Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slecht slapen en ervaring co-sleeper

+3
Linda
Pussycat
Fiwen
7 plaatsers

Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  Fiwen zo 5 jun 2011 - 8:12

Dochterlief is ondertussen ruim 9 maanden en de nachten dat ze doorgeslapen heeft in die 9 maanden zijn op 1 hand te tellen. Ze heeft een tijdje beter geslapen, dan werd ze 1 keer per nacht wakker maar sliep ze met een speen of een aai over haar bol weer verder maar nu is het al weer maanden elke nacht minimaal 5 keer raak (en dan is het vanaf 3 uur ook niet meer goed met een speen maar is ze klaar wakker). Ik trek het steeds slechter, ik ben doodmoe en nu ik ook nog eens full-time stage loop en een te traag werkende schildklier heb ben ik gewoon helemaal op.
Omdat ze beter slaapt als ze bij ons in bed ligt zitten we er over te denken een co-sleeper te kopen/maken zodat ze veilig bij ons kan liggen en wij ook nog voldoende ruimte hebben om fatsoenlijk te kunnen slapen.

Heeft iemand hier ervaring mee bij wat oudere kindjes? Ik lees namelijk op internet alleen ervaringen over jonge kinderen.

Alle tips voor beter slapen zijn trouwens welkom.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  Pussycat zo 5 jun 2011 - 8:16

Geen ervaring mee... maar denk ook niet dat het bij mijn dochter zou werken. Misschien wel voor jullie hoor, maar ja dat weet je zelf beter.
Onze dochter die wil dan gewoon lekker in mijn armen liggen en dan lekker knuffelen dan slaapt ze zo weer. Dan kan ik haar zo terug leggen en slaapt ze ver :P (als ik zelf niet ook al in slaap gevallen ben)

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 8:18

Wat zou je er precies over willen weten? Wij hebben ook overwogen om een co-sleeper aan te schaffen, maar dankzij ons grote bed hebben wij ruimte genoeg over als ze erbij ligt (wel onder haar eigen deken en wij met het kussen ter hoogte van haar voetjes). Daarbij zijn het echt periodes en vond ik een dure co-sleeper te duur voor het aantal nachten dat zij bij ons ligt.

Wil je haar er overdag ook in leggen of echt alleen 's nachts als jullie ook gaan slapen? Anders zou ik een co-sleeper zelf (laten) maken met hoge wanden en een rekje waarmee je 'm af kunt sluiten. J is nu natuurlijk wel op een leeftijd dat ze zich gaat optrekken en een normale co-sleeper is zo hoog als een normaal ledikantje. Als je de bodem dan gelijk hebt aan jullie matras, zal ze over de rand kunnen klimmen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  Fiwen zo 5 jun 2011 - 8:30

@Dromertje, het gaat alleen om 's nachts. Overdag slaapt ze goed in haar eigen bed maar 's nachts wil ze gewoon bij ons liggen en ze hoeft niet perse op mijn arm of zo, ze vind het 'genoeg' als ik een hand op haar buikje/rug leg als ze onrustig wordt en als ik snel genoeg de speen terug stop slaapt ze door. We hebben in principe voldoende ruimte alleen onze bedden schuiven erg snel uit elkaar waardoor er echt een gevaarlijke spleet tussen de bedden komt en dat vind ik gewoon eng dus nu slaapt ze steeds of helemaal aan mijn kant of helemaal aan de kant van mijn man en dat is krap. Zeker omdat ze altijd met twee armen uitgestrekt slaapt en dan alles wat binnen haar bereik ligt vastpakt en aan gaat trekken (meestal mijn haar).

Ik vind het heel lastig, we zitten er zo doorheen dat we elke mogelijkheid aangrijpen maar het is ook wel weer sonde van het geld als het niet blijkt te werken. Je zou die dingen bij de thuiszorgwinkel moeten kunnen huren om te proberen Idea
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 8:33

En als je zo'n ikea bedje koopt en één zijkant eruit laat? Goedkoop matrasje van de ikea erin, met tairibbandjes (schrijf je dat zo?) aan jullie bed vast maken en je hebt ook een co-sleeper! Als het niet werkt ben je in ieder geval niet zo'n klap geld kwijt en wie weet kun je zo'n bedje ook nog makkelijk weer op marktplaats verkopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  Linda zo 5 jun 2011 - 8:35

Onze dochter slaapt bijna vanaf het begin in een co-sleeper. Mijn man heeft er zelf één gemaakt met een simpel ikea bedje.
Zowel man, ik, als onze dochter vinden het prettig en we zijn van plan om haar daar nog een lange tijd te laten slapen. Ik vind het ook erg makkelijk om haar 's nachts zo te troosten, binnen 5 a 10 minuten slapen we weer. Man slaapt 9 van de 10 keer gewoon door, dus dat is ook prettig.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  Fiwen zo 5 jun 2011 - 8:43

Denk dat ik morgen inderdaad maar eens langs de Ikea ga om zo'n bedje te halen, hopelijk brengt dat wat meer rust. (Manlief ligt nog steeds met haar op bed omdat ze steeds wakker wordt als we weg lopen).

Ik ga er maar eens bij liggen, ik ben doodop en ik ga er vanuit dat ik vannacht nog wel een paar keer wakker wordt Wink

Bedankt voor jullie reacties, was even bang veel negatieve reacties te krijgen maar jullie hebben me overtuigd om het gewoon maar te gaan proberen. Zo kan het ook niet langer.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 9:38

Waarom had je negatieve reacties verwacht?
Ook jullie nachtrust is belangrijk. Jullie moeten ook gewoon kunnen functioneren en dat is met heel weinig slaap echt lastig. Dus dan is het nog niet zo'n gek idee, lijkt mij.
Ikeabedje, dat is handig. Zou ik ook moeten hebben voor I. die slaapt ook nog steeds vanaf een uur of 1 bij ons. Maar ons bed is veel te hoog daarvoor. laughcry
Heb je het al geprobeerd met een campingbedje naast jullie bed? Dat heb ik ook voor I. ene keer kan ik hem er wel een halve nacht inleggen, andere keer niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  Tinkie zo 5 jun 2011 - 10:17

Onze dochter heeft ook heel lang in een co-sleeper geslapen, tot ongeveer 14 maanden.
Ik vond het ideaal, ze werd ook vaak wakker 's nachts.
Zij houd graag mijn hand vast en zodra ik haar handje dan los liet werd ze weer wakker, dat ze in de co-sleeper lag kon ik gewoon doorslapen terwijl zij mijn hand vast kon blijven houden.
Wij hebben er ook 1 gemaakt van een ikea ledikantje, zijkant eruit, bedbodem op de goede hoogte vast zetten en aan ons bed vast zetten met een touwtje om de poten.
Erg handig en het valt nog een keer te overzien wat betreft de kosten.
Tinkie
Tinkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 113
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  Parisienne zo 5 jun 2011 - 10:30

Ik heb geen ervaring wat betreft een co-sleeper, al wou ik dat ik dat wel had. Wij hebben (nog steeds) eenzelfde soort probleem met slapen met N. Ze slaapt ook heel slecht, maar slaapt helaas echt niet bij ons in bed. Als dat wel zo was zou ik uiteindelijk ook een dergelijke oplossing proberen. Ik wil je in ieder geval succes en sterkte wensen. Hoop dat dit gaat lukken! smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  Liadan ma 6 jun 2011 - 4:32

Yara sliep vaak gewoon bij ons in bed. Kian ligt nu in de wieg meteen naast ons bed maar als hij daar niet meer in past gaan wij ook een co-sleeper maken van een ikeabedje.
Hopelijk helpt het bij jullie, Yara was als ze slecht sliep bijna altijd meteen weer rustig als ze voelde dat wij bij haar lagen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  Fiwen ma 6 jun 2011 - 7:45

@Coco, in mijn omgeving krijg ik er negatieve reacties op als ik vertel dat we het van plan zijn. Ik krijg alleen maar opmerkingen als "laat haar gewoon huilen, ze valt vanzelf wel in slaap als ze moe is". Ik heb vandaag ook expres niks tegen het cb gezegd over het slapen omdat ik het gewoon beu ben om steeds te horen te krijgen dat ik haar maar moet laten huilen. Ik wil dat niet en ik ga dat ook gewoon echt niet doen.

Vandaag helaas geen tijd gehad om naar de Ikea te gaan, stage liep gigantisch uit. Vannacht was weer drama, we hebben 'diensten' gedraaid en om en om geslapen omdat J. elk half uur wakker werd, continu lag te draaien en het veel te warm had.

Ik hoop dat ze vannacht iets beter slaapt nu het wat afgekoeld is (ze slaapt nu lekker). Ik ga nu ook lekker boven liggen, zo veel mogelijk slapen als het kan. Zeker aangezien ik ook nog eens 7 dagen per week, 24 uur per dag dienst heb voor mijn stage (lekker dubbelop allemaal dus)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  Liadan ma 6 jun 2011 - 7:51

Fiwen, irritant hè, die reacties. Die heb ik vrijdag ook al gehad van het CB. Ze zei dat als hij krampjes heeft dat ik 'm wel in zijn bedje even kon laten huilen...nou mooi niet dus hè. Ik heb toen gezegd dat ik 'm niet laat huilen en toen zei ze wel dat dat ook prima is, maar ik vind het al onbegrijpelijk dat ze aanraden hem in bed te laten huilen bij krampjes (hij was toen 1,5 week oud).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  xxjojootjexx ma 6 jun 2011 - 8:01

Hier heeft Tristan ook nooit echt goed geslapen, eigenlijk precies zoals bij jullie, soms een nacht goed, maar dan weer tijden constant mis. Ik wilde ook een co-sleeper neerzetten, alleen is dat eigenlijk geen doen in onze slaapkamer. Vandaar dat ik andere oplossingen zocht.
Ik ben naar een osteopaat geweest. De eerste keer is nu 5 weken geleden, ben 3 keer geweest en de laatste keer was 2 weken terug. Hij bleek een rare overgang te hebben van dikke naar dunne darm. Dat heeft de osteopaat gemasseerd. En sindsdien slaapt Tristan zo goed als elke nacht door. Tristan wordt nu tussen 7 en 7 nog 1x wakker om te drinken.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  Parisienne ma 6 jun 2011 - 8:48

xxjojootjexx schreef:Hier heeft Tristan ook nooit echt goed geslapen, eigenlijk precies zoals bij jullie, soms een nacht goed, maar dan weer tijden constant mis. Ik wilde ook een co-sleeper neerzetten, alleen is dat eigenlijk geen doen in onze slaapkamer. Vandaar dat ik andere oplossingen zocht.
Ik ben naar een osteopaat geweest. De eerste keer is nu 5 weken geleden, ben 3 keer geweest en de laatste keer was 2 weken terug. Hij bleek een rare overgang te hebben van dikke naar dunne darm. Dat heeft de osteopaat gemasseerd. En sindsdien slaapt Tristan zo goed als elke nacht door. Tristan wordt nu tussen 7 en 7 nog 1x wakker om te drinken.

Ik zat eraan te denken om misschien ook naar een osteopaat te gaan. Wat doen ze daar precies? En moet je daarvoor een verwijzing hebben van je huisarts?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  xxjojootjexx ma 6 jun 2011 - 8:56

Je hoeft geen verwijzing te hebben. het valt onder alternatieve geneeskunde.
Mij maakte het niet uit, omdat ik gewoon alles over heb en had voor een kindje wat beter in zijn vel zou zitten. Verstandig is namelijk om te kijken hoe het vergoed wordt. Het kostte hier 3x 75 euro voor 3 kwartier per keer. Waarvan wij 3x40 vergoed hebben gekregen.
Wat ze precies doen is met lichte aanrakingen weefsels weer op een juiste manier met elkaar verbinding laten maken.
Klinkt beetje gek zo, kijk hier maar eens. http://www.osteopathie.nl/

Tristan is trouwens in de 5 weken, dus eigenlijk al meteen na de eerste behandeling helemaal veranderd. Van een kereltje wat veel huilde, getroost moest worden, is het nu een ondernemend mannetje, wat kruipt, zelf zit, gaat staan, rondjes rond de tafel loopt, papa en mama zegt, veel lacht etc en bovenal, heerlijk slaapt.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  Parisienne ma 6 jun 2011 - 9:26

Ik ga morgen even de verzekering bellen om te vragen hoeveel en hoe het vergoed wordt. Ben aanvullend verzekerd, dus best een redelijke kans dat we een aardig gedeelte of zelfs helemaal vergoed krijgen.

N. heeft eigenlijk vanaf het begin slecht geslapen. Ze is 's nachts erg onrustig en wordt vaak wakker. We hebben genoeg nachten gehad dat we met haar drie uur op zaten, niks was dan goed. Ze wilde zelfs niet (meer) bij ons in bed slapen, ze wilde gewoon helemaal niet slapen. Je probeert elke keer iets nieuws, maar eigenlijk niks helpt. Als het een nacht goed gaat denk je: het was maar een fase, hopelijk is het voorbij. Helaas blijkt het dan maar van korte duur geweest te zijn, de nacht erna is het weer 'feest'. Niet alleen lijdt N. er zelf onder, maar wij ook. Ik ben ook helemaal op.. ik kom niet verder met mijn afstudeerscriptie terwijl ik dit al klaar had kunnen hebben en ik heb ernstige bloedarmoede door mijn dragerschap van een bloedziekte. Ik ben dus al veel moe, het feit dat N. zo slecht slaapt helpt ook niet echt.

Wij gaan morgen actie ondernemen en een afspraak maken bij een osteopaat. Ik hoop echt dat ook N. er baat bij heeft. Zij heeft haar rust hard nodig, want ik merk dat als ze 's avonds en 's nachts zo vaak wakker is ze ook echt gewoon moe is. Ze kan alleen niet slapen, hoe graag ze ook wil. Bedankt dus voor de reactie! smile

@ Fiwen: hebben jullie dit ook al geprobeerd?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 9:30

Bij ons heeft het H ook erg goed geholpen.
Niet zo zeer met slapen maar wel met heel veel andere dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  Fiwen di 7 jun 2011 - 8:33

Osteopaat zijn we toen ze een stuk jonger was een paar keer geweest. Maar is zeker een optie om weer eens een afspraak te maken als het niet beter gaat.
Vandaag een nieuw bedje gehaald en meteen in elkaar gezet. Ook een baby snooze gekocht omdat ze een vreselijke draaikont is en ze ligt nu heerlijk rustig naast me te slapen. Duurde wel even voordat ze sliep maar ze heeft niet gehuild dus dat is al positief. Nu afwachten wat ze vannacht gaat doen, ik hou jullie op de hoogte.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  Parisienne di 7 jun 2011 - 22:25

@ Fiwen: hoe is het verder nog gegaan gisteravond en -nacht? Wel fijn dat ze zonder (al te veel) te huilen in slaap gevallen is! Ik hoop echt dat het op deze manier een stuk beter gaat met J. en jullie allemaal voldoende (nacht)rust kunnen hebben vanaf nu!

Ik heb overigens vandaag eerst even mijn verzekering gebeld wat betreft de vergoeding voor osteopatie. Ik ben aanvullend verzekerd (de duurste verzekering die ze daar hebben) en ik zou maar 25 euro per behandeling vergoed krijgen! :shock: Ik vind dat echt ontzettend weinig! Dat zou betekenen dat we ongeveer 60 euro per consult/behandeling zelf moeten betalen. Nou heb ik echt alles over hoor, voor onze dochter. Alleen op dit moment hebben we dat geld gewoon even niet. Ik ga toch uit van het feit dat we zo'n 3 behandeling (minimaal) nodig hebben. Ligt het nou aan mij of is de vergoeding die mijn verzekering geeft nou zo ontzettend laag?!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  Fiwen wo 8 jun 2011 - 7:21

Parisienne schreef:@ Fiwen: hoe is het verder nog gegaan gisteravond en -nacht? Wel fijn dat ze zonder (al te veel) te huilen in slaap gevallen is! Ik hoop echt dat het op deze manier een stuk beter gaat met J. en jullie allemaal voldoende (nacht)rust kunnen hebben vanaf nu!

Vannacht ging het redelijk. Ze is niet minder vaak wakker geweest maar het scheeld al dat ik nu niet steeds mijn bed uit hoef. Ik kan lekker blijven liggen en val dus ook weer sneller in slaap. Ik lig nu ook naast haar om haar in slaap te krijgen. Ze slaapt net maar er is een of ander feest hier in het park om de hoek en het is een komen en gaan van luidruchtige jongeren op scooters dus ze is al weer een paar keer wakker geschrokken. Hopelijk slaapt ze snel vast genoeg dat ze er niet meer wakker van schrikt.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen en ervaring co-sleeper Empty Re: Slecht slapen en ervaring co-sleeper

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum