Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zieke baby?

+2
Slakje
Mrs. Jansen
6 plaatsers

Ga naar beneden

Zieke baby? Empty Zieke baby?

Bericht  Mrs. Jansen ma 4 maa 2013 - 7:09

Hee meiden,

Mijn zoontje (bijna 3 mnd) is niet lekker. Hij is al een paar dagen verkouden en vandaag heeft hij verhoging (37,Cool, drinkt zijn flessen niet leeg en spuugt. Daarbij is hij ontzettend aan het kreunen (niet echt huilen) en overstrekt zich constant. Hij ziet grauwig en kijkt een beetje glazig uit zijn ogen. Vind ik. Ik kan niet echt beoordelen of hij wel/niet alert is.

Kan ik beter, ondanks dat hij geen koorts heeft, de hap bellen? Of even aankijken tot morgen?

(Sorry ik ben een nieuwbakken en soms onzekere moeder)
Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke baby? Empty Re: Zieke baby?

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 7:12

Zoals jij het omschrijft zou ik zeker bellen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 7:12

Eigenlijk had je vandaag de huisarts zelf al moeten bellen. Is hij flink achteruit gegaan vandaag en hoe zijn zijn plasluiers? Hoeveel drinkt hij nog van zijn flessen en spuugt hij echt veel meer dan normaal?

Gast
Gast

Bericht  Slakje ma 4 maa 2013 - 7:13

Ik zou ook eventjes bellen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  tweeling ma 4 maa 2013 - 7:14

Slakje schreef:Ik zou ook eventjes bellen.

+1
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Mrs. Jansen ma 4 maa 2013 - 7:23

Ik had een reactie getypt, maar ik ga toch even bellen naar de HAP.
Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Sylvana ma 4 maa 2013 - 7:25

Bellen! Dit klinkt naar mijn inziens echt niet oké.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Flower_L ma 4 maa 2013 - 7:43

Hoort dit niet gewoon bij een verkoudheid? Dan zie ik zelf vaak ook grauwer met glazige ogen. J is ook snipverkouden en sinds de namiddag jengelig, pijn bij slikken, poept veel, drinkt minder en spuugt meer dan normaal...ook met slijm erin. Hij had net een beetje bloed in neusje, vast doordat hij zn neusje zo vaak op moet halen. We gebruiken nu neusspray en als hij zich straks nog zo voelt een zetpil.
Geen verhoging en nog wel alert naar mijn idee. Hij heeft minder energie doordat hij niet lekker is, maar niet dat ik het niet vertrouw.

Ben nu wel benieuwd wat jouw ha zegt. Succes!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 8:04

Hier hebben ze nooit grauw gezien bij een verkoudheid. En ook niet glazig uit de ogen gekeken. Ik vind ook dat je met zulke kleine baby's je extra uit moet kijken.
Hier wil de huisarts sowieso dat we dan bellen omdat ze er geen enkel risico mee willen lopen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 8:07

Sybella schreef:Hier hebben ze nooit grauw gezien bij een verkoudheid. En ook niet glazig uit de ogen gekeken. Ik vind ook dat je met zulke kleine baby's je extra uit moet kijken.
Hier wil de huisarts sowieso dat we dan bellen omdat ze er geen enkel risico mee willen lopen.

ik zou ook sowieso even bellen als het kindje nog maar 3 maanden is en ook slechter drinkt, ik vraag me alleen af of het nodig is om de HAP te bellen of dat het ook kan wachten tot morgenvroeg.

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 4 maa 2013 - 8:08

Waterige oogjes hoort wel echt bij een verkoudheid, ik vind het niet echt koorts om meteen voor te bellen, maar aan de andere kant is je kindje nog el erg klein natuurlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 8:10

Rejoy. schreef:
Sybella schreef:Hier hebben ze nooit grauw gezien bij een verkoudheid. En ook niet glazig uit de ogen gekeken. Ik vind ook dat je met zulke kleine baby's je extra uit moet kijken.

ik zou ook sowieso even bellen als het kindje nog maar 3 maanden is en ook slechter drinkt, ik vraag me alleen af of het nodig is om de HAP te bellen of dat het ook kan wachten tot morgenvroeg.

Hangt natuurlijk ook een beetje af hoe lang het al gaande is, wat jij eigenlijk ook al vraagt.
Ik ben toen met A. (toen hij 4wk was) naar de HAP gegaan en we kregen toen een puffer mee want hij zou een vorm van astma hebben. De volgende dag werd hij opgenomen met het RS virus.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 8:11

Printje schreef:Waterige oogjes hoort wel echt bij een verkoudheid, ik vind het niet echt koorts om meteen voor te bellen, maar aan de andere kant is je kindje nog el erg klein natuurlijk.

Daar zat ik ook aan te denken, is het glazig of waterig, en is het grauw of witjes.. Waterige oogjes en een wit snoetje kloppen wel bij een verkoudheid, maar bij een grauw gezicht en een glazige, afwezige blik zou ik direct bellen.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L ma 4 maa 2013 - 8:14

Idd, bij babies eerder bellen. Dat wel, maar in het verhaal lees ik niet iets waarvoor ik de ha post had gebeld, wellicht morgenochtend de ha wanneer er geen veranderingen zijn opgetreden. Maar wanneer je het niet vertrouwd, gewoon bellen!

Omschrijving geven is heel iets anders dan het kind echt meemaken, dus eigenlijk moet je zelf die afwegingen maken op basis van jouw eigen gevoel en bevindingen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Printje ma 4 maa 2013 - 8:15

Lennox schreef:
Printje schreef:Waterige oogjes hoort wel echt bij een verkoudheid, ik vind het niet echt koorts om meteen voor te bellen, maar aan de andere kant is je kindje nog el erg klein natuurlijk.

Daar zat ik ook aan te denken, is het glazig of waterig, en is het grauw of witjes.. Waterige oogjes en een wit snoetje kloppen wel bij een verkoudheid, maar bij een grauw gezicht en een glazige, afwezige blik zou ik direct bellen.

Ik ook maar waterig/ glazig misschien bedoelde ze idd hetzelfde, waterig dus. Ik zou eens kijken hoe hij reageert op bijv geluid, je stem oid voordat ik de hap zou bellen. Het klinkt voor mij als een ' gewone' verkoudheid. Dan kunnen kinderen namelijk ook lichte verhoging hebben.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mrs. Jansen ma 4 maa 2013 - 8:23

We konden meteen terecht. (Hij had ondertussen 38 graden)
De Ha heeft even gekeken maar kwam niet verder dan een virusje. We gaan hem nu een zetpil geven en kleinere beetjes voeding aanbieden. Hij is ondertussen al wat bijgekleurd. Hij zag echt grauwig niet wit. (Weet even niet meer wie het vroeg). Al is hij nog wel bleek.

Misschien had het kunnen wachten tot morgen vroeg. Maar ik ben net moeder en weet ook niet goed wanneer je nu aan de bel moet trekken bij een jonge baby.

Ik heb hem ook niet de hele dag meegemaakt want ik was zelf aan het werk. smile

Ik ben in ieder geval gerustgesteld en als ik me morgen nog zorgen maak ga ik naar mijn eigen huisarts.
Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Printje ma 4 maa 2013 - 8:25

Fijn dat je meteen terecht kon. Beterschap voor je kindje!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mrs. Jansen ma 4 maa 2013 - 8:27

Dankje wel Printje.

En wat betreft de glazige ogen, daar bedoelde ik mee het 'uitzichtloos' kijken.
Ik kon er geen andere/betere benaming voor verzinnen.

Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Flower_L ma 4 maa 2013 - 8:27

Fijn zo en beterschap!

Flower_L