Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe neem je ontslag?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe neem je ontslag? Empty Hoe neem je ontslag?

Bericht  Aimee za 6 okt 2012 - 8:10

Ooh ik vind het zo moeilijk Sad Mijn eerste echte baan; tijdens mijn opleiding heb ik er stage gelopen, daarna blijven hangen als invalkracht en nu al een een aantal jaar een vast contract. Ik heb het er echt wel onwijs naar mijn zin gehad, maar loop nu gewoon tegen zaken aan die mijn werkplezier beïnvloeden en zoveel energie vreten dat ik thuis niet meer te genieten ben... Niet de bedoeling denk ik, en dus tijd voor mij om op te stappen.
Maar ik vind het zo moeilijk om ook daadwerkelijk de stap te nemen en de brief te schrijven. Ik heb inmiddels een nieuwe baan aangeboden gekregen en daar willen ze natuurlijk ook gewoon duidelijkheid. Mijn nieuwe baan lijkt mij erg leuk en ik heb heel veel zin om daar te beginnen, maar het opzeggen van mijn huidige werkplek voelt zo dubbel (ook gewoon het opzeggen van de zekerheid van een vast contract).
Wat zet ik in de brief? En hoe geef ik deze? Kan dat via de mail? Mijn leidinggevende zie ik niet dagelijks, ik moet eerst telefonisch een afspraak maken en zij zal dan wel willen weten waarom ik een afspraak wil maken...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem je ontslag? Empty Re: Hoe neem je ontslag?

Bericht  Lenthe za 6 okt 2012 - 8:14

Eigen naam en adres


plaats, 17 juli 2012


Naam en adres werkgever


Betreft: beëindiging arbeidsovereenkomst


Geachte heer ...,


Met deze brief deel ik u mee dat ik mijn arbeidsovereenkomst met .... wil beëindigen per 20 augustus 2012. De reden voor mijn ontslagaanvraag is dat ik een fulltime baan die aansluit bij mijn afgeronde studie heb aangenomen.

Hartelijk bedankt voor de fijne samenwerking in de afgelopen periode.


Met vriendelijke groet,


....



Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem je ontslag? Empty Re: Hoe neem je ontslag?

Bericht  Lenthe za 6 okt 2012 - 8:18

Om op je andere vragen te beantwoorden.
Ik zou eerst een gesprek aanvragen. Als ze vraagt waarom je een gesprek wil, geef je aan dat je dat graag tijdens het gesprek wil toelichten. Tijdens het gesprek vertel je dat je je de laatste tijd niet zo goed voelt op je huidige werk en dat je een nieuwe baan aangeboden hebt gekregen. Dan kun je bijv zeggen dat je daar goed over na hebt gedacht, maar dat je heel enthousiast bent over die andere baan en dat je dus die baan hebt aangenomen.
Na afloop kun je de brief geven.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem je ontslag? Empty Re: Hoe neem je ontslag?

Bericht  Aimee za 6 okt 2012 - 8:38

Aah fijn, dankjewel!
Ik heb officieel nog 2 maanden opzeg termijn na deze, maar ik heb begin december al 2 weken vakantie gepland staan en heb dan nog heel veel vakantie en overuren over. Als ik deze wil opnemen, zodat ik eerder weg kan, moet dit dan ook in de brief?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem je ontslag? Empty Re: Hoe neem je ontslag?

Bericht  Lejow za 6 okt 2012 - 8:44

Nee, dit zou ik aangeven in een persoonlijk gesprek.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem je ontslag? Empty Re: Hoe neem je ontslag?

Bericht  Tiara za 6 okt 2012 - 9:02

Eerst een persoonlijk gesprek en het daarin vertellen, daarna voor formaliteit een brief met daarin van wat er besproken is en hoe/wat. Over je overuren kun je dan bespreken en dan dat in die brief zetten, de einddatum, als zij daar pers. akkoord mee is gegaan.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem je ontslag? Empty Re: Hoe neem je ontslag?

Bericht  Caramba za 6 okt 2012 - 9:08

Toen ik voortekenen van overspannen zijn vertoonde, ben ik naar kantoor gegaan. Ik heb mij toen ziek gemeld en ook verteld dat ik aan ontslag zat te denken.

Paar dagen later, toen ik thuis zat, werd ik gebeld met de vraag hoe het met mij ging. Vertelde dat ik iets rustiger in mijn hoofd was en dat ik mijn ontslagbrief klaar had liggen. Diezelfde dag heb ik mijn brief ingeleverd en had ik mijn exit gesprek al. De maand erop was ik uit dienst.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe neem je ontslag? Empty Re: Hoe neem je ontslag?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum