Wat zou jij kopen van...
+41
Roze Roos
Rouxxxe
Raindrop
Roxi3
Zonnetje
Joli86
Blond
Pompoen
SuperGrover
CareBear
Cherique
Sterre
Serena
VeryCherry
Flinder
Sjaantje
Jeanette
nina
Bliss
Caro
SarahKey
Toet
Zwoesj
Eris
Mamsie
Parisienne
tralala
Zora
claudiaveronique
Winegum
rapa nui
Rovine
Makamba
Prosecco
Middleme
Zwerver
Arwyn
Inge
SnowWhite
Monte
mzcharlotte
45 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Wat zou jij kopen van...
wc-eend schreef:Ik heb ook mijn rijbewijs en geen auto en de komende jaren ook nog geen auto. Maar het is zo ontzettend makkelijk om gewoon wel te kunnen auto rijden. Al is het maar 1x in de zoveel tijd. Het is zo'n grote uitgave dat ik altijd bang ben als mensen het nu niet doen dat ze er dan helemaal niet meer aan toe komen! Het wordt steeds duurder en duurder en moeilijker en moeilijker
Dat had ik ook inderdaad, ik zou en moest mijn rijbewijs van mijn vriend halen. Ik heb hem nu bijna 2 jaar, maar oh men wat is dat ding makkelijk!
Gast- Gast
Ik zou er iets van kopen wat ik graag zou willen hebben maar wat ik me anders niet zou kunnen veroorloven of niet snel zou aanschaffen, wat niet snel kapot zal gaan of zal verouderen (dus geen camera of TV) en wat me dan aan mijn oma zou blijven herinneren. Dus een sieraad, mooi meubelstuk wat niet te trendgevoelig is, kunstwerk, antiek oid, eventueel uitgebreide bestekcassette of duurder blijvend mooi servies. Of daar zou ik dan een deel van dat bedrag aan besteden. Een reis kan natuurlijk ook blijvende waarde hebben maar dan zou ik wel een erg speciale bestemming uit gaan zoeken die me de rest van mijn leven bij blijft zodat ik als ik aan die reis denk ook aan oma denk.
En een rijbewijs is natuurlijk altijd prima alhoewel ik die van mezelf nooit gebruik/nooit auto rij. Maar stel dat ik hem nodig zou hebben dan hoef ik alleen maar weer een paar lessen te volgen en niet examen te doen ed.
En een rijbewijs is natuurlijk altijd prima alhoewel ik die van mezelf nooit gebruik/nooit auto rij. Maar stel dat ik hem nodig zou hebben dan hoef ik alleen maar weer een paar lessen te volgen en niet examen te doen ed.
Laatst aangepast door rapa nui op zo 12 dec 2010 - 8:44; in totaal 1 keer bewerkt
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
wc-eend schreef:Ik heb ook mijn rijbewijs en geen auto en de komende jaren ook nog geen auto. Maar het is zo ontzettend makkelijk om gewoon wel te kunnen auto rijden. Al is het maar 1x in de zoveel tijd. Het is zo'n grote uitgave dat ik altijd bang ben als mensen het nu niet doen dat ze er dan helemaal niet meer aan toe komen! Het wordt steeds duurder en duurder en moeilijker en moeilijker
Ben ik het mee eens. Ik ben momenteel ook bezig met rijlessen, maar het ziet ernaar uit dat er voorlopig hier ook geen auto komt. Toch had ik nu de kans om het te doen en die heb ik met beide handen aangepakt, niet alleen voor mezelf, maar ook voor mijn dochter. Wil haar in de toekomst toch wel graag ergens naartoe kunnen brengen zonder dat ik daar steeds iemand anders voor moet vragen. En natuurlijk ook vanwege het feit dat het alleen maar duurder wordt en moeilijker.
Zonde is het sowieso niet, want je hebt het je leven lang. Het is dus juist een hele goede investering, ookal kun je er niet direct iets mee. Het feit dat je je rijbewijs hebt moet toch al een heel fijn gevoel zijn.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou een rijbewijs doen omdat het a) altijd handig is om te hebben (ik heb ook lang volgehouden dat het niet nodig was omdat ik toch niet echt vaak zou rijden maar ik baal heel erg dat ik het nu niet heb :S) en b) omdat het iets is wat ik niet in 1 klap zelf zou kunnen betalen. Ik vind het echt een goed doel Niet dat een camera of een macbook geen goed doel is hoor, zeker fotograferen is toch een passie van je. Dus ik zou het niet stom of raar van je vinden als je het daaraan uitgaf. Of aan een reis. Dat zijn toch dingen die jou "Marin" maken. Maar zelf zou ik het meteen weten haha
Gast- Gast
Ja jullie hebben een goed punt hoor, een rijbewijs is echt een goede investering. Iets wat ik echt niet zo snel zelf uit zou geven. Terwijl ik het wel dolgraag wil. Alleen dat ik geen direct uitzicht op een auto heb, maakt me wat twijfelachtig, maar jullie hebben wel gelijk dat dat wel komt in de toekomst.
Gast- Gast
Als ik jou was zou ik ook rijlessen nemen van dat geld. Het is heel erg veel geld, geld wat je nooit zomaar over hebt denk ik. Nu zie je het nut er misschien nog niet van in, maar rijden verleer je niet zomaar. Je hebt er je hele leven profijt van. Ik ben zo blij dat ik hem gehaald heb!
Wat ik zelf zou kopen.. Moeilijk! Ik zou sowieso iets blijvends willen kopen, ook als teken dat dat van mijn oma zou zijn. Zoiets als een sieraad. Wat ik verder zou doen?Ik weet het eerlijk gezegd echt niet. Nieuwe winterbanden ofzo. Maar dan hou je nog genoeg over hiih.
Wat ik zelf zou kopen.. Moeilijk! Ik zou sowieso iets blijvends willen kopen, ook als teken dat dat van mijn oma zou zijn. Zoiets als een sieraad. Wat ik verder zou doen?Ik weet het eerlijk gezegd echt niet. Nieuwe winterbanden ofzo. Maar dan hou je nog genoeg over hiih.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Ik zou idd ook voor mijn rijbewijs gaan. Ook al kan je voorlopig niet een eigen auto kopen ik denk dat het toch erg handig kan zijn.
Maar daarbij zou ik ook voor iets blijvends gaan kijken, een mooi sieraad. Voor als je oma er niet meer is je een mooie herinnering hebt dat je altijd bij je hebt.
Maar daarbij zou ik ook voor iets blijvends gaan kijken, een mooi sieraad. Voor als je oma er niet meer is je een mooie herinnering hebt dat je altijd bij je hebt.
Gast- Gast
Baileys schreef:
Sieraden passen totaal niet bij mij. Dat interesseert me echt niet. Ik heb al 1 hele mooie ring van haar gekregen toen ik naar Amerika ging en die heb ik dagelijks om, maar dat is het.
Gast- Gast
Nu op dit moment zou ik het gelijk uitgeven aan 2 tickets naar Thailand en Singapore! Mijn vriend en ik zijn er al voor aan het sparen dus ik hoef er geen seconde over na te denken waaraan ik het uit zou geven.
claudiaveronique- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 986
Mja, een rijbewijs is super handig idd. Merk het heel erg dat O. 'm nog niet heeft, dat is soms echt ruk. Overigens, wij hebben via Leaf een rijschool "gevonden" waar O. nu rijles heeft, kan het adres doorgeven als je wilt, tegen die tijd!
Als je dan geld overhoudt, kan je die 10-20 lens altijd nog kopen
Als je dan geld overhoudt, kan je die 10-20 lens altijd nog kopen
Gast- Gast
Eigenlijk zouden we het het beste kunnen gebruiken nu voor de badkamer en het afbetalen aan de auto; maar dat zou ik niet van geld willen doen die ik erf. Ik zou er dus heel goed over na gaan denken, en iig iets moois tastbaars kopen. De stoel die ik nog graag wil; of bv. een horloge die ik zo mooi vind, als herinnering.
Gast- Gast
Ik denk dat ik de 10-20mm lens ga kopen plus rijlessen. Zo'n lens kost rond de 300 a 500 euro (zal ik nog even goed naar kijken), en het restant kan ik voor rijlessen gebruiken. Bij mij op de hoek zit een rijschool waar ze een pakket van 1400 euro aanbieden met 35 lessen en examen, boeken, theorie etc. Dat is wel een goede besteding denk ik. Als ik het dan niet in 1 keer haal, kan ik altijd nog bijleggen (wel voor sparen, maar dan is het begin er iig).
Ik zal er natuurlijk nog even paar nachtjes over slapen, maar dan zou ik de lens nog mee kunnen nemen naar New York. Voor degenen die het niet weten, met zo'n lens kan je extra groothoek krijgen, dus krijg je dit soort foto's, zeer geschikt voor steden en ik wil dit het laatste jaar zo graag hebben.
(t is nog net geen fish eye zeg maar, dat vind ik te extreem en niet mooi)
Ik zal er natuurlijk nog even paar nachtjes over slapen, maar dan zou ik de lens nog mee kunnen nemen naar New York. Voor degenen die het niet weten, met zo'n lens kan je extra groothoek krijgen, dus krijg je dit soort foto's, zeer geschikt voor steden en ik wil dit het laatste jaar zo graag hebben.
(t is nog net geen fish eye zeg maar, dat vind ik te extreem en niet mooi)
Gast- Gast
Als het geen speciale gift was geweest had ik het gebruikt voor het aflossen van mijn ibg lening.
Maar ik vind dit iets speciaals dus ik zou er iets mee doen wat niet vergankelijk is. Dus geen laptop/tv/camera ofzo. Die gaan een keer stuk en dan is je cadeau ook weg. Zelf zou ik het ook niet aan een rijbewijs uitgeven omdat ikzelf iets tastbaars zou willen hebben. Dus inderdaad een mooi sieraad ofzo.
Maar als ik jouw overwegingen zo lees denk ik dat een rijbewijs inderdaad een goed idee is! Ik heb hem ook en ook ik heb geen auto en hoef ik ook nog lang niet maar ik kan wel rijden. Ookal rij je maar 1x in de maand, het is zo handig als je hem hebt!
Maar ik vind dit iets speciaals dus ik zou er iets mee doen wat niet vergankelijk is. Dus geen laptop/tv/camera ofzo. Die gaan een keer stuk en dan is je cadeau ook weg. Zelf zou ik het ook niet aan een rijbewijs uitgeven omdat ikzelf iets tastbaars zou willen hebben. Dus inderdaad een mooi sieraad ofzo.
Maar als ik jouw overwegingen zo lees denk ik dat een rijbewijs inderdaad een goed idee is! Ik heb hem ook en ook ik heb geen auto en hoef ik ook nog lang niet maar ik kan wel rijden. Ookal rij je maar 1x in de maand, het is zo handig als je hem hebt!
Gast- Gast
Poeh ik zou zeker voor een rijbewijs gaan! 35 lessen lijkt me meer dan voldoende... fijn zeg!!
Is dit trouwens dezelfde oma en dezelfde 'erfenis', waar toen een tijd geleden een beetje een relletje over was?
Is dit trouwens dezelfde oma en dezelfde 'erfenis', waar toen een tijd geleden een beetje een relletje over was?
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Hahaha ja dat klopt Zora. Ik heb het destijds niet aan haar gevraagd, maar dat had dus best gemogen. Maar het is wel zo fijn dat ze 't nu zelf beslist heeft en aan alle kleinkinderen tegelijk geeft. Wel zo leuk dat ze kan zien wat er mee gaat gebeuren. Echt super lief.
Gast- Gast
Mijn rijbewijs heb ik gelukkig al, maar anders zou ik zeker overwegen om dat te gaan halen van die 2000 euro.
Nu zou ik denk ik een mooi sieraad ervoor kopen. Dan heb je een tastbare herinnering aan je oma zoals iemand anders ook al zo mooi zei.
Nu zou ik denk ik een mooi sieraad ervoor kopen. Dan heb je een tastbare herinnering aan je oma zoals iemand anders ook al zo mooi zei.
Gast- Gast
Ok geen sieraad dus. Misschien iets voor in je nieuwe huisje, een mooi kunstwerk, beeld, schilderij?
Ik weet niet hoe goed je oma is maar is een uitstapje met jullie tweetjes een optie en dat vastleggen met mooie foto's?
Ik weet niet hoe goed je oma is maar is een uitstapje met jullie tweetjes een optie en dat vastleggen met mooie foto's?
Gast- Gast
Maar elke keer als Marin in een auto stapt,en alle momenten die nog gaan komen waarbij Marin blij is dat ze een rijbewijs heeft kan ze ook aan haar oma denken. Een sieraad kun je ook verliezen en als je eenmaal kan rijden dan kun je rijden. Dat neemt niemand je meer af. Ik vind een rijbewijs zo gek nog niet. Zelf heb ik ook niet zoveel met sieraden.vruchtenhagel schreef:Als het geen speciale gift was geweest had ik het gebruikt voor het aflossen van mijn ibg lening.
Ook zonder een auto kan het hebben van een rijbewijs soms heel erg handig zijn. Die auto komt wel..
Gast- Gast
Ik zou me eerst laten inlichten over rijlessen, qua kosten en gemiddelde waarmee men slaagt... En als ik 't 'makkelijk' red, binnen 2000 euro, dan zou ik dat gaan doen (ik kan namelijk niet zelf bijleggen)
Als ik dat niet zou redden, dan zou ik een Aixam kopen denk ik...
Gast- Gast
Trisha schreef:Ik zou me eerst laten inlichten over rijlessen, qua kosten en gemiddelde waarmee men slaagt... En als ik 't 'makkelijk' red, binnen 2000 euro, dan zou ik dat gaan doen (ik kan namelijk niet zelf bijleggen)
Wat is een Aixam?
Gast- Gast
@ Smikkell: Volgens mij zei ik ook dat een rijbewijs zonder auto ook heel handig is? En dat ik vind dat het voor Marin idd een goed idee is gezien haar overwegingen?
Persoonlijk zou ik iets willen wat ik vast zou kunnen houden of naar kan kijken ofzo.
Een sieraad kun je inderdaad verliezen maar voor mij heeft dat toch iets meer (sentimentele) waarde dan een rijbewijs. Maar ja, ik heb dan ook wel iets met sieraden.
Maar als je idd niet perse iets hoeft wat tastbaar is, dan is een rijbewijs een goed idee zoals ik al eerder schreef
Persoonlijk zou ik iets willen wat ik vast zou kunnen houden of naar kan kijken ofzo.
Een sieraad kun je inderdaad verliezen maar voor mij heeft dat toch iets meer (sentimentele) waarde dan een rijbewijs. Maar ja, ik heb dan ook wel iets met sieraden.
Maar als je idd niet perse iets hoeft wat tastbaar is, dan is een rijbewijs een goed idee zoals ik al eerder schreef
Gast- Gast
vruchtenhagel schreef:@ Smikkell: Volgens mij zei ik ook dat een rijbewijs zonder auto ook heel handig is? En dat ik vind dat het voor Marin idd een goed idee is gezien haar overwegingen?
Ja precies, ik denk dat dat heel persoonlijk is. Ik kan het me heel goed voorstellen dat een sieraad een goede keuze zou zijn. Dat is tastbaar, bijzonder en koop je niet snel voor jezelf. Zoiets zou je zelfs nog met oma uit kunnen zoeken samen.
Ik heb er alleen zelf helemaal niets mee, draag alleen ringen en die heb ik al genoeg bijzondere van, dus dat is voor mij geen keuze.
Ik zou het normaliter direct in een reis stoppen, maar dat vind ik nu dus wel zonde. Iets met fotografie vind ik ook wel erg leuk, want mijn foto-talent heb ik van m'n opa geerfd ;-)
Als ik een goede, maar relatief goedkope lens kan vinden (rond de 400 euro) ga ik voor de lens + rijlessen, anders rijlessen alleen.
Gast- Gast
rapa nui schreef:Ik zou er iets van kopen wat ik graag zou willen hebben maar wat ik me anders niet zou kunnen veroorloven of niet snel zou aanschaffen, wat niet snel kapot zal gaan of zal verouderen (dus geen camera of TV) en wat me dan aan mijn oma zou blijven herinneren. Dus een sieraad, mooi meubelstuk wat niet te trendgevoelig is, kunstwerk, antiek oid, eventueel uitgebreide bestekcassette of duurder blijvend mooi servies. Of daar zou ik dan een deel van dat bedrag aan besteden. Een reis kan natuurlijk ook blijvende waarde hebben maar dan zou ik wel een erg speciale bestemming uit gaan zoeken die me de rest van mijn leven bij blijft zodat ik als ik aan die reis denk ook aan oma denk.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik zou het geld toch aan iets speciaals besteden, wat je normaal gesproken niet zo snel zal doen.
tralala- Fluisteraar
- Aantal berichten : 85
Punten : 101
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou er alleen wel voor zorgen dat je nog extra geld achter de hand hebt voor als je toch besluit rijlessen te nemen. Met een beetje pech ga je over die 2000 euro heen. Mijn schoonzusje is al 4 keer gezakt, moet nu staatsexamen doen. Alleen het staatsexamen kost haar al 350 euro! Dan zit je zo over die 2000 euro heen. het zou zonde zijn als je al zo ver bent, maar niet genoeg extra geld heb om je rijlessen af te maken. Je kan immers ook pech hebben, of niet genoeg aanleg waardoor je extra lessen moet nemen.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Als ik jou was zou ik er ook iets moois en tastbaars voor kopen, zoals een mooi kettinkje, armbandje of een mooie ring. Dan heb je toch een mooie herinnering als je oma er niet meer is. Ik zou me dan ook niet inhouden en iets kopen wat ik echt supermooi vind en niet iets van bijvoorbeeld 50 euro, wat je misschien normaal ook wel gekocht zou hebben.
Mijn rijbewijs zou ik er persoonlijk niet van betalen, ik zou het toch aan iets tastbaars willen besteden (of meerdere dingen).
Mijn rijbewijs zou ik er persoonlijk niet van betalen, ik zou het toch aan iets tastbaars willen besteden (of meerdere dingen).
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Wel kopen.. niet kopen.. wel kopen.. Aaahhhh
» wat te kopen in de USA?
» Kopen van BH's
» Wat zou jij kopen
» Wat te kopen?
» wat te kopen in de USA?