Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor welk bedrag auto te koop zetten?

+4
Lady4
Kqip
Possom
Jeanette
8 plaatsers

Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 5:17

Mijn auto is zojuist weer goedgekeurd, helemaal zonder reparatie, heerlijk! Ik wil hem eigenlijk gaan verkopen, rijd er al 4 jaar in en ben hem nu wel moe. Ik heb er het een en ander mee te stellen gehad, maar momenteel doet hij het prima. Ik heb er motorisch overigens nooit problemen mee gehad (wel dat de ruitenwissers het niet goed deden, de verwarming, 2x een deuk gehad, dat soort dingen). Het is een Ford Ka uit 2000, donkerblauw en de bumpers zijn niet meegespoten. Hij heeft vrijwel geen roest (voor een Ka uitzonderlijk). Er zitten verder geen opties op.
Ik zit wat rond te kijken wat men voor zo'n auto vraagt, maar de bedragen liggen zo ver uit elkaar. Het begint bij zo'n 1000 euro en loopt op tot bijna 3000 euro. Ik zat zelf te denken aan 2200 of 2300, en dan biedt iemand natuurlijk lager, ik zou dan graag rond de 1800 uitkomen. Is dat een redelijke prijs vinden jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  Jeanette za 4 jun 2011 - 5:25

Geen flauw idee.. Ik heb vaak het gevoel dat mensen hem voor te duur weleens op marktplaats zetten.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 5:30

Bij een dealer vragen wat hij ervoor zou geven als je hem zou verkopen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  Possom za 4 jun 2011 - 5:43

Ja ik zou even bellen met een aantal dealers, misschien ook even langsgaan (als ie er goed uitziet geven ze altijd meer) en op basis daarvan je prijs bepalen.
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 5:50

Bij dergelijke auto's is het belangrijk om te weten wat de staat is van enkele onderdelen die duur zijn om te vervangen. Nu zou ik hier normaal gesproken als voorbeeld de distributieriem bij noemen, maar toevallig heeft een ford ka geen distributieriem Wink

Waar kopers wel naar zullen kijken is bijvoorbeeld de koppeling. Grijpt de koppeling snel aan of pas als het pedaal heel hoog zit? Zorg dat je dit soort dingen duidelijk hebt voor jezelf. Als iets eigenlijk vervangen zou moeten worden, moet je dat wel meenemen in de prijs.


Laatst aangepast door Ava op za 4 jun 2011 - 5:53; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  Kqip za 4 jun 2011 - 5:51

Kilometerstand speelt ook mee in de prijs
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 5:55

Vraag Donnaa even :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  Lady4 za 4 jun 2011 - 5:58

Als ik het zo hoor zou je er nog wel 2000-2300 voor moeten kunnen krijgen. Maar ik ben een leek hè!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  Rovine za 4 jun 2011 - 6:08

Dealer zou ik niet vragen, die bieden een schijntje. Mijn auto wilden ze 400 voor geven, terwijl hij op Marktplaats voor minimaal 1200 weg zou gaan.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  Fearie za 4 jun 2011 - 6:19

Kun je hem niet taxeren op een website ergens? Dat ze je een schatting geven van wat ie waard is smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 6:28

Reken je maar niet te rijk Bobbie, het ligt natuurlijk heel erg aan de staat van de auto en aan de kilometerstand maar 1800 te koop zetten en dan 1500 voor krijgen is heel netjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  Kqip za 4 jun 2011 - 6:33

De prijzen die ik voorbij zie komen op autotrack bijvoorbeeld lopen idd van 1000 tot 3000 maar die vanaf 2000 euro hebben dus wel opties..dus geen idee welke versie jij hebt..
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 7:41

Wat een prijzen.

Ik heb onderhand twee keer mijn auto naar een garage gebracht voor een prijsbepaling. Mijn Ka is een Des Bouvrie uit 2004, alle opties erop en eraan incl. airco. Lederen bekleding etc. En ik krijg er niet meer dan 2500 euro voor terug. Rolling Eyes

Ik had 4000 euro gedacht, maar dat ging hem dus echt niet meer worden. Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  Beachgirl za 4 jun 2011 - 9:19

Als je er 2300 voor wilt krijgen moet je hem eigenlijk voor +/- 2650 te koop zetten. Anders hou je niks over.

Plak anders briefjes tegen je zijruiten met te koop etc. met een richtprijs.

Ik vind 1800 euro wel weinig hoor voor een ford Ka van 2000. Ik kocht 6 jaar geleden mijn Suzuki Altootje van toendertijd 10 jaar oud voor bijna het dubbele. (wel bij een dealer)
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 10:09

Beachgirl_24 schreef:Ik vind 1800 euro wel weinig hoor voor een ford Ka van 2000. Ik kocht 6 jaar geleden mijn Suzuki Altootje van toendertijd 10 jaar oud voor bijna het dubbele. (wel bij een dealer)
Toch al 11 jaar oud en geen opties. Ik weet eigenlijk wel zeker dat ze er niet meer voor krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 10:10

Angel Blue Eyes schreef:

Ik heb onderhand twee keer mijn auto naar een garage gebracht voor een prijsbepaling. Mijn Ka is een Des Bouvrie uit 2004, alle opties erop en eraan incl. airco. Lederen bekleding etc. En ik krijg er niet meer dan 2500 euro voor terug. Rolling Eyes
(
4 jaar jonger en opties en dan 2500 euro inderdaad. Dan klopt mijn schatting voor Bobbie haar Ka wel aardig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 10:13

Purple schreef:
Angel Blue Eyes schreef:

Ik heb onderhand twee keer mijn auto naar een garage gebracht voor een prijsbepaling. Mijn Ka is een Des Bouvrie uit 2004, alle opties erop en eraan incl. airco. Lederen bekleding etc. En ik krijg er niet meer dan 2500 euro voor terug. Rolling Eyes
(
4 jaar jonger en opties en dan 2500 euro inderdaad. Dan klopt mijn schatting voor Bobbie haar Ka wel aardig.

Dat geloof ik ook wel. Helaas vind ik het nog steeds heel erg weinig wat ik terugkrijg voor mijn Ka. Te bedenken dat ik hem voor 15.000 euro heb gekocht en na zeven jaar 1/6 voor terugkrijg. Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  JD za 4 jun 2011 - 10:52

ik zou juist niet bij een dealer langsgaan, die geven er altijd veel minder voor, omdat zij er uiteraard winst op willen maken.
ik wil mijn kia picanto verkopen, ben bij diverse dealers langsgeweest, en de hoogste tot nu toe gaf er 2800 euro voor. hij is uit 2006, heeft 50.000 gelopen...en daarbij staan ze op internet voor dat bouwjaar, zelfde type en zelfde kmstand te koop voor prijzen tussen de 4500 en 7000 euro....dus mooi niet dat ik me laar afschepen voor 2800 euro.

ik zou als ik jou was even naar autotrack.nl of autoscout24.nl gaan, en dan zoeken op hetzelfde type auto, met ongeveer dezelfde km stand, zelfde bouwjaar en kijken wat die gemiddeld kosten. daar zou ik dan een paar 100 euro onder gaan zitten, omdat mensen nou eenmaal liever bij een dealer kopen dan bij een particulier. maar aan de andere kant moet je bij een dealer weer afleveringskosten betalen, bij een particulier niet.

een advertentie op autoscout24 zetten is trouwens gratis
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 0:57

Het is toch ook logisch dat dealers er minder voor geven dan een particuliere koper? Die moeten zo'n auto een grote onderhoudsbeurt geven, poetsen en doorverkopen. Proefritten kosten ook geld (brandstof). En zo lang hij niet verkocht is moet hij ook gestald worden. En uiteindelijk moeten ze er ook nog geld aan verdienen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 1:09

Ava schreef:Het is toch ook logisch dat dealers er minder voor geven dan een particuliere koper? Die moeten zo'n auto een grote onderhoudsbeurt geven, poetsen en doorverkopen. Proefritten kosten ook geld (brandstof). En zo lang hij niet verkocht is moet hij ook gestald worden. En uiteindelijk moeten ze er ook nog geld aan verdienen.

Dat is niet helemaal waar.

Een dealer koopt de auto voor 2500 euro, maar zal hem zelf voor 2500 euro meer in de verkoop zetten. Voor hen is het simpelweg een win-win situatie. Zou ik mijn auto aan een particulier verkopen, dan zou ik inderdaad meer geld ontvangen, maar daarmee heb ik mezelf nog geen nieuwe auto gegeven. Ik verkies een dealer dan ook boven een particulier. Dit omdat ik nog aardig kan pingelen over de prijs die zij mij terug willen geven voor mijn auto. Ik hoef maar over hun verkoopwaarde te praten en dan opeens valt er best te praten. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  JD zo 5 jun 2011 - 4:26

Ava schreef:Het is toch ook logisch dat dealers er minder voor geven dan een particuliere koper? Die moeten zo'n auto een grote onderhoudsbeurt geven, poetsen en doorverkopen. Proefritten kosten ook geld (brandstof). En zo lang hij niet verkocht is moet hij ook gestald worden. En uiteindelijk moeten ze er ook nog geld aan verdienen.

Ik zeg ook niet dat het niet logisch is, maar er was hier oiemand die als tip gaf om naar een dealer te gaan als je wilt weten wat je auto waard is.. En ik wilde er dus alleen even mee zeggen dat je juist niet naar een dealer moet gaan als je de echte waarde van je auto wilt weten
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor welk bedrag auto te koop zetten? Empty Re: Voor welk bedrag auto te koop zetten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum