Goede vacature sites?
2 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Goede vacature sites?
Bij sommige sites(bijv. werk.nl) wordt ik echt niet wijzer. Ik ben dus op zoek naar goede vacaturesites(en eigenlijk waar je veel kenmerken kan invullen(als ervaring, uren, enz))
Welke sites gebruiken jullie meestal om vacatures te zoeken?
Welke sites gebruiken jullie meestal om vacatures te zoeken?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Goede vacature sites?
Wat voor soort werk zoek je?
Ik zocht eigenlijk nooit op de echte vacaturesites omdat daar toch nooit iets op stond wat ik zocht. De enige die onder die noemer valt is academic transfer.
Ik zocht eigenlijk nooit op de echte vacaturesites omdat daar toch nooit iets op stond wat ik zocht. De enige die onder die noemer valt is academic transfer.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
vkbanen.nl vind ik eigenlijk de enige echt prettige vacature site.
Edit: Oh ja en Academic Transfer maar dat is zo specifiek.
Monsterboard en Nationale Vacaturebank gebruik ook wel eens, maar vind ik niet erg prettig in gebruik.
Edit: Oh ja en Academic Transfer maar dat is zo specifiek.
Monsterboard en Nationale Vacaturebank gebruik ook wel eens, maar vind ik niet erg prettig in gebruik.
Gast- Gast
Oh ja Marin, vkbanen idd.
Zora- Ratel
Ik zoek een baan in onderwijs/voorlichting/milieu/natuur, op HBO niveau.
Ik kijk nu heel veel op sites van instellingen, scholen, organisaties, maar dat neemt zoveel tijd in beslag. Maar waarschijnlijk staan die banen die ik daar vind dus niet op een centrale site
Ik kijk nu heel veel op sites van instellingen, scholen, organisaties, maar dat neemt zoveel tijd in beslag. Maar waarschijnlijk staan die banen die ik daar vind dus niet op een centrale site
Monte- Ratel
Monte schreef:Ik zoek een baan in onderwijs/voorlichting/milieu/natuur, op HBO niveau.
Ja zo doe ik dat ook wekelijks. Helaas neemt dat veel tijd in beslag, en soms denk je niet aan alles. Ik zoek een soortgelijke baan, maar dan de taalkundige kant op. Mocht je een goede website vinden, hoor ik het ook graag
Gast- Gast
Monsterboard, jobtrack, ik vind het echt allemaal drie keer niks. Er staat nooit wat op in mijn gebied (cultuur/literatuur). Ik kijk zelf op culturele-vacatures.nl, maar goed daar heb je alleen wat aan als je vakspecifiek iets zoekt En zelfs daar zie ik eigenlijk nooit wat (in de buurt) haha. Volkskrant wil inderdaad ook wel
Gast- Gast
Prima en als ik een vacature tegen kom met een leuke baan voor je, dan zeg ik het.Marin schreef:Monte schreef:Ik zoek een baan in onderwijs/voorlichting/milieu/natuur, op HBO niveau.
Ja zo doe ik dat ook wekelijks. Helaas neemt dat veel tijd in beslag, en soms denk je niet aan alles. Ik zoek een soortgelijke baan, maar dan de taalkundige kant op. Mocht je een goede website vinden, hoor ik het ook graag
Monte- Ratel
Voor dat soort banen zag ik altijd wel veel vacatures bij vkbanen. Maar misschien vaker WO-opgeleid, dat weet ik niet meer. Toen ik nog solliciteerde, had ik gewoon een hele rij sites die ik elke dag langsging. Dat waren sites van mijn vakgebied, bedrijven waar ik graag wilde werken, universiteiten, overkoepelende websites van verschillende organisaties of instellingen etc. Om tot die lijst te komen heb ik gewoon heel vaak gegoogled op mijn vakgebied + vacatures, of gewoon alleen mijn vakgebied. Zo vind je iig bedrijven/instellingen waar jouw interesses liggen...
Zora- Ratel
Precies, beetje breed zoeken helpt wel vaak. Wat ik op een gegeven moment heb gedaan is allerlei documenten van het Ministerie van Onderwijs die mijn interesse hadden uitgeplozen, en in de literatuurlijst of dankwoord gekeken naar welke onderzoeksbureau's of mensen hadden geholpen, en die dan weer googlen. Gelukkig zitten daar heel veel van in mijn regio. Niet dat er ooit vacatures zijn, dat dan weer niet..
Gast- Gast
Fauve/Marin, ik denk dat dit *duh* is hoor maar kijk je ook op www.taaluniversum.nl?
Zora- Ratel
Never heard of
Dusse, thanks!
Edit: of wel? Site komt enigszins bekend voor. Misschien ook wel, maar gewoon te veel gezien intussen
Dusse, thanks!
Edit: of wel? Site komt enigszins bekend voor. Misschien ook wel, maar gewoon te veel gezien intussen
Gast- Gast
Marin: Kom jij ook in aanmerking voor banen waarbij ze het niveau native speaker vragen?
Monte- Ratel
Monte schreef:Marin: Kom jij ook in aanmerking voor banen waarbij ze het niveau native speaker vragen?
Native speaker is ze niet en zal ze nooit worden, net als ik (heb Engels gestudeerd). Je wordt considered (shit wat is het nederlandse woord daarvoor) "near-native". Wel kan je het altijd proberen, stel dat ze geen native speaker kunnen vinden heb je wel een kans. Maar als Engels je moedertaal niet is, kan je nooit native worden, hoe lang je ook studeert.
Oh pardon trouwens Marin, haha, dat ik voor je spreek Maar ik dacht ik antwoord even, mag wel he
Gast- Gast
ok dat is duidelijk. Ik zie namelijk wel eens vacatures staan waar ze native speaker vragen en dan denk ik soms dat het wat voor marin zou zijn, maar officieel zou ze daar dus niet voor in aanmerking komen.Fauve schreef:Monte schreef:Marin: Kom jij ook in aanmerking voor banen waarbij ze het niveau native speaker vragen?
Native speaker is ze niet en zal ze nooit worden, net als ik (heb Engels gestudeerd). Je wordt considered (shit wat is het nederlandse woord daarvoor) "near-native". Wel kan je het altijd proberen, stel dat ze geen native speaker kunnen vinden heb je wel een kans. Maar als Engels je moedertaal niet is, kan je nooit native worden, hoe lang je ook studeert.
Oh pardon trouwens Marin, haha, dat ik voor je spreek Maar ik dacht ik antwoord even, mag wel he
Monte- Ratel
Monte schreef:Marin: Kom jij ook in aanmerking voor banen waarbij ze het niveau native speaker vragen?
Dat hangt er vanaf. Native speaker is geen niveau, dat ben je of dat ben je niet. Dat is het frustrerende. Ik ben wel tweetalig, maar ik ben geen native speaker van Engels en zal dat nooit worden. Maar het hangt beetje af van de hardheid van de eis of ik kan solliciteren. Als ze genoegen nemen met een near-native speaker die bovendien aan de beste uni van Engeland heeft gestudeerd, dan kan het wel. Maar als ze echt een keiharde eis hebben om een native speaker te vinden, nee dan heeft het geen nut.
Gast- Gast
Nou, wie weet staat er eens iets leuks op de site dan
Fauve, wil jij niet promoveren misschien?
Zora- Ratel
Ik woon in het zuiden van Noord-Holland, dus dat gaat 'm niet worden, toch bedankt.SunnyScience schreef:Hier in het noorden heb je:
http://www.noorderlink.nl/
Monte- Ratel
Zora schreef:Nou, wie weet staat er eens iets leuks op de site dan
Nope
Gast- Gast
Fauve schreef:Zora schreef:Nou, wie weet staat er eens iets leuks op de site dan
Nope
dacht ik al wel te weten inderdaad
Zora- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: