nav Zetten jullie de auto ook op de handrem als het vriest?
+23
Caramba
Alex
PiP
jena
Joli86
sanne-84
Jezzie
Error
Dennenappel
Sorella
Curious
Suus
Kabouter
Snoes
Jeanette
Toet
Spring
Roxi3
Rush
PluDan
Huppekee
Floor
Rumble
27 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
nav Zetten jullie de auto ook op de handrem als het vriest?
Het valt mij nogal op dat er vrij veel meiden hun auto in de vrij en op de handrem zetten...
Doen jullie dat in de winter/als het vriest ook?
* Waarom zetten jullie hem dan wel in de versnelling (zonder handrem) en anders niet?*
* Waarom zetten jullie hem dan wel in de versnelling (zonder handrem) en anders niet?*
Laatst aangepast door Daisy op wo 2 nov 2011 - 2:13; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: nav Zetten jullie de auto ook op de handrem als het vriest?
Nee in z'n 1e versnelling.
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Daisy schreef:Het valt mij nogal op dat er vrij veel meiden hun auto in de vrij en op de handrem zetten...
Nee, dan in de 1e versnelling, anders vriest de boel vast.
Gast- Gast
ja altijd in z'n vrij en op de handrem. Ook in de winter/bij vorst.
ik zie ook nog steeds niet in waarom niet eigenlijk.
Laatst aangepast door Floor op wo 2 nov 2011 - 2:15; in totaal 1 keer bewerkt
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
wij rijden een semi-automaat.. dus hier gaat ie gewoon op de handrem geloof ik ...
Huppekee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 344
Nee, maar ik heb mijn auto nooit op de handrem staan. Hij staat altijd in de 1.
Mijn vriend heeft hem volgens mij wel altijd alleen op de handrem staan. Geen idee hoe hij dat in de winter doet.
Mijn vriend heeft hem volgens mij wel altijd alleen op de handrem staan. Geen idee hoe hij dat in de winter doet.
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Nee, ik zet mijn auto nooit op de handrem. Maar zeker niet als het vriest.
Er zijn trouwens ook genoeg heren die het wel doen
Er zijn trouwens ook genoeg heren die het wel doen
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik doe dat automatisch wel maar moet mij aanleren dat niet te doen.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Daisy schreef:Het valt mij nogal op dat er vrij veel meiden hun auto in de vrij en op de handrem zetten...
Nee, dan in de 1e versnelling, anders vriest de boel vast.
+1
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Ik zet de auto altijd in de 2e versnelling, nooit op de handrem.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn auto staat standaard in de 1e versnelling en ook op de handrem.
Gast- Gast
Gast- Gast
Bij vorst zet ik hem niet op de handrem, maar dat komt omdat ik een oude auto heb. Bij een nieuwere auto is de kans dat hij vastvriest echt nihil, vooral met de lichte vorst hier in Nederland.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Daisy schreef:* Waarom zetten jullie hem dan wel in de versnelling (zonder handrem) en anders niet?*
Omdat hij anders niet vast kan vriezen.
Toet- Lady Post-a-lot
Het vocht is nog net zo nat als vroegah.toetje_ schreef:Bij vorst zet ik hem niet op de handrem, maar dat komt omdat ik een oude auto heb. Bij een nieuwere auto is de kans dat hij vastvriest echt nihil, vooral met de lichte vorst hier in Nederland.
Rush- Lady Post-a-lot
Floor schreef:ja altijd in z'n vrij en op de handrem. Ook in de winter/bij vorst.ik zie ook nog steeds niet in waarom niet eigenlijk.
In de winter kan je handrem vast vriezen en dan gaat hij niet los als je je handrem naar beneden doet!
Gast- Gast
Oke, ik heb nog nooit een vastgevroren handrem gehad. Heb al meer dan 10 jaar mijn rijbewijs en een auto. In mijn oude auto's (uit 1987) heb ik het nooit gehad dat het was vastgevroren en mijn auto nu (uit 2008) ook nog nooit.
Bovendien kan ik hem nu niet eens zonder handrem wegzetten want dan staat hij niet meer op de oprit (onze oprit loopt schuin).
Bovendien kan ik hem nu niet eens zonder handrem wegzetten want dan staat hij niet meer op de oprit (onze oprit loopt schuin).
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Rush schreef:Het vocht is nog net zo nat als vroegah.toetje_ schreef:Bij vorst zet ik hem niet op de handrem, maar dat komt omdat ik een oude auto heb. Bij een nieuwere auto is de kans dat hij vastvriest echt nihil, vooral met de lichte vorst hier in Nederland.
Ja maar het vriest niet meer zo streng als vroeger. Als het -5 is en je kabels zijn gewoon in orde, vriezen ze echt niet vast. (Is mij altijd verteld in ieder geval.)
Toet- Lady Post-a-lot
Toet> ik hoorde om mij heen al -23 graden deze winter....geen idee of het waar is maar ja dan vries het toch wel ff ets meer
Gast- Gast
Vocht kan er altijd tussen komen te zitten, ook als je kabels gewoon in orde zijn. En het vriest regelmatig harder dan -5.toetje_ schreef:Rush schreef:Het vocht is nog net zo nat als vroegah.toetje_ schreef:Bij vorst zet ik hem niet op de handrem, maar dat komt omdat ik een oude auto heb. Bij een nieuwere auto is de kans dat hij vastvriest echt nihil, vooral met de lichte vorst hier in Nederland.
Ja maar het vriest niet meer zo streng als vroeger. Als het -5 is en je kabels zijn gewoon in orde, vriezen ze echt niet vast. (Is mij altijd verteld in ieder geval.)
Of zou dat komen omdat ik in Friesland woon
Rush- Lady Post-a-lot
Floor schreef:Oke, ik heb nog nooit een vastgevroren handrem gehad. Heb al meer dan 10 jaar mijn rijbewijs en een auto. In mijn oude auto's (uit 1987) heb ik het nooit gehad dat het was vastgevroren en mijn auto nu (uit 2008) ook nog nooit.
Als hij in de versnelling staat rolt hij ook niet weg.
Verder wel eens.
Toet- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Vocht kan er altijd tussen komen te zitten, ook als je kabels gewoon in orde zijn. En het vriest regelmatig harder dan -5.toetje_ schreef:Rush schreef:Het vocht is nog net zo nat als vroegah.toetje_ schreef:Bij vorst zet ik hem niet op de handrem, maar dat komt omdat ik een oude auto heb. Bij een nieuwere auto is de kans dat hij vastvriest echt nihil, vooral met de lichte vorst hier in Nederland.
Of zou dat komen omdat ik in Friesland woon
Haha ja dat zal het zijn. Nee, ik doe het zelf ook niet hoor, maar sommige mensen overdrijven een beetje, vastgevroren kabels komt echt bijna niet meer voor. Wat niet wegneemt dat je uit voorzorg je auto beter in de versnelling kan zetten.
Toet- Lady Post-a-lot
Theedoosje schreef:Toet> ik hoorde om mij heen al -23 graden deze winter....geen idee of het waar is maar ja dan vries het toch wel ff ets meer
Ik hoorde in maart 2011 ook dat we een hete zomer zouden krijgen en in juni 2010 dat er nog twee hittegolven aan zaten te komen. Ik geloof niet in dat soort onzin, ik zie het tegen die tijd wel
Toet- Lady Post-a-lot
Dat is wel zo, maar juist omdat men denkt dat het met de auto`s van tegenwoordig niet meer voorkomt, komt het juist weer steeds vaker voor haha. En idd, voorkomen is beter dan genezen :-)toetje_ schreef:
Haha ja dat zal het zijn. Nee, ik doe het zelf ook niet hoor, maar sommige mensen overdrijven een beetje, vastgevroren kabels komt echt bijna niet meer voor. Wat niet wegneemt dat je uit voorzorg je auto beter in de versnelling kan zetten.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik heb afgelopen winter wel een aantal verhalen gehoord over vast gevroren handrem..
Maar dat kan er misschien ook wel mee te maken hebben dat mijn vader bij een autobedrijf werkt, dus hun moeten er dan heen
Maar dat kan er misschien ook wel mee te maken hebben dat mijn vader bij een autobedrijf werkt, dus hun moeten er dan heen
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Voor welk bedrag auto te koop zetten?
» Wat zetten jullie op tafel met O&N
» Zetten jullie veel op marktplaats?
» Wat zetten jullie op een kaartje (geboorte)
» Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?
» Wat zetten jullie op tafel met O&N
» Zetten jullie veel op marktplaats?
» Wat zetten jullie op een kaartje (geboorte)
» Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: