Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe lang garantie iPhone (Vodafone)?

+2
Atelier Madame
Lady4
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe lang garantie iPhone (Vodafone)? Empty Hoe lang garantie iPhone (Vodafone)?

Bericht  Lady4 zo 5 jun 2011 - 21:49

Weet iemand hoe lang de garantie op een iPhone 4 is? Ik heb dit toestel nu bijna drie maanden en de ronde knop werkt regelmatig niet. Ik moet dan soms wel 15 keer drukken voordat hij reageert. Ik kan op Vodafone.nl nergens vinden hoe lang de garantie is en het staat ook niet in mijn papieren.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang garantie iPhone (Vodafone)? Empty Re: Hoe lang garantie iPhone (Vodafone)?

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 22:44

Ik denk dat je 1 jaar garantie op het toestel hebt... ik dacht namelijk dat 1 jaar vrij standaard was!

Gast
Gast

Hoe lang garantie iPhone (Vodafone)? Empty Re: Hoe lang garantie iPhone (Vodafone)?

Bericht  Lady4 zo 5 jun 2011 - 22:53

Thanks! In dat geval fiets ik straks even naar de Vodafone winkel en hoop ik op een reparatie én een leentoestel.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Atelier Madame zo 5 jun 2011 - 23:22

Ik meen dat je bij de nederlandse wet zelfs recht hebt op 2 jaar garantie. Er geldt sowieso een 'redelijkheids' garantie heb ik wel is gehoord. Je mag ervnauit gaan dat een product een bepaalde periode meegaat en hebt dan ook recht op een bepaalde garantie daarbij.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 23:51

Atelier Madame schreef:Ik meen dat je bij de nederlandse wet zelfs recht hebt op 2 jaar garantie. Er geldt sowieso een 'redelijkheids' garantie heb ik wel is gehoord. Je mag ervnauit gaan dat een product een bepaalde periode meegaat en hebt dan ook recht op een bepaalde garantie daarbij.
Je hebt inderdaad recht op een deugdelijk product, hieronder meer informatie daarover:

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Basisinformatie/De_wettelijke_garantieperiode_in_Europa

Gast
Gast

Bericht  Lady4 zo 5 jun 2011 - 23:55

Dat is goed om te horen. Ik mag aannemen dat een product als een mobiele telefoon langer meegaat dan drie maanden. Ben benieuwd of ze daar in de Vodafone winkel ook zo over denken.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 23:57

Ze zullen het waarschijnlijk opsturen naar Apple, en die bepaald dan of het garantie is.

Gast
Gast

Bericht  Minx zo 5 jun 2011 - 23:58

Dat is wel vervelend inderdaad dat die het niet goed doet.

Nou mijn vraag hoe zit het dan als er in de papieren een jaar staat? heb je dan voor iets anders getekend??
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Lady4 ma 6 jun 2011 - 0:25

In de papieren staat niks. Ik heb mijn iPhone telefonisch via Vodafone besteld en kreeg bij de levering alleen een rekening.

Mijn telefoon werkt verder helemaal naar behoren, alleen die knop werkt niet goed. Omdat dit na drie maanden al zo is, ben ik bang dat ie het over een tijdje helemaal niet meer doet en ik moet nog bijna twee jaar met deze telefoon.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Minx ma 6 jun 2011 - 0:26

Ja dat is niet prettig. Ik hoop dat die van mij daar geen last van gaat hebben. Die komt morgen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Zwerver ma 6 jun 2011 - 0:26

Na 3 maand is het sowieso aan hun
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 0:28

Heb helaas geen tijd om uitgebreid te reageren, maar als je het toestel telefonisch hebt besteld kan je het niet bij een winkel terugbrengen. Althans, dit was zo toen ik er nog werkte.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 0:29

Heb je geen verzekering er bij?

Dat heb ik wel, via T Mobile, en werkt echt goed. Mijn iPhone was laatst dus ook kapot, en hij werd keurig thuis opgehaald, en twee weken later weer teruggebracht. Ik kreeg zelfs een nieuw toestel, ipv dat ze de oude gerepareerd hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 0:30

Guattari schreef:Heb helaas geen tijd om uitgebreid te reageren, maar als je het toestel telefonisch hebt besteld kan je het niet bij een winkel terugbrengen. Althans, dit was zo toen ik er nog werkte.
Dat was ook zo toen ik bij Vodafone werkte, inderdaad.

Gast
Gast

Bericht  Zwerver ma 6 jun 2011 - 0:34

Ava schreef:
Guattari schreef:Heb helaas geen tijd om uitgebreid te reageren, maar als je het toestel telefonisch hebt besteld kan je het niet bij een winkel terugbrengen. Althans, dit was zo toen ik er nog werkte.
Dat was ook zo toen ik bij Vodafone werkte, inderdaad.
klopt inderdaad, dit is mij toen ook verteld bij HI
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lady4 ma 6 jun 2011 - 0:36

Oooh, das jammer.. Ik ga er toch even langs en anders moet ik het telefonisch doen.

Ik heb er geen verzekering bij nee, maar neem aan dat toestelfouten niet onder de verzekering vallen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 0:38

- schade door vloeistoffen,
- schade aan het scherm,

Vallen in principe niet onder de garantie. Overige problemen (defecte toetsen, softwareproblemen etc) wel. De grens ligt bij of de schade te wijten valt aan de gebruiker.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 0:39

Lady4 schreef:

Ik heb er geen verzekering bij nee, maar neem aan dat toestelfouten niet onder de verzekering vallen.

Juist wel, want bij mij was het ook een toestel fout. Bij mij bleef het belsignaal logootje constant in beeld staan. En ik had 'm ook pas een half jaar.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame ma 6 jun 2011 - 0:40

Marin schreef:Heb je geen verzekering er bij?

Dat heb ik wel, via T Mobile, en werkt echt goed. Mijn iPhone was laatst dus ook kapot, en hij werd keurig thuis opgehaald, en twee weken later weer teruggebracht. Ik kreeg zelfs een nieuw toestel, ipv dat ze de oude gerepareerd hebben.
Ik meen dat er wel is een onderzoek van Kassa is geweest waar uit kwam dat zon verzekering dikke onzin is.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Atelier Madame ma 6 jun 2011 - 0:41

Ava schreef:- schade door vloeistoffen,
- schade aan het scherm,

Vallen in principe niet onder de garantie. Overige problemen (defecte toetsen, softwareproblemen etc) wel. De grens ligt bij of de schade te wijten valt aan de gebruiker.
vaak moet je wel onderzoekskosten betalen, alleen al om erachter te komen of de schade door jou komt of doordat het een toestelfout is.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 0:47

Atelier Madame schreef:

Ik meen dat er wel is een onderzoek van Kassa is geweest waar uit kwam dat zon verzekering dikke onzin is.

Wat zou er 'dikke onzin' aan zijn dan?

Gezien zowel ik, als m'n zusje, als m'n vader en goede ervaringen mee hebben en alledrie een nieuw toestel binnen 2 weken hebben gekregen en een leentoestel voor in de tussentijd (goed mijn leentoestel deed het niet).. Wat is er dan precies 'onzin' aan?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 0:47

Onderzoekskosten betaal je alleen wanneer er een schade geconstateerd wordt die niet binnen de garantie valt en je besluit om geen opdracht tot reparatie (voor eigen kosten) te geven.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame ma 6 jun 2011 - 1:15

Marin schreef:
Atelier Madame schreef:

Wat zou er 'dikke onzin' aan zijn dan?

Gezien zowel ik, als m'n zusje, als m'n vader en goede ervaringen mee hebben en alledrie een nieuw toestel binnen 2 weken hebben gekregen en een leentoestel voor in de tussentijd (goed mijn leentoestel deed het niet).. Wat is er dan precies 'onzin' aan?

Haha dikke onzin klinkt heel hard natuurlijk, maar volgens mij heb je via de nederlandse wet al veel rechten met betrekking tot de garantie van een toestel. Natuurlijk heb je met een verzekering meer service, maar in principe heb je dus gewoon recht op een reperatie van je toestel en wanneer dit niet lukt moeten ze ook overgaan op de vervanging hiervan.
Kijk maar eens op deze website: http://www.judex.nl/rechtsgebied/consumentenrecht/garantie-en-ruilen/artikelen/986/welke-garantie-heb-ik-als-ik-een-product-koop_-.htm
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 ma 6 jun 2011 - 1:27

Ik heb toch eerst even gebeld met de klantenservice. Volgens hen klinkt het als een toesteldefect en valt dit onder de garantie. Ik heb geen recht op een leentoestel, omdat ik niet verzekerd ben, maar ze kunnen in de winkel mijn oude simkaartje wel weer activeren. Omdat ik het toestel telefonisch maar wel via Vodafone aangeschaft heb, mag ik hem ook via de winkel laten versturen. Daar zit ik nu dus, maar er zijn nog tien wachtenden voor mij..

Zal wel even vragen naar die onderzoekskosten.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 ma 6 jun 2011 - 2:34

Nou, ik heb mijn iPhone ingeleverd ter reparatie en met een nieuw simkaartje ben ik weer terug bij mijn oude samsung. Hoop dat ik snel bericht krijg dat ik hem weer kan ophalen! Hoezo, kleine verslaving? Wink

Marin, jij hebt onlangs je iPhone ook ter reparatie gehad toch? Kreeg jij daarna ook een nieuwe microsim? En moest je daarna veel dingen opnieuw downloaden of stonden alle apps, berichtjes en what's apps nog wel op je telefoon?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: