Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer ziekmelden

+13
pindaatje
Pien
Happydobby
L!ND@
pitbullgup
Annemie
M@niek
holaagirl
Sjonno
chipa
Susan
moepie
MissD
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 7:18

Pien schreef:Ik vind het een beetje naïef om op deze manier door te willen gaan... Je bent nu niet alleen verantwoordelijk voor je eigen lichaam en gezondheid maar ook voor dat kleine frummeltje wat in je buik zit!

Dat vind ik wel erg hard geconcludeerd. Ik ben zelf ook heel ziek geweest in het begin (van week 5 tot week 16) van m'n zwangerschap. Heb Hyperemesis Gravidarum gehad, maar het duurde lang voordat ik dat zelf in de gaten had.

In het begin dacht ik ook steeds dat ik niet ziek was, maar zwanger, en ging ik toch weer werken, of proberen te werken. De rest van de tijd lag ik thuis in bed. Ik moest geregeld eerder naar huis van het werk omdat ik ziek was, of me 's ochtends ziek melden, of bellen dat ik ietsje later kwam omdat ik net moest overgeven voordat ik de deur uit wilde gaan. Toch kwam het niet in me op om me volledig ziek te melden. Af en toe heb ik me een dagje ziekgemeld, maar de dag erna toch weer gaan werken.

Tot ik naar de controle moest bij de verloskundige, die me meteen doorstuurde naar het spoedspreekuur bij de gynaecoloog in het ziekenhuis. Daar aangekomen bleek ik HG te hebben en helemaal uitgedroogd te zijn. Dat had ik zelf dus totaal niet in de gaten! Ik moest meteen daarblijven en ben dus 4 dagen opgenomen geweest.

Dus mijn tip voor de to: hou je goed in de gaten dat je niet uitdroogd? Anders op tijd aan de bel trekken bij de verloskundige!
Veel sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  pindaatje ma 6 jun 2011 - 7:44

Wat vervelend dat je je zo voelt!
Ik zou me inderdaad ook ziekmelden, zeker ook omdat je al een paar keer bent flauwgevallen!

Ben zelf ook zwanger, en kan ook weinig tot niets binnenhouden... Hele dag misselijk, en als ik me druk maak krijg ik telkens flinke buikpijn... Maar ik durf me ook niet ziek melden op mijn werk (werk ook in de zorg), bij ons zijn ze er best streng in, en ik vind persoonlijk dat ze weinig meedenken of inleven.. Het enige wat ze denken en vragen is wanneer je denkt weer te kunnen werken, en wat je wel kan doen...
Dus ja, anderzijds snap ik je ook wel....
Maar dat flauwvallen lijkt me echt niet goed, zeker niet als je ook nog een half uur moet reizen naar je werk!
En je zegt zelf dat het je laatste weken daar zijn, dus maak je niet druk om wat anderen er van denken!
Denk goed om jezelf, en je kleintje!

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  Flip Fluitketel ma 6 jun 2011 - 7:45

Ik zou me ziekmelden. Je moet niet voor niets rust nemen van de huisarts en de VK en ik zou dat ook gewoon nemen en doen. Jij en je kindje zijn het belangrijkste op dit moment en zeker met die momenten van (bijna)flauwvallen zou ik geen risico nemen. En je clienten voelen het ook aan als jij niet lekker in je vel zit......
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  *Lookie* ma 6 jun 2011 - 7:50

Inderdaad ziekmelden, dit is geen doen zo. Ik heb me inmiddels ook al een week 'moeten' ziekmelden, was de 11e week van de zwangerschap. Ik heb het nog een half dagje geprobeerd maar het was geen doen en op een gegeven moment voel je je ook slap als je steeds moet overgeven. Maar ik voelde me ook enorm schuldig, stom is dat maar ja.. Wat betreft dat medicijn tegens misselijkheid, emesafeme (?volgens mij) daarbij mag je niet autorijden voor zover ik weet en ik lees dat jij wel met de auto moet. Dus dan zou dat ook geen optie zijn.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  MissD ma 6 jun 2011 - 20:15

Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Normaal gesproken is mijn leidinggevende op maandag afwezig, maar gister was hij er wel. Meteen met hem in gesprek gegaan en aangegeven dat het niet goed ging. Gelukkig is hij als leidinggevende wel heel begripvol, en hij gaf aan dat ik de tijd moet nemen om even aan mezelf te denken.
Collega's zijn helaas niet allemaal even begripvol, want ja... dit hoort toch bij zwanger zijn. Doordat ze dat al een aantal keren hadden gezegd, had ik het idee dat ik me aanstelde of het groter maakte dan het is. Maar als ik zo jullie reacties lees absoluut niet, en ik ben blij dat ik me nu gewoon ziekgemeld heb en daarna naar huis kon.

En wat die medicijnen betreft, precies wat Lookie zegt, daar mag je geen auto bij rijden. Dus dat is op dit moment geen optie. Vanaf 1juli werk ik 5 minuten van mijn huis lopen vandaan, en dan ga ik zeker om deze medicijnen vragen als ik nog steeds dezelfde klachten heb.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  LeeuwLeeuw di 7 jun 2011 - 0:41

Goed dat je aan jezelf hebt gedacht en de knoop hebt doorgehakt!

En er zullen wel altijd mensen zijn die er commentaar op hebben of het beter weten, maar het gaat hier om jou en je kindje en je moet je eigen gevoel volgen.
Anderen hebben hun oordeel toch wel klaar.

LeeuwLeeuw
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 56
Punten : 58
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  LMCurious di 7 jun 2011 - 1:47

Ik nam de medicijnen savonds, waardoor ik sochtends niet meteen misselijk was. Als ik dan rustig begon met eten had ik neit altijd sochtends weer medicijnen nodig, waardoor ik wel gewoon kon autorijden. (bij de 1e zwangerschap, 2e keer hielp het veel minder goed)
Daarbij zei mijn ha dat als je die medijnen een paar keer gebruikte het ook gewoon helemaal weg kon gaan.

Dus ik zou een navraag doen bij je ha, en dan bijv. 3-4 dagen ziekmelden(of in het weekend/vrije dagen beginnen) en de medijnen innemen, kijken wat het met je doet, en dan kun je op je vrije dagen wellicht iets meer binnehouden, waardoor je wel een beetje voedingsstoffen binnenkrijgt en kan compenseren op de dagen dat je het niet pakt omdat je moet autorijden.

Maar overigens vind ik ook, als jij zonder medicijnen de hele dag moet spugen en dus niet kunt werken, kun je ook medicijnen innemen en als ze werken alsnog thuisblijven als je niet op je werk kunt komen. Voor jou baas maakt het natuurlijk niet uit, maar voor jou en je kindje wel!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 2:16

Ik heb gewoon auto gereden met de Emesafene en werkte er ook gewoon mee, was wel moe, maar niet zo duf dat het niet verantwoord was. Ik denk dat dat per persoon verschillend is, dat het gewoon een kwestie van proberen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum