Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ontslag indienen of niet?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Ontslag indienen of niet? Empty Ontslag indienen of niet?

Bericht  Tullow do 9 jun 2011 - 2:56

Momenteel heb ik nog een baan, maar ben ook bezig met iets anders. En nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Ik wil namelijk wel zeker zijn van een nieuwe baan, voordat ik mijn huidige baan opzeg.
30 juni heb ik een selectiedag met allerlei tests etc. Als ik dat haal, word ik uitgenodigd voor nog een dag met tests en daarna waarschijnlijk nog allerlei gesprekken. Als het allemaal mee zit en ik word aangenomen, dan kan ik in november beginnen met de opleiding.
Op zich heb ik nog wel even de tijd, aangezien ik 2 maanden opzegtermijn heb. Maar aan de andere kant, ik moet veel vrije dagen opnemen voor al die testdagen en gesprekken. Ik weet dat ik geen reden hoef op te geven als ik om een vrije dag vraag, maar op de één of andere manier voel ik me toch een beetje schuldig tegenover mijn huidige bazin.
Als ik nu al aangeef per 1 november te stoppen, dan heeft zij nog voldoende tijd om een nieuwe werknemer te zoeken. Maar goed, het kan nog alle kanten op gaan en die baan heb ik nog lang niet.
Ik hoop natuurlijk eind juli wat meer zekerheid te hebben en dan kan ik mijn baan nog opzeggen. Opzich heeft mijn bazin dan toch ook nog genoeg tijd om een nieuwe werknemer te zoeken?
Maar stel dat ik haar wel vertel dat ik bezig ben met een andere baan, waarbij ik dus allerlei tests moet doorlopen, maar nog geen ontslag neem. Dat maakt het voor mij iets makkelijker met vrij vragen, maar dan weet mijn bazin wel dat ik bezig ben met een andere baan.
Mijn contract loopt tot 31-12-2012, maar ja, ivm 'economische redenen' mag ze deze toch altijd vroegtijdig beeidigen?
Het is een beetje een lang verhaal geworden, maar ik weet even niet zo goed wat ik moet doen! Tips, advies, alles is welkom.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag indienen of niet? Empty Re: Ontslag indienen of niet?

Bericht  minoessepoes do 9 jun 2011 - 3:07

Ik vind dat je erg op de zaken vooruit loopt.
Je hebt nog geen enkel idee of je die baan krijg en je hebt alle tijd om op te zeggen tegen de tijd mocht je de baan krijgen. Je baas heeft sowieso 2 maanden de tijd om een nieuwe medewerker te vinden. Dus ik zou zeggen, gewoon nog even afwachten hoe het allemaal gaat lopen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag indienen of niet? Empty Re: Ontslag indienen of niet?

Bericht  Rovine do 9 jun 2011 - 3:10

Ik zou ook nog niks zeggen tot je zekerheid hebt. Ze vertellen jou toch ook niet dat ze je misschien over 3 maanden gaan ontslaan?

Check wel even na of je zelf tussentijds op mag zeggen, aangezien je een contract voor bepaalde tijd hebt.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag indienen of niet? Empty Re: Ontslag indienen of niet?

Bericht  Tullow do 9 jun 2011 - 3:26

Klopt, hebben jullie ook gelijk in. Aan de ene kant voel ik me dan lullig, omdat ik 'stiekem' bezig ben met iets anders. Maar mijn bazin verteld het mij ook niet als ze mij per 1 november wil ontslaan.
Oké, dan wacht ik nog even af!
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag indienen of niet? Empty Re: Ontslag indienen of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum