Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ontslag nemen....

+3
nina
Snoes
MiKa
7 plaatsers

Ga naar beneden

Ontslag nemen.... Empty Ontslag nemen....

Bericht  MiKa di 12 apr 2011 - 10:30

Ik ben bang dat dat er aan zit te komen voor mij....en hoewel ik heeel blij ben, vind ik het ook super eng!
Werk bijna 6 jaar in het bedrijf, heb er ontzettend veel geleerd, met plezier gewerkt maar merk dat ik echt toe ben aan iets nieuws. Heb nu een super mooie vacature gezien, gesolliciteerd en ga morgenvroeg op gesprek.
Lijkt dit goed, dan dus de stap nemen om het op mijn huidige werk te vertellen....
Met een opzegtermijn van 2 maanden die ik nog vol moet maken, nu is dat niet het ergste, maar ik voel me er gewoon lullig over.
Heel stom, je moet voor jezelf kiezen maar vind het gewoon eng!!

Jullie ervaring mee? Gewoon voor mij om ff te lezen?
MiKa
MiKa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 315
Punten : 467
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen.... Empty Re: Ontslag nemen....

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 10:41

Er is echt geen enkele reden om je schuldig te voelen tegenover je werkgever, je houdt je toch netjes aan de opzegtermijn?

Gast
Gast

Bericht  Snoes di 12 apr 2011 - 19:37

Ik heb vorige week ook mijn ontslag gegeven op de werkplek waar ik nu werk. Ik kan elders in het ziekenhuis aan de slag.
Bij mij had het wel een totaal andere reden, sommige collega's hebben mij echt zo hard aangepakt, psychisch dan, (ik ga niet meer in detail treden) dat ik met een burn out thuis kwam te zitten.

Uiteindelijk heb ik ook voor mezelf gekozen, want hoe graag ik ook werkte voor de artsen daar, er was gewoon iets gebroken door sommige collega's daar en dat kwam voor mij niet meer goed. Teruggaan was dan ook wellicht geen goede keuze omdat ik dan vermoedelijk wéér zou hervallen en daar had ik geen zin in.

Mijn werkgevers (het zijn artsen) reageerden ontzettend begripvol, snappen volledig waarom ik wegga en hebben nog tal van andere lieve en bemoedigende woorden gezegd. Dat is dan wel 'fijner' weggaan, maar ik blijf het er wel heel moeilijk mee hebben, om een werkplaats achter moeten laten, om voor iets nieuw te kiezen, tranen zijn er hier in overvloed geweest. En ik voel me ook ontzetten schuldig, terwijl ik weet dat dat absoluut niet nodig is.

Ik hoop voor je dat je de baan krijgt! En ik kan wel heel gemakkelijk zeggen dat je je niet schuldig moet voelen, maar ik krijg het mezelf ook niet wijsgemaakt Wink

(niet quoten ajb)

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  nina di 12 apr 2011 - 20:56

Ik moest ook een keer ontslag ergens nemen en heb er gwn de hele nacht van wakker gelegen..
Zo naar vond ik het..

Maar toch viel het later wel mee en kon ik trots op mezelf zijn.
Ik hoop dat je de baan krijgt! smile
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  BJA di 12 apr 2011 - 22:29

Ik vond het heel spannend om na 5 jaar mijn vorige baan op te zeggen.
Netjes een officiële ontslagbrief getypt en naar mijn baas gestapt.
Hij verwachtte het al! Nog net voor einde maand opgezegd, dus na een maand ging ik al werken bij mijn huidige werkgever.
Eigenlijk vond ik beginnen bij mijn nieuwe werkgever spannender als opzeggen bij mijn oude achteraf.

Succes!
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  bolus26 wo 13 apr 2011 - 5:27

pff ik vind dat ook zo een ramp om te doen! maar goed dat je voor jezelf kiest hoor!
ik hoop dat je gesprek goed zal gaan!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  ilse3 vr 15 apr 2011 - 0:57

ik herken het wel, ik ga eind deze maand weg bij mijn huidige werk. Ik heb hier 4,5 jaar gewerkt, mijn collega's wisten al wel dat ik aan het solliciteren was. Ik heb dit eind vorige zomer al aangegeven en heb ruim de tijd gekregen om iets anders te zoeken, het gebeurt bij ons wel vaker dat iemand al aangeeft iets anders te zoeken. Je wordt dat niet anders behandeld oid, ze vinden het zelf wel fijn omdat er dan al vast over de overdracht ed kan worden na gedacht.

Ik vind het nu wel een raar idee dat ik over 1,5 week hier weg ben, en ik heb de afgelopen weken al verschillende van mijn vaste klanten gebeld dat ik weg ga. Heel veel leuke reacties gehad, dat de klant me veel succes wenst en het jammer vind dat ik weg ga enzo..
ilse3
ilse3
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 57
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 3:14

Oh herkenbaar dat ga ik woensdag doen! Maar hier werk ik pas 5 maanden, dus toch anders. Maar ze zien het totaal niet aankomen, collega is ook zo blij dat ik er ben, omdat ze bijna een burnout had, dit omdat er steeds maar niemand werd aangenomen vanwege ziekte van een collega. Nu eindelijk na 1.5 jaar hebben ze een akkoord gekregen. Ze heeft tijd in me gestoken, energie om mij in te werken. En dan na 5 maanden vertrek ik weer.

Dus ik weet hoe je je voelt, zit nu al met buikpijn, erg he. Woensdag teken ik mijn contract bij mijn nieuwe werkgever en zeg ik hier op. Ik werk via het uitzendbureau en kies voor mezelf, voor vastigheid.

Gast
Gast

Bericht  TNMN vr 15 apr 2011 - 5:19

Ik heb ook ontslag genomen een half jaar terug. Ik vond het heel moeilijk, ook omdat ik dacht dat ik het opzegtermijn niet kon werken, maar ook omdat mijn manager een verschrikkelijk persoon was die totaal geen begrip naar mijn kant toe heeft getoont. Maar achteraf gezien was het allemaal zo veel makkelijker dan gedacht en heb ik echt spoken op de weg gezien (en kon ik gelukkig wel mijn opzegtermijn uitwerken).
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: