Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwembad op balkon flat

+16
Fortissimo
xAngela
Steep
Linda
Bubbelicious
PapillonRose
Niene
SoGood
Nyx
Joontjuh
Green_Pepper
Paper Crown
Charles
Luce
Carra
Lady Starstruck
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Zwembad op balkon flat

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 21:08

Ik wil eigenlijk algeheel lang zo'n zwembad voor in de zomer:

Zwembad op balkon flat Images?q=tbn:ANd9GcR6r0M-6cObjjcAldluZQJh_Wt5ANMbZAy5QkYroETk73zYWIaSkA

Heerlijk lijkt me dat. Het enige nadeel is dat ik dus geen tuin heb, maar een balkon op vier hoog, en ik eigenlijk bang ben dat ik door het gewicht van het water ineens op de begane grond in m'n badje lig te spartelen, ipv vierhoog. Ik vraag me af of de constructie het gewicht wel houdt. Maar aan de andere kant, het balkon houdt het ook prima als er zes mensen op staan, dus waarom zou het niet zo'n gevuld badje met hooguit twee personen erin houden? Gisteren zag ik ook dat iemand op de eerste zo'n bad had staan, maar daar zaten kinderen in, dus dat zal wel om een bodempje water gaan. Hoewel het wel als een behoorlijke laag water klonk als de kinderen erin springen :P

Wie van jullie heeft er een zwembad op het balkon gehad (in de afgelopen jaren), en watvoor zwembad dan?

Ik heb trouwens een uitpandig balkon, het idee van onderstaande galerij Zwembad op balkon flat Images?q=tbn:ANd9GcSZeseLjswX0_mYLbBZaN7C-smo32eQms6UfjKR3FGEMClk_09O

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Lady Starstruck do 6 jun 2013 - 21:47

Ik maak er weleens grapjes over dat we een zwembad op het balkon zetten. Maar het kan dus blijkbaar echt. Ik heb geen idee of het balkon een zwembad houd. Laat het mij even weten dan zet ik ook een zwembad op mijn balkon!
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 22:31

Haha, nou, ik hoor ook lever eerst ervaringen van anderen, hoor Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Carra vr 7 jun 2013 - 0:05

Mijn bovenburen hebben een zwembadje op het balkon. Ik heb geen idee wat voor één, maar het kind spettert behoorlijk. Zwembad op balkon flat 394967
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Luce vr 7 jun 2013 - 0:06

Nou, het lijkt me toch niet dat dat ding een zwembad niet zou kunnen houden.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Charles vr 7 jun 2013 - 0:08

Dat zou toch moeten kunnen hoor! Stel je voor van niet, dan zouden er heel wat meer huizen instorten.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Paper Crown vr 7 jun 2013 - 0:11

Technisch gezien moet t kunnen maar je leest wel eens verhalen van ingestortte balkonnen. Hoeveel water gaat erin? Zo'n 100 liter?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Green_Pepper vr 7 jun 2013 - 0:15

Paper Crown schreef:Technisch gezien moet t kunnen maar je leest wel eens verhalen van ingestortte balkonnen. Hoeveel water gaat erin? Zo'n 100 liter?

Stel het zwembad is 2 bij 1,5 meter groot en je doet er een halve meter water in: dan heb je 1,5 kubieke meter water. Dat is 1500 liter water, dat is misschien wel wat veel...(1500 liter = 1500 kilo)

Hoe groot is het zwembad?
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Joontjuh vr 7 jun 2013 - 0:16

Ik zie meer andere problemen/nadelen...

Hoe laat je het water eruit als je hem wel opruimen? Ik haalde de stop eruit en het water stoomde over de stoep en het gras, maar op een balkon? Pff... Veel geleep en werk lijkt me met emmers enzo...

Mij niet gezien...

Maar om terug te komen op je vraag... Staat er in de papieren van je balkon nergens wat het maximum gewicht is wat hij kan dragen? Misschien is dit anders bij de gemeente of woningbouw op te vragen, zo kun je bepalen of je het wel of niet doet.
Joontjuh
Joontjuh
Prater
Prater

Aantal berichten : 649
Punten : 755
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Veghel

http://www.jonisbadeendjes.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Paper Crown vr 7 jun 2013 - 0:20

Green_Pepper schreef:
Paper Crown schreef:Technisch gezien moet t kunnen maar je leest wel eens verhalen van ingestortte balkonnen. Hoeveel water gaat erin? Zo'n 100 liter?

Stel het zwembad is 2 bij 1,5 meter groot en je doet er een halve meter water in: dan heb je 1,5 kubieke meter water. Dat is 1500 liter water, dat is misschien wel wat veel...(1500 liter = 1500 kilo)

Hoe groot is het zwembad?

Poeh. Nee, ik zou niet 1500liter op een balkon neerzetten.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Gast vr 7 jun 2013 - 0:24

Ik heb een zwembad gezien, 2.00 bij 1.50 waar bij driekwart gevuld 500 liter water in gaat. Bedenk dat zulke zwembaden natuurlijk ook een brede rand hebben die ook meegerekend wordt in de maat smile
Balkon heeft trouwens een regenafvoer, dus als ik de stop zoveel mogelijk bij de afvoer plaats dan lukt dat wel. Mijn ervaring is toch dat zo'n bad heel langzaam leeg loopt.

In de papieren staat niets over maximaal gewicht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Nyx vr 7 jun 2013 - 0:26

Ik zou het gewoon eens proberen. Gaat het niet, dan doe je het in ieder geval nooit weer. pale

Is het balkon wel afgesloten? Ik kan hier wel een minibadje neerzetten, denk dat het qua gewicht ook prima houdt, maar iedereen ziet me poedelen en dan kan ik net zo goed naar een zwembad in de buurt gaan.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  SoGood vr 7 jun 2013 - 0:36

Ik geloof dit het echt zo'n geval is van wat in eerste instantie een goed idee lijkt, waar je halverwege het plan spijt van krijgt.
(Net zoiets als je hele kast leeghalen om die vervolgens weer netjes in te ruimen)
Ik zou het dus niet doen, en als als je maar 1% twijfelt over het gewicht zou ik er zeker al niet aan beginnen.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Gast vr 7 jun 2013 - 0:42

Oké, hou de nieuwsberichten maar gewoon in de gaten, we gaan het zwembad van (nog geen) 500 liter halen en hem hooguit voor de helft vullen ipv driekwart. Er staan verder nog een heleboel zware plantenbakken op het balkon, die wil ik toch weg hebben, dus dat compenseert wel een beetje, denk ik. 400 liter water is 400 kilo, plus hooguit twee personen, als ik het dan wel héél ruim neem komen we op 600 kilo maximaal. Dat moet toch wel lukken, denk ik. Vorig jaar heb ik een hele delegatie van de VVE op het balkon gehad heeft ie ook overleefd, en de onderburen houden feestjes met tien-vijftien man op hun balkon, dat moet toch wel lukken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Gast vr 7 jun 2013 - 0:53

Oh ik zou het niet aandurven. Ik heb op 7 hoog gewoond en zat nooit lekker op het balkon, bang dat hij naar beneden zou storten. Maar ik heb een rare angst, want ik was ook altijd bang in bed, dat de vloer het niet zou houden en dat ik dan door het plafond van de onderburen heen zou zakken. En als mijn vriend dan bewoog dacht ik altijd 'niet doen, want dan stroten we neer' Zwembad op balkon flat 394967 Dus aan mij heb je denk ik sowieso geen goede om advies te geven Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Niene vr 7 jun 2013 - 6:14

Toen ik 5 jaar geleden nog in een appartement woonde met exact zo'n balkon op het plaatje hadden wij ook zo'n zelfde zwembad.
Niet helemaal vol gedaan,maar wel heerlijk om af te koelen!( was toen enorm zwanger Laughing ) Het water hebben we langzaam weg laten lopen door de afvoer in de balkonvloer.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  PapillonRose vr 7 jun 2013 - 6:53

Ik zou er niet aan beginnen. En dan nog niet eens om het gewicht (al zou ik idd wel zeker willen weten dat het houdt!), maar om het gedoe. In ons vorige huis had ik in de zomer voor A. een kinderbadje staan op het balkon. Maar wat een gedoe met leeglopen.. Hele balkon stond blank en eer dat het allemaal door die mini-afvoer was gelopen.. Ik vond het enorm onhandig! En dat was een klein badje, moet niet denken aan een grote eerlijk gezegd. Nu we een tuin hebben staat ook alles blank, maar dan is het gelukkig wel zo verdwenen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Bubbelicious zo 9 jun 2013 - 0:06

Carrie schreef:Oh ik zou het niet aandurven. Ik heb op 7 hoog gewoond en zat nooit lekker op het balkon, bang dat hij naar beneden zou storten. Maar ik heb een rare angst, want ik was ook altijd bang in bed, dat de vloer het niet zou houden en dat ik dan door het plafond van de onderburen heen zou zakken. En als mijn vriend dan bewoog dacht ik altijd 'niet doen, want dan stroten we neer' Zwembad op balkon flat 394967 Dus aan mij heb je denk ik sowieso geen goede om advies te geven Very Happy

hahahaha sorry hier moest ik echt even smakelijk om lachen lol!
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Linda zo 9 jun 2013 - 0:14

Ik denk dat het wel lukt hoor.

Ik zou overigens voor een paar tientjes een dompelpomp kopen, scheelt een hoop ergernis als ik PR haar verhaal zo lees.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Gast zo 7 jul 2013 - 9:11

Nou, hij staat hoor! Vandaag even flink verkoeling gezocht, samen erin zelfs, en het balkon zit nog steeds muurvast smile

Zwembad op balkon flat 8a53079c1befb14542442948c4a2e4b0_zpsa4fb1b2e

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Steep zo 7 jul 2013 - 9:35

Haha, moet hier stiekem wel om lachen. Je moet er heeeuul wat voor doen om een balkon te laten breken. Das niet met een zwembadje van dat formaat hoor.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Gast zo 7 jul 2013 - 9:44

Nouja, er gaat ruim 300 liter in, dus 300 kilo. Plus twee niet van de allerslankste mensen die ervan willen genieten, dat is toch wel een behoorlijke belasting op één plek. Ik denk dat er vandaag trouwens max 120 liter in zat. En wij dan smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Steep zo 7 jul 2013 - 9:56

Je hebt een breed balkon. Als het goed is heeft jouw balkon ook een pilaar als extra ondersteuning naar de begane grond. Wij hebben een regenton van 200 liter op ons balkon staan, die verdeling daarvan is op een nog kleiner oppervlak. Echt, balkons kunnen wel wat hebben hoor.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Gast zo 7 jul 2013 - 10:01

Geen pilaar, balkons zijn exact als de galerij op de eerste pagina. Da's namelijk de galerij van onze flat, en de balkonkant is bouwtechnisch precies zo. Maar ik ben allang blij dat hij het houdt smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Steep zo 7 jul 2013 - 10:07

Aah ok, maar je hebt wel een extra balk lopen. Das al een extra versteviging.  Geniet lekker van je zwembad de aankomende paar dagen!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwembad op balkon flat Empty Re: Zwembad op balkon flat

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum