Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik weet even niet wat ik moet doen..

+5
Susan
Caro
Vanilla Queen
Ayla
Jenny010
9 plaatsers

Ga naar beneden

Ik weet even niet wat ik moet doen..  Empty Ik weet even niet wat ik moet doen..

Bericht  Jenny010 vr 24 feb 2012 - 1:54

Oke, ik plaats dit hier omdat ik mezelf af en toe helemaal gek maak. En even niet zo heel duidelijk weet wat ik moet doen.. Liever niet quoten, dan kan ik het ook weer weghalen.

Sinds een tijdje heb ik het erg gezellig met een man. In zoverre gezellig, dat ik het wel zie zitten om iets met hem te beginnen op de lange termijn. Nu vertelde hij mij vorige week toch wel iets heftigs. In een vorige relatie is zijn ex zwanger geraakt. Zij is gestopt met de pil. Naar eigen zeggen heeft zij dit gedaan omdat hun relatie niet meer lekker ging, maar zij hem wel graag bij zich wilde houden. Hij wilde op dit moment nog geen kind. En dit betekende dan ook het einde van hun relatie. Maar het geval is nu wel dat deze ex het kind gehouden heeft.

Ik ben hier natuurlijk enorm van geschrokken. En kon het dan niet voor me houden. Ik heb het hier met mijn moeder over gehad. En zij schrok hier ook van. Maar op dat moment gaf ze aan dat hij er wel voor zou kunnen kiezen om later toch alsnog voor dat kind te kunnen kiezen. Als ik een relatie met hem zou aangaan, ik hier rekening mee zou moeten houden. Wel was ze erg positief over hem naar mijn idee. En ik hecht altijd erg veel waarde aan de mening van mijn moeder. Dus ik zag het weer even positief in. Nu had ik gister weer een gesprek met haar. En gaf ze aan dat ze heel bang was dat ik gekwetst zou worden. Ze vond dat hij haar en dat kind wel heel gemakkelijk aan de kant zette. En was bang dat hij dat straks misschien ook bij mij zou doen. Omdat zij ook wel zag dat hij niet echt een prater is. En daar heeft ze denk ik wel gelijk in. Later heb ik nog eens met hem zitten praten. En hem dingen gevraagd over hem en zijn ex. En ik zie dan wel dat hij het moeilijk vind om daar over te praten. Maar hij is dan wel heel eerlijk en geeft ook antwoord op mijn vragen. Hij geeft aan dat dit waarschijnlijk voor niemand goed te snappen is, maar dat hij dit kind op dit moment echt niet wilt. Hij heeft het dan verder niet over de toekomst. Maar dat is natuurlijk ook niet te voorspellen. Ik vind het een lastige situatie. Ik ben zelf pas 21 jaar. En heb het idee dat relaties op mijn leeftijd vooral leuk en luchtig moeten zijn. Maar van de andere kant vind ik het ook zonde om alles nu weg te gaan gooien. Je weet ten slotte nooit hoe het gaat lopen met relaties, toch? Ik ben nogal benieuwd naar meningen van mensen die hier volledig buiten staan. Wat denken jullie hier van??
Jenny010
Jenny010
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 108
Registratiedatum : 14-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet even niet wat ik moet doen..  Empty Re: Ik weet even niet wat ik moet doen..

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 2:03

Het verdient absoluut geen schoonheidsprijs dat hij haar heeft verlaten toen zij zwanger was, maar, zij is natuurlijk veel te ver te gaan door gewoon te stoppen met de pil, zonder overleg. Hij wílde geen vader worden. Dan kun je zo iemand niet dwingen en je eigen plan trekken. En dan ook nog als je een slechte relatie hebt, om het te redden met een kindje. Slaat natuurlijk nergens op. Vind wel dat als mannen echt geen kinderen willen, ze dan een condoom moeten gebruiken, en niet hun lot in haar handen moeten leggen, maar toch. Ik begrijp hem ergens wel.

Ik zou het gewoon rustig aan kijken, hoe het loopt. Kans is niet heel groot dat hij ineens bij haar terug gaat, anders had hij dat vast veel eerder gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet even niet wat ik moet doen..  Empty Re: Ik weet even niet wat ik moet doen..

Bericht  Ayla vr 24 feb 2012 - 2:06

Hij is niet de enige man die een relatie verbreekt als hij nog niet toe is aan kinderen en zijn partner blijkt zwanger. Vind zijn ex een beetje "achterbaks" dat ze met de pil is gestopt om een kindje te krijgen om te zorgen dat de relatie goed bleef gaan. Als het nu ongepland was (door de pil heen bijv.) dan had hij zijn verantwoordelijkheid moeten nemen, maar in dit geval vind ik dat niet. Heeft hij het kindje wel erkend? Denk niet dat je een "risico" loopt met hem, ik snap zijn keuze wel, en als jij niet zo'n zelfde actie onderneemd als zijn ex zullen jullie heus wel een goeie relatie krijgen. En dat het geen prater is, is niet zo erg, dat weet je dus daar kun je rekening mee houden.

Carrie hebben jullie dan ook nog steeds sex met condoom? Ik denk dat je dat met een lange relatie niet meer doet, je zou je vriendin toch moeten kunnen vertrouwen met zoiets?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet even niet wat ik moet doen..  Empty Re: Ik weet even niet wat ik moet doen..

Bericht  Vanilla Queen vr 24 feb 2012 - 2:09


Lastig! Logisch dat je hiervan geschrokken bent. Het is makkelijk zeggen dat hij zijn ex en zijn kind wel heel makkelijk aan de kant heeft geschoven. Ik kan mij eigenlijk wel voorstellen dat als je door je ex een kind krijgt "opgedrongen" die jij niet wilt dat je er verder ook niks meer mee te maken wil hebben, de situatie an sich was schijnbaar erg beroerd. Wat je moeder zegt, dat als je een serieuze relatie met hem krijgt dat de kans bestaat dat hij in de tussentijd ook zijn kind wil leren kennen. Zou jij daar mee om kunnen gaan?
Ik denk dat het ook belangrijk is om er met hem over te praten zeker over wat betreft je zorgen die je hebt.
Verder denk ik dat je gewoon op je eigen gevoel moet vertrouwen.

Succes.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet even niet wat ik moet doen..  Empty Re: Ik weet even niet wat ik moet doen..

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 2:41

Ayla schreef:Hij is niet de enige man die een relatie verbreekt als hij nog niet toe is aan kinderen en zijn partner blijkt zwanger. Vind zijn ex een beetje "achterbaks" dat ze met de pil is gestopt om een kindje te krijgen om te zorgen dat de relatie goed bleef gaan. Als het nu ongepland was (door de pil heen bijv.) dan had hij zijn verantwoordelijkheid moeten nemen, maar in dit geval vind ik dat niet. Heeft hij het kindje wel erkend? Denk niet dat je een "risico" loopt met hem, ik snap zijn keuze wel, en als jij niet zo'n zelfde actie onderneemd als zijn ex zullen jullie heus wel een goeie relatie krijgen. En dat het geen prater is, is niet zo erg, dat weet je dus daar kun je rekening mee houden.

Carrie hebben jullie dan ook nog steeds sex met condoom? Ik denk dat je dat met een lange relatie niet meer doet, je zou je vriendin toch moeten kunnen vertrouwen met zoiets?

Nee hebben wij zeker niet. Maar ik vind van die mannen altijd zulke jankerds. Helemaal in shock als hun vriendin (ongepland) zwanger blijkt te zijn. Boehoe en maar zeiken om een abortus. Als je echt zo graag geen kinderen wil, neem het heft dan in eigen hand denk ik dan altijd. En anders moet je niet gaan zeiken. Dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet even niet wat ik moet doen..  Empty Re: Ik weet even niet wat ik moet doen..

Bericht  Jenny010 vr 24 feb 2012 - 2:51

Ayla schreef:Hij is niet de enige man die een relatie verbreekt als hij nog niet toe is aan kinderen en zijn partner blijkt zwanger. Vind zijn ex een beetje "achterbaks" dat ze met de pil is gestopt om een kindje te krijgen om te zorgen dat de relatie goed bleef gaan. Als het nu ongepland was (door de pil heen bijv.) dan had hij zijn verantwoordelijkheid moeten nemen, maar in dit geval vind ik dat niet. Heeft hij het kindje wel erkend? Denk niet dat je een "risico" loopt met hem, ik snap zijn keuze wel, en als jij niet zo'n zelfde actie onderneemd als zijn ex zullen jullie heus wel een goeie relatie krijgen. En dat het geen prater is, is niet zo erg, dat weet je dus daar kun je rekening mee houden.

Carrie hebben jullie dan ook nog steeds sex met condoom? Ik denk dat je dat met een lange relatie niet meer doet, je zou je vriendin toch moeten kunnen vertrouwen met zoiets?

Het kindje wordt pas binnen nu en 2 weken geboren. Dus erkennen kan dan toch nog niet?? Ik heb het hier eigenlijk helemaal niet met hem over gehad. Maar ik verwacht dat hij dit dan ook niet doet!
Jenny010
Jenny010
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 108
Registratiedatum : 14-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet even niet wat ik moet doen..  Empty Re: Ik weet even niet wat ik moet doen..

Bericht  Caro vr 24 feb 2012 - 2:57

waarom zou hij zijn kind niet erkennen? Dat hij dat kind niet wil ok, maar niet toegeven dat jouw zaad daarvoor verantwoordelijk is, is gewoon laf.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet even niet wat ik moet doen..  Empty Re: Ik weet even niet wat ik moet doen..

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 2:59

Caro schreef:waarom zou hij zijn kind niet erkennen? Dat hij dat kind niet wil ok, maar niet toegeven dat jouw zaad daarvoor verantwoordelijk is, is gewoon laf.

Ik weet het niet. Hij wil toch geen vader worden? En hij wil toch geen contact met het kindje, of heb ik dat niet goed gelezen? Waarom zou hij het dan erkennen? Zit daar niet automatisch alimentatie aan vast?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet even niet wat ik moet doen..  Empty Re: Ik weet even niet wat ik moet doen..

Bericht  Susan vr 24 feb 2012 - 2:59

Je kunt al tijdens de zwangerschap het kind erkennen, dus ik verwacht dan ook niet dat hij dat gaat doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet even niet wat ik moet doen..  Empty Re: Ik weet even niet wat ik moet doen..

Bericht  Jenny010 vr 24 feb 2012 - 3:01

Ik weet het niet.. En zoals ik al aangaf, daar heb ik het niet met hem over gehad.
Jenny010
Jenny010
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 108
Registratiedatum : 14-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet even niet wat ik moet doen..  Empty Re: Ik weet even niet wat ik moet doen..

Bericht  Mermaid vr 24 feb 2012 - 4:05

Als er al twijfels zijn en zulke dingen spelen voordat er überhaupt sprake is van een relatie weet ik niet of ik nog wel wat met die man zou willen beginnen.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet even niet wat ik moet doen..  Empty Re: Ik weet even niet wat ik moet doen..

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 4:12

Het zou mij eerlijk gezegd niet zo afschrikken. Hij wilde geen kinderen, zijn ex heeft het toch voor elkaar gekregen. Misschien dat hij later wel contact zou willen met het kindje, misschien ook niet. Maar dat hoeft verder toch geen enorme impact op jullie relatie te hebben?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet even niet wat ik moet doen..  Empty Re: Ik weet even niet wat ik moet doen..

Bericht  RYW vr 24 feb 2012 - 5:30

Ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt. Op deze manier heeft mijn vriend zijn ex ook geprobeerd aan hem vast te houden, en het gevolg is een nu driejarig zoontje. Hij is voor zijn zoontje ook niet terug gegaan. Kan je slap of laf noemen, maar dat is nogal kort door de bocht. Je weet niet wat er tussen hen is voorgevallen, en in het geval van mijn vriend was het jarenlange geestelijke mishandeling, dus tsja, te smel oordelen is zo gedaan. Nog altijd wordt het jochie om het minste of het geringste als wapen ingezet.

Wij hebben dus nu ruim drie jaar een relatie en gaan binnenkort samenwonen, dus ja, het kan. Maar makkelijk is het niet. Mijn vriend zit in constante strijd met zijn ex. Bivendien s mijn situatie anders dan de jouwe: ik was 26 toen ik hem ontmoette, en ik had zelf al 2 kinderen.

De mate van ingewikkeldheid hangt af van of hij een rol gaat spelen in het leven van zijn kindje, en zo ja, hoe de band met zijn ex is. En als hij zijn kind wil er,ennen kan dat dus inderdaad voor de geboorte al. Dan mag hij de kleine ook zien en moet alimentatie betalen.

Jij moet zelf beoordelen of je hiervoor sterk genoeg in je schoenen staat, en of hij zo leuk is dat hij de moeite waard is...
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet even niet wat ik moet doen..  Empty Re: Ik weet even niet wat ik moet doen..

Bericht  slaatje vr 24 feb 2012 - 8:01

Ik wil je niet voor het hoofd stoten, maar je hebt nu alleen een verhaal van zijn kan Tenzij je zijn ex kent, dan heb ik natuurlijk niets gezegd). Het zou ook kunnen zijn dat hij wel wist dat zij met de pil gestopt was, maar schrok toen hij er achter kwam dat zij zwanger was en de benen heeft genomen, omdat hij nog niet toe is aan het vaderschap.Dat weet je niet.

Je zit in een lastig parket omdat je gevoelens hebt voor iemand die een kindje gaat krijgen. Is een soort van vertrouwens situatie die nogal hoog oploopt, voor er uberhaupt sprake is van een relatie. Vraag jezelf idd af of je dat aan zou kunnen, voor het geval hij zijn kindje toch gaat erkennen.

Sterkte!!!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet even niet wat ik moet doen..  Empty Re: Ik weet even niet wat ik moet doen..

Bericht  Jenny010 vr 24 feb 2012 - 8:09

slaatje schreef:Ik wil je niet voor het hoofd stoten, maar je hebt nu alleen een verhaal van zijn kan Tenzij je zijn ex kent, dan heb ik natuurlijk niets gezegd). Het zou ook kunnen zijn dat hij wel wist dat zij met de pil gestopt was, maar schrok toen hij er achter kwam dat zij zwanger was en de benen heeft genomen, omdat hij nog niet toe is aan het vaderschap.Dat weet je niet.

Je zit in een lastig parket omdat je gevoelens hebt voor iemand die een kindje gaat krijgen. Is een soort van vertrouwens situatie die nogal hoog oploopt, voor er uberhaupt sprake is van een relatie. Vraag jezelf idd af of je dat aan zou kunnen, voor het geval hij zijn kindje toch gaat erkennen.

Sterkte!!!

Hier heb je ook zeker gelijk in. En hier had ik ook in mijn achterhoofd al rekening mee gehouden. Daarom neem ik mezelf op dit moment ook nog even in bescherming. En wil ik eerst afwachten hoe het straks gaat als het kind er is. Of het inderdaad zo is dat hij het kind niet wilt zien. Ik zie hem niet meer zo snel naar zijn ex terug gaan. Als ik hoor hoe hij over haar praat, dan heeft ze hem wel flink te pakken gehad (in verschillende dingen die ik hier verder niet ga plaatsen). Wel las ik net even op internet dat het wel mogelijk is dat als hij het kind niet zelf wil erkennen, de moeder het via de rechtbank af zou kunnen dwingen. Ik ken deze dame zelf verder niet. En weet niet in welke staat ze is. Daarom hou ik mezelf voorlopig nog maar even in bescherming en ga ik nog geen relatie aan. Wel vind ik het nu leuk met hem, en ga ik hem er niet op afwijzen. Wel ben ik voorzichtig met mezelf.

Ik wil wel graag iedereen bedanken voor de reacties! Het is heel fijn om er reacties van buitenaf te krijgen!
Jenny010
Jenny010
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 108
Registratiedatum : 14-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet even niet wat ik moet doen..  Empty Re: Ik weet even niet wat ik moet doen..

Bericht  Mom-Of-3 za 25 feb 2012 - 3:40

Als hij het kindje erkent heeft hij alle plichten, zoals alimentatie maar hij heeft geen enkel recht. Zo is ons het verteld bij het erkennen

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet even niet wat ik moet doen..  Empty Re: Ik weet even niet wat ik moet doen..

Bericht  RYW za 25 feb 2012 - 20:47

Mom-Of-2 schreef:Als hij het kindje erkent heeft hij alle plichten, zoals alimentatie maar hij heeft geen enkel recht. Zo is ons het verteld bij het erkennen

Dat klopt niet, hoor. Hij heeft ook recht op omgang en informatie (bijvoorbeeld medisch of schoolgerelateerd). Mijn vriend heeft zijn zoon via de rechter erkend omdat hij anders niet eens er recht op had om hem te zien.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet even niet wat ik moet doen..  Empty Re: Ik weet even niet wat ik moet doen..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum