Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Door laten slapen of wakker maken?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Door laten slapen of wakker maken? Empty Door laten slapen of wakker maken?

Bericht  Fiwen ma 27 dec 2010 - 0:41

Mijn dochter is nu 4 maanden en weegt net iets meer dan 6 kg. Ze is nu al een week heel erg verkouden en drinkt sindsdien minder en slaapt veel. De afgelopen 4 nachten sliep ze tussen de 11,5 en 13 uur aan een stuk. Ze wil maar 4 keer op een dag drinken en drinkt dan 2 keer een volle fles van 180 cc en 2 keer een halve tot 3/4 (dus tussen de 90 en 120 cc). Ze plast en poept wel goed en als ze wakker is, is ze vrolijk en helder en speelt en brabbelt ze er op los.

Maar mijn gevoel zegt dat ze te weinig vocht binnen krijgt, en aan de ene kant zou ik zeggen ik maar haar 's ochtends eerder wakker maar aan de andere kant heeft ze haar slaap waarschijnlijk nu extra nodig omdat ze zich niet lekker voelt. Ze lag gister om half 10 in bed, werd vanmorgen om half 11 wakker en lag om half 1 weer te jengelen en in haar oogjes te wrijven dus heb ik haar maar weer naar bed gebracht en nu slaapt ze weer.

Wat zouden jullie doen? 's ochtends eerder wakker maken of haar nu tot de verkoudheid voorbij is maar even haar eigen ritme laten bepalen? Ik ben zelf wel heel erg van eigen ritme laten bepalen en ze wordt wel wakker/laat het wel merken wanneer ze honger heeft maargoed, ze moet ook weer niet te weinig binnen krijgen.

Hahaha, huilt ze eens een keer minder en slaapt ze beter is het weer niet goed, wat kan het af en toe toch moeilijk zijn :P
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Door laten slapen of wakker maken? Empty Re: Door laten slapen of wakker maken?

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 0:44

Ik zou ze toch proberen op de gezetten tijden de fles te geven en kijken wat ze drinkt. Ze drinkt nu minder maar zeker niet te weinig, anders merk je wel dat ze minder alert is en wat suffig. Ik zou gewoon de flessen aan blijven bieden en misschien tussendoor iets van water, kijken wat ze daarvan vind. Succes...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Door laten slapen of wakker maken? Empty Re: Door laten slapen of wakker maken?

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 0:45

ìk zou het zelf een paar daagjes aan kijken. Het is op zich heel normaal dat een ziek kindje wat minder wil drinken, als jij ziek bent wil je ook minder hebben. Als het langer dan een paar dagen gaat duren of als ze suffig wordt of veel minder plasluiers heeft, zou ik de huisarts bellen, want kleine kindjes drogen natuurlijk wel heel snel uit. Ik heb de ervaring dat als ik Y. een fles geef, zonder dat ze erom vraagt, ze maar een paar cc drinkt en de rest laat staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Door laten slapen of wakker maken? Empty Re: Door laten slapen of wakker maken?

Bericht  Fiwen ma 27 dec 2010 - 0:56

Bedankt voor jullie reacties, heb net ook even het consultatiebureau gebeld om te vragen wat zij vinden maar mag haar gewoon laten slapen en de voeding aanbieden als ze er om vraagt. Wel in de gaten houden dat ze voldoende plasluiers heeft en goed alert blijft. Als ze koorts krijgt moet ik wel naar de huisarts maar dat waren we toch wel van plan.

Het is op zo'n moment gewoon fijn om even bevestiging te krijgen, nooit geweten dat ik zo onzeker kon zijn als sinds J.uultje geboren is. Volgens mij wordt mijn huisarts knettergek van me angel
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Door laten slapen of wakker maken? Empty Re: Door laten slapen of wakker maken?

Bericht  Nijntje ma 27 dec 2010 - 1:08

Het leven is inderdaad wel eens stuk anders met zo'n kleintje. Zeker omdat ze zelf ook nog niet heel goed kunnen aangeven wat ze nodig hebben of wanneer ze ergens last of pijn van hebben. Zelf kun je altijd weloordelen waar je last van hebt en zorgen dat het beter gaat, maar bij een kleintje kun je alleen maar op gehuil en gedrag afgaan. Ik snap helemaal wat je bedoeld met onzeker worden met zo'n kleintje. Maar gelukkig is daar de HA voor, en hij snapt dat ook best wel hoor. Ik struin altijd het inet af in de hoop daar antwoorden te vinden, alleen wordt je daar ook niet altijd wijzer van... Mad
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Door laten slapen of wakker maken? Empty Re: Door laten slapen of wakker maken?

Bericht  Teddyaapje ma 27 dec 2010 - 5:06

Fiwen schreef: Volgens mij wordt mijn huisarts knettergek van me angel

Beter een keer teveel bellen als te weinig! Hopelijk gaat het snel beter met J!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Door laten slapen of wakker maken? Empty Re: Door laten slapen of wakker maken?

Bericht  nisavi ma 27 dec 2010 - 7:58

Mijn dochter heeft tot ongeveer twee weken geleden daar ook last van gehad. Ze dronk van de vijf flessen telkens 80cc en soms 60cc. En heel af en toe 110cc. Dit heeft anderhalve week geduurd. Ik moest van de huisarts letten op de plasluiers, of ze geen diarree had en het belangrijkste was of ze nog alert was. En dat was ze continu, ze sliep alleen wat meer. We probeerden wel bij te voeden, maar ze had er gewoon ook echt geen zin in.

Na die anderhalve week voelde ze zich weer beter en begon weer goed te drinken. En nu drinkt ze alweer even als vanouds smile

Maar als jij twijfels hebt moet je gewoon jouw huisarts bellen, dat heb ik ook gedaan en die gaf bovenstaande aan.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Door laten slapen of wakker maken? Empty Re: Door laten slapen of wakker maken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum