Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wonen in een flat en geluid/herrie maken

+9
Caroow
Vanilla Queen
Zonnetje
Arwyn
Phileine
Roxi3
Angela_1986
Antibes
VanillaRose
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

wonen in een flat en geluid/herrie maken Empty wonen in een flat en geluid/herrie maken

Bericht  VanillaRose za 11 jun 2011 - 7:20

Ik woon nu sinds 3 weken in een flatje op de bovenste verdieping(3e), heb dus alleen maar mensen onder me en naast me aan één kant. Nu vraag ik me af wat kan wel en wat kan niet qua geluid maken? Ik vind zelf dat ik na 10 uur 's avonds bijvoorbeeld niet meer kan douchen omdat ik dan mijn haar moet föhnen en dat maakt herrie. Mijn vriend vind daarentegen dat dit gewoon kan omdat het volgens hem woongeluiden zijn en geen herrie zoals boren. En tot hoe laat kan je 's avonds de wasmachine/droger gebruiken? En een film kijken met dolby surround kan dat?(iets harder voor het effect angel ) Ben al snel bang dat ik klachten krijg of overlast veroorzaak. Maar eigenlijk moet je ook gewoon kunnen leven. Hoor trouwens wel om half 2 's nachts ook nog regelmatig de onderburen met deuren enz. slaan. Maar ja..je hoort natuurlijk ook veel van je buren in een flat denk ik. Maar wat kan wel en niet?

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wonen in een flat en geluid/herrie maken Empty Re: wonen in een flat en geluid/herrie maken

Bericht  Antibes za 11 jun 2011 - 7:23

Zie je je buren wel eens? Ik zou het gewoon zo nu en dan eens vragen van goh, hoor je wel eens iets?

Ik probeer na tienen niet meer te wassen, maar vaak als ik laat thuis kom hoor ik bij mijn benedenbuurman behoorlijk hard zijn televisie en daar hoor ik binnen ook niets van. En hij zei altijd niets te horen, dus ik voer mijn geluidsproductie langzaam op.. nerd
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

wonen in een flat en geluid/herrie maken Empty Re: wonen in een flat en geluid/herrie maken

Bericht  Angela_1986 za 11 jun 2011 - 7:32

Het ligt er natuurlijk ook maar net aan hoe gehorig je flat is.

Douchen, fohnen, wassen, drogen, tv kijken enz. doe ik gewoon wanneer ik dat wil. Nu vind ik het zelf niet prettig om 's avonds laat de droger aan te zetten want dan heb ik zelf last van het geluid als ik in bed lig maar ik zou 't niet laten vanwege mijn bovenbuurman.
Ik ga er vanuit dat mijn bovenbuurman ook geen last van mij heeft want ik hoor hem er nooit over. Toen hij hier net kwam wonen heb ik aangegeven dat hij 't gerust mag zeggen als hij ergens last van heeft en in 't begin heb ik er nog wel eens naar gevraagd. Hij gaf toen aan geen klachten te hebben en anders zou hij het zeggen.

Hij is wel eens aan de deur geweest als hij last had van het luchtingssysteem. Als ik de afzuigkap aan had staan dan hoorde hij 'n irritant geluid bij hem binnen. Ondertussen is dat verholpen dus probleem opgelost.

Van de winter had ik nieuwe laarzen gekocht en ik vind ze zelf behoorlijk irritant klinken op m'n laminaat. Toen heb ik aan de bovenbuurman gevraagd of hij er last van had maar gelukkig was dat niet zo.

Je moet gewoon kunnen leven zoals jij dat graag wilt *binnen de algemeen geldende normen natuurlijk* en ik denk dat communicatie hierin erg belangrijk is. Als jij bij je buren aangeeft dat je geen overlast wilt veroorzaken en hier af en toe eens naar vraagt dan merken zij ook dat je bereidwillig en toegankelijk bent. Mócht je dan 'n keer 'overlast' veroorzaken dan zullen ze daar ook niet meteen iets van zeggen.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 7:35

ik let er een beetje op dat de dingen die veel geluid maken, zoals lopen met hakken, trap op rennen, wasmachine aan doen, deuren slaan e.d. niet meer na een uur of 9 niet 's avonds gebeuren. Overdag horen die geluiden er (in beperkte) mate bij, maar je moet wel een beetje rekening met elkaar houden. Haar föhnen doe ik wel gewoon, dat hoor je in de kamer niet eens als de badkamerdeur dicht zit (badkamer grenst aan woonkamer).

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 7:37

Ik woon vierhoog en sta gerust nog om 23:00 te stofzuigen Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Roxi3 za 11 jun 2011 - 7:46

Douchen, stofzuigen en film kijken (iets harder dan normaal) doe ik gewoon wanneer ik er zin in heb. De enige twee dingen ik niet 's avonds of 's ochtends vroeg doe zijn het gras maaien en de wasmachine laten draaien. Ik hoor zelf de wasmachine van mijn buren heel goed dus dan weet ik dat ze die van mij ook horen.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 7:48

Ik woon het zelfde als jij, als ik het zo lees, en ik moet zeggen dat ik alles gewoon doe op welk tijdstip dan ook. Er is nog nooit iemand aan de deur geweest de afgelopen 5 jaar, dus ik neem aan dat ze er geen last van hebben of het niet erg vinden. Moet zeggen dat ik op een ruzie na ook nooit iets van de buren hoor!

Gast
Gast

Bericht  VanillaRose za 11 jun 2011 - 7:52

Heb geen idee wie er naast me en onder me woont eigenlijk, de rest van het appartementen gebouw ken ik wel. Nou het is eigenlijk meer dat toen ik dus aan het verhuizen was ik bezig was met een plankje op hangen. Dus moest gaatjes boren(3 stuks) Het was nog maar half 8 en moest overdag gewoon werken. Toen ik bij het tweede gaatje was stond de onder(?) buurvrouw bij de deur om te vragen hoe lang het nog ging duren :shock: Ik vond dit een beetje raar en ook wel vervelend. Ze zei het trouwens niet rottig ofzo. Ik zei dat ik nieuw was en al bijna klaar was en nooit meer gehoord, ze sprak beetje vaag nederlands(pools ofzo) dus begreep niet goed waar ze woonde, volgens mij dus onder me. Maar nu ben ik dus een beetje bang dat ze nu weer binnenkort bij de deur staat als ik herrie maak haha, en wil geen problemen veroorzaken.

Edit: boren is ook wel wat anders dan föhnen toch? wassen doe ik trouwens ook niet na negen uur meer hoor.

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622

Bericht  Phileine za 11 jun 2011 - 8:20

Ik let alleen op dat ik na 23 uur geen harde muziek aanzet en de tv ook niet te hard dan. Voor de rest is het gewoon leven en laten leven vind ik.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 8:48

Maple schreef:Ik woon vierhoog en sta gerust nog om 23:00 te stofzuigen Embarassed

Of ik .... om 7:30 uur ....

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 8:57

Sinds ruim twee jaar woon ik op de bovenste verdieping van een appartementencomplex. Ik heb zowel onder, als aan beide zijden naast me te maken met buren. De huizen kunnen vrij gehorig zijn. Boren, timmeren e.d. zijn dingen die niet alleen mijn buren horen, maar eigenlijk het hele complex te horen zijn. De reden waarom we sowieso na 21.00u niets meer doen.

Wassen, drogen, stofzuigen, fohnen, schoonmaken e.d. kunnen de hele dag en nacht door. Daar heeft niemand echt last van. Ik hoor de apparaten van anderen niet en ik heb nog nooit klachten gehad dat ze mijn apparaten wel hoorden. De onderbuurman stampt bijvoorbeeld heftig, dat hoor ik de hele dag/nacht door, dus van een beetje centrifugeren zal hij ook niet dood gaan. Het is ook een beetje geven en nemen in een complex. Althans, zo denken wij er wel over.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 9:13

Na 22:30 ga ik niet meer stofzuigen. Wassen doe ik wel 's nachts maar dat is in de badkamer, dat horen mn onderburen niet in de slaapkamer. Verder trek ik altijd mn schoenen en uit en ik sla nooit met de deuren. Ik denk niet dat mn onderburen last van me hebben want ik heb ze nog nooit gezien :p Ik heb wel last van mn bovenburen soms maar zij stampen ook als gekken, maken ruzie en slaan met deuren... Ook doordeweeks om 01:00 uur of 's ochtends vroeg.. Ik vind dat echt aso.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 9:16

Ik heb mensen boven, en onder me, en 'doe' wat ik zelf wil. Ik ga niet niet meer douchen, omdat ze dat wellicht zouden kunnen horen met fohnen, ik woon hier gewoon.

Dit komt ook omdat boven ons een gezin met 4 kinderen woont die we zeer zeker horen, en onder ons die er een sport van maakt om in het weekend in de ochtend vroeg muziek te gaan draaien. En beide weten dat het stoort, en ze doen het toch, dus ik ga dan niet op elke stap letten iig.

Gast
Gast

Bericht  Arwyn za 11 jun 2011 - 9:21

Na 10'en doe ik sowieso geen was meer, maar tegen die tijd lig ik vaak al op bed haha :P
Mijn haar föhn ik niet, dus douchen na die tijd vind ik geen probleem.
Ik hou er zelf eigenlijk niet echt rekening mee, maar leef ook niet bepaald luidruchtig. En ach, heel simpel, als je buren er echt last van hebben, komen ze wel even langs hoor!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Zonnetje za 11 jun 2011 - 10:06

Wij wonen ook in een appartement op de bovenste verdieping en letten gewoon op dingen die wij normaal vinden: na 22.00 uur de tv en radio niet te hard zetten, niet hard roepen, schoenen met een hak binnen uittrekken (dat vind ik zelf ook irritant als ik mezelf steeds hoor lopen). Qua apparaten zetten we na 22.00 uur of voor 8.30 uur (in het weekend later) geen wasmachine aan en ga ik ook niet stofzuigen. Douchen en fohnen doe ik wel als ik dat wil, want dat vind ik normale 'leef'-geluiden. De buren kunnen dat misschien een beetje horen, maar het veroorzaakt geen geluidsoverlast.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 21:11

Mijn buren houden totaal geen rekening met andere, dus ik houd eigenlijk ook niet echt rekening met hun. Stofzuig gewoon om 7 uur sochtends en zet de was aan, muziekje enz smile
S'avonds zijn we altijd wel stil eigenlijk (zoontje) dus kunnen ze zoiezo niet echt last van me hebben.
Ik heb het meeste last van mn onderburen, die draaien constant keiharde muziek (tijdstip maakt niet uit) gillen keihard in het portiek en gooien afval neer in het portiek. Hoevaak ik er ook wat over zeg, het maakt hun allemaal niet uit en ik krijg een grote bek, misschien maar eens een melding maken bij de vve smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 21:16

Ik heb geen flauw idee of mijn buren last van mij hebben.

Mijn onderbuurman is nooit thuis en boven mijn woont is vrouw alleen en daarvan weet ik eigenlijk niet hoe vaak ze er is. De buren aan de zijkant zitten eerst onze slaapkamer en bij hun nog 2 kamers tussen voor dat de woonkamers grenzen.. Dus die hoor ik sowieso nooit. (Behalve hun baby/kind die jammer genoeg altijd aan het huilen is.. Die babykamer grenst aan onze slaapkamer.. echt om van te janken.. maar goed :P )

Het enige wat ik 'S avonds niet meer doe is boren/timmeren en stofzuigen.. Dat stofzuigen is meer omdat mijn stofzuiger echt een ontzettend hard geluid maakt.

Gast
Gast

Bericht  Vanilla Queen za 11 jun 2011 - 23:05

Ik woon op op de begane grond en hoor serieus alles van mijn bovenburen (2 woonlagen erbovenop). De kat die miauwt, mijn bovenbuurman die 6 keer per dag kotst, de afzuiger, de douche, deuren die dicht geduwd worden, de bel die gaat, de wasmachine die draait, muziek, enz. en ik ben aan 1 oor nog minder horend ook haha. Weird, maar zij horen mij dus echt nooit. Ik heb vijf papegaaitjes die echt ontzettend hard kunnen krijsen dat het echt pijn doet aan mijn oren, maar hun horen dat dus echt niet.
Ik stoor mij niet heel erg aan mijn buren, alleen het gekots vind ik wat minder. Wat mij soms een beetje irriteert is dat mijn bovenbuurman vaak vrienden op bezoek heb tot 5 uur 's ochtends en dat je ze kei hard hoort lachen en de bierflesjes verwisselen in het krat, maar goed dan doe ik oordopjes in en dan hoor ik niks meer.

Maar wat ik dan wel weer echt vreselijk aso vind is dat mijn bovenste buurvrouw brood naar buiten gooit voor vogels, alleen dat wordt dan dus in mijn tuin gegooid. Gevolg is dus dat de hond van mijn overburen constant in mijn tuin loopt te scharrelen opzoek naar brood. En als ik een keertje 's avonds buiten wil zitten en doe een kampvuurtje aan loopt zij hangend uit het raam te zeiken dat het stinkt. Nou ja, dan heb ik ook zoiets van hou je smoel en doe je raam dan gewoon dicht, probleem opgelost.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:08

VQ> jeetje wat gehorig bij jou :shock: Ik zou ook gek worden van die kots geluiden. Weet die buurman dat je hem zo goed hoort?

Gast
Gast

Bericht  Vanilla Queen za 11 jun 2011 - 23:43

Theedoosje schreef:VQ> jeetje wat gehorig bij jou :shock: Ik zou ook gek worden van die kots geluiden. Weet die buurman dat je hem zo goed hoort?

Ja dat weet ie. Maar hij zegt van niks te weten en zegt zelf dat het niezen is hahah. De sukkel, maar goed hij zal zich er wel voor schamen. Het klinkt echt zoo vies, in het begin werd ik er ook misselijk van. Maar ja, je kan moeilijk zeggen dat ie wat zachter moet kotsen.

Ik heb de algehele gehorigheid geaccepteerd, en er hoeft niemand bij mij aan de deur te komen als ze vinden dat ik een keer lawaai maak want dan mogen ze een dagje hier komen wonen Laughing
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:48

Is het huurhuis of koop? Ik weet niet of je er wat aan kan doen bj je plafond of zo?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 3:57

Wij wonen helemaal bovenin, dus we hebben onderburen en twee "normale" buren.
Onze buurman is vreselijk en houd echt geen rekening met andere. 's ochtends staat hij om half 7 al het halletje te stofzuigen en knalt dan KEIHARD tegen onze muur aan, heel de dag door staat er keihard muziek aan, en kan hij het ook niet laten om keihard met beyonce mee te schreeuwen. Zodra hij moet bellen doet hij dit op het balkon, en praat hij kei en kei hard, en met bezoek moeten ze ook altijd schreeuwen. Onze buurvrouw daarentegen hebben we nooit last van, dat is een hartstikke leuke vrouw die je bijna nooit hoort.

Wijzelf houden wel rekening met de buren, na 9 uur geen harde muziek en dan mag onze hond ook niet meer "luidruchtig" spelen, ookal doet ze dat al bijna niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 1:01

Wij hebben boven en onder ons mensen wonen en overdag let ik nergens op behalve op m'n schoenen. Ik draag dan dus geen schoenen met een hak maar trek een paar sloffen aan. Maar ik laat mijn zoon gewoon spelen met zijn Duplo die hij heel de kamer door gooit. Dat zullen ze vast wel horen. s'Avonds is het eigenlijk hetzelfde. We hebben alles goed geiïsoleerd (nieuwbouw appartement) dus veel zullen ze ook niet horen. Maargoed ze moeten maar ergens tegen kunnen want anders moet je gewoon niet in een appartement gaan wonen.

Zelf horen wij ook heel af en toe iets. Mijn buurman is vrijgezel en houdt 1x in de 2 maanden een feestje in het weekend. Dan horen we tot een uur of 2 heel zacht wat muziek. We storen ons er totaal niet aan. Laatst hadden we wel 2 avonden dat iemand tussen 21.00 en 23.00 continue aan het timmeren was. Dat vind ik nou ook weer niet nodig op dat tijdstip maar verder hebben we erg weinig last van de rest van de bewoners

Gast
Gast

Bericht  Caroow ma 13 jun 2011 - 1:52

Wij hebben naast en onder ons buren. De ene buurjongen geeft elke woensdag en donderdagavond feesten, net op de avonden dat ik voor 10 uur moet slapen. Ook zijn ze vaak aan het schreeuwen/ruziemaken. De buurman aan de andere kant klust graag op zaterdagavond.

Ik klus zelf (nou ja ik laat zelf niet klussen) na een uur of acht, en ook ga ik niet zo laat nog stofzuigen. Soms moet ik wel mijn haar föhnen om half 6 sochtends, maar ik kan moeilijk niet gaan douchen smile Ik denk niet dat onze buren veel last van ons hebben.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Vanilla Queen ma 13 jun 2011 - 5:27

Theedoosje schreef:Is het huurhuis of koop? Ik weet niet of je er wat aan kan doen bj je plafond of zo?

Het is een huurhuis, en ik denk niet dat de verhuurder er iets gaat doen :-)
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: