Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een opleiding beginnen op latere leeftijd.

+7
Shanna
Polly
Zora
Vanillivi
girli
snapple
RioolSpook
11 plaatsers

Ga naar beneden

Een opleiding beginnen op latere leeftijd. Empty Een opleiding beginnen op latere leeftijd.

Bericht  RioolSpook do 14 jul 2011 - 0:12

Van de week heb ik mij aangemeld voor de voltijd leraren opleiding en zoals het er nu naar uit ziet kan ik er in september mee van start gaan.

Echter, is het voor mij inmiddels 5 jaar geleden dat ik op school heb gezeten. Nu ben ik dus oud (25). Waarschijnlijk een van de oudere die daar in de klas gaat zitten. Ik hoop op nog meer oudjes, maar ga er voor het gemak maar even vanuit dat ik de enige ben. Nu ben ik een beetje bang dat ik buiten de boot ga vallen.

Zijn er hier mensen die op latere leeftijd nog aan een opleiding zijn begonnen, en hoe is dat bevallen?
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opleiding beginnen op latere leeftijd. Empty Re: Een opleiding beginnen op latere leeftijd.

Bericht  snapple do 14 jul 2011 - 1:47

Wat leuk dat je met deze opleiding gaat beginnen. Zelf (ik ben 27) ga ik ook met de Pabo starten maar dan in deeltijd en verkort. Ik heb al een studie achter de rug (behaald in 2007) en heb sinds die tijd gewerkt. Nu ben ik er toch wel achter dat dat het niet was en ga met iets nieuws beginnen. Het voordeel van deeltijd is dat de leeftijd daar ligt van 25 tot 45 ongeveer, ik denk dat je voor voltijd idd wel 1 van de oudste zal zijn....
Kan je nog niet vertellen hoe het bevalt maar wens je wel veel succes. Kan je de studie niet in deeltijd gaan doen?
snapple
snapple
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 77
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opleiding beginnen op latere leeftijd. Empty Re: Een opleiding beginnen op latere leeftijd.

Bericht  girli do 14 jul 2011 - 2:00

Ik ben 24 en ik ben niet de oudste in de klas. Je komt het vooral tegen in het eerste jaar. Dan heb je vaak de 16-jarigen die rechtstreeks van de middelbare school komen. In latere jaren vindt je de studenten die eerst een andere opleiding hebben gedaan, een opleiding zijn gestopt of ingestroomd. Die zijn vaak meer van onze leeftijd.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opleiding beginnen op latere leeftijd. Empty Re: Een opleiding beginnen op latere leeftijd.

Bericht  Vanillivi do 14 jul 2011 - 3:43

Ik ga in september beginnen met Hotelmanagement en ben 23, bijna 24 jaar.

Bij mijn motivatiegesprek schrok de vrouw nogal dat ik al vier jaar fulltime werkte.
Ik zie er ook wel een beetje tegenop, maar die vrouw zei dat ik niet de enige ben en dat het niet eens zo oud is.

Ga er gewoon voor, laat het over je heen komen en aan het einde doe je die opleiding voor het papiertje en niet persé voor nieuwe vrienden toch? Mooi meegenomen als het klikt met de mensen! Sta er gewoon open in en het komt vast goed!
Vanillivi
Vanillivi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 176
Punten : 189
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Noord-Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opleiding beginnen op latere leeftijd. Empty Re: Een opleiding beginnen op latere leeftijd.

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:45

Ik ben vorig jaar aan een nieuwe studie begonnen, toen was ik bijna 25. Ik vind dat eigenlijk helemaal niet oud hoor. Ik heb de pabo gedaan in deeltijd en daar was de gemiddelde leeftijd 40. Op de voltijd lag dat gemiddelde beduidend jonger, maar dat is ook logisch. Maar alsnog zaten daar gewoon studenten van 26/27.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opleiding beginnen op latere leeftijd. Empty Re: Een opleiding beginnen op latere leeftijd.

Bericht  Zora do 14 jul 2011 - 8:46

Ik ga in september weer beginnen met studeren, eerst 2 jr deeltijd, dan 1 jaar voltijd. Tijdens de deeltijd zal ik (25) zeker niet een van de oudste zijn, tijdens de voltijd master misschien wel. Maar goed, niks aan te doen smile ik vind mezelf nog niet (te) oud.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opleiding beginnen op latere leeftijd. Empty Re: Een opleiding beginnen op latere leeftijd.

Bericht  Polly do 14 jul 2011 - 9:35

Vanillivi schreef:Ik ga in september beginnen met Hotelmanagement en ben 23, bijna 24 jaar.

Bij mijn motivatiegesprek schrok de vrouw nogal dat ik al vier jaar fulltime werkte.
Ik zie er ook wel een beetje tegenop, maar die vrouw zei dat ik niet de enige ben en dat het niet eens zo oud is.

Ga er gewoon voor, laat het over je heen komen en aan het einde doe je die opleiding voor het papiertje en niet persé voor nieuwe vrienden toch? Mooi meegenomen als het klikt met de mensen! Sta er gewoon open in en het komt vast goed!

Leuk, waar ga je studeren?
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opleiding beginnen op latere leeftijd. Empty Re: Een opleiding beginnen op latere leeftijd.

Bericht  Shanna do 14 jul 2011 - 20:05

Ik vind dat helemaal niet oud. Ik ben 27 en ga in sept een verkorte deeltijd lerarenopleiding doen van 1,5 jaar. Heb al een hbo afgerond in 2010.
Ik zou als ik jou was deeltijd gaan doen, daar ligt de leeftijd wat ouder dan in de voltijd opleiding. Suc6!

Shanna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 52
Punten : 68
Registratiedatum : 21-11-10
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opleiding beginnen op latere leeftijd. Empty Re: Een opleiding beginnen op latere leeftijd.

Bericht  SparklingEyes do 14 jul 2011 - 20:36

RioolSpook schreef:Van de week heb ik mij aangemeld voor de voltijd leraren opleiding en zoals het er nu naar uit ziet kan ik er in september mee van start gaan.

Echter, is het voor mij inmiddels 5 jaar geleden dat ik op school heb gezeten. Nu ben ik dus oud (25). Waarschijnlijk een van de oudere die daar in de klas gaat zitten. Ik hoop op nog meer oudjes, maar ga er voor het gemak maar even vanuit dat ik de enige ben. Nu ben ik een beetje bang dat ik buiten de boot ga vallen.

Zijn er hier mensen die op latere leeftijd nog aan een opleiding zijn begonnen, en hoe is dat bevallen?

Ik ben toen ik 21 was begonnen met de pabo voltijd. Doordat ik in een groep terecht kwam met meiden / jongens van een jaar of 16 / 17 merkte ik dat er een heel groot verschil was in motivatie! Na een jaar heb ik er dan ook voor gekozen om met de voltijd te stoppen (Arnhem), een jaar gestopt (gevolg van dat eerste jaar, lichtelijk te veel gedaan) en ben toen door gegaan met de deeltijd in Utrecht. Ik heb hiermee voor mezelf een hele goede keus gemaakt omdat ik in een groep kwam die heel erg gemotiveerd was en er ook zat om zijn diploma te behalen. Ze waren bijna allemaal ouder dan dat ik was (er was één medestudent jonger) en deden hun werk serieus. Ik heb ook binnen 3,5 jaar mijn diploma behaald en ben er heel blij mee.

Werk nu voor 't 3e jaar als leerkracht en op mijn werkgever na bevalt me dat goed.
Ik mis soms wel wat vakinhoud / kennis, omdat we meer op didactiek zijn gaan zitten bij onze opleiding, maar met een beetje interesse kom je zelf een heel eind!

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opleiding beginnen op latere leeftijd. Empty Re: Een opleiding beginnen op latere leeftijd.

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 20:59

Ik ben op mijn 23ste met een voltijd HBO opleiding begonnen. Ik was toen wel de oudste van mijn klas, in het 2e jaar zat er een jongen bij mij in de klas die 28 was. Dus wat dat betreft helemaal geen probleem.

Zelf zag ik er ook wel een beetje tegenop. Maar de leeftijden liepen heel erg uiteen. Zolang je jezelf maar openstelt voor iedereen en niet met een air rond loopt dat je de oudste bent en daarom alles wel weet, dan komt dat helemaal goed.

Edit: ik heb het dus heel positief ervaren. Ik viel ook zeker niet buiten de boot en heb er leuke vriendschappen aan over gehouden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opleiding beginnen op latere leeftijd. Empty Re: Een opleiding beginnen op latere leeftijd.

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 1:20

Ik ben op mijn 22e met een MBO opleiding begonnen en ben nu bijna 2 maanden klaar. Ik zat tussen leerlingen van 16/17 jaar, maar ook tussen leerlingen van 20 jaar, bij mij verschilde het een beetje. In het begin vond ik het wennen, maar het ging uiteindelijk hartstikke goed en nu klaar ben, ben ik blij dat ik het gedaan heb. Heb er zelfs vriendinnen aan overgehouden smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een opleiding beginnen op latere leeftijd. Empty Re: Een opleiding beginnen op latere leeftijd.

Bericht  Bolleke zo 17 jul 2011 - 1:32

Ik ben vorig jaar begonnen aan het conservatorium en was toen 24 jaar, de meesten zijn 18 zodra ze daar beginnen dus ik ben wel een van de oudsten in het tweede jaar straks.. Maar door de gezamelijke interesse heb je toch raakvlakken, en ik vind het zelf geen probleem om de oudste te zijn.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opleiding beginnen op latere leeftijd. Empty Re: Een opleiding beginnen op latere leeftijd.

Bericht  Raindrop zo 17 jul 2011 - 3:42

Ik vind 25 jaar echt niet oud hoor!
Ik ken iemand die ook een voltijdse lerarenopleiding gaat doen vanaf september en zij is 36.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opleiding beginnen op latere leeftijd. Empty Re: Een opleiding beginnen op latere leeftijd.

Bericht  TNMN ma 18 jul 2011 - 1:26

25 is zeker niet oud. Mijn vriend is ook met een studie begonnen toen hij 25 was en in zijn 'klas' zitten een aantal mensen van dezelfde leeftijd. Daarnaast zijn er mensen van 40/50/60+ die in hetzelfde jaar zitten als ik en ik weet dat het op het HBO ook hetzelfde is (mijn vriendin doet lerarenopleiding NL en de helft van haar klas is boven de 25).
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een opleiding beginnen op latere leeftijd. Empty Re: Een opleiding beginnen op latere leeftijd.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum