Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Psycholoog.

+5
Cheesegirl
Dolphinne
SuperGrover
Lady4
Sjonno
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Psycholoog. - Pagina 2 Empty Re: Psycholoog.

Bericht  Pussycat wo 8 jun 2011 - 4:03

[quote="Noa"]
SuperGrover schreef:Over dat het een placebo middel is, dat zei iemand anders heel stellig en ik reageerde op haar.


Ik geloof dat ik mij aangesproken moet voelen? Al heb ik het woord placebo ook nergens gebruikt...
Maar wat er wel een beetje op lijkt is dit: ''Soms geven huisartsen iets mee zodat het in je hoofd lijkt alsof die pil alles moet ''oplossen''''

En daarmee bedoelde ik niet dat het alleen een placebo effect heeft, maar toch ook wel een beetje eigenlijk...
Want een hele lage dosis daar merk je echt bijna niets van, maar het idee dat je een middel krijgt kan voor sommige mensen al een geruste gedachte geven. Dat is wat ik bedoelde.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Psycholoog. - Pagina 2 Empty Re: Psycholoog.

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 5:39

Een pil die alles oplost, dat zou lekker makkelijk zijn. Waar haal je deze informatie eigenlijk vandaan? Oxazepam is een benzodiazepinen en beïnvloedt de overdracht van elektrische prikkels in de hersenen. Dat het alleen een placebo middel is, dat is een feitelijk foutieve bewering. Ook van een halve pil kun je prima iets merken, ligt aan een aantal zaken (zoals gewicht, persoonlijke gevoeligheid) Daarom wordt vaak met een halve begonnen, voor sommige mensen kan een hele ineens al te zijn. Als een halve pil niet het gewenste resultaat oplevert wordt vaak aangeraden een hele te slikken. Pillen worden in de regel niet aangeboden als placebo middel om mensen een geruststellend gevoel te geven, het zijn middelen die echt iets doen in het lichaam, daarop zijn ze speciaal ontworpen.... Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Psycholoog. - Pagina 2 Empty Re: Psycholoog.

Bericht  Sjonno wo 8 jun 2011 - 19:24

SuperGrover schreef:Maar ik heb ook nergens gezegd dat het een placebo is. 10 pillen mogen maximaal 1 keer per maand voorgeschreven worden, de meeste huisartsen doen dit zelfs nog minder vaak. Dus 'zo maar' een herhalingsrecept is er ook niet bij. Maar verslaafd, als in afkickverschijnselen als je het niet slikt zul je echt niet zomaar krijgen. Verdere verslaving is vrijwel alleen psychisch, maar daarvoor is dus een max. aan herhalingsrecepten en een extra controle bij de apotheek (en het feit dat je er zelf voor moet betalen) ingesteld.

Met andere woorden, ik krijg het gevoel alsof je Sjonno bang probeert te praten voor dit middel, met termen als zeer zwaar verslavend, dat veel mensen in jouw omgeving verslaafd zijn hieraan. En ik denk dat dat onnodig is.

Ow, maar ik word daar niet bang van. Ik heb 2x een halve pil gepakt ( mag 3 halve per dag van de ha ) en heb er niets van gemerkt. Als ik een paniekaanval krijg ga ik me erg concentreren op m'n ademhaling en dan gaat het al snel beter.

Vandaag om 10.30 bij psycholoog zijn, ben benieuwd.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Psycholoog. - Pagina 2 Empty Re: Psycholoog.

Bericht  Fiona do 9 jun 2011 - 6:56

En hoe ging het bij de psycholoog? Viel het mee of tegen?

Fiona
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 15
Punten : 17
Registratiedatum : 31-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Psycholoog. - Pagina 2 Empty Re: Psycholoog.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum