Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik wil ergens heen

+4
Julia
Sterre
_Femme
TukTuk
8 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ik wil ergens heen - Pagina 2 Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Sterre wo 8 jun 2011 - 1:46

Ik zat op www.qfly.nl te kijken, dan kan je data aangeven (flexibel of niet), een budget en een vertrekpunt, en dan zie je alle mogelijke goedkope vluchten en bestemmingen van veel maatschappijen. Handig! Maar tot nu toe net niet wat ik wil. Ik zoek nog even verder.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen - Pagina 2 Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 2:31

Oh wat handig! Maar goed dat ik geen geld en tijd heb op 't moment :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen - Pagina 2 Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  _Lacey_ wo 8 jun 2011 - 4:36

Sterre schreef:Ik zat op www.qfly.nl te kijken, dan kan je data aangeven (flexibel of niet), een budget en een vertrekpunt, en dan zie je alle mogelijke goedkope vluchten en bestemmingen van veel maatschappijen. Handig! Maar tot nu toe net niet wat ik wil. Ik zoek nog even verder.
Wat een handige site! Heb hem bij mijn favorieten gezet.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen - Pagina 2 Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Kaat wo 8 jun 2011 - 5:24

Ava schreef:Ik ben toevallig net terug uit Madrid en kan het je zeker aanraden! Heerlijke stad! Is heel ruim opgezet met ontzettend veel groen en een aantal enorme parken.

- Vanaf het vliegveld reis je voor 2 euro naar het centrum met de metro, verder kost elk enkeltje met de metro 1 euro. In het centrum ligt echter alles op loopafstand, wij hebben maar 1x de metro genomen verder.
- Diverse grote musea (Reina Sofia, Prado) hebben gratis entree (sommigen de hele dag, anderen op bepaalde tijden).
- Lekker eten en drinken is er ook niet duur. Wij zaten midden in het centrum en vonden overal leuke tapasbarretjes waar je bijvoorbeeld voor 10-12 euro een fles wijn kocht. Op terrassen op de bekende pleinen betaal je ook normale prijzen als 2 euro voor koffie en 3 euro voor een glas wijn.
- Bij veel restaurantjes/barretjes kan je voor ongeveer 12,50 een 3-gangen diner krijgen. Zo kregen wij als voorgerecht zalmtartaar of een salade, hoofdgerecht met keuze uit varkensvlees, rundvlees of vis, en nagerecht een ijscoupe of taart. Wij zijn normaal best kritisch over eten, maar wij hebben echt elke dag lekker gegeten voor weinig geld.

Het lijkt wel of ik aandelen Madrid heb Laughing maar wij hebben echt 5 heerlijke dagen gehad voor heel weinig geld, terwijl we alles gedaan hebben wat we wilden doen en niet eens echt hebben gelet op wat we uitgaven.

Kan je je in Madrid ook goed redden als je geen Spaans spreekt?
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen - Pagina 2 Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 7:49

Niemand van ons sprak ook maar een woord Spaans! Het is soms even een beetje behelpen, maar problemen hebben we nooit gehad. Meestal is er wel iemand die Engels spreekt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen - Pagina 2 Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Kaat wo 8 jun 2011 - 8:39

Gelukkig, ik heb namelijk net geboekt. Ik ga alleen en spreek ook geen woord Spaans hahaha. Binnenkort maar even opzoek naar een boekje met vertalingen!
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen - Pagina 2 Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 8:46

Je redt je overal wel hoor! Met een plattegrond en een stadsgids kom je overal.

En een glas rode wijn is een copa de vino tinto, glas witte wijn is een copa de vino blanco. Mocht je het op een zuipen zetten, dan kan je ook voor een botella (fles) gaan Laughing

Wij hadden dit boekje mee: http://www.momedia.nl/100procent-reisgidsen/100-madrid.html Aanraders zijn de wandelingen die erin staan en de tips over musea, bijvoorbeeld wanneer de toegang gratis is en wat voor soort collectie ze hebben. Minder vonden wij de tips m.b.t. restaurantjes/barretjes, er zijn veel leukere te vinden dan de tentjes die in dit boekje staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen - Pagina 2 Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Kaat wo 8 jun 2011 - 8:49

Dan kan ik in ieder geval in een van mijn levensbehoeften voorzien Wink
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen - Pagina 2 Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum