Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bellen nav een vacature..

+4
Atelier Madame
Nora
Monte
xxDila
8 plaatsers

Ga naar beneden

Bellen nav een vacature.. Empty Bellen nav een vacature..

Bericht  xxDila vr 27 apr 2012 - 0:40

Ik hoor vaak dat het altijd goed is te bellen nav een vacature. Zodat mensen je naam al hebben gehoord en ze die herinneren zodra ze je cv/brief zien. Maar ik vraag me dan wel eens af wat je dan moet vragen. Ik heb nu ook weer twee vacatures op het oog, maar geen idee wat ik zou moeten vragen aangezien de vacatures zo compleet en duidelijk zijn..
Dusja, bellen jullie nav een vacature? En wat vragen jullie dan zoal?
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen nav een vacature.. Empty Re: Bellen nav een vacature..

Bericht  Monte vr 27 apr 2012 - 0:41

Dat vraag ik me ook af, want onzin dingen vragen lijkt me nou niet echt opvallen in positieve zin.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen nav een vacature.. Empty Re: Bellen nav een vacature..

Bericht  xxDila vr 27 apr 2012 - 0:47

Dat lijkt mij dus ook, monte.
Vandaar dat ik ook zoiets heb van, wat vragen mensen dan.
Alles wat ik zou willen weten over die vacature staat er in. Ik zit nu al een dag of 2 te denken wat ik zou kunnen vragen en er komt gewoons niets zinnigs in me op.
Het lijkt me niet in mijn voordeel wanneer ik alleen ben in vorm van Hoi, ik ben die en die en ik ben erg geïnteresseerd.. zo en dan weet je nu mijn naam, nou doei. laughcry
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen nav een vacature.. Empty Re: Bellen nav een vacature..

Bericht  Nora vr 27 apr 2012 - 0:55

Misschien vragen of je brief is ontvangen, wanneer je bericht kan verwachten en hoe de sollicitatieprocedure er verder uit zal zien.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen nav een vacature.. Empty Re: Bellen nav een vacature..

Bericht  Monte vr 27 apr 2012 - 1:06

Nora schreef:Misschien vragen of je brief is ontvangen, wanneer je bericht kan verwachten en hoe de sollicitatieprocedure er verder uit zal zien.
Ik krijg eigenlijk altijd een ontvangstbevestiging waarin ook gelijk staat wanneer ze antwoord denken te geven. Dat is dus allemaal al erg duidelijk.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen nav een vacature.. Empty Re: Bellen nav een vacature..

Bericht  Nora vr 27 apr 2012 - 1:17

Monte schreef:
Nora schreef:Misschien vragen of je brief is ontvangen, wanneer je bericht kan verwachten en hoe de sollicitatieprocedure er verder uit zal zien.
Ik krijg eigenlijk altijd een ontvangstbevestiging waarin ook gelijk staat wanneer ze antwoord denken te geven. Dat is dus allemaal al erg duidelijk.

Hmmm ja geen idee dan. Doe het ook nooit moet ik zeggen. Niet iemand hier op het forum die op een personeelszaken afdeling werkt?
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen nav een vacature.. Empty Re: Bellen nav een vacature..

Bericht  Atelier Madame vr 27 apr 2012 - 2:21

Ik denk dat je vooral heel goed je manier waarop je aan de vacature bent gekomen in de gaten moet houden. Als je bijv je persoonlijke netwerk hebt ingezet en via een bepaalde persoon wordt gewezen op een vacature, kan het goed zijn om een lijntje uit te gooien en alvast te informeren bij die instelling. Maar als je gewoon reageert op een vacature via internet lijkt het me totaal niet nodig om daarachteraan te bellen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen nav een vacature.. Empty Re: Bellen nav een vacature..

Bericht  Caulfield vr 27 apr 2012 - 2:43

Altijd doen, ook als je een vacature via internet hebt gevonden. En je kunt toch gewoon iets inhoudelijks vragen over de vacature? Dus iets over de aard van de werkzaamheden, het team, of je ergens meer informatie kunt lezen, et cetera. Algemene voorbeelden zijn lastig te even want het gaat er juist om dat je gerichte vragen stelt.
Caulfield
Caulfield
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen nav een vacature.. Empty Re: Bellen nav een vacature..

Bericht  Lenthe za 28 apr 2012 - 6:30

Mijn vorige werkgever vond het juist heel irritant als mensen haar gingen bellen met vragen over een vacature. Zij knapte er juist op af bij sollicitanten. Dus het is niet altijd positief Wink
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen nav een vacature.. Empty Re: Bellen nav een vacature..

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 6:52

Wij hebben nu een administratieve vacarure openstaan en gisteren belde er al iemand. Vroeg naar de contactpersoon en of die aanwezig was. Wilde meteen een afspraak maken maar we vragen niet voor niks om een mail met cv :-)

Voor de vacatures in de restaurants zijn er ook genoeg mensen die bellen. Gegevens ontvangen? Wat houdt de vacature in?

Soms weten mensen inderdaad niet goed wat ze moeten zeggen en dan kun je beter niet bellen want dat hoor je aan iemand Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen nav een vacature.. Empty Re: Bellen nav een vacature..

Bericht  Raindrop zo 29 apr 2012 - 1:36

Ik zou alleen bellen als je ook echt een vraag hebt.
Je kan wel altijd naderhand even bellen en vragen of je brief en cv goed zijn aangekomen (ik krijg zelf vrijwel nooit een bevestiging per mail na een sollicitatie).
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen nav een vacature.. Empty Re: Bellen nav een vacature..

Bericht  SleepingBeauty zo 29 apr 2012 - 2:49

Ik heb het eigenlijk nooit gedaan.
Wordt opzich best vaak uitgenodigd voor gesprek. Ik denk inderdaad dat je niet moet bellen als je geen zinnige vragen hebt. Dat lijkt ook zo raar....
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bellen nav een vacature.. Empty Re: Bellen nav een vacature..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum