Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zou jij kopen van...

+41
Roze Roos
Rouxxxe
Raindrop
Roxi3
Zonnetje
Joli86
Blond
Pompoen
SuperGrover
CareBear
Cherique
Sterre
Serena
VeryCherry
Flinder
Sjaantje
Jeanette
nina
Bliss
Caro
SarahKey
Toet
Zwoesj
Eris
Mamsie
Parisienne
tralala
Zora
claudiaveronique
Winegum
rapa nui
Rovine
Makamba
Prosecco
Middleme
Zwerver
Arwyn
Inge
SnowWhite
Monte
mzcharlotte
45 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Wat zou jij kopen van... - Pagina 4 Empty Re: Wat zou jij kopen van...

Bericht  Bliss zo 12 dec 2010 - 21:31

Ik zou ook zeker voor een rijbewijs gaan! Jeetje, 2000 euro, dat is nog eens een mooie meevaller!! Zelf heb ik al acht jaar mijn rijbewijs en nog steeds geen auto, maar heb er toch al veel plezier van gehad. Dus ik zie je binnenkort wel een keer voorbij scheuren Wink

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 21:34

Bliss, pas maar op ;-)

Caro en Darcy, bij mij zit een rijschool op de hoek. Zal er binnenkort eens langslopen. Maar ze adverteren met een soortgelijk pakket van 35 lessen, theorie examen, praktijk examen en boekenset voor 1460 euro. Dat valt ook nog goed te doen!

Gast
Gast

Bericht  nina zo 12 dec 2010 - 21:36

Marin schreef:Bliss, pas maar op ;-)

Caro en Darcy, bij mij zit een rijschool op de hoek. Zal er binnenkort eens langslopen. Maar ze adverteren met een soortgelijk pakket van 35 lessen, theorie examen, praktijk examen en boekenset voor 1460 euro. Dat valt ook nog goed te doen!
Ooooh, daar kun je (hopelijk en naar verwachting) ver mee komen....
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 21:37

Marin schreef:Bliss, pas maar op ;-)

Damn dat is echt goedkoop hoor! Zeker voor een stad. Kijk dan trouwens wel even hoe lang de lessen duren. Hier in D. was het echt absurd goedkoop dacht ik, tot ik zag dat de lessen maar 45 min. zijn). Sommigen rekenen dat als 1 les en sommige 90 min, of 60 etc.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette zo 12 dec 2010 - 21:40

Rijbewijs is idd een goede, want dat kost tegenwoordig een vermogen.

Ik heb mijn rijbewijs al, maar ik zou er een mooie reis van gaan maken en ik zou zo'n italiaans scootertje kopen, omdat ik die gewoon onwijs leuk vind.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 21:42

Ik zou het als ik jou was ook voor een rijbewijs uitgeven, absoluut!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 22:05

Jeej ik ben zo blij! Misschien heb ik m'n rijbewijs dan wel in de zomer en kan ik in amerika roadtrippen en eindelijk zelf rijden!
Hoe lang doe je gemiddeld over rijlessen? En is het slim om in de winter te beginnen of om even tot de lente te wachten.

Ik ga straks wolletjes nog even om advies vragen wat betreft de lens en de rijschool. (dan weet je t alvast haha)

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje zo 12 dec 2010 - 22:09

Ik zou het geld gebruiken om mijn tuin op te knappen! Dat staat sowieso al voor volgend jaar op de planning, maar dan low-budget. Als ik 2000,- zou krijgen zou ik dat in z'n geheel aan de tuin besteden. Nieuwe bestrating, mooi kunstgras, hoge plantenbakken met mooie planten, nieuwe tuintafel en -stoelen.

Nu is mijn tuin echt verschrikkelijk en voor mij niet te onderhouden. Twee lage borders waar ooit planten in stonden, een saaie grijze bestrating en een afgeragd tuinstel.

Ik ben het er dus wel mee eens dat het iets bijzonders, tastbaars en blijvends zou moeten zijn. Ik zou dan ook iedere keer dat ik mijn tuin zie met plezier aan mijn oma denken als ik het geld van haar gekregen zou hebben.

Marin, rijbewijs en nieuwe lens lijkt me echt iets voor jou! Wanneer je met lessen begint, maakt denk ik niet veel uit. Ik heb er vrij lang over gedaan, ongeveer een jaar en ik vond het fijn dat ik alle weertypes eens had meegemaakt. Dus toen ik voor het eerst zelf met sneeuw en gladheid reed, vond ik het fijn dat ik het al eens had meegemaakt met een instructeur naast me. Ik kan mijn rijbewijs niet meer missen! Ook al omdat het mijn vrijheid is, ik kan niet fietsen en met de bus/trein is ook niet zo handig met een rolstoel. Dus mijn auto is mijn vrijheid. Vandaag is ie een dagje in de garage en ik voel me dus echt alsof ik huisarrest heb vandaag Sad haha.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 22:09

Ik zou gewoon nu beginnen. Misschien niet in een sneeuwstorm :P Maar dan wee tje wel gelijk hoe het rijd in de winter, en daarnaast loop je misschien wel uit en als je dan pas in april begint heb je 'm misschien niet als je weg wilt. Moet je toruwens in Amerika niet minstens twee jaar je rijbewijs hebben voor je een auto mag huren?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 22:20

Ik had een vakantie geboekt! Daar ben ik echt aan toe.. Lekker naar een warm land even verstand op 0. Ik zit nu in het laatste schooljaar en kan me maar moeilijk ontspannen als ik thuis ben. Eind mei moet alles al af zijn..

Gast
Gast

Bericht  Flinder zo 12 dec 2010 - 22:20

Wat lief van je oma! Als ik jou was zou ik voor een rijbewijs gaan! Het is zo handig!

Ik zelf zou samen met mijn oma een mooie armband kopen, dan heb ik dat alvast als herinnering. Ik denk dat ik de rest van het geld zou gebruiken voor een huis of trouwen. Maar dat duurt allebei nog wel even. Als mijn oma zou willen dat ik er nu echt iets mee zou doen zou ik het gebruiken om een mooie reis mee te maken of om een nieuwe auto van te kopen.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676

Ja dat laatste kan wel kloppen. Dan zou m'n vriendin m moeten huren. Misschien mag ik dan bijrijden. Weet ik even niet zo uit m'n hoofd. M'n broertje mocht in Australië wel gewoon huren met paar maanden maar dat zegt misschien niet zoveel. Scheelt wel dat ik 25+ nu ben misschien.

Gast
Gast

Marin schreef:
Ik ga straks wolletjes nog even om advies vragen wat betreft de lens en de rijschool. (dan weet je t alvast haha)

Haha Marin, geen probleem! Heb je mijn werkemail (nog)?
anders maar gewoon naar hotmail en dan antwoord ik ergens tussendoor wel smile Bellen kan niet ivm werk en school enzo!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 22:21

Marin schreef:Ja dat laatste kan wel kloppen. Dan zou m'n vriendin m moeten huren. Misschien mag ik dan bijrijden. Weet ik even niet zo uit m'n hoofd. M'n broertje mocht in Australië wel gewoon huren met paar maanden maar dat zegt misschien niet zoveel. Scheelt wel dat ik 25+ nu ben misschien.

Hmm dat laatste denk ik niet, maar wee thet ook niet zeker.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry zo 12 dec 2010 - 22:24

Ik zou een nieuwe computer kopen voor mijn vriend, die heeft hij echt nodig. Hij wil al maanden een nieuwe kopen, maar er komt steeds iets financieels tussen en dan gaat het wéér niet door...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 22:25

meestal is het zo dat je OF zoveel maanden/jaar je rijbewijs moet hebben OF 25+ moet zijn. Is per verhuurbedrijf weer afhankelijk!
Bijrijden/meerijden terwijl jij niet huurt is meestal officieel niet mogelijk ivm verzekeringen ed. Houd daar wel rekening mee!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 22:25

Wol ja die heb ik :-)

Darcy in Amerika betaal je wel meer huurkosten onder de 25 dus ik zal er eens naar kijken.
Maar goed eerst maar eens gaan lessen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 22:43

In jouw geval zou ik ook voor rijlessen gaan! Ik denk ook dat het voor je oma heel leuk is, als je er zoiets mee gaat doen.

Ik heb in Amerika ook een auto gehuurd en voor zover ik me kan herinneren werd er niet gelet op hoe lang je je rijbewijs had.
Tegen ons hadden ze trouwens gezegd dat je t/m 25 een toeslag moest betalen. Dit moesten we ter plekke afrekenen. Het bleek uiteindelijk toch t/m 24 te zijn. Was voor ons een mooie meevaller!

Gast
Gast

Bericht  Serena zo 12 dec 2010 - 22:56

wat lief van je oma!
Ik zou als ik jou was je rijbewijs gaan halen ervan. En nu direct beginnen, weet je idd wat Darcy al zei, meteen hoe het in de winter, met gladheid/sneeuw rijdt.
Ik heb zelf een laptop gekocht van geld dat ik van mn oma kreeg (ook warme hand) ik zat toen net in mn eerste jaar, en had wel iets daarvoor nodig. Ben er nog steeds blij mee.
Ik zal in ieder geval wel iets doen/kopen waar je heel lang profijt van hebt. Dat idee van Inge vind ik ook heel mooi.

Succes met je lessen alvast!
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Sterre zo 12 dec 2010 - 23:00

Nu zou ik het grootste gedeelte sparen zodat ik straks mooie meubels kan kopen als ik een huisje heb.

Ik zou denk ik ook voor rijlessen gaan in jouw plaats! Ik heb ook pas 'laat' mijn rijbewijs gehaald, op mijn 23e. En ik vond het lessen zo leuk eigenlijk! Beetje zonde dat ik nu dus niet meer echt rijd en niet meer durf, dat moet je dan dus niet laten gebeuren Very Happy .

Mijn oma deed toen ze nog leefde ook vaak van dat soort lieve giften aan haar kleinkinderen. Dat kon ik erg goed gebruiken toen ik nog studeerde, en er is een gedeelte gespaard. Lief is dat!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 23:25

Een rijbewijs vind ik een erg goed idee Marin !

Ik zou het geld besteden aan een nieuwe spiegelreflexcamera en aan een nieuw koffiezetapparaat

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 23:38

Sterre schreef:
Ik zou denk ik ook voor rijlessen gaan in jouw plaats! Ik heb ook pas 'laat' mijn rijbewijs gehaald, op mijn 23e. En ik vond het lessen zo leuk eigenlijk! Beetje zonde dat ik nu dus niet meer echt rijd en niet meer durf, dat moet je dan dus niet laten gebeuren Very Happy .

Ja daar ben ik dus een beetje bang voor. Ik ben niet echt vaak bij m'n moeder (maximaal 1 keer per maand, vaak minder) en in de auto van m'n vader mag ik absoluut niet rijden. Dus ik ben wel bang dat ik 't snel verleer of niet meer durf. Maar ja het is wel echt een goede investering. En wie weet kan over een paar jaar een autootje wel.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 23:57

Marin, als jij wat rijuren achter de rug hebt in een andere auto dan je lesauto (dus bijv in Amerika oid), mag je best af en toe mijn auto lenen als wij 'm niet nodig hebben! 't Ding is al oud, maar rijdt nog prima!

Gast
Gast

Bericht  Cherique ma 13 dec 2010 - 0:35

Wat een meevaller! en wat ontzettend lief van je oma!!
Mijn opa en oma hebben dat ook 1x gedaan voor alle kleinkinderen en heb er veel baat bij gehad Very Happy ik heb het gebruikt voor 2 vakanties, spiegelreflexcamera + photoshop programma, een gedeelte voor de bruiloft en een gedeelte voor ons trouwalbum.

Nou vind ik het ook echt wat voor jou om er wat mee te gaan doen met fotografie (nieuwe camera, nieuwe lens oid) maar je rijbewijs is ook wel heel erg fijn om te hebben! Ik zou zelf nooit een pakket nemen, want niet iedereen heeft 35 lessen nodig. Ik heb er zelf maar 22 gehad en had dat van te voren echt niet gedacht, dus als ik een pakket genomen had, hing ik er wel mooi aan met 13lessen extra en dat is een hoop geld.

In Amerika geldt volgens mij dat het niet uitmaakt hoe lang jij je rijbewijs al hebt, maar dat je een rijbewijs hebt en dat je 25 jaar moet zijn, anders moet je een toeslag betalen (eigenlijk belachelijk, want jongeren mogen daar al rijden als ze 16 zijn!). 2 jaar geleden ben ik naar Amerika geweest en moest een toeslag betalen voor het autorijden. Volgend jaar gaan we weer en nu hoef ik geen toeslag te betalen, omdat ik dan 25 ben.
Cherique
Cherique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 304
Punten : 330

Bericht  Makamba ma 13 dec 2010 - 1:18

Marin schreef:Jeej ik ben zo blij! Misschien heb ik m'n rijbewijs dan wel in de zomer en kan ik in amerika roadtrippen en eindelijk zelf rijden!
Hoe lang doe je gemiddeld over rijlessen? En is het slim om in de winter te beginnen of om even tot de lente te wachten.

Ik zou gewoon nu beginnen met lessen. Ik ben ook twee weken terug begonnen en ik ben toch wel blij dat ik het heb gedaan. Ervaar ik meteen hoe het is om met sneeuw en gladheid te rijden, uiteindelijk kan het dus alleen maar beter gaan. Ik les nu 1x p.w. omdat ik zit met oppas voor mijn dochter, maar als het zou kunnen zou ik graag 2x p. w. willen lessen. Je kunt ook 1 keer p.w. een les nemen van 2 uur. Ligt eraan welke afspraken je kunt maken met je rijschool.

Hoe lang het duurt is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van hoe snel je alles onder de knie hebt. Een vriendin van mij heeft maar 15 lessen nodig gehad. Het is niet iets waar je vanuit moet gaan, maar je weet dus maar nooit wat er kan gebeuren. De een heeft het nu eenmaal sneller onder de knie dan de ander.

Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: