Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meiden met een beugel op latere leeftijd..

3 plaatsers

Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 22:04

Hebben jullie voor en na foto's? of gewoon foto's?

Deed het erg pijn na het zetten?
Is de pijn uit te houden?
Kun je een dag erna gewoon weer een hele dag gaan werken?
Hoe ging het met het eten?

Hoe lang heb je hem in gehad?

Heb je veel zelf moeten betalen?

+ alles wat je erover kwijt wil, ik moet namelijk ook bijna en vind het toch wel spannend!!

groetjes pleister.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 22:05

Verkeerde pijler? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 22:21

ooh ja heeeeel verkeerdde pijler hahaha..

sorry!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 22:22

pleister+ schreef:ooh ja heeeeel verkeerdde pijler hahaha..

sorry!!

Hihi, nou ja misschien heb je liefde voor je tanden :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Minx do 17 feb 2011 - 22:39

Hoe het is weet ik nog niet. Ik moet over 2 wkn naar de ortho om mijn "behandelplan" te bespreken. Vroeger heb ik wel een beugel gehad. Dat vond ik mee vallen krijg nu alleen wss wel blokjes en moet kiezen gaan trekken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Mari do 17 feb 2011 - 22:43

pleister+ schreef:Hebben jullie voor en na foto's? of gewoon foto's?

Deed het erg pijn na het zetten?
Is de pijn uit te houden?
Kun je een dag erna gewoon weer een hele dag gaan werken?
Hoe ging het met het eten?

Hoe lang heb je hem in gehad?

Heb je veel zelf moeten betalen?

+ alles wat je erover kwijt wil, ik moet namelijk ook bijna en vind het toch wel spannend!!

groetjes pleister.

Wanneer ''krijg'' je je beugel, en is het voor boven of onder of beide? Hoelang moet je ermee gaan lopen?

Ik heb nu een beugel, want ik ben te ijdel om de rest van mijn leven met scheve ondertanden te lopen.

Heb niet heel veel pijn, alleen toen de tandarts tussen mijn tanden ging schrapen. Mijn tandarts doet het zelf, aangezien ik nooit eerder een beugel heb gehad moest ik anders 3 jaar op een wachtlijst komen.

Wel zijn eerst mijn 4 (boosdoeners) verstandkiezen eruit gehaalt. 'k heb hem nu sinds september en zou ongeveer 6 maanden mee lopen, hoop dus dat ie er bijna uit mag. Je kan de dag erna gewoon werken hoor, het enige wat ik wel zeer vind doen zijn die uitstekende draadjes, maar daar heb ik wax voor gekregen, dus elke dag wax ik mijn hele beugel in (zie je deze nog minder goed ook). De eerste dagen zijn wel wat onwennig, net als dat je een nieuw ring aan hebt ofzo.
De eerste dagen als het draad is aangedraaid kan ik niet alles eten, maar na 2 weken lukt het meeste weer. Kheb zelfs afgelopen weekend spare-rips op. Prik drinken wordt afgeraden, maar dat lust ik toch al niet. Kauwgum eet ik ook gewoon, alleen nu met mij achterste kiezen.

Mijn tandarts had eerst een offerte gemaakt, maar ik ben toch wel iets meer kwijt ongeveer 1400 euro voor ondertanden. Omdat ik net 22 jaar was kreeg ik maar 350 euro terug van de verzekering, als ik een jaar eerder de knoop had doorgehakt dan kreeg ik bijna alles terug. (maarja dacht dat het maar tot je 18e was)

Succes iig, je krijgt er tenminste mooie tanden voor terug Very Happy
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 22:49

Mari schreef:
pleister+ schreef:Hebben jullie voor en na foto's? of gewoon foto's?

Deed het erg pijn na het zetten?
Is de pijn uit te houden?
Kun je een dag erna gewoon weer een hele dag gaan werken?
Hoe ging het met het eten?

Hoe lang heb je hem in gehad?

Heb je veel zelf moeten betalen?

+ alles wat je erover kwijt wil, ik moet namelijk ook bijna en vind het toch wel spannend!!

groetjes pleister.

Wanneer ''krijg'' je je beugel, en is het voor boven of onder of beide? Hoelang moet je ermee gaan lopen?

Ik heb nu een beugel, want ik ben te ijdel om de rest van mijn leven met scheve ondertanden te lopen.

Heb niet heel veel pijn, alleen toen de tandarts tussen mijn tanden ging schrapen. Mijn tandarts doet het zelf, aangezien ik nooit eerder een beugel heb gehad moest ik anders 3 jaar op een wachtlijst komen.

Wel zijn eerst mijn 4 (boosdoeners) verstandkiezen eruit gehaalt. 'k heb hem nu sinds september en zou ongeveer 6 maanden mee lopen, hoop dus dat ie er bijna uit mag. Je kan de dag erna gewoon werken hoor, het enige wat ik wel zeer vind doen zijn die uitstekende draadjes, maar daar heb ik wax voor gekregen, dus elke dag wax ik mijn hele beugel in (zie je deze nog minder goed ook). De eerste dagen zijn wel wat onwennig, net als dat je een nieuw ring aan hebt ofzo.
De eerste dagen als het draad is aangedraaid kan ik niet alles eten, maar na 2 weken lukt het meeste weer. Kheb zelfs afgelopen weekend spare-rips op. Prik drinken wordt afgeraden, maar dat lust ik toch al niet. Kauwgum eet ik ook gewoon, alleen nu met mij achterste kiezen.

Mijn tandarts had eerst een offerte gemaakt, maar ik ben toch wel iets meer kwijt ongeveer 1400 euro voor ondertanden. Omdat ik net 22 jaar was kreeg ik maar 350 euro terug van de verzekering, als ik een jaar eerder de knoop had doorgehakt dan kreeg ik bijna alles terug. (maarja dacht dat het maar tot je 18e was)

Succes iig, je krijgt er tenminste mooie tanden voor terug Very Happy

Hoi,

2 maart gaat hij gezet worden bij mij.
Doet dat eigenlijk pijn of daarna pas?

Alle voorbereidingen zijn al gedaan bij mij. Het happen 4 kiezen trekken enz enz.

Ik krijg hem voor boven en beneden en moet er ongeveer 2 jaar mee gaan lopen.

Ook krijg ik een doorzichtige

groetjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Mari do 17 feb 2011 - 22:58

pleister+ schreef:
Mari schreef:
pleister+ schreef:Hebben jullie voor en na foto's? of gewoon foto's?

Deed het erg pijn na het zetten?
Is de pijn uit te houden?
Kun je een dag erna gewoon weer een hele dag gaan werken?
Hoe ging het met het eten?

Hoe lang heb je hem in gehad?

Heb je veel zelf moeten betalen?

+ alles wat je erover kwijt wil, ik moet namelijk ook bijna en vind het toch wel spannend!!

groetjes pleister.

Wanneer ''krijg'' je je beugel, en is het voor boven of onder of beide? Hoelang moet je ermee gaan lopen?

Ik heb nu een beugel, want ik ben te ijdel om de rest van mijn leven met scheve ondertanden te lopen.

Heb niet heel veel pijn, alleen toen de tandarts tussen mijn tanden ging schrapen. Mijn tandarts doet het zelf, aangezien ik nooit eerder een beugel heb gehad moest ik anders 3 jaar op een wachtlijst komen.

Wel zijn eerst mijn 4 (boosdoeners) verstandkiezen eruit gehaalt. 'k heb hem nu sinds september en zou ongeveer 6 maanden mee lopen, hoop dus dat ie er bijna uit mag. Je kan de dag erna gewoon werken hoor, het enige wat ik wel zeer vind doen zijn die uitstekende draadjes, maar daar heb ik wax voor gekregen, dus elke dag wax ik mijn hele beugel in (zie je deze nog minder goed ook). De eerste dagen zijn wel wat onwennig, net als dat je een nieuw ring aan hebt ofzo.
De eerste dagen als het draad is aangedraaid kan ik niet alles eten, maar na 2 weken lukt het meeste weer. Kheb zelfs afgelopen weekend spare-rips op. Prik drinken wordt afgeraden, maar dat lust ik toch al niet. Kauwgum eet ik ook gewoon, alleen nu met mij achterste kiezen.

Mijn tandarts had eerst een offerte gemaakt, maar ik ben toch wel iets meer kwijt ongeveer 1400 euro voor ondertanden. Omdat ik net 22 jaar was kreeg ik maar 350 euro terug van de verzekering, als ik een jaar eerder de knoop had doorgehakt dan kreeg ik bijna alles terug. (maarja dacht dat het maar tot je 18e was)

Succes iig, je krijgt er tenminste mooie tanden voor terug Very Happy

Hoi,

2 maart gaat hij gezet worden bij mij.
Doet dat eigenlijk pijn of daarna pas?

Alle voorbereidingen zijn al gedaan bij mij. Het happen 4 kiezen trekken enz enz.

Ik krijg hem voor boven en beneden en moet er ongeveer 2 jaar mee gaan lopen.

Ook krijg ik een doorzichtige

groetjes.

Op vond het zetten geen pijn doen, maar ik ken fijnere dingen. Jij moet natuurlijk veel meer tanden, ik heb maar 8 blokjes. Fijn dat het een doorzichte wordt, zeker omdat het ook je boventanden zijn.

Succes, laat je nog ff weten hoe het gegaan is?
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Lejow do 17 feb 2011 - 23:51

Hebben jullie voor en na foto's? of gewoon foto's?
Hier zat hij er net in (jan. 2010), met mijn enorme charmante gezicht erbij hahaha
Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Snapshot_20100106_1

En dit was van de zomer
Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Snapshot_20100720_2

En nu ziet het er alweer heel anders uit. Het gat onderin is helemaal dicht. Het gat bij mijn kies bovenin wordt steeds kleiner, mijn bovengebit staat eigenlijk al zo goed als recht. Mijn ondergebit ook, maar moet nu alleen nog op dezelfde hoogte komen te staan allemaal. Ik heb hem nu dus bijna 14 maanden in.



Deed het erg pijn na het zetten? Ja, in de eerste instantie niet, maar in de loop van de avond en de dagen erna heb ik wel flink pijn gehad, al je tanden gaan loszitten en dat is niet zo prettig. En door alle haakjes en dingen lag de eerste paar weken mijn mond compleet open. Alles schuurt natuurlijk langs elkaar heen en is scherp. Maar dit went vrij snel!
Is de pijn uit te houden? Ja hoor, ik had paracetamol geloof ik, en ik kon de eerste dagen niet zo goed eten, dus heb vooral op vloeibaar en prakspul geleefd
Kun je een dag erna gewoon weer een hele dag gaan werken? Ja hoor, ik ben gewoon gaan werken, sta voor de klas en moet veel praten dus heb de kinderen wel uitgelegd dat het pijn doet dus dat ik niet zoveel kon zeggen
Hoe ging het met het eten? zoals ik hier boven zei, de eerste week heb ik vooral yoghurt, huzarensalade en goed geprakt eten op. Ik kon namelijk niet happen in eten, of iets afbijten. Ik moest het dus in kleine stukjes in mijn mond doen en er dan op sabbelen. Maar dat gaat snel over en nu eet / hap / bijt ik gewoon alles

Hoe lang heb je hem in gehad? [b] ik draag hem nu 14 maanden en moet waarschijnlijk nog een jaar


Heb je veel zelf moeten betalen? Waarschijnlijk komt het op 2800 euro in totaal uit, waarvan ik zelf 25 % moet betalen (ik zit bij DSW aanvullend top). Het zetten en de rontgenfoto's zijn het duurst

+ alles wat je erover kwijt wil, ik moet namelijk ook bijna en vind het toch wel spannend!!

groetjes pleister.[/quote]
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Lejow do 17 feb 2011 - 23:53

Oh en bij mij wordt het draad trouwens niet aangedraaid, maar doen ze er steeds een dikker draad in. Dat draad heeft de eigenschap dat het 'recht' wil staan. Dus trekt net zolang aan de slotjes tot het draad recht is.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 3:25

Zo Lejow je ziet echt verbetering zeg, super! Ben benieuwd hoe het er nu uitziet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 4:34

Hebben jullie voor en na foto's? of gewoon foto's? Nee

Deed het erg pijn na het zetten? Nee hoor. Het trekt wel maar is prima te doen en je went er aan natuurlijk.
Is de pijn uit te houden? Ja, ik zou het ook geen pijn noemen.
Kun je een dag erna gewoon weer een hele dag gaan werken? Gelijk na het zetten al.
Hoe ging het met het eten? Gewoon gelijk.
Hoe lang heb je hem in gehad? Ik had hem eerst volgens mij twee jaar en toen ik een jaar of 20 was nog eens een half jaar. Daarna heb ik vaste beugels genomen aan de achterkant zodat het niet weer terug zou zakken zeg maar. Hier zie je verder niets van.
Heb je veel zelf moeten betalen? Lang geleden, andere tijden.

+ alles wat je erover kwijt wil, ik moet namelijk ook bijna en vind het toch wel spannend!! Ik zou het gewoon doen. Een mooi gebit is mij best wat waard. En hoe lang moet je hem eenmaal dragen? Wel zou ik voor goede nazorg zorgen. Zo ging het bij mij weer snel richting de oude stand staan. Mbv een draadje aan de achterkant hou ik dat dus nu tegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 4:52

Ik was 19 toen bij mij de blokjes er in kwamen. Geen kiezen er uit o.i.d. Ging heel snel allemaal.
Ik heb geen foto's mét beugel. Ik hield altijd mijn mond dicht.
Hier was ie er net een paar maanden uit (Haha, sorry, ik heb even geen andere...)

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. 46636595_5_Gr0y

Boven stond het allemaal wat over elkaar heen. Onder waren de twee tanden naast de voorste een stuk naar achteren. Die ondertanden zaten overigens binnen één dag na aansluiting met de draad recht! Heel apart voelde dat.

Deed het erg pijn na het zetten? Nee. Meer beetje een knijpend gevoel en het idee dat de tanden los zitten.
Is de pijn uit te houden? Ja. Ik kan het geen pijn noemen: meer een irritant gevoel. Absoluut uit te houden.
Kun je een dag erna gewoon weer een hele dag gaan werken? Ja. Ook als je met mensen moet communiceren (ik ben leerkracht, niks aan de hand).
Hoe ging het met het eten? Soms wat lastig. De eerste dagen na het zetten en wanneer de draad opnieuw was aangespannen, voelt het alsof de tanden en kiezen los zitten én er blijft veel rotzooi tussen de blokjes en het draadje zitten, dus het voelt allemaal wat ongemakkelijk.
Hoe lang heb je hem in gehad? Ongeveer een jaar.
Heb je veel zelf moeten betalen? Alles.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 4:55

Lejow schreef:Oh en bij mij wordt het draad trouwens niet aangedraaid, maar doen ze er steeds een dikker draad in. Dat draad heeft de eigenschap dat het 'recht' wil staan. Dus trekt net zolang aan de slotjes tot het draad recht is.
Klopt. Het ijzerdraadje wordt steeds wat dikker waardoor hij je tanden steeds rechter trekt.

Ik heb er ook 1 gehad. 2x.
Voor de eerste keer zijn er 4 kiezen getrokken :shock:
Het erop zetten deed geen pijn. De eerste dagen dat ik hem had deed het wel zeer. Aangezien er constant druk op mijn tanden stond en dat voelde bij mij niet zo prettig.
Daarna verneem je er niks meer van. Eerste dagen vond ik het ook heel raar om mijn lippen over de beugel te doen.
het voelt ook heel maf als de beugel er weer af gaat haha. Dan is het ineens ontzettend glad.
Eraf halen deed ook geen pijn.

nu heb ik een losse beugel, want ik heb een spleet tussen mijn voortanden gekregen sinds het ijzerdraadje erachter weg is. ik vind het echt vreselijk lelijk zo'n spleet..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 5:11

Dolcis, waarom is het draadje weg dan? Ik had onder wel een draadje gekregen en boven niet. Daarom moest ik op latere leeftijd weer boven een beugel. Echt stom eigenlijk. Toen heb ik ook gezegd dat ik wel die beugel wilde maar dan boven ook een ijzerdraadje daarna. Nu staan ze nog steeds recht op 1 klein stukje na want toen brak ik dat draadje op een stuk chocola en schoof daarmee gelijk een tand een klein stukje. Maar daar zie je weinig van, ik voel het alleen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 5:17

Zusje van Bert schreef:Dolcis, waarom is het draadje weg dan? Ik had onder wel een draadje gekregen en boven niet. Daarom moest ik op latere leeftijd weer boven een beugel. Echt stom eigenlijk. Toen heb ik ook gezegd dat ik wel die beugel wilde maar dan boven ook een ijzerdraadje daarna. Nu staan ze nog steeds recht op 1 klein stukje na want toen brak ik dat draadje op een stuk chocola en schoof daarmee gelijk een tand een klein stukje. Maar daar zie je weinig van, ik voel het alleen.

Sommige tandartsen willen de spalk (zo heet het) er nog wel eens uit halen, gelukkig heb ik er een die 'm wil laten zitten, want hij mag er van mij echt niet uit! Dan gaat alles gewoon weer scheef staan. Ik heb trouwens boven en onder een spalk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 5:18

Darcy schreef:
Zusje van Bert schreef:Dolcis, waarom is het draadje weg dan? Ik had onder wel een draadje gekregen en boven niet. Daarom moest ik op latere leeftijd weer boven een beugel. Echt stom eigenlijk. Toen heb ik ook gezegd dat ik wel die beugel wilde maar dan boven ook een ijzerdraadje daarna. Nu staan ze nog steeds recht op 1 klein stukje na want toen brak ik dat draadje op een stuk chocola en schoof daarmee gelijk een tand een klein stukje. Maar daar zie je weinig van, ik voel het alleen.

Sommige tandartsen willen de spalk (zo heet het) er nog wel eens uit halen, gelukkig heb ik er een die 'm wil laten zitten, want hij mag er van mij echt niet uit! Dan gaat alles gewoon weer scheef staan. Ik heb trouwens boven en onder een spalk.

Ja maar waarom? Ik zou het ook niet willen haha! Was wel even wennen waar ik mijn tong kwijt moest haha maar nu ben ik er aan gewend smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 5:20

Het draadje was los gegaan. En ipv dat die assistente hem weer vast plakte, heeft ze dat stukje weg geknipt. Even later was hij helemaal los gegaan. Toen het ijzerdraadje er achter weg was gingen mijn tanden weer scheef staan. En ze waren net zo mooi Sad Mijn voortanden had hij iets meer uit mijn tandvlees laten komen en de onderkant mooi recht geslepen. Wat een beeldig gebit. En nu!?!?! Wha! Loop ik met een losse beugel om de spleet tegen te gaan haha. Als mijn tanden weer recht staan, wil ik ook echt per se weer zo'n ijzerdraadje. Anders blijf je bezig volgens mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 5:20

Ja weet ik eigenlijk niet haha. Ik weet nog dat ik voor het eerst bij mijn tandarts kwam toen mijn beugel eruit was en ik dus alleen nog een spalk had en toen zei hij dat sommige tandartsen 'm eruit halen na een tijdje, maar dat hij daar geen voorstander van was omdat dat bij hem zelf ook was gebeurd en toen waren al zijn tanden weer scheef gaan staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 5:23

Wat stom Dolcis... Als je jong bent denk je er verder ook niet bij na...
Darcy, grappig dat jouw tandarts ook een beugel had. Die van mij had er ook een smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 7:00

lejow.

Heb je echt slotjes of blokjes?

Dorzichtige brackets?
Wel een ijzeren draad erdoor heen?

Heb je ook een foto van nu?

ik krijg 8 doorzichtige boven en 8 doorzichtige onder en de rest lelijk ijzer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 9:36

Ik heb ook een beugel gehad. De eerste keer was ik 13 en toen had ik er boven en onder eentje. Die mocht er na 10 maanden uit, maar omdat er lijm los was gegaan van mijn spalk (wat ik niet wist) is de boel onder verschoven. Ik was 18 denk ik, toen ik langs ging voor het plakken van mijn beugel en weg ging met bracets op m'n ondertanden. Omdat ik niet verzekerd was, heb ik alles zelf moeten betalen dus let daar wel goed op! Ze zeiden dat ik hem ongeveer 6 weken moest dragen maar uiteindelijk is dit acht maanden geworden. Ik ben uiteindelijk wel blij dat ze het gedaan hebben want mijn ondertanden staan nu wel weer helemaal recht.

De pijn hangt een beetje van de stand van je tanden af. De eerste keer moesten mijn voortanden ongeveer een cm naar achteren. Je kunt je voorstellen dat de druk op je gebit/kaak dan erg groot is. Ook moesten mijn ondertanden gedraaid worden, vrij pijnlijk. De tweede keer stak één van mijn ondertanden 2 mm boven de rest van mijn ondergebit uit. Dit stond, serieus ik maak geen grapje!, binnen twee dagen gelijk. Dat was echt heel erg pijnlijk maar daarna viel het heel erg mee. Ik heb geen foto's voor je.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met een beugel op latere leeftijd.. Empty Re: Meiden met een beugel op latere leeftijd..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum