Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik wil ergens heen

+4
Julia
Sterre
_Femme
TukTuk
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Ik wil ergens heen

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 9:19

Ik heb 18, 19 en 20 Juni niks gepland en ik zou dan dus lekker even ergens heen kunnen gaan. Gewoon in mijn uppie ergens een mooie stad gaan bekijken. Ik wil wel sowieso naar het buitenland (ergens heen vliegen dus) en het mag niet zoveel kosten, of eigenlijk wil ik voor een dubbeltje op de eerste rang zitten smile. Heeft iemand tips voor een leuke stad, leuke accomodatie, goedkoop vliegticket?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 10:40

Jammer dat het in het weekend is, want dan zijn Ryanair vluchten vaak wat duurder, of zijn er zelfs geen vluchten. Kan je niet een dagje eerder of later?

Ik heb even voor je gekeken op die data naar Madrid, Porto, Malaga, Stockholm op Ryanair en er zijn of geen vluchten, of je komt over de 150 euro uit voor een vlucht.

Je zou ook nog easyjet kunnen proberen.

Oh Rome is met Ryanair 'maar' 104 euro. Oeh en London maar 55!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 22:58

Ik ben toevallig net terug uit Madrid en kan het je zeker aanraden! Heerlijke stad! Is heel ruim opgezet met ontzettend veel groen en een aantal enorme parken.

- Vanaf het vliegveld reis je voor 2 euro naar het centrum met de metro, verder kost elk enkeltje met de metro 1 euro. In het centrum ligt echter alles op loopafstand, wij hebben maar 1x de metro genomen verder.
- Diverse grote musea (Reina Sofia, Prado) hebben gratis entree (sommigen de hele dag, anderen op bepaalde tijden).
- Lekker eten en drinken is er ook niet duur. Wij zaten midden in het centrum en vonden overal leuke tapasbarretjes waar je bijvoorbeeld voor 10-12 euro een fles wijn kocht. Op terrassen op de bekende pleinen betaal je ook normale prijzen als 2 euro voor koffie en 3 euro voor een glas wijn.
- Bij veel restaurantjes/barretjes kan je voor ongeveer 12,50 een 3-gangen diner krijgen. Zo kregen wij als voorgerecht zalmtartaar of een salade, hoofdgerecht met keuze uit varkensvlees, rundvlees of vis, en nagerecht een ijscoupe of taart. Wij zijn normaal best kritisch over eten, maar wij hebben echt elke dag lekker gegeten voor weinig geld.

Het lijkt wel of ik aandelen Madrid heb Laughing maar wij hebben echt 5 heerlijke dagen gehad voor heel weinig geld, terwijl we alles gedaan hebben wat we wilden doen en niet eens echt hebben gelet op wat we uitgaven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 9:53

Bedankt voor de tips beiden! Helaas was het mijn vriend ook al opgevallen dat we dat weekend niks hadden, dus hij gaat nu een weekendje kamperen smile, het was zijn 'beurt' om iets voor zichzelf te doen. Maar twee weken later heb ik weer een weekend niks en ik wil nu dan graag weg.

Londen is dan inderdaad ook erg goedkoop (echt geen geld :shock: ) . Alleen het eten in Engeland lijkt me zo vies (ik denk nu aan witte worstjes, bonen en eten gebraden in varkensvet) en ik vind lekker eten en drinken wel belangrijk op vakantie. Aan de andere kant is Londen wel een stad die ik heel graag wil zien en waar ik nog nooit ben geweest, behalve om over te stappen op een andere vlucht.

Madrid klinkt ook erg leuk en Italiaans eten is zoooo lekker. Ik ben zo gek op de aubergine in wijnazijn die daar overal te koop is. Wat je zo beschrijft is het verblijf daar inderdaad goedkoop en ik zag ook al wat goedkope hostels.

Ik ga nog even vluchten bekijken en bedankt voor de tips!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  TukTuk di 7 jun 2011 - 9:59

Twellie schreef:Bedankt voor de tips beiden! Helaas was het mijn vriend ook al opgevallen dat we dat weekend niks hadden, dus hij gaat nu een weekendje kamperen smile, het was zijn 'beurt' om iets voor zichzelf te doen. Maar twee weken later heb ik weer een weekend niks en ik wil nu dan graag weg.

Londen is dan inderdaad ook erg goedkoop (echt geen geld :shock: ) . Alleen het eten in Engeland lijkt me zo vies (ik denk nu aan witte worstjes, bonen en eten gebraden in varkensvet) en ik vind lekker eten en drinken wel belangrijk op vakantie. Aan de andere kant is Londen wel een stad die ik heel graag wil zien en waar ik nog nooit ben geweest, behalve om over te stappen op een andere vlucht.

Madrid klinkt ook erg leuk en Italiaans eten is zoooo lekker. Ik ben zo gek op de aubergine in wijnazijn die daar overal te koop is. Wat je zo beschrijft is het verblijf daar inderdaad goedkoop en ik zag ook al wat goedkope hostels.

Ik ga nog even vluchten bekijken en bedankt voor de tips!

Whahaha! Als je ergens veel verschillend eten kan krijgen is het wel Londen hoor Wink Ik ben daar een lang weekend geweest en heb van alles gegeten, maar zeker niet dát. Je ziet er vooral veel Aziatisch!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 10:16

Hahaa ik moest ook heel hard daarom lachen. Alsof je geen andere restaurants hebt in een wereldstad als London. Je hebt er denk ik nog meer gevarieerde restaurants dan in Nederland durf ik haast wel te beweren.
Je kunt er heerlijk Indiaas eten vanwege de Indiase immigranten, maar ook veel Chinees, Italiaans, etcetera. Als je wilt kan ik zo een hele lijst met ketens geven (bijna alles is in Engeland een keten) waar je overheerlijk en niet al te duur kunt eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  _Femme di 7 jun 2011 - 10:16

AngelNyn schreef:
Twellie schreef:Bedankt voor de tips beiden! Helaas was het mijn vriend ook al opgevallen dat we dat weekend niks hadden, dus hij gaat nu een weekendje kamperen smile, het was zijn 'beurt' om iets voor zichzelf te doen. Maar twee weken later heb ik weer een weekend niks en ik wil nu dan graag weg.

Londen is dan inderdaad ook erg goedkoop (echt geen geld :shock: ) . Alleen het eten in Engeland lijkt me zo vies (ik denk nu aan witte worstjes, bonen en eten gebraden in varkensvet) en ik vind lekker eten en drinken wel belangrijk op vakantie. Aan de andere kant is Londen wel een stad die ik heel graag wil zien en waar ik nog nooit ben geweest, behalve om over te stappen op een andere vlucht.

Madrid klinkt ook erg leuk en Italiaans eten is zoooo lekker. Ik ben zo gek op de aubergine in wijnazijn die daar overal te koop is. Wat je zo beschrijft is het verblijf daar inderdaad goedkoop en ik zag ook al wat goedkope hostels.

Ik ga nog even vluchten bekijken en bedankt voor de tips!

Whahaha! Als je ergens veel verschillend eten kan krijgen is het wel Londen hoor Wink Ik ben daar een lang weekend geweest en heb van alles gegeten, maar zeker niet dát. Je ziet er vooral veel Aziatisch!

Wij hebben ook gewoon italiaans gegeten hoor :P

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  TukTuk di 7 jun 2011 - 10:19

_Femme schreef:
AngelNyn schreef:
Twellie schreef:Bedankt voor de tips beiden! Helaas was het mijn vriend ook al opgevallen dat we dat weekend niks hadden, dus hij gaat nu een weekendje kamperen smile, het was zijn 'beurt' om iets voor zichzelf te doen. Maar twee weken later heb ik weer een weekend niks en ik wil nu dan graag weg.

Londen is dan inderdaad ook erg goedkoop (echt geen geld :shock: ) . Alleen het eten in Engeland lijkt me zo vies (ik denk nu aan witte worstjes, bonen en eten gebraden in varkensvet) en ik vind lekker eten en drinken wel belangrijk op vakantie. Aan de andere kant is Londen wel een stad die ik heel graag wil zien en waar ik nog nooit ben geweest, behalve om over te stappen op een andere vlucht.

Madrid klinkt ook erg leuk en Italiaans eten is zoooo lekker. Ik ben zo gek op de aubergine in wijnazijn die daar overal te koop is. Wat je zo beschrijft is het verblijf daar inderdaad goedkoop en ik zag ook al wat goedkope hostels.

Ik ga nog even vluchten bekijken en bedankt voor de tips!

Whahaha! Als je ergens veel verschillend eten kan krijgen is het wel Londen hoor Wink Ik ben daar een lang weekend geweest en heb van alles gegeten, maar zeker niet dát. Je ziet er vooral veel Aziatisch!

Wij hebben ook gewoon italiaans gegeten hoor :P

Ja die had je ook genoeg inderdaad!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 10:40

Mijn ervaring met Londen is juist dat het een hele dure stad is, al zijn de vluchten vaak wel erg goedkoop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 10:43

Het is inderdaad een van de duurste steden van Europa. Maar je kunt prima voor onder de 20 pond per nacht in een hostel slapen als je zou willen, en eten hoeft ook niet meer dan 10 a 15 pond te kosten. Dus het kan prima op budget.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Sterre di 7 jun 2011 - 11:07

Twellie schreef:

Madrid klinkt ook erg leuk en Italiaans eten is zoooo lekker. Ik ben zo gek op de aubergine in wijnazijn die daar overal te koop is. Wat je zo beschrijft is het verblijf daar inderdaad goedkoop en ik zag ook al wat goedkope hostels.

Ik ga nog even vluchten bekijken en bedankt voor de tips!

Haha iedereen valt over het vermeende gebrek aan lekkere restaurantjes in Londen, maar euh...bedoel je toevallig Milaan? Madrid ligt in Spanje, maar daar hebben ze ongetwijfeld ook goede Italiaanse restaurants laughcry

Je brengt me trouwens wel op een idee, ik heb het weekend van 17/18/19 juni ook nog niks gepland en heb al een tijdje een enorme drang om er even tussenuit te gaan. Als ik goedkope tickets kan vinden naar een leuke stad, ga ik denk ik. Weet jij al wat je gaat doen in jouw vrije weekend?

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 11:21

Haha ik was eerlijk gezegd na London in haar berichtje afgehaakt omdat ik daar echt op moest reageren :P

Maar inderdaad, Madrid is de hoofdstad van Spanje (waar je ook goddelijk kunt eten ongetwijfeld), en Milaan ligt in Italie.

En leuk Sterre moet je doen. Dat soort acties zijn altijd goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 11:22

In Madrid kan je zeker fantastisch eten (en drinken) voor weinig geld, I I love you Madrid sinds vorige week Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Julia di 7 jun 2011 - 19:24

Ava, wat leuk om te lezen, ik ga volgende week naar Madrid Very Happy
Ik lag overigens in een scheur, om het italiaanse eten in Madrid en dat niemand het zag, maar gelukkig had Sterre het door haha.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 21:21

Ik vond Londen juist helemaal niet zo duur Suspect

Volgens mij kun je het zo duur maken als je zelf wilt. Maar ik heb ook nog heerlijk gewinkeld en niet meer geld uitgegeven dan dat ik in Nederland zou doen. Ben ook nog naar schattige winkeltjes geweest (naast een dagje oxfordstreet natuurlijk Wink )


Edit: Ik vond Stockholm qua leven duurder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Guus di 7 jun 2011 - 22:25

Zelfs als je in Londen in de pub gaat eten heb je wel iets anders dan witte bonen in tomatensaus en worstjes

och, ik heb ineens zo'n zin in een full englisch breakfast! mjam haha

Als je naar Londen gaat kan the london pass ook voordelig zijn http://www.londonpass.com/ en een weekendkaart van de metro. Voor de kaart wel even kijken waar je heen wilt, want veel musea zijn al gratis I love you

Ik wil ook weer naar Londen! mboe, ik wil uberhaupt op vakantie!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Travelgurly di 7 jun 2011 - 22:57

een mini cruise naar York, of hull ! kost niet veel. evt kan je er 1 nacht extra bij plakken in de stad!

www.poferries.nl
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 23:53

Hull is een van de 'slechtste' steden van Engeland, dus dat zou ik niet doen (ik ben er wel eens geweest en vond 't mwah). Maar York is wel heel erg mooi!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 23:58

Whaha, ik had gisteren mijn gedachten er niet helemaal bij. Goed om te horen dat er veel Aziatisch eten te verkrijgen is in Londen, ik ben gek op Indiaas (en Thais en Vietnamees en...).

Sterre, ik weet het nog niet, ik ga sowieso niet het weekend van de achttiende, want mijn vriend was me voor (en een van ons moet thuis blijven bij onze dochter). Ik ga dan denk ik twee weken later, maar ben nog aan het rondkijken, wat ook al veel vakantieplezier oplevert smile. Jij al ideeen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 0:05

Nou als je ergens goed Aziatisch kunt eten in Europa, is het London wel, durf ik wel te beweren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Sterre wo 8 jun 2011 - 0:08

Ik dacht misschien aan Valencia of Florence. Hier ben ik beide nog niet geweest en het lijken me super relaxte steden. Heb jij eerder in je eentje een stedentrip gemaakt? Het lijkt me heerlijk en ik wil het ook graag een keertje doen, maar ik ben toch bang dat ik me rond etenstijd een beetje verloren voel.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 0:16

Da's juist lekker Sterre, dan kan je even tot rust komen. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik ga geen drie gangen diner nemen, maar kan gerust een uurtje even uitrusten en eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Sterre wo 8 jun 2011 - 0:18

Dat is waar, en in het buitenland is het ook veel gebruikelijker om alleen in een restaurantje te zitten heb ik gemerkt. Misschien moet ik het gewoon doen, ik kan me in elk geval goed vermaken alleen en het lijkt me weleens lekker om met niemand rekening te hoeven houden Very Happy

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 0:19

Dit is mijn eerste stedentrip alleen, maar ik heb al veel langere reizen alleen gemaakt. Ik vind het net als Marin een heerlijk rustpuntje in de dag. In grote steden eten er genoeg mensen alleen en je wordt er niet op aangekeken. Je kunt een boek meenemen om lekker te relaxen tot het eten komt of voor na het eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 0:22

Precies, in grote steden is het vaak heel gewoon. Ik heb me nooit raar of bekeken gevoeld. Ik neem vaak inderdaad een boek mee, en in New York gebruikte ik die rust momenten om m'n foto's te bewerken dus ik had dan m'n mini laptop bij me (veel restaurants hebben daar ook wifi). Maar zeker op een warm terras in Italie of Spanje zou je ook heel goed gewoon mensen kunnen kijken, en je vermaken op die manier. Heb ik ook geen enkel probleem mee smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil ergens heen Empty Re: Ik wil ergens heen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum