond vaak genoeg uitlaat maakt het toch niet uit waar hij woont? Als ik een hond had zou hij ook niet de hele dag in en uit de tuin kunnen lopen hoor, zeker niet in de winter!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  minoessepoes wo 10 jul 2013 - 21:36

Soms moet je toch gewoon kiezen tussen twee kwaden. Ik kan me voorstellen dat het niet de meest ideale situatie is en dan je hond misschien liever in de tuin ligt te rollen. Maar het feit is nou eenmaal dat je je huis uit moet en dat je qua financieen waarschijnlijk niet super snel een huis met een tuin terug kan huren. Als je veel gaat lopen met de hond is het toch verder geen probleem, behalve dat de hond "luxe" moet inleveren, dat moet je zelf ook! Het lijkt me dat je nu de keus hebt om of je hond weg te doen of hem meenemen naar je deze flat en dan lijkt me dat laatste een veel betere oplossing.
Ik zou dat soort opmerkingen van de mensen om je heen ook niet echt kunnen waarderen, je kan er weinig mee lijkt me, het is nou niet zo dat je heel veel keus hebt!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond op flat = zielig? Empty Re: Hond op flat = zielig?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum