Zieke dwerghamster
+10
SuperGrover
Aziraphale
Jerry
Isis
Happydobby
Guus
Ambivalence
Spring
Caroow
Sterre
14 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Zieke dwerghamster
Biancy schreef:En het is onzin om te stellen dat iemand die 1000 euro voor de zorgen van een beestje over heeft meer houdt van het beest en iemand die 10000 euro voor de zorgen over heeft er nog meer van houdt...
.
Dat is wat je zelf impliceert. Dat je wel 1000 euro voor je kat over had, omdat je zo van die kat houdt. Prima, geweldig dat je dat doet, maar als ik dat niet zou doen, betekent het niet dat ik een slecht baasje ben. Dat zeg ik dus: hoeveel je van zo'n beestje houdt heeft niets met hoe veel geld je er aan uitgeeft.
Gast- Gast
Marin schreef:
Maar Sterre, arme Aagje. Wat zielig dat het zo snel is gegaan maar uiteindelijk is dit het beste voor haar. Dikke knuf voor jou en Aagje.
Thanks . Ik ben er wel redelijk nuchter onder hoor, maar ik schoot wel even vol toen ik d'r oogje zag vanochtend. Volgens mij is ze mentaal ook niet meer 100%, want na een maand lang niks anders doen dan eten en slapen en krabben, rende ze vanochtend even in het radje. Strange huh?!
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Stuiterbal schreef:Ambivalence schreef:Ik heb hier ook een dwerghamster en ondanks dat ik 'm soms strontirritant vind, zou ik het nooit over mijn hart kunnen verkrijgen hem in de vriezer te stoppen als 'ie niet meer te redden is. Dat heeft zo'n beestje niet verdient. Dat heeft gewoon recht op een spuitje, om het maar even zo te zeggen. Ik heb het ook niet heel breed, maar €10 a €20 voor een spuitje moet echt wel kunnen
Ik heb 30 euro voor de spuit betaald. Eigenlijk echt belachelijk maar dat kon me op dat moment niks schelen.
Da's best veel ja maar dat zou mij ook niks kunnen schelen inderdaad. Het idee dat je zo'n beestje in je vriezer moet stoppen en dat het daar dan dood ligt te gaan, brrrr...
Ambivalence- Fluisteraar
- Aantal berichten : 207
Punten : 255
Daarom gebruiken wij dus ether in zulke gevallen.. Ook bij een doodzieke kat, ga echt geen €1000 neertellen.. Zeker niet voor een huis, tuin & keukenkat..
Gast- Gast
Sterre schreef:Marin schreef:
Maar Sterre, arme Aagje. Wat zielig dat het zo snel is gegaan maar uiteindelijk is dit het beste voor haar. Dikke knuf voor jou en Aagje.
Thanks . Ik ben er wel redelijk nuchter onder hoor, maar ik schoot wel even vol toen ik d'r oogje zag vanochtend. Volgens mij is ze mentaal ook niet meer 100%, want na een maand lang niks anders doen dan eten en slapen en krabben, rende ze vanochtend even in het radje. Strange huh?!
Aww ze laat zien dat ze toch nog wel wat kracht heeft!
Dat deed onze hond ook. De hele dag lag ze al doodziek in haar mand en kon ze niets meer, en toen kwam de dierenarts om haar een spuitje te geven, en ineens stond ze op en liep ze rond. Zo van 'hallo, ik leef nog hoor!'. Toen heeft ze nog twee maanden geleefd!
Veel sterkte straks.
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Daarom gebruiken wij dus ether in zulke gevallen.. Ook bij een doodzieke kat, ga echt geen €1000 neertellen.. Zeker niet voor een huis, tuin & keukenkat..
Niet dat ik het nog overweeg hoor, de afspraak bij de DA is al gemaakt, maar: hoe gaat dat in z'n werk dan? Iets op een doekje sprenkelen en dat tegen z'n neus houden? En gaat dat snel?
Ik snap best dat mensen er voor kiezen hoor, zeker als het gaat om een pijnloze en snelle dood. Ik zou het zelf alleen niet kunnen, dus betaal ik er graag wat voor
Sterre- Ratel
Ether, in de vriezer stoppen, klap voor z'n kop, wat mij betreft is het allemaal hetzelfde. Ik zou dat echt nooit kunnen en ik vind dat, als je gekozen hebt voor een huisdier, ook best gewoon een spuitje kunt betalen.
Sterre, lijkt me naar om Aagje zo te zien, sterkte met haar.
Sterre, lijkt me naar om Aagje zo te zien, sterkte met haar.
Ambivalence- Fluisteraar
Ja zo werkt dat, en dat gaat inderdaad gewoon snel, net als een spuitje..Sterre schreef:_Donnaa schreef:Daarom gebruiken wij dus ether in zulke gevallen.. Ook bij een doodzieke kat, ga echt geen €1000 neertellen.. Zeker niet voor een huis, tuin & keukenkat..
Niet dat ik het nog overweeg hoor, de afspraak bij de DA is al gemaakt, maar: hoe gaat dat in z'n werk dan? Iets op een doekje sprenkelen en dat tegen z'n neus houden? En gaat dat snel?
Ik zie weinig verschil of de dokter er nou een spuit in steekt of dat ik er een doekje voor hou.. Beide keren is het resultaat hetzelfde..
Gast- Gast
Ether is in de boerenwereld net zo normaal als 'een spuitje van de dierenarts' hoorAmbivalence schreef:Ether, in de vriezer stoppen, klap voor z'n kop, wat mij betreft is het allemaal hetzelfde. Ik zou dat echt nooit kunnen en ik vind dat, als je gekozen hebt voor een huisdier, ook best gewoon een spuitje kunt betalen.
Dat is heel iets anders dan een beest een klap op z`n kop geven, dat is gewoon mishandeling..
Gast- Gast
Daar heb je wel een punt inderdaad
Maar toch zou ik het zelf niet kunnen, haha
Maar toch zou ik het zelf niet kunnen, haha
Ambivalence- Fluisteraar
_Donnaa schreef:Ether is in de boerenwereld net zo normaal als 'een spuitje van de dierenarts' hoorAmbivalence schreef:Ether, in de vriezer stoppen, klap voor z'n kop, wat mij betreft is het allemaal hetzelfde. Ik zou dat echt nooit kunnen en ik vind dat, als je gekozen hebt voor een huisdier, ook best gewoon een spuitje kunt betalen.
Dat is heel iets anders dan een beest een klap op z`n kop geven, dat is gewoon mishandeling..
Precies. Dat laatste vind ik heel erg cru, maar ether lijkt me vrij normaal.
Gast- Gast
pfff, tsja misschien ben ik een softie maar ik zou het niet kunnen...
terwijl ik genoeg creperende visjes door het toilet heb gespoeld...
Ik zou wel 1000 euro voor Nala overhebben als ze het nodig heeft, maar de kans is klein dat ik het op dat moment ook daadwerkelijk heb, precies de reden dat ik haar gewoon heb verzekerd. Maar het verschil tussen een hond en een hamster is nogal wat vind ik...
terwijl ik genoeg creperende visjes door het toilet heb gespoeld...
Ik zou wel 1000 euro voor Nala overhebben als ze het nodig heeft, maar de kans is klein dat ik het op dat moment ook daadwerkelijk heb, precies de reden dat ik haar gewoon heb verzekerd. Maar het verschil tussen een hond en een hamster is nogal wat vind ik...
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Ja, ze gebruiken het ook om pasgeboren kittens en puppy`s uit hun lijden te verlossen als ze verminkt zijn bijv. of te zwak om te overleven.Marin schreef:_Donnaa schreef:Ether is in de boerenwereld net zo normaal als 'een spuitje van de dierenarts' hoorAmbivalence schreef:Ether, in de vriezer stoppen, klap voor z'n kop, wat mij betreft is het allemaal hetzelfde. Ik zou dat echt nooit kunnen en ik vind dat, als je gekozen hebt voor een huisdier, ook best gewoon een spuitje kunt betalen.
Precies. Dat laatste vind ik heel erg cru, maar ether lijkt me vrij normaal.
Mijn opa en oma hadden altijd 4/5 nestjes kittens per jaar (die kittens gingen overigens allemaal netjes de deur uit hoor) maar soms zat er wel 1 tussen die half was, of verminkt. Dan is het met ether heel snel en vredig gebeurd.
Gast- Gast
Bij mij gingen hamsters altijd gewoon dood, we kochten dan weer een nieuwe en die kreeg gewoon weer dezelfde naam. Maar als je hamster een oog mist dan zou ik het arme ding ook laten inslapen.
We hadden ooit een konijn met een grote wond op zijn rug, geen idee hoe hij er aan kwam want hij zat binnen in een hok, die hebben we toen ook laten inslapen.
We hadden ooit een konijn met een grote wond op zijn rug, geen idee hoe hij er aan kwam want hij zat binnen in een hok, die hebben we toen ook laten inslapen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het nog steeds een beetje cru om een beestje door invriezen te laten sterven. Wij hebben vogels en als die ziek zijn gooien we ze met een harde zwier tegen de muur. Dan zijn ze in 1 klap dood. Kan je met een hamster eigenlijk ook wel doen
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Daarom gebruiken wij dus ether in zulke gevallen.. Ook bij een doodzieke kat, ga echt geen €1000 neertellen.. Zeker niet voor een huis, tuin & keukenkat..
€ 1000?? Beetje erg overdreven he.
Gast- Gast
Razz_ schreef:Ik vind het nog steeds een beetje cru om een beestje door invriezen te laten sterven. Wij hebben vogels en als die ziek zijn gooien we ze met een harde zwier tegen de muur. Dan zijn ze in 1 klap dood. Kan je met een hamster eigenlijk ook wel doen
Ik hoop toch dat beide opties niet serieus zijn. Walgelijk.
Gast- Gast
Puuc schreef:Razz_ schreef:Ik vind het nog steeds een beetje cru om een beestje door invriezen te laten sterven. Wij hebben vogels en als die ziek zijn gooien we ze met een harde zwier tegen de muur. Dan zijn ze in 1 klap dood. Kan je met een hamster eigenlijk ook wel doen
Ik hoop toch dat beide opties niet serieus zijn. Walgelijk.
Nee wat moet je dan met een klein vogeltje doen? Een spuitje geven kan niet bij zo'n klein vogeltje. En pijn laten lijden dat vind ik onnodig
en hij voelt er echt helemaal niks van
Gast- Gast
Een van mijn katten is onlangs overreden en wij hebben toen ook een rekening gehad van ongeveer 1000 euro. Pijnlijk, want dat was ons vakantiegeld. Dus geen vakantie dit jaar. Gelukkig had ik nog die optie, om het beestje toch te redden. Ik heb geen oordeel over mensen die dat niet kunnen betalen en toch huisdieren hebben. Integendeel, ik werk met daklozen en armen die ook huisdieren hebben en de dierenarts niet kunnen betalen. Jammer dat je hier geen dier kunt laten verzekeren. Wat ik wel doe bij cliënten, is een fonds aanspreken en vragen of zij het bedrag kunnen betalen. Dat lukt vaak.
Een ander iets is, vind ik, als je het geld wel hebt maar het er niet voor over hebt. Dat vind ik erg moeilijk. Wat is een beest waard? Tja, dat je er alles wat je voor mogelijkheden hebt, voor doet? Qua geld, maar ook voor zorgen. Elke dag vers water, genoeg eten,... En als je kat ziek is, elke ochtend om 6u opstaan om de parameters te controleren en medicatie te geven (in mijn geval).
Een ander iets is, vind ik, als je het geld wel hebt maar het er niet voor over hebt. Dat vind ik erg moeilijk. Wat is een beest waard? Tja, dat je er alles wat je voor mogelijkheden hebt, voor doet? Qua geld, maar ook voor zorgen. Elke dag vers water, genoeg eten,... En als je kat ziek is, elke ochtend om 6u opstaan om de parameters te controleren en medicatie te geven (in mijn geval).
Isis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10
Oooh lieverd, ik zie dit topic nu pas!! Wat rot, heeft ze het toch niet langer gered Bedenk dat ze een fijne oude dag heeft gehad bij jullie, en heel veel sterkte!! Of het nou een hond, kat of hamster is, zo'n beestje mis je toch. (ook van Paige!)
Edit: oh ik zou haar ook zeker laten inslapen ipv ehh andere methodes die ik hier lees :S
Edit: oh ik zou haar ook zeker laten inslapen ipv ehh andere methodes die ik hier lees :S
Gast- Gast
bevriezing schijnt toch een hele mooie dood te zijn? Eerst heb je 't wel koud, maar daarna word je heel erg warm en val je in slaap
Ik kijk altijd dat Border Security en daar deden ze dat met spinnen. Die gingen dan in 'winterslaap' en dan dood... Hamsters houden van nature toch ook een winterslaap? Zal 't niet vergelijkbaar zijn als je 'm in de diepvries stopt (ik zou 't zelf niet doen hoor, paar tientjes om 'm in te laten slapen zou ik wel betalen. Maar als tegenhanger voor iedereen die zo heftig reageert op het idee 'je hamster in de diepvries').
Ik kijk altijd dat Border Security en daar deden ze dat met spinnen. Die gingen dan in 'winterslaap' en dan dood... Hamsters houden van nature toch ook een winterslaap? Zal 't niet vergelijkbaar zijn als je 'm in de diepvries stopt (ik zou 't zelf niet doen hoor, paar tientjes om 'm in te laten slapen zou ik wel betalen. Maar als tegenhanger voor iedereen die zo heftig reageert op het idee 'je hamster in de diepvries').
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Razz_ schreef:Ik vind het nog steeds een beetje cru om een beestje door invriezen te laten sterven. Wij hebben vogels en als die ziek zijn gooien we ze met een harde zwier tegen de muur. Dan zijn ze in 1 klap dood. Kan je met een hamster eigenlijk ook wel doen
Ik lees dit met een mengeling van bewondering omdat ik het nooit zou kunnen, en afschuw omdat... het is zo tegen de lijn in waarmee je beestjes jarenlang liefdevol verzorgt! Ik zou dat nooit en nooit kunnen. Wat als ze toch niet meteen dood blijken te zijn!?
Ik ga nu snel richting huis en dan met Aag naar de dierenarts. Over een uurtje wordt ze verlost, dat vind ik toch wel een vredig idee .
Sterre- Ratel
Jerry schreef:bevriezing schijnt toch een hele mooie dood te zijn? Eerst heb je 't wel koud, maar daarna word je heel erg warm en val je in slaap
Russische dwerghamsters, zoals Aagje, houden geen winterslaap.
Gast- Gast
Sterre schreef:Razz_ schreef:Ik vind het nog steeds een beetje cru om een beestje door invriezen te laten sterven. Wij hebben vogels en als die ziek zijn gooien we ze met een harde zwier tegen de muur. Dan zijn ze in 1 klap dood. Kan je met een hamster eigenlijk ook wel doen
Ik lees dit met een mengeling van bewondering omdat ik het nooit zou kunnen, en afschuw omdat... het is zo tegen de lijn in waarmee je beestjes jarenlang liefdevol verzorgt! Ik zou dat nooit en nooit kunnen. Wat als ze toch niet meteen dood blijken te zijn!?
Ik ga nu snel richting huis en dan met Aag naar de dierenarts. Over een uurtje wordt ze verlost, dat vind ik toch wel een vredig idee .
Die smiley erachter Razz... Bah! Echt walgelijk hoe het er staat en een 'goede' tip ja voor Sterre's hamster
Sterkte straks Sterre!
Ik heb al mijn hamsters en ratten laten inslapen toen het niet meer ging.
En nu ben ik verzekerd voor mijn twee katten.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Aziraphale schreef:Sterre schreef:Razz_ schreef:Ik vind het nog steeds een beetje cru om een beestje door invriezen te laten sterven. Wij hebben vogels en als die ziek zijn gooien we ze met een harde zwier tegen de muur. Dan zijn ze in 1 klap dood. Kan je met een hamster eigenlijk ook wel doen
Die smiley erachter Razz... Bah! Echt walgelijk hoe het er staat en een 'goede' tip ja voor Sterre's hamster
Sterkte straks Sterre!
Ik heb al mijn hamsters en ratten laten inslapen toen het niet meer ging.
En nu ben ik verzekerd voor mijn twee katten.
Tja sorry ik vond geen andere die geschikter was. En ik bedoelde het echt niet als tip voor Sterre haar hamster hoor haha. Ik bedoelde meer een gelijkenis dat zo'n beestje ook erg klein is en dat een fokker bijv. ook zoiets doet
Hoe dan ook maandelijks sterven hier vogels bij ons omdat we er zoveel hebben. Meestal zijn ze dan al dood als we ze vinden maar soms zit een vogeltje een halve dag "dood te gaan" en je ziet gewoon dat het beestje veel pijn heeft. Dan laten we dat beestje gewoon niet creperen. En geloof me ze zijn echt meteen dood.
Gast- Gast
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: