Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mezelf wakker gillen uit enge dromen

2 plaatsers

Ga naar beneden

Mezelf wakker gillen uit enge dromen Empty Mezelf wakker gillen uit enge dromen

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 2:58

Ik heb een schorre stem! Het resultaat van 2 nachten achter elkaar me de longen uit het lijf gillen na een enge droom. Ik heb het in vlagen en het is in tijden van stress erger.

Het komt altijd voor aan het begin van de nacht (nog voor 12 uur). Ik slaap dan nog maar een half uur tot een uur, dan droom ik dat ik wakker word en iemand door de slaapkamer zie lopen. Ik raak dan helemaal in paniek, roep dan: 'Ga weg! Ga weg!' Of ik roep steeds achter elkaar de naam van mijn vriend (terwijl hij gewoon naast me ligt te slapen) of ik ga gillen. Of een combinatie van deze dingen. Ik probeer dan het licht aan te doen, maar kan dan nooit het lichtknopje vinden. Mijn vriend maakt me dan rustig wakker, doet het licht aan, en sust me dan totdat ik weer rustig ben. Ik heb een enorm hoge hartslag en een hijgende ademhaling.
Het rare is dat wanneer ik weer gekalmeerd ben, ik onmiddellijk weer in slaap val.
De dag erna kan ik me in ieder geval herinneren dat ik mezelf heb wakker gegild, alles er omheen is dan vaag en wazig.
Ik heb eens gezocht op google en kom uit op 'pavor nocturnus'. Eigenlijk een soort angst/paniekaanval in je slaap. Alleen het schijnt dat dit bijna uitsluitend bij kinderen voorkomt en er bij volwassenen niet veel over bekend is.

Misschien kan er hier iemand meer over vertellen of ervaringen delen? Ben benieuwd. Het is niet alleen vervelend voor mijn stem, maar natuurlijk ook voor mijn vriend die zich iedere keer doodschrikt!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Mezelf wakker gillen uit enge dromen Empty Re: Mezelf wakker gillen uit enge dromen

Bericht  Antibes di 31 mei 2011 - 3:34

Ik denk ook dat ik dat heb, gil ook in mijn slaap namelijk, maar JUIST omdat ik dan helemaal geen nachtmerrie heb en bijna nooit wakker word is het denk ik die nachtelijke paniekaanvallen. Als je dat van jou aan een nachtmerrie linkt en je eruit wakker wordt (iig maak je bewust contact met je vriend) is het volgens mij juist iets anders..

Edit: en mensen moeten me ook juist NIET proberen gerust te stellen, dan ga ik helemaal door het lint. Heb het overigens ook al vanaf mijn kindertijd.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Mezelf wakker gillen uit enge dromen Empty Re: Mezelf wakker gillen uit enge dromen

Bericht  Tiara di 31 mei 2011 - 4:58

Ik heb precies hetzelfde als jou. Bij mij zijn het iedere keer dezelfde nachtmerries. En ik heb het ook altijd in het begin van mijn slaap. Ik heb het nu een aantal jaren en in het begin had ik het dagelijks en nu nog af en toe, inderdaad in tijde van meer stress komt het bij mij vaker voor. Ik kom dan ook heel erg moeilijk uit mijn slaap en mijn man moet veel moeite doen om me wakker te krijgen, hij schrikt zich ook iedere keer rot als ik het heb.

Als je wilt kun me een pm sturen, ik wil er liever hier niet te uitgebreid op ingaan.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 7:54

Pavor nocturnus komt wel degelijk voor bij volwassenen, alleen kinderen hebben er naar schatting drie keer zo vaak last van. Wat jij beschrijft klinkt inderdaad als pavor nocturnus, ik heb er heel af en toe ook last van. En verder doe ik ook nog eens aan slaapwandelen, dus mijn vriend krijgt ook regelmatig de schrik van zijn leven smile.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: