Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1!

+49
Willem
Pepper
Pannetoet
Blond
Gioia
sabje
PeperMunt
Sunshine
Sam
ThinkPink
applestar
Lady Starstruck
_Lacey_
Sushi
Lousanne
*Lookie*
Mysterious
lyke
FireButterfly
Maris82
Shy
Winegum
Makamba
Moonlight
Terkina
Davinia
Salander
Susan
Arwyn
Caramba
Suus
Silver
Jeanette
Yzma
Inge
Serena
PaarsBlauw
Frappuccino
Shopelle
Sweety
Gigi_
Monte
Phileine
Catootje
aardbeitje
Shisha
Lies
Chocolate Cookie
Rovine
53 plaatsers

Pagina 12 van 31 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 21 ... 31  Volgende

Ga naar beneden

Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1! - Pagina 12 Empty Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1!

Bericht  Sushi za 26 nov 2011 - 23:56

Terkina schreef:Volgens mij ben ik echt de enige die 'Zoek het maar uit' van Chantal van Gastel echt zwaar vond tegenvallen. Oké, het boek las lekker weg en op zich was het wel mooi gevonden, de band tussen oma en kleindochter. Maar ik had het hele boek het gevoel dat de schrijfster met die boek wilde laten zien dat ze kon schrijven of zo. Daarmee miste ik de humor uit de eerdere boeken. En het verhaal vond ik echt wel een beetje zoetsappig... (zeker het verhaal van de kleindochter)

En sorry, maar ik miste ook een stukje geloofwaardigheid in het boek... De jongen die je eerst elke dag ziet, zie je daarna opeens 9 jaar niet, terwijl hij nog steeds de beste vriend van je broer is en met je broer samenwoont. Ook erger ik me in het boek aan het feit dat de beste vriendin opeens op de achtergrond verdwijnt (en later wel weer terugkomt) en dat de persoon wel heel makkelijk over de overal heenkomt.

Nou, ik heb gesproken ;-) Was niet echt te spreken over die boek dus... Misschien vanwege hogere verwachtingen. Misschien ook wel een beetje door mijn eigen blik op de liefde, haha. Desondanks dat ik niet helemaal te spreken ben, is dit boek nog zoveel male beter dan vele andere chicklit. (Maar dat mensen op chicklit.nl zeggen dat dit literatuur is, vind ik wel een beetje lachwekkend...)
Huh, maar Terkina, jij was toch juist een grote chicklitliefhebber?
Dat je dit boek niet geweldig vond, is je goed recht overigens hoor Wink Maar vooral door je laatste alinea was ik wat in verwarring gebracht. Op het vorige forum was je zo actief in het chicklittopic Wink
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1! - Pagina 12 Empty Re: Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1!

Bericht  ThinkPink zo 27 nov 2011 - 0:01

Hebben jullie de nieuwe chicklit website al gezien? Het ziet er een stuk beter uit alleen er zijn toch een hoop dingen veranderd. Alle recensies van bezoekers zijn weg en komen niet meer terug (heb ze er namelijk over gemaild) en je kunt alleen nog reageren als je Facebook hebt. Ik heb geen Facebook en ik wil geen Facebook ook.
Normaal keek ik altijd op die website als ik niet wist in welk boek ik wilde beginnen, dat kan ik nu wel vergeten Sad

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Terkina zo 27 nov 2011 - 7:29

Hmmm... ik ben een stukje van een zin vergeten te zetten bij 'zoveel beter dan andere chicklit': daarachter had nog gemoeten: van eigen bodem ;-) Ben nog steeds een chicklitliefhebber hoor. Maar vind wel dat nog weinig écht goede boeken op de markt nog komen. Houdt van humor en snelheid in die boeken en dat mis ik vaak, vind veel boeken toch een erg hoog zoetsappig gehalte hebben. Zeker de schrijfsters die al een paar jaren mee gaan (Jill Mansell, Cathy Kelly) worden gewoon minder scherp en erg uhm romantiserend. Logisch, maar wel jammer. Gelukkig zijn er nog echt wel schrijfsters die ik hartstikke leuk vind hoor...

Zo beter toegelicht? ;-)
Terkina
Terkina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sushi za 3 dec 2011 - 22:17

Terkina schreef:Hmmm... ik ben een stukje van een zin vergeten te zetten bij 'zoveel beter dan andere chicklit': daarachter had nog gemoeten: van eigen bodem ;-) Ben nog steeds een chicklitliefhebber hoor. Maar vind wel dat nog weinig écht goede boeken op de markt nog komen. Houdt van humor en snelheid in die boeken en dat mis ik vaak, vind veel boeken toch een erg hoog zoetsappig gehalte hebben. Zeker de schrijfsters die al een paar jaren mee gaan (Jill Mansell, Cathy Kelly) worden gewoon minder scherp en erg uhm romantiserend. Logisch, maar wel jammer. Gelukkig zijn er nog echt wel schrijfsters die ik hartstikke leuk vind hoor...

Zo beter toegelicht? ;-)

Ja smile

Ben het helemaal met je eens over je laatste stukje tekst, dat boeken van Jill Mansell en Cathy Kelly steeds minder leuk worden.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Davinia zo 4 dec 2011 - 0:50

Suuske schreef:
Davinia schreef:
Suuske schreef:Lacey: nice!!!

Wauw... ik ben vanochtend verder gaan lezen in Zoek Het Maar Uit van Chantal van Gastel. Ik had een paar weken geleden al het eerste hoofdstuk gelezen, maar kwam er daarna steeds niet aan toe.
Wauw, wat een prachtig boek. Ik begon rond 10.00 uur vanmorgen op bladzijde 14 en zit nu op bladzijde 102 en ik ga zo gelijk weer verder lezen. Prachtig boek!
Dat boek wilde ik morgen gaan kopen, dus het is wel een aanrader? smile
Heb tot nu toe alle boeken van haar, vind ze geweldig, dus verwacht hier ook weer veel van!

Lacey, mooi!! Ik wil 'later' (over een maand, haha) ook een boekenkast, maar m'n woonkamer is te klein :+ Dan maar in de 2e slaapkamer :+

Absoluut een aanrader!! Heel anders dan de vorige boeken, maar echt prachtig. Ik kan het bijna niet wegleggen! Doen dus!
Je had helemaal gelijk! Heb hem binnen 5 dagen uit gelezen, haha. Inderdaad echt een mooi boek, vooral het einde moest ik toch wel wat traantjes weg pinken.
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Bericht  ThinkPink zo 4 dec 2011 - 4:07

Heeft iemand hier de nieuwe Jill Mansell eigenlijk al gelezen? Hij staat hier wel al in de kast, maar nog niet gelezen Embarassed

ThinkPink
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 4:10

ThinkPink schreef:Heeft iemand hier de nieuwe Jill Mansell eigenlijk al gelezen? Hij staat hier wel al in de kast, maar nog niet gelezen Embarassed

Ben erin begonnen. Kon er niet doorheen komen dus weer weggelegd.

Gast
Gast

Bericht  ThinkPink zo 4 dec 2011 - 4:12

PrinsesBo schreef:
ThinkPink schreef:Heeft iemand hier de nieuwe Jill Mansell eigenlijk al gelezen? Hij staat hier wel al in de kast, maar nog niet gelezen Embarassed

Ben erin begonnen. Kon er niet doorheen komen dus weer weggelegd.

Dat heb ik nog nooit gehad bij Jill Mansell! Heb wel al een paar keer gelezen dat mensen dit boek niet zo goed vonden. Wel jammer Neutral

ThinkPink
Prater
Prater

Bericht  Terkina zo 4 dec 2011 - 4:48

Ik heb hem wel uitgelezen. Ik vond hem wel aardig, je merkt echt dat het een oudere van haar is. De humor erin vond ik wel leuk, leuker dan haar huidige boeken. Maar het verhaal is wel een beetje gedateerd. En dat dit boek niet eerder is uitgebracht zegt natuurlijk ook wel, dat het niet zo'n topper was, dat hij gelijk (of eerder) is uitgebracht.
Terkina
Terkina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 273

Bericht  ThinkPink ma 5 dec 2011 - 8:21

De eerste 25 blz. zijn inmiddels gelezen van Part-time Peter en tot nu toe vind ik 'm al leuk! Het boek telt 400 blz. dus ik heb nog even te gaan Laughing

ThinkPink
Prater
Prater

Bericht  Arwyn ma 5 dec 2011 - 8:32

Het megagrote gezellige chicklit- en boekentopic, deel 1! - Pagina 12 Th_f3afb146e08cc77a2f271e61ed52010c_1297858289_2_1_1_2_Boekomslag

Deze zaterdag gehaald en vast een klein stukje in begonnen!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pannetoet di 6 dec 2011 - 6:08

Ik ben nu Crash van Mariëtte Middelbeek aan het lezen.. nog niet zo heel ver maar ik vind hem ook nog niet heel boeiend als ik eerlijk ben Embarassed

Ik heb hiervoor de 3 boeken van Judith Visser gelezen.. 1)Tegengif 2)Tinseltown 3)Time out.. Op zich lezen ze supersnel weg maar er komen wel vieze details in voor..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Bericht  ThinkPink za 10 dec 2011 - 9:28

Ik_zelf_87 schreef:Ik ben nu Crash van Mariëtte Middelbeek aan het lezen.. nog niet zo heel ver maar ik vind hem ook nog niet heel boeiend als ik eerlijk ben Embarassed

Ik heb hiervoor de 3 boeken van Judith Visser gelezen.. 1)Tegengif 2)Tinseltown 3)Time out.. Op zich lezen ze supersnel weg maar er komen wel vieze details in voor..

Toevallig heb ik Crash van de week besteld. Hopelijk is ie toch nog leuker geworden?

ThinkPink
Prater
Prater

Bericht  Pannetoet zo 11 dec 2011 - 5:57

ThinkPink schreef:
Ik_zelf_87 schreef:Ik ben nu Crash van Mariëtte Middelbeek aan het lezen.. nog niet zo heel ver maar ik vind hem ook nog niet heel boeiend als ik eerlijk ben Embarassed

Toevallig heb ik Crash van de week besteld. Hopelijk is ie toch nog leuker geworden?

Nou.. ik heb nog niet verder gelezen Embarassed Het enige wat ik deze week gelezen heb zijn mijn schoolboeken.. laughcry
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  ThinkPink zo 11 dec 2011 - 8:45

Ik_zelf_87 schreef:
ThinkPink schreef:

Nou.. ik heb nog niet verder gelezen Embarassed Het enige wat ik deze week gelezen heb zijn mijn schoolboeken.. laughcry
Haha dat is een goede reden om niet te lezen study Ik heb ook niet meer gelezen, heb een drukke week gehad, vriend ziek en het weekend de kerstboom gezet. Misschien dat ik straks voordat ik ga slapen nog een paar bladzijdes ga lezen Sleep

ThinkPink
Prater
Prater

Bericht  ThinkPink zo 15 jan 2012 - 6:05

Hebben jullie nog leuke boeken gelezen/gekocht?

Ik ben nog steeds bezig in Part-time Peter van Francis Pye. Ben inmiddels over de 100 bladzijdes en nu hebben 3 vriendinnen besloten om Peter te gebruiken voor wat ze willen (de één een kind, de ander alleen seks en nog een vriendin wil een rolmodel voor haar zoon. De 4e vriendin doet nog niet mee maar ik vermoed dat dat niet lang meer gaat duren).
Vind het een erg leuk idee voor een boek en ben benieuwd hoe het boek verder is aangezien het 411 bladzijdes heeft.

ThinkPink
Prater
Prater

Bericht  applestar ma 16 jan 2012 - 7:50

deze heb ik van de week uitgelezen. Ik vond het erg leuk!
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Bericht  Sushi di 17 jan 2012 - 5:09

Ik ben nog steeds bezig in "Zoek het maar uit" van Chantal van Gastel. Het is een heel leuk boek maar ik heb gewoon niet zo'n zin om te lezen de laatste tijd. Nog zo'n 100 pagina's en dan heb ik 'm uit. Wat ik daarna ga lezen weet ik nog niet. Ik heb dit weekend twee boeken gekocht (had nog een boekenbon):

- "Gevallen" van Karin Slaughter

- "Medeplichtig" van Nicci French
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sushi zo 5 feb 2012 - 2:48

Ik heb Zoek Het Maar Uit! uitgelezen :-)
Nu een nieuw boek kiezen om te lezen. Wat lezen jullie momenteel?
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  ThinkPink zo 5 feb 2012 - 2:50

Ik ben nog steeds bezig in Parttime Peter Laughing

ThinkPink
Prater
Prater

Bericht  Sushi zo 5 feb 2012 - 4:29

Haha TP!

Ik ben nu vandaag begonnen in Drie Is Teveel van Jill Mansell. Is erg leuk tot nu toe. Ben nu op blz. 51.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pannetoet zo 5 feb 2012 - 7:06

Suuske schreef:Ik heb Zoek Het Maar Uit! uitgelezen :-)

Is dat een leuk boek Suuske?

Ik heb vorige week 'Fatale liefde' van Carry Slee gelezen.. hij kwam mij bekend voor maar ik weet niet waarvan.. het was wel een mooi boek trouwens! Ik ben nu 'Koorts' van Saskia Noort aan het lezen, ik ben nog niet zo heel ver maar ik vind het tot nu toe wel leuk!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sushi zo 5 feb 2012 - 7:10

Ik_zelf_87 schreef:
Suuske schreef:Ik heb Zoek Het Maar Uit! uitgelezen :-)

Is dat een leuk boek Suuske?

Ja! Heel leuk! Ik heb er alleen wel lang over gedaan omdat mijn "lees-zin" even wat minder was Wink Maar het is zeker een aanrader, net zoals de andere boeken van Chantal van Gastel.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 7:13

Suuske schreef:Haha TP!

Ik ben nu vandaag begonnen in Drie Is Teveel van Jill Mansell. Is erg leuk tot nu toe. Ben nu op blz. 51.

Die vond ik niks aan, weggelegd.
Heb gisteren Crash uitgelezen, was wel oke. Daarvoor koorts! Beetje saai.
Nu bezig in de hongerspelen. Ben benieuwd.

Gast
Gast

Bericht  Moonlight zo 5 feb 2012 - 7:52

Ik heb gisteren het boek Mijn Leven in de Hel uitgelezen. Beetje een zwaar boek. Daarvoor heb ik Perfect Chemistry gelezen. Ontzettend leuk boek!

Ga binnenkort beginnen in Nieuw sms bericht van Paige Toon.
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 12 van 31 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 21 ... 31  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: