Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Laten slapen met voedingskussen

+8
_Nina
Puggle
Jazzlyn
Parisienne
Ezzer
L!ND@
Mamsie
Clapperdie
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Clapperdie do 16 aug 2012 - 6:31

Ik heb even jullie advies nodig.

T. slaapt opzich goed maar als hij een beetje wakker wordt dan gaat hij heel veel bewegen met zijn hoofd (links/rechts/links/recht etc). Daardoor maakt hij zichzelf steeds weer wakker. Overdag niet zo erg maar hij doet het ook 's nachts waardoor wij er soms wel 4 a 6 keer er uit moeten. Speentje geven. En dan na 10 minuten weer opnieuw.

Nu kwam ik vandaag op de opvang en daar lag hij in een mini voedingskussen te slapen. Onder zn hoofd geen bolletjes maar wel ernaast. Hierdoor kon hij zijn hoofd niet meer zo draaien en sliep hij beter.

Nu heb ik thuis alleen een groot voedingskussen maar zou ik dat kunnen proberen?

Heeft iemand dit ook wel eens gedaan? Of misschien een ander idee om dit "op te lossen".
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Mamsie do 16 aug 2012 - 6:36

Ik zou er niet aan beginnen. Uit veiligheid.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  L!ND@ do 16 aug 2012 - 6:36

Maar als hij zich om zou draaien ligt hij met zijn neusje in het kussen. Lijkt me niet echt veilig of ligt dat aan mij?
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Ezzer do 16 aug 2012 - 6:38

Ik snap niet echt wat je bedoelt met 'onder zijn hoofd geen bolletjes'?
Maar ik zou hem zelf nooit s'nachts met/op een voedingskussen laten slapen. Overdag als je thuis bent zou ik het nog wel durven omdat je hem dan goed in de gaten kunt houden (in de box). Maar s'nachts kan dat niet. Hij zou zich maar omdraaien oid en onder of tegen het voedingskussen komen met z'n gezichtje..

Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Parisienne do 16 aug 2012 - 6:39

Nee, als ik er niet naast zou zitten zou ik het niet doen. Overdag in de box kan prima, maar 's nachts zou ik het niet aandurven.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Clapperdie do 16 aug 2012 - 6:41

Ezzer: Ik heb zo'n kussen met bolletjes er in. Onder zn hoofd ligt dan stof en de bolletjes beginnen dan naast zijn hoofd.

Ja veiligheid is ook mijn reden waarom ik twijfel.

Heeft iemand dan misschien aan andere tip hoe we zorgen dat hij rustig gaat slapen
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Jazzlyn do 16 aug 2012 - 6:43

Oeh, ik had echt niet blij geweest als ze dat op het kdv hadden gedaan. Wij moeten er soms ook paar keer per nacht uit.speen kwijt of klem in bed. Het zei zo, gaat vanzelf over.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Puggle do 16 aug 2012 - 6:47

Idd daar zou ik ook niet echt blij van worden als ze dat zomaar zouden doen!
Het is idd lastig als je er steeds uit moet, maar ik denk dat het nog even niet anders is.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  _Nina do 16 aug 2012 - 6:58

Wij doen dit op het kdv ook wel eens bij héle onrustig slapende baby'tjes die thuis een wegje gewend zijn en die onze stapelbedjes overweldigend vinden qua ruimte. Ik klop het voedingskussen altijd dusdanig dat de vulling veilig verdeeld is en duw het kussen strak tegen de randen van het bed zodat het niet in aanraking met het gezichtje kan komen. We kijken elke 10 minuten, juist vanwege de veiligheid. Maargoed, hier is het meer om de ruimte wat geborgener te maken en niet om te voorkomen dan een kindje met een hoofdje gaat draaien, want dan heb ik het idee dat je het kussen heel dicht bij het hoofdje zou moeten leggen. Ruimte om met het hoofdje te draaien is er altijd, en verder doen we dit alleen bij de allerkleinsten en bouwen we het zo snel mogelijk weer af.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Ezzer do 16 aug 2012 - 7:03

Oh oke, ik snap je:)

Wij hebben S. in het begin ingebakerd. Maar daar is T. te oud voor denk ik. Na het inbakeren deden we heel strak instoppen met het lakentje. Daar werd hij ook rustig van. Hij deed z'n handjes dan wel naar boven maar zodra hij in slaap was deden wij ze weer onder het laken. Zo sliep hij goed.

Ik weet niet of T. veel draait of naar boven 'kruipt' in z'n bed? Dan weet ik niet of ik een lakentje zou gebruiken. S. bleef eigenlijk altijd heel netjes liggen.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Clapperdie do 16 aug 2012 - 7:04

Waarom boos worden? Ze houden hem in de gaten. Hij lag in de box. En het was zo'n klein kussentje dat hij daar niets mee kon doen.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Clapperdie do 16 aug 2012 - 7:07

Ezzer schreef:Oh oke, ik snap je:)

Wij hebben S. in het begin ingebakerd. Maar daar is T. te oud voor denk ik. Na het inbakeren deden we heel strak instoppen met het lakentje. Daar werd hij ook rustig van. Hij deed z'n handjes dan wel naar boven maar zodra hij in slaap was deden wij ze weer onder het laken. Zo sliep hij goed.

Ik weet niet of T. veel draait of naar boven 'kruipt' in z'n bed? Dan weet ik niet of ik een lakentje zou gebruiken. S. bleef eigenlijk altijd heel netjes liggen.

Hij is zo'n draaikont dat hij sinds 2 weken alleen nog maar in een slaapzak ligt. Deken en laken schopt hij weg. En dat vond ik eng omdat hij zich daar in kon draaien.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  _Nina do 16 aug 2012 - 7:12

Als het een draaikont is dan zou ik het niet doen. Dan zit er nogal een verschil tussen overdag in de box en een hele nacht in bed, waar je toch minder oplet...
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Clapperdie do 16 aug 2012 - 7:21

Ja idd. Heb het ook niet gedaan.

Het was maar een idee Laten slapen met voedingskussen 3079029344
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Jazzlyn do 16 aug 2012 - 7:24

Je hoeft niet boos te zijn op kdv. Maar vind het gewoon onveilig. Mijn kind zou ook niet in de box mogen slapen, daar is en bedje voor. Ieder zijn keus. A. Slaapt hier soms ook onrustig, komt vanZelf goed, soms beetje vermoeiend maar oke ;-)
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Tania do 16 aug 2012 - 7:27

Ik zou dat ook niet echt waarderen, sowieso niet omdat ik het onveilig vind maar ook omdat ik er niet zo op zit te wachten dat ze m'n kind dingen aanwennen met slapen.

Misschien dat je zoontje op zijn buik minder druk is met z'n hoofd? Verder heb ik geen tips voor je, hier is regelmatig m'n bed uit moeten inmiddels al een gewoonte en ik vind 4a6 keer een speentje geven ook niet onwijs vaak.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  _Nina do 16 aug 2012 - 7:27

Echt, ik zie hier soms dingen waar ouders boos/niet gecharmeerd om zouden worden bij een kdv dat ik me afvraag of 'mijn' ouders nou zo makkelijk zijn, of dat ze misschien gewoon niks durven te zeggen ofzo...

Een tijdje terug ook de discussie hier over tuc-koekjes bij een kdv. Wij geven die op dagen zoals gister aan de grotere kindjes, gewoon één of twee vanwege het zout. Maar hier las ik dat heel veel ouders dat niet zouden waarderen. En dit ook, ik heb eigenlijk één kee eerder gehad dat een ouder aangaf het niet prettig te vinden. Maar verder vinden ouders het gewoon fijn dat dit een manier is waarop hun kindje slaapt...
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Tania do 16 aug 2012 - 7:31

_Nina schreef:Echt, ik zie hier soms dingen waar ouders boos/niet gecharmeerd om zouden worden bij een kdv dat ik me afvraag of 'mijn' ouders nou zo makkelijk zijn, of dat ze misschien gewoon niks durven te zeggen ofzo...

Een tijdje terug ook de discussie hier over tuc-koekjes bij een kdv. Wij geven die op dagen zoals gister aan de grotere kindjes, gewoon één of twee vanwege het zout. Maar hier las ik dat heel veel ouders dat niet zouden waarderen. En dit ook, ik heb eigenlijk één kee eerder gehad dat een ouder aangaf het niet prettig te vinden. Maar verder vinden ouders het gewoon fijn dat dit een manier is waarop hun kindje slaapt...

Ik vind het ook raar dat een kdv dat gewoon doet. Als ik mijn kind naar een kinderdagverblijf breng ga ik ervan uit dat ze regels van veilig slapen wel kennen en daar valt dit duidelijk niet onder. Bovendien heeft mijn zoontje heel veel slaapproblemen (gehad) en als hij iets prettig vond was het vrij moeilijk om hem iets weer af te wennen. Ik zou niet boos worden maar wel vriendelijk verzoeken om het niet meer te doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  _Nina do 16 aug 2012 - 7:32

Tania schreef:
_Nina schreef:Echt, ik zie hier soms dingen waar ouders boos/niet gecharmeerd om zouden worden bij een kdv dat ik me afvraag of 'mijn' ouders nou zo makkelijk zijn, of dat ze misschien gewoon niks durven te zeggen ofzo...

Een tijdje terug ook de discussie hier over tuc-koekjes bij een kdv. Wij geven die op dagen zoals gister aan de grotere kindjes, gewoon één of twee vanwege het zout. Maar hier las ik dat heel veel ouders dat niet zouden waarderen. En dit ook, ik heb eigenlijk één kee eerder gehad dat een ouder aangaf het niet prettig te vinden. Maar verder vinden ouders het gewoon fijn dat dit een manier is waarop hun kindje slaapt...

Ik vind het ook raar dat een kdv dat gewoon doet. Als ik mijn kind naar een kinderdagverblijf breng ga ik ervan uit dat ze regels van veilig slapen wel kennen en daar valt dit duidelijk niet onder. Bovendien heeft mijn zoontje heel veel slaapproblemen (gehad) en als hij iets prettig vond was het vrij moeilijk om hem iets weer af te wennen. Ik zou niet boos worden maar wel vriendelijk verzoeken om het niet meer te doen.

Wij doen dit ook niet zonder éérst te overleggen en ouders te laten tekenen voor akkoord.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Tania do 16 aug 2012 - 7:34

_Nina schreef:
Tania schreef:
_Nina schreef:Echt, ik zie hier soms dingen waar ouders boos/niet gecharmeerd om zouden worden bij een kdv dat ik me afvraag of 'mijn' ouders nou zo makkelijk zijn, of dat ze misschien gewoon niks durven te zeggen ofzo...

Een tijdje terug ook de discussie hier over tuc-koekjes bij een kdv. Wij geven die op dagen zoals gister aan de grotere kindjes, gewoon één of twee vanwege het zout. Maar hier las ik dat heel veel ouders dat niet zouden waarderen. En dit ook, ik heb eigenlijk één kee eerder gehad dat een ouder aangaf het niet prettig te vinden. Maar verder vinden ouders het gewoon fijn dat dit een manier is waarop hun kindje slaapt...

Ik vind het ook raar dat een kdv dat gewoon doet. Als ik mijn kind naar een kinderdagverblijf breng ga ik ervan uit dat ze regels van veilig slapen wel kennen en daar valt dit duidelijk niet onder. Bovendien heeft mijn zoontje heel veel slaapproblemen (gehad) en als hij iets prettig vond was het vrij moeilijk om hem iets weer af te wennen. Ik zou niet boos worden maar wel vriendelijk verzoeken om het niet meer te doen.

Wij doen dit ook niet zonder éérst te overleggen en ouders te laten tekenen voor akkoord.

Ja dan snap ik dat ouders er niet boos om worden. Maar dat was hier niet het geval volgens mij.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  _Nina do 16 aug 2012 - 7:37

Tania schreef:
_Nina schreef:
Tania schreef:
_Nina schreef:Echt, ik zie hier soms dingen waar ouders boos/niet gecharmeerd om zouden worden bij een kdv dat ik me afvraag of 'mijn' ouders nou zo makkelijk zijn, of dat ze misschien gewoon niks durven te zeggen ofzo...

Een tijdje terug ook de discussie hier over tuc-koekjes bij een kdv. Wij geven die op dagen zoals gister aan de grotere kindjes, gewoon één of twee vanwege het zout. Maar hier las ik dat heel veel ouders dat niet zouden waarderen. En dit ook, ik heb eigenlijk één kee eerder gehad dat een ouder aangaf het niet prettig te vinden. Maar verder vinden ouders het gewoon fijn dat dit een manier is waarop hun kindje slaapt...

Ik vind het ook raar dat een kdv dat gewoon doet. Als ik mijn kind naar een kinderdagverblijf breng ga ik ervan uit dat ze regels van veilig slapen wel kennen en daar valt dit duidelijk niet onder. Bovendien heeft mijn zoontje heel veel slaapproblemen (gehad) en als hij iets prettig vond was het vrij moeilijk om hem iets weer af te wennen. Ik zou niet boos worden maar wel vriendelijk verzoeken om het niet meer te doen.

Wij doen dit ook niet zonder éérst te overleggen en ouders te laten tekenen voor akkoord.

Ja dan snap ik dat ouders er niet boos om worden. Maar dat was hier niet het geval volgens mij.
Maar dan nog heb ik eigenlijk maar één keer als reactie gehad dat een ouder het liever niet heeft, verder hadden ouders een instelling als 'probeer het maar, als jullie het goed in de gaten houden en mijn kindje daardoor slaapt..' Eigenlijk geen afkeurende reacties.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  studiebol do 16 aug 2012 - 7:40

[quote="Jazzlyn"]Je hoeft niet boos te zijn op kdv. Maar vind het gewoon onveilig. Mijn kind zou ook niet in de box mogen slapen, daar is en bedje voor. Ieder zijn keus. A. Slaapt hier soms ook onrustig, komt vanZelf goed, soms beetje vermoeiend maar oke ;-) lor=blue]Toen mijn meiden nog klein waren,konden ze zo vanuit het niets in slaap vallen. Dus ook in de box, de leidsters lieten ze dan liggen zodat ze lekker konden slapen. Dat had ik liever dan dat ze steeds wakker gemaakt moesten worden. Maar goed hier sliepen ze thuis ook gewoon in de box.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Clapperdie do 16 aug 2012 - 7:51

Nou ik ben gewoon niet zo moeilijk. Ben niet zo snel paniekerig en zeurderig.

Als het helpt dan helpt het. En in de box slapen erg? Nee hoor. Hij slaapt 2x in zijn bedje daar en zijn tussendoor slaapjes die mag hij gerust in de box doen.

Ik heb een goed gevoel bij mijn opvang en oké misschien is niet alles volgens de regels maar ze zijn allemaal moeders en wetn echt wel wat goed is voor een kindje. Ze zullen geen onveilige situaties laten ontstaan hoor.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 7:56

_Nina schreef:Wij doen dit op het kdv ook wel eens bij héle onrustig slapende baby'tjes die thuis een wegje gewend zijn en die onze stapelbedjes overweldigend vinden qua ruimte. Ik klop het voedingskussen altijd dusdanig dat de vulling veilig verdeeld is en duw het kussen strak tegen de randen van het bed zodat het niet in aanraking met het gezichtje kan komen. We kijken elke 10 minuten, juist vanwege de veiligheid. Maargoed, hier is het meer om de ruimte wat geborgener te maken en niet om te voorkomen dan een kindje met een hoofdje gaat draaien, want dan heb ik het idee dat je het kussen heel dicht bij het hoofdje zou moeten leggen. Ruimte om met het hoofdje te draaien is er altijd, en verder doen we dit alleen bij de allerkleinsten en bouwen we het zo snel mogelijk weer af.

Als er iets gebeurd ben je al 9 minuten te laat...

En het kussen opkloppen dat het veilig verdeeld is, is ook onzin want ze kunnen er gewoon niet doorheen ademen.
Als kindjes zo liggen te rollen/draaien/onrustig zijn zou ik not amused zijn als een leidster dit zou voorstellen en me hard afvragen hoe veilig het KDV is als er zulke voorstellen gedaan worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 7:57

Oh en dan nog even on topic: Nee, ik zou het niet doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Laten slapen met voedingskussen Empty Re: Laten slapen met voedingskussen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum