Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

amandelen eruit op latere leeftijd

+8
Dolphinne
Labeendje
Sarah1985
Guus
Lady4
May
SuperGrover
Shanna
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd - Pagina 2 Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 20:37

Persephone schreef:Labeendje, sorry, maar je stelt je enorm aan. Je hebt alleen van die brokjes, geen pijn, geen klachten en je maakt je druk of je amandelen eruit moeten?

Ik heb zo'n 5/6 keer per jaar flinke keelontsteking, de laatste keer een flink abces in mijn keel gehad en zelfs bij mij had de huisarts nog zoiets van 'we raden het meestal niet aan, maar in jouw geval zou je het kunnen overwegen'.
Kun je heel moeilijk gaan doen over vrijwel niet-bestaande klachten, maar waarom zou jij naar de huisarts gaan? Omdat je witte brokjes uit je keel vindt? Dat is normaal, hebben heel veel mensen, dat is geen ziekte. Daarbij: als het geen pijn doet en je voelt je verder prima is het nooit een ziekte, lijkt me.
Haha, ja inderdaad. Ik heb ook inderdaad zo vaak keelontsteking gehad... Maar de laatste tijd houden ze zich eigenlijk wel wat koest... maar om nou zomaar amandelen eruit te gaan snijden omdat je hijgt bij het hardlopen (??!) laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd - Pagina 2 Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Labeendje do 9 jun 2011 - 20:37

Persephone, zoals Goochempie zei, je denkt zelf dat het normaal is, maar dat is omdat je niet beter weet. Zo te horen is het inderdaad niet zo erg als bij jou. Ik had alleen wel 2 maanden geleden 2 keelontstekingen na elkaar (dacht dat het over was en toen kwam de volgende) en ik heb het regelmatig benauwd, onder andere dus bij hardlopen of anders sporten, maar ook soms gewoon als ik niks doe. Mijn huisarts kennende zal hij me wel weer afschepen en zal er dus geen operatie komen, daarom ga ik ook niet perse morgen er al heen, maar wacht ik dus nog een maandje of 2...
Labeendje
Labeendje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 105
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd - Pagina 2 Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 20:40

1x twee keelonstekingen zijn nog steeds geen reden om je amandelen te verwijderen. Dat doen ze vaak pas als het óf acuut nodig is (bij zo'n abces als ik had bijv, en dan nog iets erger) óf als je echt al tijden klachten hebt. En dan niet 2x keelontsteking in een maand of 2 tijd. Dan gaat het vaak om echt elke 2 maanden een ontsteking en dat dan een jaar of 2 jaar lang. Benauwdheid komt waarschijnlijk niet van je amandelen.

Het is geen simpele ingreep bij volwassenen, ze zijn er erg voorzichtig mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd - Pagina 2 Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 20:41

Persephone schreef: Daarbij: als het geen pijn doet en je voelt je verder prima is het nooit een ziekte, lijkt me.
Dat lijkt mij dus absoluut geen graadmeter. Mensen die een knobbel in hun borst hebben die kanker uitwijst voelen zich over het algemeen ook prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd - Pagina 2 Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Labeendje do 9 jun 2011 - 20:41

Ik snap wel dat ze er voorzichtig mee zijn ja. Het is niet zomaar iets. Bij een vriendin van mij zijn ze er wel uit gehaald omdat ze bijna iedere dag die witte dingetjes had. Ze had ook niet supervaak keelontsteking. Ligt misschien ook aan de arts waar je naartoe gaat smile Ach ik zie het wel.
Labeendje
Labeendje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 105
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd - Pagina 2 Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Labeendje do 9 jun 2011 - 20:52

Francaise_ schreef:
Persephone schreef: Daarbij: als het geen pijn doet en je voelt je verder prima is het nooit een ziekte, lijkt me.
Dat lijkt mij dus absoluut geen graadmeter. Mensen die een knobbel in hun borst hebben die kanker uitwijst voelen zich over het algemeen ook prima.
Inderdaad wel een beetje kort door de bocht gedacht. Als je met alles wacht tot het pijn gaat doen ben je in sommige gevallen inderdaad al te ver en niet meer te redden... Er zijn niet voor niks screenings voor onder andere borst- en baarmoederhalskanker. Met je amandelen zal het misschien wel zo zijn, maar om dit zo kortweg te zeggen is niet helemaal ok.
Labeendje
Labeendje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 105
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd - Pagina 2 Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Guus do 9 jun 2011 - 21:14

Nou ja, ik wist in zoverre dat het niet normaal was dat ik 7 jaar lang ongeveer 5 keer per jaar keelontsteking had (en ook midden in de zomer)... dat mijn weerstand belabberd was (constant aan het kwakkelen en dan weeeer scheermesjes slikken) dat ik eigenlijk constant hoofdpijn had en om de week migraine en dat ik als ik gewoon liep te winkelen of op de fiets naar school zat af en toe flink benauwd was...

Was ik niet wist, was dat het niet normaal was om twee rode ballen achter in je keel te zien als je je mond open doet in de spiegel nerd

Ik ben echt blij dat ze eruit zijn, niet alleen veel minder keelontsteking... maar ook gewoon een algeheel betere weerstand en veel meer energie!

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd - Pagina 2 Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Shanna ma 13 jun 2011 - 3:13

Zo wat een reacties, bedankt daar he ik wat aan!
Ja bij mij gaan gelukkig alleen de keelamandelen eruit en niet de neus smile Als ik het zo de reacties lees valt het allemaal wel mee, op een enkeling na! Ja ik denk dat ik gewoon lekker 2 dagen ijswater en ijsjes eet! We zien het wel hoe het gaat, misschien kan ik ook wel na 2 dagen weer chips eten zoals sommige haha...Nee daar moet ik niet aan denken als er 2 wonden achter in mijn keel zitten bah! Alle mellkproducten worden afgeraden, dus daar zou ik niet aan beginnen!
Ben trouwens ook vaak benauwd, ruiken uit je mond terwijl je goed poetst en eet, heel vaak pijn met slikken omdat de keelamandelen erg groot zijn. en pijn in de keel waren mijn klachten. Keelontsteking had ik niet zo vaak last van.Hopelijk ben ik snel opgeknapt na de operatie smile

Shanna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 52
Punten : 68
Registratiedatum : 21-11-10
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd - Pagina 2 Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 3:41

Labeendje schreef:
Francaise_ schreef:
Persephone schreef: Daarbij: als het geen pijn doet en je voelt je verder prima is het nooit een ziekte, lijkt me.
Dat lijkt mij dus absoluut geen graadmeter. Mensen die een knobbel in hun borst hebben die kanker uitwijst voelen zich over het algemeen ook prima.
Inderdaad wel een beetje kort door de bocht gedacht. Als je met alles wacht tot het pijn gaat doen ben je in sommige gevallen inderdaad al te ver en niet meer te redden... Er zijn niet voor niks screenings voor onder andere borst- en baarmoederhalskanker. Met je amandelen zal het misschien wel zo zijn, maar om dit zo kortweg te zeggen is niet helemaal ok.

Zeg dat tegen mijn moeder die zich helemaal prima voelde, geen knobbels in haar borst had gevoeld etc. Haar borstkanker is ontdekt tijdens haar eerste controle mammo, ze had echt nergens last van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd - Pagina 2 Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Jerry ma 13 jun 2011 - 5:48

Voor de meiden die het aanstellerig vinden om je amandelen eruit te laten halen omdat je van die brokjes hebt, maar verder geen pijn... Die brokjes zijn toch ook gewoon vies? Ik heb ze ook af en toe en ze stinken echt gruwelijk... Kan me niet voorstellen dat ik daarvan níet uit m'n mond ga stinken (m'n vriend zegt van niet (en ik geloof 'm :P )), spuug ze ook altijd meteen uit, maar vind 't maar smerig
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd - Pagina 2 Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Shanna di 12 jul 2011 - 21:15

Hoi!
Nou ik heb het nu ook meegemaakt hoor! Vorige week donderdag zijn ze eruit gehaald. Na de operatie dacht ik zo dat viel mee. Ik kon praten, had weinig pijn niks aan de hand. Totdat die morfine uitgewerkt was, wat een drama. Kon niet meer praten, slikken, en niet eten en was dus harstikke ziek. Met medicijnen is het wel te doen. Uiteindelijk heb ik andere medicijnen dan paracetamol gebruikt want dat hielp niet echt! Nu een week later voel ik mij een stuk beter, eten dan alleen vloeibaar gaat goed en af en toe een witte boterham zonder korstjes! Maar moet zeggen de eerste 4 dagen vielen echt tegen vooral ook snachts en de ochtend, daarna knapte ik op. Voel mij nu wel een stuk beter maar nog niet 100%, maar het heeft zijn tijd nodig smile

Groetjes Shanna

Shanna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 52
Punten : 68
Registratiedatum : 21-11-10
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd - Pagina 2 Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 0:09

Komt me heel bekend voor Shanna! Ik dacht net na de operatie ook: 'Oh, is dit alles??', maar daar kwam ik twee uur later wel even op terug :shock: . Gelukkig is het allemaal achter de rug voor je en wordt de keelpijn nu steeds minder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd - Pagina 2 Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Silver wo 13 jul 2011 - 6:56

Het valt nu mee, maar je moet er wel om denken in de heetste periode dat je niet teveel buiten bent, heb je meer kans op nabloedingen. Ik heb na mijn operatie 6 dgn later in het zh gelegen met nabloeding, en toen 4 dgn later weer. Gelukkig bleef het daar bij... Beterschap
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd - Pagina 2 Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum