Soliciteren op Vacature
+3
Zora
Caro
Serena
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Soliciteren op Vacature
Ik ben alvast aan het zoeken/orienteren op een nieuwe baan, omdat mijn contract eind dec afloopt.
Nu kwam ik een vacature tegen, waarvan ik weet dat dat te hoog gegrepen is, maar waar ik wel in een andere functie zou willen werken. Zal ik dan gewoon op de vacature soliciteren, in de hoop dat ze voor mij een andere functie vinden en me dan daarvoor vragen? Of bellen en er eerst naar vragen of iets anders?
Nu kwam ik een vacature tegen, waarvan ik weet dat dat te hoog gegrepen is, maar waar ik wel in een andere functie zou willen werken. Zal ik dan gewoon op de vacature soliciteren, in de hoop dat ze voor mij een andere functie vinden en me dan daarvoor vragen? Of bellen en er eerst naar vragen of iets anders?
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Soliciteren op Vacature
Ik zou een open sollicitatie sturen. Niet geschoten is altijd mis.
Gast- Gast
Ik zou solliciteren op die specifieke vacature, met als toevoeging erbij zetten dat als ze niet vinden dat je geschikt bent voor die functie of dan wellicht wel een passende andere vacature hebben.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Caro schreef:Ik zou solliciteren op die specifieke vacature, met als toevoeging erbij zetten dat als ze niet vinden dat je geschikt bent voor die functie of dan wellicht wel een passende andere vacature hebben.
+1. Alleen daar niet op aansturen Je vindt jezelf natuurlijk wel supergoed voor deze functie
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Zora schreef:Caro schreef:Ik zou solliciteren op die specifieke vacature, met als toevoeging erbij zetten dat als ze niet vinden dat je geschikt bent voor die functie of dan wellicht wel een passende andere vacature hebben.
+1. Alleen daar niet op aansturen Je vindt jezelf natuurlijk wel supergoed voor deze functie
Precies. Je kunt er wel iets inzetten in de trant van 'mochten er nog andere passende vacatures zijn binnen uw bedrijf dan zou ik daar graag in aanmerking voor komen'. Of zoiets.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Zora schreef:
Haha naja het gaat om een leidinggevende functie met natuurlijk de nodige ervaring, maar ik ben een starter, dus zonder leidinggevende ervaring
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Serena schreef:Zora schreef:
Haha naja het gaat om een leidinggevende functie met natuurlijk de nodige ervaring, maar ik ben een starter, dus zonder leidinggevende ervaring
Dan zou ik een open sollicitatie sturen
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou dan ook een open sollicitatie sturen, komt een beetje vreemd over om op iets te solliciteren waar je duidelijk niet aan de voorwaarden voldoet (en die je eigenlijk ook nog niet wilt hebben denk ik).
(totaal off topic, maar ik moet een beetje denken aan een grap van Herman Finkers:
Mijne heren
Bij deze solliciteer ik naar de functie van Algeheel Directeur van uw
bedrijf
Naar mijn mening ben ik zeer geschikt voor deze functie en ik verwacht u
morgenochtend om tien uur op mijn kantoor )
(totaal off topic, maar ik moet een beetje denken aan een grap van Herman Finkers:
Mijne heren
bedrijf
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Caro schreef:Zora schreef:Caro schreef:Ik zou solliciteren op die specifieke vacature, met als toevoeging erbij zetten dat als ze niet vinden dat je geschikt bent voor die functie of dan wellicht wel een passende andere vacature hebben.
Precies. Je kunt er wel iets inzetten in de trant van 'mochten er nog andere passende vacatures zijn binnen uw bedrijf dan zou ik daar graag in aanmerking voor komen'. Of zoiets.
Precies! of er iets bij zetten dat je eventueel ook zeker bereid bent om je aanvullend te scholen (mits je dat bent uiteraard). Dat je in dat geval wel laat merken dat je je graag wilt ontwikkelingen richting de functie.
Ik zou er ook gewoon voor gaan!
ixis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10
blondje1313 schreef:Ik zou dan ook een open sollicitatie sturen, komt een beetje vreemd over om op iets te solliciteren waar je duidelijk niet aan de voorwaarden voldoet (en die je eigenlijk ook nog niet wilt hebben denk ik).
Mijne heren
bedrijf
haha
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» soliciteren in bedrijfskleding onder werktijd?
» Vacature
» Dilemma vacature
» Bellen nav een vacature..
» Vacature dilemma
» Vacature
» Dilemma vacature
» Bellen nav een vacature..
» Vacature dilemma
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: