Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby 6 maand, slecht slapen

2 plaatsers

Ga naar beneden

Baby 6 maand, slecht slapen Empty Baby 6 maand, slecht slapen

Bericht  Julia ma 14 maa 2011 - 22:51

Onze dochter heeft nooit doorgeslapen,omdat ze altijd 's nachts nog kwam voor een voeding. Deze voeding geven we nu om 23.00 en dat lijkt goed te gaan. Alleen is ze de afgelopen maand bijna aan 1 stuk door ziek geweest en ze slaapt nu dus erg slecht. Ze slaapt goed tot ongeveer 03.00 en daarna komt ze om het kwartier/half uur. Ik heb het idee dat ze dan nog wel moe is maar alleen haar speentje wil. Alleen dan wel elk half uur! En rond een uur of 6 is mevrouw ineens klaar wakker.
Geen idee of dit te maken heeft met haar ziek zijn of met het feit dat ze misschien in een sprongetje zit? Hebben jullie hier ervaring mee of tips? Dit levert namelijk nogal wat slaapgebrek op :shock:
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 6 maand, slecht slapen Empty Re: Baby 6 maand, slecht slapen

Bericht  Parisienne ma 14 maa 2011 - 23:28

Wij hebben dit probleem ook. Ik heb het een en ander opgezocht en we gaan proberen meer rust, regelmaat en iets van een vast bedritueel te creëren. Heb ook een topic hierover geopend, alleen dan gericht op de regelmaat en het bedritueel.. hoe anderen dat dus doen. Wellicht handig om ook even mee te lezen? Lees ik hier ook af en toe even mee! Wink

Wat ik ook gelezen heb ik dat het vaak wel even een paar nachten afzien is als je het tussendoor wakker worden echt wil 'afleren', houd daar rekening mee Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 6 maand, slecht slapen Empty Re: Baby 6 maand, slecht slapen

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 23:46

Hier hebben we dat probleem ook, maar is het niet iets van de laatste tijd, maar gebeurt dit al bijna haar hele leven.
Ze wordt 's nachts echt om de haverklap wakker. Vaak is het dan inderdaad een kwestie van de speen (een paar keer) teruggeven en dan slaapt ze weer door. Soms voor 2 of 3 uur, maar soms ook maar een half uurtje.

Op het cb hier geven ze het advies om haar dan een paar nachten achter elkaar te laten huilen. Mijn man wil dat doen, maar ik vind het zielig. Al ben ik nu ook wel zo moe, dat ik het ook wel heel fijn zou vinden om eens een nachtje alleen maar voor een voeding wakker te hoeven worden...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 6 maand, slecht slapen Empty Re: Baby 6 maand, slecht slapen

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 23:56

Misschien heeft ze last van doorkomende tandjes en dus pijn, waardoor ze nu zo vaak wakker wordt. De speen kan ook verlichting/troost van de pijn verzachten.
Mijn kleine vent heeft daar ook veel last van en dan met name 's nachts.

Verder is ze natuurlijk ook nog maar 6 maand en dan is doorslapen niet zo vanzelfsprekend en is het een kwestie van dealen met de situatie als ze niet doorslaapt.
Nachten laten doorhuilen zou ik absoluut niet doen.
Misschien een nachtje bij opa en-/of oma slapen om zelf een beetje tot rust te komen, of een zaterdag overdag bijslapen terwijl zij bij iemand anders is.

Ik weet niet waar ze slaapt, maar wij hebben de kinderen weer terug bij ons op de kamer, zo is het veel minder vermoeiend om er om de haverklap uit te moeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 6 maand, slecht slapen Empty Re: Baby 6 maand, slecht slapen

Bericht  Parisienne di 15 maa 2011 - 0:02

Coco, ik zat daar bij onze N. ook al aan te denken. Ik denk dat ze last heeft van doorkomende tandjes, daarom troost ik haar nu ook gelijk zodra ik haar hoor. Wel laat ik haar in bedje liggen en ga er zelf bijvoorbeeld naast zitten. Vind het zo zielig om haar te laten huilen als het bijvoorbeeld echt van de pijn is. Maargoed, eigenlijk is het bij haar nooit anders geweest, ze heeft nooit echt nachten heel goed doorgeslapen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 6 maand, slecht slapen Empty Re: Baby 6 maand, slecht slapen

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 0:10

Parisienne schreef:Coco, ik zat daar bij onze N. ook al aan te denken. Ik denk dat ze last heeft van doorkomende tandjes, daarom troost ik haar nu ook gelijk zodra ik haar hoor. Wel laat ik haar in bedje liggen en ga er zelf bijvoorbeeld naast zitten. Vind het zo zielig om haar te laten huilen als het bijvoorbeeld echt van de pijn is. Maargoed, eigenlijk is het bij haar nooit anders geweest, ze heeft nooit echt nachten heel goed doorgeslapen.

Maar ze is ook pas 6,5 maand, mensen met doorslapende kinderen op die leeftijd boffen gewoon.
Maar misschien kun je haar wat druppeltjes voor doorkomende tandjes geven, wellicht levert het iets aan verbetering op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 6 maand, slecht slapen Empty Re: Baby 6 maand, slecht slapen

Bericht  Julia di 15 maa 2011 - 1:20

Het gaat me er niet zozeer om dat ze hele nachten moet kunnen doorslapen. Dat deed ze eerder ook niet, want toen kwam ze nog voor een voeding. Geen probleem. Maar dat ze nu echt slecht slaapt 's nachts is vrij plotseling. Vandaar dat ik me afvraag of het een sprongetje of iets kan zijn. Laten huilen is voor mij geen optie.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 6 maand, slecht slapen Empty Re: Baby 6 maand, slecht slapen

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 1:29

mijn dochter heeft afgelopen week/weken heel slecht geslapen door een doorkomend tandje (achteraf), soms werd ze ieder half uur wakker. Als zij zo slecht slaapt neem ik haar lekker bij me in bed. als zij wakker wordt doe ik de pink erin, kauwt en sabbelt wat en ze slaapt weer verder (en ik ook, niet geheel onbelangrijk). Zodra haar tandje erdoor was slaapt ze weer perfect in haar eigen bedje, dit weekend heeft ze zelfs 13 uur zonder wakker te worden geslapen, zonder bij ons in bed te willen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 6 maand, slecht slapen Empty Re: Baby 6 maand, slecht slapen

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 1:42

Idd, als I. pijn heeft nemen wij hem ook in bed, dan slaapt hij tenminsten wel. N. ook hoor, maar zij heeft er eigenlijk nooit last van.
Het is ook begrijpelijk dat een baby/kindje bij papa en mama wil zijn als ze pijn hebben.
Zo heeft hij 2 maanden bijna elke nacht bij ons gelegen.
Nu slaapt hij weer "prima" in zijn eigen bedje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 6 maand, slecht slapen Empty Re: Baby 6 maand, slecht slapen

Bericht  Parisienne di 15 maa 2011 - 2:00

Ik zou ook heel graag N. bij ons in bed willen nemen en op deze manier nog een paar uurtjes slaap pakken, maar N. slaapt dan echt niet. Tot zo'n twee maanden geleden deed ze dit wel. Als ze naar onze mening te 'vroeg' wakker werd sliep ze de laatste twee uurtjes (van 6-8 bijv.) nog even bij ons in bed. Zodra ik met haar ging liggen gingen haar oogjes al gelijk dicht. Nu doet ze dit niet meer, helaas! Ze wil gewoon echt niet meer bij ons in bed slapen en ze wordt alleen maar boos en gaat overstrekken.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 6 maand, slecht slapen Empty Re: Baby 6 maand, slecht slapen

Bericht  Julia di 15 maa 2011 - 4:39

Maar zou ik het niet door moeten hebben als er een tandje door zou komen dan? Ik voel en zie namelijk nog niets. Wel is ze de hele tijd bezig met op mijn vingers en op andere dingen te kauwen...
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 6 maand, slecht slapen Empty Re: Baby 6 maand, slecht slapen

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 5:01

Julia schreef:Maar zou ik het niet door moeten hebben als er een tandje door zou komen dan? Ik voel en zie namelijk nog niets. Wel is ze de hele tijd bezig met op mijn vingers en op andere dingen te kauwen...

ik had het niet door, zodra er ook echt wat doorkomt (en dus te zien en te voelen is), is de pijn vaak over!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 6 maand, slecht slapen Empty Re: Baby 6 maand, slecht slapen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum