Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zieke dreumes

5 plaatsers

Ga naar beneden

Zieke dreumes Empty Zieke dreumes

Bericht  chipa ma 13 aug 2012 - 1:09

Mijn man had f vanmorgen maar het kdv gebracht. Nog geen half uurtje later werd ik gebeld. F had 39 graden koorts. Ik natuurlijk gelijk weg van m'n werk om help te halen.

F slaapt nu eigenlijk alleenk maar, en als hij wakker is ligt hij tegen me aan te hangen. Hij heeft vanmorgen zijn pap op en tussen de middag een boterham. Drinken wil hij alleen nauwelijks. Slechts 150 ml diksap. Heb hem ook nog een half mini ijsje gegeven. Zo heeft hij weer een klein beetje vocht. Maar wat ik me afvroeg, hoeveel moet een dreumes min drinken op een dag? Staat me bij dat het iets van 50 ml per kilo lichaamsgewicht was. Maar lijkt me zoveel. F is nu rond de 11 kilo schat ik. Iemand nog tips hoe ik toch nog wat vocht in zijn lijfje kan krijgen?
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zieke dreumes Empty Re: Zieke dreumes

Bericht  Tania ma 13 aug 2012 - 1:11

Pap, fruit, vla, yoghurt. Misschien fruit uit de blender.
Of limonade die hij normaal nooit drinkt geven, siroop of appelsap (eventueel aangelengd met water).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Coco ma 13 aug 2012 - 1:22

Ik ben met N een paar keer langs de huisarts(post) geweest de week nadat ze twee zijn geworden. Zij woog ook rond de 11 kg en daar werd bij allemaal aangegeven dat ze minimaal de helft moest drinken van wat ze normaal drinkt. Ze moest dus rond de 400-500 cc komen op een dag. Ik weet alleen niet of ze de hoeveelheid bepalen door het gewicht.

Ze adviseerden iig om maar elk drinken (zonder koolzuur een caffeine) aan te bieden wat er in zou gaan , ook als dat bomvol suiker zou zijn. Dus ik zou eens gewone limonadesiroop of iets van taxi proberen. Naast drinken ook waterijs, fruit en soep. Vla, yoghurt etc moest ik tellen als eten, niet als vocht/drinken. Appelsap zou ik wel mee oppassen, dat werkt laxerend.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Tania ma 13 aug 2012 - 1:28

Nois schreef:Ik ben met N een paar keer langs de huisarts(post) geweest de week nadat ze twee zijn geworden. Zij woog ook rond de 11 kg en daar werd bij allemaal aangegeven dat ze minimaal de helft moest drinken van wat ze normaal drinkt. Ze moest dus rond de 400-500 cc komen op een dag. Ik weet alleen niet of ze de hoeveelheid bepalen door het gewicht.

Ze adviseerden iig om maar elk drinken (zonder koolzuur een caffeine) aan te bieden wat er in zou gaan , ook als dat bomvol suiker zou zijn. Dus ik zou eens gewone limonadesiroop of iets van taxi proberen. Naast drinken ook waterijs, fruit en soep. Vla, yoghurt etc moest ik tellen als eten, niet als vocht/drinken. Appelsap zou ik wel mee oppassen, dat werkt laxerend.

Dat is ook stom dan. Een dokter op de hap zei toen tegen mij dat als ik er te weinig in kreeg vla en yoghurt ook goed waren om te geven omdat daar veel vocht in zat. Heb ik voor niks m'n best zitten doen met de yoghurt Rolling Eyes

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Coco ma 13 aug 2012 - 1:33

Tania schreef:

Dat is ook stom dan. Een dokter op de hap zei toen tegen mij dat als ik er te weinig in kreeg vla en yoghurt ook goed waren om te geven omdat daar veel vocht in zat. Heb ik voor niks m'n best zitten doen met de yoghurt Rolling Eyes

Ooh lekker dan. Zieke dreumes 878948377 Wat een verschillen en dat waarschijnlijk nog binnen dezelfde hap (S-ziekenhuis)?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Tania ma 13 aug 2012 - 1:34

Nois schreef:
Tania schreef:

Ooh lekker dan. Zieke dreumes 878948377 Wat een verschillen en dat waarschijnlijk nog binnen dezelfde hap (S-ziekenhuis)?

Ja inderdaad.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  chipa ma 13 aug 2012 - 3:01

Fijn altijd hè die tegenstrijdige adviezen van de artsen. F heeft nog steeds vrij weinig gedronken. Zou zijn pap ook vocht zijn? Is gemaakt van 180 cc water, opvolgmelk en pap.
Hij heeft nu ook een halve knijpkwark op. Qua sap heeft hij hooguit 200 cc op vandaag. Hij is echt zielig. Wil alleen maar slapen en bij mij liggen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happydobby ma 13 aug 2012 - 3:12

Bij mij op het werk tellen vla en appelmoes en zo wel mee als vocht.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 7:16

Vla en Yoghurt tellen als vocht. Ik heb een op een dagverblijf gewerkt voor mcg kinderen en daar waren kinderen die helemaal geen dunne dranken konden drinken en kregen alleen maar fruithap, vla, yoghurt en pap.

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw ma 13 aug 2012 - 8:08

ik was 2 weken geleden bij de ha,en V dronk toen ook minder dan normaal,hij dronk toen ongeveer 250 ml.Dat vond zij niet weinig.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud