Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Advies gevraagd..

+28
Blond
Fiwen
Tabbert
Benthe
Mrs. Jansen
Sayuri
Siem
Lenthe
_Liv
Printje
SoGood
Moira
M@niek
Jeanette
Bliss
June
Fred
Lady4
Sanne
Twellie
Mamsie
Fortissimo
nijntje4
Marin
Chocolate Cookie
Nyx
Burn
Paper Crown
32 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Advies gevraagd.. Empty Advies gevraagd..

Bericht  Paper Crown zo 21 jul 2013 - 9:15

Zoals misschien sommigen weten ben ik ontslagen wegens fusie en reorganisatie. Doordat het bedrijf werd overgenomen moesten er van beide bedrijven mensen vertrekken. Van de 700 collega's zijn er uiteindelijk 117 gebleven. De rest heeft allemaal net zoals ik ontslag gekregen. Laten we voorop stellen dat ik absoluut niet rouwig ben dat ik ontslagen ben. De inkomsten waren heus wel fijn maar ik eet er niets minder om, hoef er niets voor te laten, ons hypotheek komt niet in gevaar en de vaste lasten kunnen we ook gewoon betalen. Dus laten we zeggen dat financieen de laatste zorg zijn. Nu is t zo dat ik onwijs goed ben in mijn werk (zonder arrogant te willen overkomen) mijn kennis is breed en ik heb veel klanten op de hand. Nu heb ik gesolliciteerd in dezelfde functie bij een co-concurrent. De baan heb ik gekregen. Salaris is stuk hoger maar de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn minder (such as - 30 vakantiedagen per jaar ipv 35, en 13 maanden ipv 15 zoals bij mijn oude werkgever). Nu is t zo dat ik donderdag mag komen tekenen en dan begin september starten. Maar.. Mijn hart.. Ik wil gewoon niet. Vanbinnen schreeuwt alles dat ik eindelijk van de stress, werkdruk en haantjesgedrag af ben. Ik hoef t voor 't geld ook niet te doen en ik voel geen motivatie. Toch sleep ik de baan binnen omdat de steber in mij die baan wilde. Ik niet. Dus heb ik 't lot getart en heb ik zomaar ook een baan bij een parfumerie gekregen. Als ik de baan bij de parfumerie aanneem ga ik zo weinig verdienen dat ik er zelf om moet lachen. Maar toch wil ik 't doen. Ik ben al 2 weken aan 't vechten tegwn verstand en gevoel en ik weet 't gewoon niet.
Mijn man zegt dat ik helemaal niet moet werken, dan weer dat ik de baan met hoge salaris moet nemen omdat dat me wel zal uitdagen en dan weer dat ik de baan moet nemen waar ik gelukkig maar niet rijk van word.. 

Pff kan iemand me adviseren? Ik weet 't gewoon echt niet. Iets in mij zegt dat 't beide misschien een eenmalige kans is (voor beide) en dat ik daarom de juiste keus moet maken. Als namelijk 1 van de banen mij niet bevalt en ik wil stoppen, dan zal ik ook mijn recht op ww verliezen.. en daarop zegt man weer: we hebben je ww niet nodig. Nee, we niet nee maar stel, we leven in een wereld zonder zekerheid; stel we gaan uitelkaar, of mijn man overkomt wat.. Of
Of of.. Wil wel mijn ww kunnen aanspreken.

Ik word gek.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies gevraagd.. Empty Re: Advies gevraagd..

Bericht  Burn zo 21 jul 2013 - 9:21

Lastig, maar ik denk dat als je het voor het geld niet hoeft te doen ik zou kiezen voor de baan waar je gelukkig van wordt!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Nyx zo 21 jul 2013 - 9:24

Je hebt er in ieder geval goed over nagedacht.

Je geeft aan het voor het geld niet te doen. Dan zou ik me echt afvragen of je dan wel weer terug wilt in een baan, met hoge verdiensten weliswaar, maar wat je ongelukkig gaat maken. 

Je wilt volgens mij al jaren een baan in de parfumerie. Als dat is wat je wilt, dan zou ik daar voorgaan. Dan verdien je weliswaar amper iets, maar je behoudt WW en je doet iets wat je echt leuk vindt.

Daarnaast, mocht het ooit zo zijn dat jouw man en jij uit elkaar gaan. Dan is er ook nog zoiets als partneralimentatie. Is niet iets waar je nu aan wilt denken, maar ja die dingen zijn er wel.

Succes met je keuze! Lijkt me heel moeilijk. Al zou ik in mijn situatie voor de pestbaan met hoog salaris gaan.

Edit; Je hebt nog een keuze. Voor nu lekker thuisblijven en genieten van je knulletje en dat wanneer hij oud genoeg is of jij vindt dat het weer tijd is, dan alsnog aan de slag gaan?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Chocolate Cookie zo 21 jul 2013 - 9:32

Ik zou in alle standen altijd kiezen voor de baan die je gelukkig maakt. Je moet er toch (bijna?) elke dag naar toe. Ik ben ervan overtuigd dat geld niet gelukkig maakt, tis alleen maar makkelijk als je het hebt. Succes met je keuze!
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin zo 21 jul 2013 - 9:51

Lastig pc, maar eigenlijk ook niet. Kies voor de baan waarmee jij de gelukkigste persoon, vrouw en moeder bent, en dat zal waarschijnlijk de parfumerie zijn. Maar ik kan me voorstellen dat de streber in je dat nog even moet accepteren.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  nijntje4 zo 21 jul 2013 - 9:55

Ik zou zeggen: kies met je hart.

Ik probeer al een jaar werk te vinden en als dat lukt is het misschien wel een baan waar mijn hart niet ligt (maar ik moet wel want ik ben alleen). Ik vraag mij soms weleens af waar mijn echte passie ligt. Jij hebt nu de keuze uit twee en zelfs ook nog de keuze om ze beiden niet te nemen. Als jij wel weet waar je gelukkig van wordt, kies dan dié optie smile.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Fortissimo zo 21 jul 2013 - 10:00

Zeker doen waar je gelukkig van wordt. Ik weet hoe belangrijk dit kan zijn.. Helaas kan ik zelf de stap nog niet zetten, maar ooo, wat zou ik graag in deze luxe positie (want dat is het wel Wink) willen zitten.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Mamsie zo 21 jul 2013 - 10:03

Wat de rest zegt, kies met je hart. Ik denk dat jij het bij de parfumerie veel meer naar je zin hebt. De stress is het dat hogere salaris niet waard. Je kleintje wordt ook groter en gaat nog meer faaaaaaaases krijgen. Je wilt dan echt niet die stress baan erbij hebben waarbij je altijd gefocust moet zijn. Wie weet willen jullie ook nog een 2e in de toekomst. Hoe zie je dat dan voor je met die baan?

Ook in de cosmetica branch kun jij je omhoog werken en dan heb ik het niet alleen over binnen een parfumerie.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Twellie zo 21 jul 2013 - 13:18

Mhm, bij mij zou het er aan liggen hoeveel uur de baan per week is.

Als het bijvoorbeeld maar 20 uur per week zou zijn, zou ik sowieso voor het hoge salaris gaan. Dat aantal uren per week is niet belastend, ook al is het verre van je ideale baan. En de inkomsten zijn dan wel heel leuk, waardoor je de resterende tijd ook leuker in kunt vullen. Daarnaast is het ook zo dat het verse moederschap je tijdelijk wel wat minder ambitieus kan maken. Dat had ik ook na de geboorte van de eerste, wilde zelfs wel stoppen met werken. Wat ben ik achteraf blij dat ik toen even heb doorgezet, want later had ik de uitdaging weer nodig.

Maar als het 40 uur per week en je begint er al met frisse tegenzin aan... Dat is echt een heel groot deel van je tijd binnen een week en het lijkt me heel moeilijk om dan als hoofdreden voor het uitvoeren van de baan het hoge loon te hebben. Voor dat aantal uren per week moet je er denk ik wel meer uit kunnen halen, werkplezier op de eerste plaats.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast zo 21 jul 2013 - 17:48

Als je het voor het geld niet hoeft te doen dan zou ik kiezen voor de baan waar je je het fijnst bij voelt. Je hebt de luxe, gebruik hem smile

En anders: Ik weet niet welk werk je deed, maar is het misschien geen optie om daarin iets kleinschaligs voor jezelf te beginnen?

Gast
Gast

Bericht  Sanne zo 21 jul 2013 - 17:53

Ik zou ook zeggen dat je met je hart moet kiezen, maar dan zou ik wel wat verder kijken dan nu. Waar ben je over een paar jaar gelukkiger?

Ik was na de geboorte van mijn dochter ook tijdelijk iets minder ambitieus, maar dat is nu helemaal weer bijgetrokken. Ik zou uiteindelijk niet gelukkig worden van een baan waar ik minder hoef na te denken etc. Ik heb die uitdaging nodig, terwijl het me ook wel eens tegenstaat.

Denk jij dat je in de parfumerie over 3 jaar ook gelukkig bent? Zie jij je dat dag in dag uit doen? Zo ja, doen! Zo nee, zou ik toch voor die andere baan kiezen.

Hopelijk kom je eruit!

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lady4 zo 21 jul 2013 - 20:05

Volg je hart. Jullie hebben de middelen waardoor dat kan. En mocht je de huidige branche toch gaan missen, dan zul je met jouw werkervaring en referenties over een tijdje ook wel weer een baan kunnen vinden.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Fred zo 21 jul 2013 - 20:55

30 vakantiedagen en een 13e maand zijn best goede arbeidsvoorwaarden. Veel bedrijven hanteren niet eens een 13e maand.

Echter je zou toch ook 36 uur kunnen gaan werken en dan bijv. een dag in de 2 weken vrij kunnen zijn bij het bedrijf waar je goed kunt verdienen. Ik doe dat sinds dit jaar ook en het zorgt bij mij voor de nodige rust. Oke, na ratio krijg je dan ipv 30 maar 27 vakantiedagen maar als je een beetje slim plant dan gebruik je mooi de standaard dag van elke 2 weken een dag vrij voor uitjes en je vakantie. Dan houd je aardig wat dagen over. Bij mij scheelt dat wel en ik zou niet meer terug willen naar 40 uur werken.

Ook ik kan de keuze van dat streven of juist niet streven goed begrijpen, want ik zit er zelf ook een beetje mee. Met name omdat de branche waarin ik werk constant veranderd en het werk er daardoor vind ik niet leuker op wordt.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  June zo 21 jul 2013 - 20:58

Ik denk dat er best een grote kans is dat jij je ambitie weer zult vinden. Ik zou nu juist wel kiezen voor de baan met meer diepgang en meer salaris. Als na drie maanden blijkt dat het niets is, kun je altijd nog eens solliciteren bij een parfumerie. Ik denk dat je een baan bij een parfumerie echt sneller weer vindt dan de andere baan. Ik zou dus je hart wel volgen, maar wel eerst het andere proberen, misschien valt het allemaal heel erg mee en word je juist weer gelukkig van doen waar jij goed in bent.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Gast zo 21 jul 2013 - 21:00

30 vakantiedagen (=6 weken op basis van 5 dagen pw werken) vind ik trouwens best veel! Ik heb alles bij elkaar 5,75 vakantieweken, en die krijg ik echt niet altijd op. Heb nog een ruime week staan waarvan ik niet weet waar ik hem in moet plannen.

Gast
Gast

Bericht  Bliss zo 21 jul 2013 - 21:04

Ik geloof dat ik het in jouw geval wel zou weten en bij de parfumerie zou gaan werken (niet dat mij dat leuk lijkt, maar jou duidelijk wel en als het financieel geen probleem is, waarom niet?)! Je andere baan lijkt me ook echt een stressbaan, kan me voorstellen dat dat in combinatie met een kind best killing kan zijn. Ben benieuwd wat je besluit!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  Paper Crown zo 21 jul 2013 - 21:16

Ja al deze dingen slingeren me dus ook van links naar rechts. Weet je, in de branch waar ik vandaan kom zijn er weinig vrouwen. Ik vind die mannen zo ego en zo hard en gewoon ook seksistisch. Ik moet keihard werken en dagen van 7 tot 19:00 zijn niet vreemd. Ik heb een kind, ik wil gewoon niet meer. Je moet zelf ook haar op je tanden hebben in de business en ik ben best wel klaar daar mee. Ik zou t zo fijn vinden lekker simpel in de winkel, weinig nadenken en gewoon happy zijn. Alleen waar komt nou die twijfel vandaan? 
Ik voel me niet te goed voor winkelwerk maar ik voel me veel te goed voor baantjes dat je door t slijk moet voor een klant. Het is gewoon niet leuk als een klant je vanuit Amerika belt dat de presentaties die we hebben gestuurd voor hen niet goed zijn en dat ik om 03:00 Amerikaanse tijd nog even een toko moet zoeken die even voor de beurs open gaat 200 presentaties uitprint, in A5 formaat met een metale binder en een doorzichtige kaft maar een blauwe achterkaft in exact dezelfde tint als de logo van dat bedrijf. En ja echt. Ik heb zelfs wel eens een klant gehad dat ik stel op sprong een ander hotel voor hem moest vinden tijdens een groot congres omdat hij (jawel...) aan de kant van t zwembad sliep van 't hotel. Like really.. Wie wil dat nou als baan? Je moet er tegen kunnen, maar ben t na 5 jaar beu.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Jeanette zo 21 jul 2013 - 21:21

Ik zou het wel weten als ik in jouw positie zou zitten. Ik zou bij de parfumerie gaan werken, dat is wat je onwijs leuk lijkt en beter te combineren met je kindje.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  M@niek zo 21 jul 2013 - 21:23

Ik zou voor een baan gaan die je gelukkig maakt en geen stress geeft. Naar het geld hoef je immers niet te kijken.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  M@niek zo 21 jul 2013 - 21:25

Paper Crown schreef:Ja al deze dingen slingeren me dus ook van links naar rechts. Weet je, in de branch waar ik vandaan kom zijn er weinig vrouwen. Ik vind die mannen zo ego en zo hard en gewoon ook seksistisch. Ik moet keihard werken en dagen van 7 tot 19:00 zijn niet vreemd. Ik heb een kind, ik wil gewoon niet meer. Je moet zelf ook haar op je tanden hebben in de business en ik ben best wel klaar daar mee. Ik zou t zo fijn vinden lekker simpel in de winkel, weinig nadenken en gewoon happy zijn. Alleen waar komt nou die twijfel vandaan? 
Ik voel me niet te goed voor winkelwerk maar ik voel me veel te goed voor baantjes dat je door t slijk moet voor een klant. Het is gewoon niet leuk als een klant je vanuit Amerika belt dat de presentaties die we hebben gestuurd voor hen niet goed zijn en dat ik om 03:00 Amerikaanse tijd nog even een toko moet zoeken die even voor de beurs open gaat 200 presentaties uitprint, in A5 formaat met een metale binder en een doorzichtige kaft maar een blauwe achterkaft in exact dezelfde tint als de logo van dat bedrijf. En ja echt. Ik heb zelfs wel eens een klant gehad dat ik stel op sprong een ander hotel voor hem moest vinden tijdens een groot congres omdat hij (jawel...) aan de kant van t zwembad sliep van 't hotel. Like really.. Wie wil dat nou als baan? Je moet er tegen kunnen, maar ben t na 5 jaar beu.

Meid, joh dit zegt toch al genoeg! Ga lekker voor die andere baan!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Moira zo 21 jul 2013 - 21:30

Ik zou voor nu de parfumerie baan kiezen. Met die andere baan maak je veel uren en ik denk dat je dan zo veel mist van je zoon zijn leven. Zou jammer zijn toch?

Ik ben zelf ook een streber en ik zou na een paar maanden parfumerie wel weer meer willen (en dat geldt denk ik ook voor jou). Maar dat kan volgens mij nog steeds in de parfumerie wereld (cursus make-up, assistent filiaalmanager, filiaalmanager, hoofdkantoor etc). Dan bouw je wellicht weer iets op in het wereldje dat je wel leuk vind, op je eigen tempo.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Bericht  SoGood zo 21 jul 2013 - 21:31

Ik zie het probleem eigenlijk niet zo.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Printje zo 21 jul 2013 - 21:32

Burn schreef:Lastig, maar ik denk dat als je het voor het geld niet hoeft te doen ik zou kiezen voor de baan waar je gelukkig van wordt!

+1

Als je het in je hart niet wilt moet je het niet doen, al helemaal niet als je de keuze hebt omdat je het dus voor het geld niet hoeft te doen.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  _Liv zo 21 jul 2013 - 21:43

Ik zou voor de parfumerie gaan. Als ik het topic lees, denk ik dat dat beter bij jou past. Je hebt de middelen om hiervoor te kiezen. Waarom zou je dan een baan met veel stress nemen als je ook een baan kunt nemen waar je gelukkig van wordt?
_Liv
_Liv
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 203
Punten : 201
Registratiedatum : 28-06-13

Bericht  Lenthe zo 21 jul 2013 - 21:46

Wat een lastige keuze. Ik snap dat het moeilijk is en dat je neigt naar de parfumerie. Maar ga voor jezelf ook even na of je er over een jaar ook gelukkig bent, als je een hele dag moet staan (in een weeïge parfumlucht), alleen maar moet afrekenen en cadeautjes inpakken (want veel mensen weten wat ze willen en hoeven geen advies), soms je tijd maar weg staan te kijken, aangezien het aan het begin van de week vaak heel rustig is en je op klanten moet wachten, je vaak zaterdagen moet werken en je vaak moet bijvullen en spiegelen van het vak... Etc.
Het feit dat het veel minder stressvol is klinkt nu wel heel leuk, maar het is ook een stuk minder dynamisch en kun je daarin je kennis, kwaliteit en ambitie kwijt? Ga je je niet vervelen over een tijdje?

Ik vond mijn bijbanen (oa horeca en supermarkt) leuk, maar als ik in vakanties 40 uur per week had gewerkt, was ik er ook wel mee klaar.
Om hoeveel uur per week zou het gaan? Kun je een combi maken? Zou je bijv 3 dagen per week je ene baan kunnen uitvoeren en een vrijdag of zaterdag in de parfumerie kunnen werken?

Succes met je keuze!

Edit: Heb je ook doorgroeimogelijkheden in de parfumerie? Bijvoorbeeld op termijn filiaalmanager of andere mogelijkheden?
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: