Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

+23
minoessepoes
Isis
Jezzie
Zwerver
Inge
Travelgurly
Lady1984
Lavendel
Melis_je
Zonnetje
Toet
Miccie
Atelier Madame
Niekske
Antibes
Caramba
Gizmo
Phileine
Sterre
TukTuk
Emma_
luisa
Silver
27 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Silver di 7 jun 2011 - 22:30

Wij hebben a.s. vrijdag een bruiloft van vrienden van ons.. We zijn de gehele dag aanwezig dus wil niet te standaard eruit zien, gister al een discussie gehad met een verkoopster die zei, wat is standaard en wat is netjes. We waren toen op zoektocht voor kleren voor mijn vriend.
In princiepe heb ik mijn outfit nu wel compleet, maar wat staat leuker/netter voor een bruiloft?

beiden zijn donkerblauw, en draag er witte ballerina's onder. En eventueel een donkerblauw sjaaltje, maar dat is niet een vereiste Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) 561177

*edit*
Het uiteindelijke resultaat...
Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Foto-7HBQRMY4
Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Foto-EXKHVARU


Laatst aangepast door FryskeFlinter op za 11 jun 2011 - 7:28; in totaal 4 keer bewerkt
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 22:32

Sowieso met dat rokje!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  luisa di 7 jun 2011 - 22:33

Ik vind persoonlijk een legging niet netjes. Voor een bruiloft zou ik dus zeker voor het rokje kiezen, maar dan wel met pumps eronder.
Ik vind je outfit overigens wel leuk, maar sowieso niet echt netjes, ook niet met rokje.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Silver di 7 jun 2011 - 22:34

Ik kan niet op pumps lopen, ivm zwakke enkels dus dat valt al af. Wat zou jij dan doen?
En dit zou ik vaker aan doen, als ik nu een jurkje zou kopen die ik nooit meer zou dragen is gewoon zonde van het geld... toch? Rolling Eyes
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Emma_ di 7 jun 2011 - 22:36

Ik vind je outfit eigenlijk te casual voor een bruiloft. Zeker als je een daggast bent. Een leuk jurkje met pumps en eventueel een bolero zou ik meer passend vinden. Ik zou als je niet meer van outfit wil veranderen voor het rokje gaan en zeker niet voor de legging.

Ik lees net dat je niet op pumps kunt lopen. Dan zou ik kiezen voor leuke sandaaltjes.

Emma_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 412
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Silver di 7 jun 2011 - 22:41

Ik voel me nu persoonlijk aangevallen op mijn kleding keuze, mijn vriend gaat in een spijkerbroek met blousje, en ik draag bijna nooit jurkjes, voel me daar niet heel prettig en comfortabel in, of draag er dan vaak een legging onder, dit tuniekje kan ik overigens ook dragen als jurkje,... Het ging me er meer om wat mooier/netter zou staan.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 22:44

Nou, dan sowieso het rokje Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 22:48

Persoonlijk vind ik het meer iets wat ik zou dragen op een normale dag... sorry! Het is geen kritiek op je kledingstijl, het is eigenlijk sowieso geen kritiek. Meer wat mijn eerste gedachte er bij is... Ik zou zelf netter gaan op een bruiloft als dag gast, maar het kan prima hoor! Dan zou ik wel gaan voor het rokje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Silver di 7 jun 2011 - 22:52

Hmm oké ... Het voelt nu alsof ik niet de juiste keuze heb gemaakt. Ik helemaal blij en tevreden dat ik iets gevonden heb. Blijkt toch niet zo mooi te zijn dan ik zelf dacht. Maar als daggast in spijkerbroek kan wel?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  luisa di 7 jun 2011 - 22:53

Ja als je niet op pumps kan lopen houdt het op. Dat snap ik.
Je moet je niet aangevallen voelen hoor, iedereen heeft nu eenmaal een eigen smaak en dat is prima. Wij geven alleen onze mening, je moet natuurlijk zelf weten of je er wat mee wilt doen.

Ik zelf bijvoorbeeld pak voor een bruiloft juist wat meer uit, helemaal als daggast. Ik vind namelijk een bruiloft het moment om iets aan te trekken wat je niet dagelijks al draagt. Dus idd een net jurkje en niet iets casuals. Misschien anders gewoon een vrij simpel zwart/donker jurkje? Is wel netjes en kan je voor vele gelegenheden gebruiken dus geen weggegooit geld.
Eerlijk gezegd vind ik het overigens als man zijnde best raar om in een spijkerbroek te verschijnen als je daggast bent.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  TukTuk di 7 jun 2011 - 22:53

FryskeFlinter schreef:Ik voel me nu persoonlijk aangevallen op mijn kleding keuze, mijn vriend gaat in een spijkerbroek met blousje, en ik draag bijna nooit jurkjes, voel me daar niet heel prettig en comfortabel in, of draag er dan vaak een legging onder, dit tuniekje kan ik overigens ook dragen als jurkje,... Het ging me er meer om wat mooier/netter zou staan.

Ik ben het eens met de rest, dat dit gewoon een leuke outfit is voor zo de stad in, maar niet voor een bruiloft.. Je vraagt toch om advies, dan moet je niet gek staan te kijken als je reacties krijgt die je misschien ook niet aan staan, dat kan nou eenmaal.
Ik vind een spijkerbroek voor een bruiloft ook totaal niet netjes..

Je hoeft zeker niet iets aan te trekken waar je je niet prettig in voelt, maar iets netter kan toch wel?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Sterre di 7 jun 2011 - 22:54

Is dat groene ding een topje, tuniekje of kort jurkje? Het ziet er te kort uit voor een legging naar mijn idee, omdat het niet over je kont komt. Of lijkt het maar zo op de foto? edit: ik lees nu dat het een tuniekje is nerd
Ik zou sowieso voor het rokje gaan, eventueel met een dunne zwarte panty er onder als het te koud is, en dan met leuke schoentjes er onder.

Of het 'kan' ligt ook helemaal aan de wensen van het bruidspaar denk ik. Als ze zelf altijd vrij casual gekleed zijn vind ik het een prima leuke outfit, maar als er bijvoorbeeld een dresscode is die cocktailjurkjes of smart casual voorschrijft, vind ik het niet netjes genoeg.

Het staat je trouwens wel gewoon goed hoor, je moet je er niet door aangevallen voelen!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Emma_ di 7 jun 2011 - 22:57

Als je alleen een avondgast was dan vind ik de combinatie met het rokje een prima outfit, maar ik ben gewend dat als je een daggast bent de mannen in pak gaan en de vrouwen hebben over het algemeen rokjes/jurkjes met pumps of sandaaltjes aan en eventueel een bolero/jasje/vestje of een pak met een nette blouse. Ik vind dus een spijkerbroek ook minder geschikt als je een daggast bent. Als avondgast vind ik dit wel kunnen.


Emma_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 412
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 23:00

luisa schreef:Ik zelf bijvoorbeeld pak voor een bruiloft juist wat meer uit, helemaal als daggast. Ik vind namelijk een bruiloft het moment om iets aan te trekken wat je niet dagelijks al draagt. Dus idd een net jurkje en niet iets casuals. Eerlijk gezegd vind ik het overigens als man zijnde best raar om in een spijkerbroek te verschijnen als je daggast bent.
Helemaal mee eens. Het is erg 'Hollands' om iets aan te trekken dat je normaal ook nog kunt dragen. Maar, denk ik dan, als ik op een bruiloft niet kan uitpakken met een mooie outfit, wanneer doe je het dan? Als ik naar een bruiloft ga, trek ik echt iets feestelijks aan. En als daggast ben, mán, dan maak ik er een heel project van. Tikkie overdreven natuurlijk, maar ik vind jouw outfit het andere uiterste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 23:01

Sterre schreef:Of het 'kan' ligt ook helemaal aan de wensen van het bruidspaar denk ik. Als ze zelf altijd vrij casual gekleed zijn vind ik het een prima leuke outfit, maar als er bijvoorbeeld een dresscode is die cocktailjurkjes of smart casual voorschrijft, vind ik het niet netjes genoeg.
Dit is ook waar. Als het bruidspaar zelf ook houdt van doorsnee kleding, zou het wel erg opvallen als jij ineens als prinses Máxima gekleed gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Emma_ di 7 jun 2011 - 23:03

Sterre schreef:Is dat groene ding een topje, tuniekje of kort jurkje? Het ziet er te kort uit voor een legging naar mijn idee, omdat het niet over je kont komt. Of lijkt het maar zo op de foto? edit: ik lees nu dat het een tuniekje is nerd
Ik zou sowieso voor het rokje gaan, eventueel met een dunne zwarte panty er onder als het te koud is, en dan met leuke schoentjes er onder.

Of het 'kan' ligt ook helemaal aan de wensen van het bruidspaar denk ik. Als ze zelf altijd vrij casual gekleed zijn vind ik het een prima leuke outfit, maar als er bijvoorbeeld een dresscode is die cocktailjurkjes of smart casual voorschrijft, vind ik het niet netjes genoeg.

Het staat je trouwens wel gewoon goed hoor, je moet je er niet door aangevallen voelen!

Ik vind dat wel lastig hoor Sterre. Ik ga volgend jaar trouwen en ik ben doorgaans ook casual gekleed en mijn vriend ook. Maar toch hoop ik niet dat mijn daggasten in een casual outfit komen. Ik vind het ook weer zo wat om een dresscode op de uitnodiging te zetten. Tuurlijk ben ik allang blij dat mijn daggasten op mijn bruiloft aanwezig willen zijn en moet het niets uitmaken wat ze aan hebben, maar het geeft een bruiloft net iets extra's als iedereen feestelijk gekleed is. Het maakt voor mij het verschil tussen een bruiloft en een "gewoon" feestje.

Emma_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 412
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 23:04

Ik vind een spijkerbroek voor een jong iemand opzich wel kunnen, maar dan wel een nette, donkere spijkerbroek met nette schoenen en een net jasje erop. Zelf zou ik dan sowieso kiezen voor pumps. Als vrouw zou ik toch snel kiezen voor een net jurkje, die kunnen ook comfortabel zijn, bijvoorbeeld van fijne zachte stof en met een panty/legging eronder en weinig inkijk, waardoor ik niet de hele tijd hoef op te letten dat alles wel recht zit etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Phileine di 7 jun 2011 - 23:08

Ik vind het rokje leuk, daar zou ik zeker voor gaan. Als het koud is die dag, zou je eventueel de legging eronder kunnen dragen. Het shirt met de rok vind ik een leuke combinatie (alleen de kleuren iets minder, maar het kan wel). Misschien kun je er ballerina's onder dragen in dezelfde kleur als het shirt (ongeveer)? Het jasje zou ik trouwens weglaten, die vind ik niet echt in het plaatje passen. Als je hem wel per se wilt dragen, zou ik het wit terug laten komen in de schoenen of accessoires.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  luisa di 7 jun 2011 - 23:08

Gloria schreef:
luisa schreef:Ik zelf bijvoorbeeld pak voor een bruiloft juist wat meer uit, helemaal als daggast. Ik vind namelijk een bruiloft het moment om iets aan te trekken wat je niet dagelijks al draagt. Dus idd een net jurkje en niet iets casuals. Eerlijk gezegd vind ik het overigens als man zijnde best raar om in een spijkerbroek te verschijnen als je daggast bent.
Helemaal mee eens. Het is erg 'Hollands' om iets aan te trekken dat je normaal ook nog kunt dragen. Maar, denk ik dan, als ik op een bruiloft niet kan uitpakken met een mooie outfit, wanneer doe je het dan? Als ik naar een bruiloft ga, trek ik echt iets feestelijks aan. En als daggast ben, mán, dan maak ik er een heel project van. Tikkie overdreven natuurlijk, maar ik vind jouw outfit het andere uiterste.

hahah ja, ik durfde het zelf niet te zeggen dat het echt hollands is :-) . Woon zelf in het buitenland en hier wordt enorm uitgepakt. Nou had ik enige tijd terug een bruiloft in NL, had me express al niet te netjes gekleed, maar heb me echt verbaasd over de outfits van vele andere daggasten.
Het is toch ook juist leuk om eens iets aan te trekken wat je anders nooit draagt.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 23:11

Ik vind het ook inderdaad geweldig om op zo'n dag iets heel moois te dragen. Vaak bewaar ik zo'n jurk voor een andere gelegenheid, want ik kan 'm echt niet normaal aan. Ik had laatst bijvoorbeeld een bruiloft van een vriend van mijn vriend die ik niet heel goed ken, toen heb ik de jurk aangedaan die aan had naar mijn nichtje haar bruiloft. Zo kon ik 'm toch nog een keer aan, want er was niemand die daar ook was ((behalve mijn vriend) Very Happy (ik helemaal blij, whaha)

En ik vind trouwens lichte kleuren voor een bruiloft gepaster dan donkere kleding, het moet iets feestelijks en vrolijks uitstralen vind ik.
Edit: Bij de H&M heb je nu ook vet veel mooie jurkjes!! En heel goedkoop smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  luisa di 7 jun 2011 - 23:17

ja lichtere kleuren vind ik over het algemeen ook mooier, maar ik begreep dat TO nooit jurkjes draagt en het dus een beetje zonde vindt om er een aan te schaffen. Ik denk dan dat je beter een donkere kleure kan kiezen, omdat je die met altijd als je netjes moet wel aan kan.

Een spijkerbroek vind ik overigens nooit netjes/feestelijk. Ook niet als het een donkere niet gebleekte broek is zonder scheuren enzo. Een spijkerbroek is toch echt vrijetijdskleding en zou ik daarom niet aan doen op feestelijke gelegenheden, man ook niet.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Gizmo di 7 jun 2011 - 23:21

Ik vind het eigenlijk allemaal niks voor een bruiloft, sorry...
Legging en bolero te gewoon, niet netjes. En het rokje te kort, en niet netjes genoeg in combinatie met de rest....
Gewoon nette sandalen/ballerina's eronder als je niet op hakken kan lopen.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 23:22

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) DXLA15_82988_37016_96_7388
Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) DXLA01_78440_34015_71_6255
Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) DXLA01_78436_13043_52_6520
Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) DXLA36_82112_12044_91_4014

Allemaal zo rond de 20 tot 50 euro!! Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Caramba di 7 jun 2011 - 23:27

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) 3254528
Zoiets zou ik sneller aantrekken voor een bruiloft.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 23:29

_Donnaa schreef:Nou, dan sowieso het rokje Wink

Vind ik ook.

En ja, het is vrij casual zoals veel dames hier zeggen. Maar als jij je daar lekker in voelt is het toch prima voor een bruiloft, ook al ben je daggast? Zeker als er geen kledingvoorschrift is.
Ik heb een keer iemand in een jurkje gezien met pumps, en haar borsten vielen er bijna uit. Dat vind ik niet gepast voor zo'n dag, dit van jou is echt wel oké hoor.


Laatst aangepast door Tea-Leaf op di 7 jun 2011 - 23:35; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest) Empty Re: Bruiloftkleding advies gevraagd. (is geweest)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum