Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

+23
minoessepoes
Isis
Jezzie
Zwerver
Inge
Travelgurly
Lady1984
Lavendel
Melis_je
Zonnetje
Toet
Miccie
Atelier Madame
Niekske
Antibes
Caramba
Gizmo
Phileine
Sterre
TukTuk
Emma_
luisa
Silver
27 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) - Pagina 4 Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Zwerver wo 8 jun 2011 - 3:49

Theedoosje schreef:
Inge schreef:Zoals jurkje is het heel erg leuk smile
Zowel met als zonder jasje erg leuk! staat je goed

mee eens!
Ik ook! Staat goed!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) - Pagina 4 Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Jezzie wo 8 jun 2011 - 4:03

Theedoosje schreef:
Inge schreef:Zoals jurkje is het heel erg leuk smile
Zowel met als zonder jasje erg leuk! staat je goed

mee eens!

Ook mee eens!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 4:23

+ 100 ! Very Happy En inderdaad, je hoeft volgens mij ook niet af te vallen?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 4:24

Staat je leuk en mooi figuur heb je!!

Gast
Gast

Bericht  Isis wo 8 jun 2011 - 4:37

Oh jee, als ik twee A4tjes voorschriften zou krijgen bij een uitnodiging bij een huwelijk... Ik zou er al helemaal geen zin meer in hebben. Sowieso heb ik het niet voor kledingvoorschriften. Ik moet volgende maand naar het huwelijk van mijn zus en ik moet blijkbaar ook een chique jurkje aan. Nou, dat heb ik niet. En vriend moet in pak. Dat moeten we dus nog gaan kopen. Leuk hoor, maar niet heus.

Ik trouw in november en wij hebben ook een kledingvoorschrift: doe vooral aan waar jij je goed in voelt. Het maakt mij werkelijk geen bal uit wat je aanhebt. Al kom je in je huispak. Echt, ik begrijp dat 'moeten opkleden' niet. Waarom is dat?
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Bericht  Lavendel wo 8 jun 2011 - 4:47

Isis schreef:Oh jee, als ik twee A4tjes voorschriften zou krijgen bij een uitnodiging bij een huwelijk... Ik zou er al helemaal geen zin meer in hebben. Sowieso heb ik het niet voor kledingvoorschriften. Ik moet volgende maand naar het huwelijk van mijn zus en ik moet blijkbaar ook een chique jurkje aan. Nou, dat heb ik niet. En vriend moet in pak. Dat moeten we dus nog gaan kopen. Leuk hoor, maar niet heus.

Ik trouw in november en wij hebben ook een kledingvoorschrift: doe vooral aan waar jij je goed in voelt. Het maakt mij werkelijk geen bal uit wat je aanhebt. Al kom je in je huispak. Echt, ik begrijp dat 'moeten opkleden' niet. Waarom is dat?

Kledingvoorschriften houd ik ook niet van, maar ik zou het ook niet leuk vinden als bruid als ik de enige ben die helemaal opgedoft is. Ik zou me dan ook overtop en misplaatst voelen. Het lijkt me toch fijner voor het bruidspaar als je niet zo gigantisch afsteekt tussen de spijkerbroeken en gympen..
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  minoessepoes wo 8 jun 2011 - 4:50

Zoals de laatste foto's vind ik het ook heel goed staan!

Even je topic misbruiken. Wij moeten volgende week naar de bruiloft van de leidinggevende van mijn vriend. Nou staat er op de uitnodiging dresscode: Feestelijk chique.

Voor mij niet zo moeilijk, ik trek gewoon een leuk jurkje aan met mooie pumps. Maar wat moet mijn vriend aan, al zijn pakken heeft hij altijd naar zijn werk aan, dus het zou een beetje stom zijn om dat aan te trekken naar een feest van een collega. Een nieuwe pak kopen voor alleen een avond naar een bruiloft is een beetje to much. Maar wat dan?
Zou een mooie donkere spijkerbroek, zijn schoenen en riem voor onder zijn pak, een wit overhemd en zo'n soort colbertje kunnen?

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) - Pagina 4 Selected-homme-colbert-grijs-melee
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Melis_je wo 8 jun 2011 - 4:51

@ Minoessepoes: Ja, lijkt me leuk!
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 4:54

Ik vind het van een zeker respect getuigen ten opzichte van het bruidspaar als je enige moeite doet om er netjes bij te lopen. Het hoeft niet eens iets heel bijzonders of duurs te zijn en je hoeft ook geen korset aan waar je helemaal in wordt fijn geplet, gewoon iets wat net even netter is dan wat je op een normale dag naar je werk aan doet, dat is toch niet teveel gevraagd? Zo'n jurkje van de H en M die ik eerder plaatste kost je ook nog eens bijna niks, voor 20 a 30 euro heb je al iets moois.

Waarom vind je het zo afschuwelijk om je een beetje op te dossen voor een belangrijke dag?

Gast
Gast

Bericht  Guus wo 8 jun 2011 - 4:54

Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat mensen netjes gekleed gaan naar een bruiloft, dus jurkjes bij de dames (of een nette broek) en pak bij de heren zou bij mij ook wel een vereiste zijn.

Toen ik ceremoniemeester was stuurde ik ook 2 a-4tjes mee. Maar dat stond vol met de locaties, de parkeergelegenheden, de cadeau wensen, de verassing voor het bruidspaar, de dress-code was tenue de ville en kinderen mochten natuurlijk meekomen bladieblabla

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  Guus wo 8 jun 2011 - 4:56

@ minoessepoes, heeft je vriend geen pantalon? hoeft niet persee bij het jasje te passen (wel te matchen Wink) maar ik zou persoonlijk een spijkerbroek proberen te vermijden
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 5:25

Wat een gave jurk en wat heb je een prachtig figuur, ben ik jaloers op!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 5:40

Ik vind het jurkje je erg leuk staan.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette wo 8 jun 2011 - 6:24

Leuk jurkje zeg en staat je er goed!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Linnie1985 wo 8 jun 2011 - 6:30

Ik heb aanstaande vrijdag ook een bruiloft van mijn neef smile. OOk toevallig naar Dongen?
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248

Bericht  Isis wo 8 jun 2011 - 6:51

Noa schreef:Ik vind het van een zeker respect getuigen ten opzichte van het bruidspaar als je enige moeite doet om er netjes bij te lopen. Het hoeft niet eens iets heel bijzonders of duurs te zijn en je hoeft ook geen korset aan waar je helemaal in wordt fijn geplet, gewoon iets wat net even netter is dan wat je op een normale dag naar je werk aan doet, dat is toch niet teveel gevraagd? Zo'n jurkje van de H en M die ik eerder plaatste kost je ook nog eens bijna niks, voor 20 a 30 euro heb je al iets moois.

Waarom vind je het zo afschuwelijk om je een beetje op te dossen voor een belangrijke dag?

Ik vind het op zich niet zo erg om me (een beetje!) op te dossen, maar ik begrijp moeilijk waarom dat zo belangrijk is voor het bruidspaar. Mijn zus zei dat ook: 'het getuigt van respect, als je nette kledij aantrekt', maar ik kan me daar niks bij voorstellen. Nu, ik moet er wel bij zeggen dat mijn zus een traditioneel feest geeft en ik totaal niet. Misschien past het wel bij een traditioneel feest en is het dan net raar om niet netjes te gaan. Ik ben sowieso geen fan van (traditionele) trouwfeesten, dus als het even kan, pas ik. Met andere woorden, ik heb er niet veel ervaring mee. Nu ik zelf mijn feest ben aan het organiseren, merk ik hoeveel regeltjes er wel niet zijn, geschreven en ongeschreven. De logica ontgaat mij soms. Wellicht was mijn mening anders als ik zelf een traditionele bruid was.

Zo'n jaren 40 jurkje zie ik trouwens wel zitten om te kopen voor mijn zus haar huwelijk, dat zie ik me daarna ook nog aan doen. Ik hoop dat zoiets ok is voor haar.
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Bericht  Silver wo 8 jun 2011 - 7:01

Dank jullie wel voor de complimentjes,
Nee niet in Dongen, maar ik heb begrepen dat er heel veel mensen a.s. vrijdag trouwen. Dit is waarschijnlijk ook de tijd van het jaar om te trouwen smile

En ik wil iets meer gewicht kwijt, daarom zit ik in het afval topic :P
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 7:13

Bij ons is er volgend jaar geen dresscode. Ik heb al wel tegen een paar mensen gezegd dat ik van kleur houd en niet van beige en bruin dus opvallen mag :-)
Mijn broer is getuige en gaat waarschijnlijk niet in pak, mijn moeder vind dit overdreven en wil dat ik het anders maar betaal. Als hij zoiets echt niet wil dan zou ik een nette blouse (met eventueel een jasje) ook goed vinden. Als hij zich er maar prettig in voelt. Mijn vader gaat ook niks nieuws kopen (hij vind het geldklopperij, maar hij heeft waarschijnlijk nog wel een pak in de kast hangen).

Wat ik niet vind kunnen op een bruiloft zijn t-shirts, maar ik maak er geen dresscode van dus ik denk dat er vast personen bij zijn die in hun t-shirtje komen. Die mensen komen waarschijnlijk op de receptie, ik denk dat de rest toch wel iets netters aantrekt.

Ik zou er zelf totaal geen moeite mee hebben als FryskeFlinter in haar outfit van de 1e post zou komen (met rokje dan).

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes wo 8 jun 2011 - 18:50

Goochempie schreef:@ minoessepoes, heeft je vriend geen pantalon? hoeft niet persee bij het jasje te passen (wel te matchen Wink) maar ik zou persoonlijk een spijkerbroek proberen te vermijden

Ja die heeft hij genoeg maar die horen dus allemaal bij zijn pakken, in zijn prive leven draagt hij geen pantalons. En ze kleuren weer niet bij dat jasje (maakt ook geen goede combi). Vandaar het dilema dus! Verder werken er ook alleen maar dames op zijn afdeling, dus hij kan ook niet even een tip vragen aan een mannelijke collega.
Hij twijfelde zelf ook over de spijkerbroek, maar om nou een pantalon te gaan kopen die je verder nooit meer aan doet is ook zo zonde, had hij misschien wel gedaan als hij de hele dag uitgenodigd was, maar niet alleen voor een avondje. Lastig dus!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  minoessepoes wo 8 jun 2011 - 18:59

Noa schreef:Ik vind het van een zeker respect getuigen ten opzichte van het bruidspaar als je enige moeite doet om er netjes bij te lopen. Het hoeft niet eens iets heel bijzonders of duurs te zijn en je hoeft ook geen korset aan waar je helemaal in wordt fijn geplet, gewoon iets wat net even netter is dan wat je op een normale dag naar je werk aan doet, dat is toch niet teveel gevraagd? Zo'n jurkje van de H en M die ik eerder plaatste kost je ook nog eens bijna niks, voor 20 a 30 euro heb je al iets moois.

Nou ik zit hier strak in een mantelpak met een rok tot op de knie, huidkleurige panty's, pumps met een hak van zo'n 10 cm en een wit blouse eronder. Misschien iets te zakelijk, maar ik zou me naar een bruiloft minder netjes kleden dan wat ik nu aan heb!

Het lijkt mij meer belangrijk dat je er moeite voor hebt gedaan om er netjes en verzorgd uit te zien en ook feestelijk voor een bruiloft. Een dresscode van meerdere A4tjes gaat mij echt te ver en het zou me ook vreselijk irriteren als ik zo'n uitnodiging zou krijgen!
Daarbij jaag je als bruidspaar je gasten dan ook nog eens op extra kosten, niet iedereen kan (financieel gezien) even flink uitpakken voor maar 1 dag.
Zo hoorde ik laatst van vrienden van mijn ouders die waren met hun 4 kinderen (jongetjes) uitgenodigd voor een bruiloft en de dresscode was wit/rose. Moesten ze dus voor 6 mensen nieuwe kleren gaan aanschaffen en daarvan 4 jongens tussen de 2 en 10 jaar, die dragen nooit roze en houden het wit nooit schoon, dan gaat het aardig in de papieren lopen zo alles bij elkaar. Dat vind ik persoonlijk te ver gaan, het moet ook leuk blijven voor de gasten.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Melis_je wo 8 jun 2011 - 19:03

minoessepoes schreef:Hij twijfelde zelf ook over de spijkerbroek, maar om nou een pantalon te gaan kopen die je verder nooit meer aan doet is ook zo zonde, had hij misschien wel gedaan als hij de hele dag uitgenodigd was, maar niet alleen voor een avondje. Lastig dus!

Vanwege de stijl van het jasje lijkt een nette spijkerbroek me er mooi bij. Als er "cocktail" had gestaan, zou ik een pantalon beter vinden, maar "feestelijk chique" houdt het denk ik bewust breed. Als jij dan geen galajurk met handschoenen oid aantrekt, steekt hij er ook niet casual bij af. En het jasje vind ik heel leuk.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Atelier Madame wo 8 jun 2011 - 20:18

staat je heel leuk inderdaad!

En ik vind het een leuke discussie over wat je je aan moet kleden voor een bruiloft. Ik denk dat iedereen dat zelf moet weten :p
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Silver wo 8 jun 2011 - 20:22

Haha ja idd, maar ik denk in dit geval... Dat ik er veel netter uitzie dan mijn vriend Laughing
Ik denk dat ik na de tijd nog wel een foto plaats.... Hoop dat er wel meer daggasten in spijkerbroek rondlopen Rolling Eyes

Nu hebben we de kleding compleet, wat zou leuker zijn, een kuise turkoise oorbel? of gewoon een leuke bloem in het haar? Beide keren wordt mijn haar opgestoken.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Niekske wo 8 jun 2011 - 20:50

FryskeFlinter schreef:Haha ja idd, maar ik denk in dit geval... Dat ik er veel netter uitzie dan mijn vriend Laughing
Ik denk dat ik na de tijd nog wel een foto plaats.... Hoop dat er wel meer daggasten in spijkerbroek rondlopen Rolling Eyes

Nu hebben we de kleding compleet, wat zou leuker zijn, een kuise turkoise oorbel? of gewoon een leuke bloem in het haar? Beide keren wordt mijn haar opgestoken.

Bedoel je daarmee die bloemoorbellen waarvan je er eentje in moet doen? Niet doen met opgestoken haar! Heb afgelopen dinsdag op die bruiloft ook een paar meiden met zo'n oorbel gezien en ik vond het niet mooi met hun haar vast, dan is het zo'n enorm gevaarte zeg maar smile bloem in je haar is wel leuk en dan gewone oorbellen in.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Silver wo 8 jun 2011 - 20:52

Ja die bedoel ik smile het valt dan zeker teveel op? haha... Ik heb wel pareltjes en van die grote creolen. Oké nou nu heb ik al mijn nodige tips (op het laatste moment) wel gehad :P
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: